- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kriminalita se na určitých místech děla a děje, těmto se však bezpečnostní snahy vyhýbají. Naopak se soustřeďuje na fiskálně zajímavé oblasti jako úsekové měření rychlosti. Jestli ono to nemá něco společného s tím zrušením cedulí o měření rychlosti.
Ještě nikdy mne nikdo nepřepadl, ani nehrozil přepadením. Ani nikoho z mého okolí. Zato **** za volantem, který ignoruje dopravní značení a kašle na bezpečnost mne málem zabil už několikrát.
Takže pro mne to smysl dává. Až začnou řidiči jezdit na padesátce padesát, na třicítce třicet, zastavovat před přechody, najíždět do křižovatky jen tehdy, mají-li možnost ji opustit a podobně, pak se můžeme začít bavit o méně důležitých věcech.
Máte štěstí, že Vy nebo Vaši blízcí nechodíte do práce územím některé z feťáckých band, třeba přes Karlovo náměstí nebo Na Knížecí. Policie se tam neyskytuje, ta sedí u obrazovky a kontroluje, jestli někdo na oplocené šestipruhovce nejede 90 kmh místo 80 a tím chrání ženy a děti, které se v takových místech běžně pohybují. A inkasuje. Na opravdová čuňata za volantem jsou kamery krátké a jejich stíhání je "příliš náročné". Představa že když všichni pojednou 50 budou silnice bezpečné je opravdu dětinská, naopak je prokázáno že křečovité čučení na rychloměr odvádí pozornost od situace tam venku a způsobuje nehody.
Nechci od nikoho křečovité čučení na rychloměr. Když pojede 45 a občas zkontroluje, že se neblíží k té padesátce, budu také spokojený.
Rychlost 45kmh s podměřováním tachometru a volitelně i sjetými gumami (skutečná rychlost bude tak 35-40) je chování už nejen obtěžující ale i nebezpečné. Bezdůvodně pomalá jízda a bezdůvodné obsazování levého pruhu mimo obec jsou také nezákonné (ve městě je to druhé bohužel pouze neslušné). O tom se ale nerado mluví.