Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopady Blanky na dopravu: kolony z Holešovic zmizí, jinde přibudou

Dokončení tunelu Blanka se blíží a odborníci se začínají přít, jaké bude mít jeho zprovoznění dopady na pražskou dopravu. Podle propočtu Technické správy komunikací by měl být provoz na většině silnic slabší. Najdou se však i místa, kde aut přibude, například ve Svatovítské ulici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kenx

jih - nedodělky

Na jihu Prahy se po dostavění jižní části R1 podařilo výrazně zlepšit dopravní situaci a stres v ulicích. Přesto se zde zapomělo napravit pár nedodělků. Přínosem je při nižším provozu na Barrandovském mostě vypnutí semaforů na Jižní spojce, preference MHD to již nevyžaduje. Již se ale neodstranily pruhy pro MHD, které byly při zavádění označeny za dočasné a vázány na zprovoznění R1 na jihu. Jde hlavně o Vídeňskou, kde ve směru z centra je bus pruh zcela zbytečný a ve směru do centra se téměř každý druhý bus musí do levého pruhu, z něhož pak míří buď na termínál na Kačerově nebo na Budějovickou. Původní problém s kolonami na Jižní spojce a stojící kolonu na Vídeňské zde již není, přesto bus pruh jako jeho řešení zůstal a situaci jen komplikuje. Přestože si na to stěžují i řidiči busů MHD, neřeší se to. Je třeba kompletní analýza situace a vhodné citlivé zásahy, které zvednou plynulost v celé oblasti. Teď už není většina komunikací přetížená, řešit se to už dá.

0/0
21.8.2011 13:15

Honza13

Re: jih - nedodělky

Jelikož komunikace nejsou tak přetížené, spousta lidí začíná auto více využívat. Komunikace se tak opět zaplní. Dopravní proud se chová jako tekutina, zaplní všechny mezery. Rozšiřování ulic tedy nemá žádný smysl.

0/0
24.8.2011 19:27

Pruitt Igoe V.

Dneska jezdí autem jenom socky...

...ale je to pravda, začínám si všímat jednoho fenoménu - bydlení v centru měst si dnes můžou dovolit jen majetnější a pokud bydlíte v centru, tak auto vůbec nepotřebujete, vše máte po ruce. Spousta takových lidí dnes upřednostňuje příjemný pohyb pěšky nebo na kole, než mrhat časem na nepříjemných silnicích. Na autech jsou dnes notoricky závislí především dojížděči, čili obyvatelé panelových sídlišť na okrajích měst a potom domkaři ze satelitů, kteří také nepatří k žádným vyšším vrstvám. Paradoxně tak autem po městě jezdí jenom "socky" a střední vrstvy :-P

+1/0
20.8.2011 14:06

macarát

Re: Dneska jezdí autem jenom socky...

Je to tak, hypotékáři ze silničních kaší se bez auta nehnou. A bude hůř, až jejich dětem bude dvanáct třináct a tatínek s maminkou je budou "taxikařit" ze školy do kroužku, z kroužku na párty, ...

0/0
20.8.2011 23:28

Posel z Liptákova III.

Blanka, ani celý okruh nic nevyřeší...

...jen "zmírní". Zmírní, ale všechna negativa současného stavu zůstanou. Jediným výsledkem bude, že aut v pražském provozu jen přibude (podle nepsaného zákona dopravní indukce, kde každá stavba, zvyšující kapacitu, tuto kapacitu automaticky zaplní auty, které by za její absence do města vůbec nepřijely). Na povrchu sice dojde ke zlomkovému snížení zatížení v tangenciálních směrech, ale zase dojde k mnohem většímu tlaku v radiálních směrech. Je to furt takové patlání za hodně peněz bez výsledku, kdy už někdo přijde s nepříjemnou pravdou, že jediné možné řešení negativních dopadů automobilismu na města je jejich restriktivní omezení (mýta, zákazy, snižování kapacit...)?

+1/0
20.8.2011 13:04

rytíř Smyl Flek z Nohavic

nestačím se divit

tady by každý rád za všechno platil.

0/0
20.8.2011 12:00

bebíčko

Krásný tunel

;-D;-D;-D;-D!!

0/0
20.8.2011 10:09

BezPrace com

POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

PROČ někoho nenapadne zavést poplatky za vjezd aut do města? Taková základní věc a je vše vyřešeno! Stačí dobře nastavit poplatek a dle množství aut ho snižovat / zvyšovat. Začal bych na 100 Kč za vjezd a kdyby to zácpám nepomohlo, tak nasolit 500 Kč a je vše vyřešeno i bez tunelu Blanka! 8-o

+3/0
20.8.2011 9:08

Národněfrontní kolaborant

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

R^

+1/0
20.8.2011 9:09

HuLarus

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

Blbý je, že nejsou pořádně dokončené okruhy. Když jedeš od D1 na Teplice, tak přes centrum je to celkem logická volba.  V budoucnu by byli na magistrátu blbí, kdyby nezpoplatnili vjezd do části Prahy ohraničené Městským okruhem (+ekoznámky jako maj Němci). Taky musí být kvalitní alternativa. V Praze prakticky neexistuje ekvivalent S-bahn, metro má zásadní díry. Jak vypadají P&R? Tohle všechno musí být tak kvalitní, že i pro blba z Horní Dolní s bolestí hlavy to bude snadno použitelné (a za rozumnou cenu).

0/0
20.8.2011 9:24

sun.alex

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

Tak já si myslím, že od Hradce Králové už toto funguje dobře...Obvykle nechávám auto u Černého mostu na P+R za směšnou sumu 10 Kč na den a pokračuji metrem...Ty peníze platíme u nás za hodinu parkování na náměstí, takže to je R^ Fakt je ale ten, že to metro je hrozné...Špinavé, přeplněné ne zrovna vonícími lidmi, intervaly taky nic moc a jízdné taky asi nikoho nenaláká? Nedivím se pražákům, že se jim tam moc nechce.

0/0
20.8.2011 10:06

ab3l

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

špinavé? je jedno z nejčistčích v Evropě, s čistotou pasažéru je to horší. a intervaly nic moc?? odkud jseš, že bys chtěl kratší, jezdit ve špičce častějc, budou vlaky do sebe narážet ;-D.

0/0
20.8.2011 10:27

Leinad

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

Nebudou, elektronika a zabezpečováky dokážou "divy", viz Moskva, interval<50 sekund funguje ;-D

Prostě by bylo potřeba zavřít dveře vlaku a rozjet se, když strojvedoucí řekne a když ve čas - žádné blokování dveří, žádné čekání. Jenže, v Praze je zvykem, že průvodce turistů či učitel místo "za 10 minut sraz na Muzeu" řekne "pojďte za mnou, všichni těmahle dveřma, i když ostatní jsou prázdné".

0/0
20.8.2011 11:51

ab3l

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

proto ve dveřích nejsou čidla ale zavíraj se silou.

turisti? byl jsi někdy třeba v holešovicích po play off nebo po koncertu? 10-20000 lidí je teprv mazec na provoz.

0/0
20.8.2011 12:37

Leinad

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

Ale jo, ale rozdíly mezi 20 tis davem a 20 turisty: 1) Konec koncertu/sportu není častou součástí běžného neposíleného provozu, už vůbec ne ve špičce. 2) Dav vesměs reaguje na pokyn staničního rozhlasu "rozmístěte se po nástupišti" 3) Dav občas reaguje i na pokyn k ukončení nástupu, někdy ani nedrží dveře kamarádům, čímž umožňuje krácení intervalu. 4) Většina lidí z davu ví, kam jede(se třemi kámoši si dáme sraz na zástavce busu na Skalce - když to vyjde, tak se nethnem, když ne, tak jedem každý sám)

0/0
20.8.2011 13:03

sun.alex

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

Jo, špinavé...zaplivané a umolusané...Madla na eskalátorech jsou ulepená a metro jako takové je opravdu socka...

Prahou většinou jenom projíždím, ale letos jsem byl na marathonu a to byl opravdu smutný příběh...Snažil jsem se vysvětliti mou chabou angličtinou jakýmsi francouzům, že to opravdu není standart...Že se občas vagony umyjí a vyvětrají...

Jinak stará Praha je úžasná, nádherná a okouzlující...Lehce tak dá zapomenouti na to vaše zasviněné metro...;-)

0/0
21.8.2011 20:29

Leinad

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

Je to logická volba, ale pro kamiony zakázaná. ;-D

0/0
20.8.2011 12:47

Cislo 2

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

Výjimku bude mít policie, sanitky, hasiči, pak majitelé obchodů, hotelů, zásobování, taxislužba ... nakonec zaplatí jen pár joudů co tam budou muset.

0/0
20.8.2011 9:26

vifi

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

...a taky všichni ti, co tam mají trvalé bydliště, garáže atd.

Když už něco zpoplatnit, tak vjezd do samotného centra. Ale to zase naráží na fakt, že v centru jsou obchodní domy a jejich zákazníky nelze nutit, aby se se svým zbožím tahali dál, než je bezpodmínečně nutné - tj. na parkoviště těchto center. No a k těm musí být zase příjezd zdarma...

0/0
20.8.2011 11:07

HuLarus

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

Že tam má někdo trvalé bydliště nebo obchod přece neznamená, že nemusí platit. To samé příjezd k obchodům, ten může být třeba levnější v nějakou nekřesťanskou hodinu nebo můžou nabízet obchody dovoz do domu. Taky se můžou zohlednit emise a velikost auta a těm malým s Euro 5 to dát levnější.

0/0
20.8.2011 11:26

Posel z Liptákova III.

Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

R^R^R^ Ještě bych povolil vjezd rezidentům nebo jim snížil poplatky, ale ten, kdo ve městě nežije a jen ho zamořuje svým puchem, by měl platit!!

0/0
20.8.2011 13:06

tyraelid

Suchdolska pomsta.

Prakticky jedine spojeni Suchdola blokujiciho stavbu severni obchvatu Prahy je do Prahy po nabrezi a pres ulici Jugoslavskych partyzanu. Ta byla Prahou 6 v ramci pomsty Suchdolu za blokadu zuzena na jeden pruh a na jejim zacatku, tedy mimo obytnou zastavbu, byl postaven semafor kde bude dlouha cervena tak aby se do obydlene ulice Jugoslavskych partyzanu nepoustelo moc aut. Tzn. kolony aut ze Suchdola vcetne autobusu budou opravdu masivni. Myslim ze do par let je tohle prinuti zmenit nazor na obchvat. Uz ted je ulici zcela zacpana a stoji i autobusy a to jeste nefunguje ten semafor. Od 1. zari se blokadnici ze Suchdola muzou tesit na peklo, neb vetsina z nich jezdi do Prahy autem ci autobusem.

0/0
20.8.2011 8:32

Lesní sběř

Re: Suchdolska pomsta.

Ono zase na druhou stranu, přiznejme si, že vést obchvat někudy, kde už někdo bydlí, je hovadina. Vůbec se nedivím Suchdolu, že protestuje. Proč má Suchdol dýchat svinstvo, které nechtějí jinde? :-P

0/0
20.8.2011 11:54

VSG001

Re: Suchdolska pomsta.

To je pořád o tom samém. Jako s Běchovickými. 50 let je to v územním plánu, ale stejně si tam staví novostavby (Běchovice II) s tím, že to je "daleká budoucnost". A když buducnost nastane, tak křičí. Absolutním příkladem tohoto jsou snad 3 roky staré novostavby u plánované Radlické radiály (tuším sídliště Botanika).

0/0
20.8.2011 20:31

tx999

Re: Suchdolska pomsta.

Tu rekonstrukci jsem proste nepochopil. Pritom stacilo poslednich cca 20 metru pred Kulatakem zachovat dva pruhy a bylo by to vcelku v pohode. Jestli jde o to pomstit se Suchdolakum, tak to "chapu", ale otravuje to i spoustu lidi z okoli Kulataku...

0/0
20.8.2011 13:05

VSG001

Re: Suchdolska pomsta.

Samozřejmě že žádná pomsta to není. Suchdoláci jsou čím dál afektovanější, protože většina pražanů, včetně na 6, je na ně nasr... a tak suchdoláci už jsou z toho trochu přetažení a paranoidní. Takže fakta: 1. Zúžení v Podbabské mezi pumpou a Internacionalem je kvůli nové zastávce tram. 2. Při napojení na Kulaťák dva napojovací pruhy (a přechod přes ně ) zachovat nešlo, protože to již neodpovídá normě a nešlo by to v rámci rekonstrukce zkolaudovat.

0/0
20.8.2011 20:25

abraxas119

Jediné, co dělá kolony, jsou semafory

kdyby v holešovicích nebyl ten přiblblej semafor, když se to tam u tržnice točí doleva a kdyby nebyly semafory před/za muzeem a na IPku, tak na magistrále není jediná kolona... aut by tam nejezdilo zas tak extrémně tolik, aby občas se nemohla připojit auta z bočních ulic.

0/0
20.8.2011 7:32

Primitiv Varel Frištenský

Re: Jediné, co dělá kolony, jsou semafory

A jak by na Ípáku nebo u tržnice projely tramvaje, kdyby tam nebyly semafory?

+1/0
20.8.2011 8:26

Lesní sběř

Re: Jediné, co dělá kolony, jsou semafory

Není zas takový problém udělat semafory spínané přijíždějící tramvají.

+1/0
20.8.2011 11:56

Leinad

Re: Jediné, co dělá kolony, jsou semafory

Jenže jsme v Praze. Nějaký detektor bvy dával moc velký smysl. :-/

0/0
20.8.2011 12:12

tx999

Re: Jediné, co dělá kolony, jsou semafory

No, byt to na detekci, tak je tam ta cervena temer porad, protoze pres Pavlak jezdi asi pet tramvajovych linek, coz je ve spicce skoro co minutu, tak tramvaj v jednom smeru...

A otazka cislo dva: jak by se tam mely dostavat automobily jedouci od Karlaku?

+1/0
20.8.2011 13:08

prox

Re: Jediné, co dělá kolony, jsou semafory

Objevujete už dávno objevené a dokonce realizované.

Většina křižovatek, kterými projíždějí tramvaje, je vybavená tzv. aktivní detekcí přijíždějících tramvají. Ve zkratce: tramvaj, která přijíždí ke křižovatce, si sběračem proudu "drnkne" o detektor na troleji a světla na křižovatkách poté přijíždějící tramvaj preferují.

Je několik druhů preferencí, buď absolutní, nebo podmíněná. V některých místech se preference nepoužívá (např. zmíněná křižovatka u I.P.Pavlova - frekvence tramvají je tam příliš velká a je tam použit pevný cyklus).

V některých místech (světla za zastávkou před kolejovým větvením) navíc signalizace umí i "číst", kterým směrem tramvaj pojede, blikáním výzvového návěstidla upozorní řidiče tramvaje, že se mu blíží signál "volno", řidič zavírá dveře a odjíždí (pak se můžou rozčilovat lidi, proč tramvaják na ně nepočkal).

Z hledisla preferencí tramvajové dopravy patří Praha ke světové špičce.

+1/0
20.8.2011 16:20

macarát

Re: Jediné, co dělá kolony, jsou semafory

Jo, kdyby si každá tramvaj na Pavláku nastavila natvrdo pro sebe volno, tak máme vyřešené zklidnění magistrály. Ve špičce by tam prostě neustála byla na semaforu červená. ;-D;-DR^

0/0
20.8.2011 23:32

Leinad

Re: Jediné, co dělá kolony, jsou semafory

Ve směru tramvají udělat hlavní. ;-D

+1/0
20.8.2011 12:03

Leinad

Re: Jediné, co dělá kolony, jsou semafory

Já bych byl pro omezení významu semaforů na řídící, nikoli buzerační zařízení. (kdo jede z vedlejší, ten uvidí pouze zelenou nebo blikající žlutou. Tudíž, pokud je dostatečně rychlý a pohotový, mohl by se vecpat do nějaké krátké mezery. Začátečník a řidič auta s malým zrychlením by si počkali na zelenou/až na ně ten následující zatroubí, že už je zelená. ;-D )

Važněji jsem pro detekční zařízení - nenechávat zelenou na prázdno, jedna z podmínek pro volno tramvaji by měla být "nějaká jede". Navíc pro seřízení semaforů tak, aby vycházela zelená vlna + pro ukazatele doporučené rychlosti. Pokud by byla před Nuselákem začalo snižování doporučeně rychlosti při koloně na IPP(a každý by to dodržoval), zastavovalo by se daleko méně.

0/0
20.8.2011 12:43

neandrtálec

Nejdražší tunel široko daleko

Co se stane, když dejme tomu máme moc psů a tak celé Karlovo náměstí věnujeme pro volné kálení psů ? :-) No Přibude psů, a v okolních přístupových ulicích nebude kvůli psům ani kam šlápnout. :-)

A co se stane, až otevřeme Blanku ?  Přibude aut, a v okalních přístupových ulicích nebude ani kan šlápnout. :-)

Proto se v Německu zavírají města pro přístup neúměrné dopravy.

:-)

+2/0
20.8.2011 7:14

Pán_Zlobrů

Re: Nejdražší tunel široko daleko

Jistě, takže uzavřeme celou Prahu pro auta a všichni budou spokojeně jezdit MHD ;-D Blanka jednoznačně stáne auta z magistrály, která je neúměrně přetížená a tudíž se centru velmi výrazně uleví. Nemluvě o dalších, jako patočkova atd. Samozřejmě plné funčnosti bude dosaženo až po dostavění vnějšího okruhu kolem Suchdola. Stejný efekt jako nově otevřená jižní část. Z jižní spojky a okolí zmizeli dřív všudypřítomné kolony aut. Takže tak ;-)

0/0
20.8.2011 8:20

Primitiv Varel Frištenský

Re: Nejdražší tunel široko daleko

R^

+1/0
20.8.2011 8:26

tyraelid

Re: Nejdražší tunel široko daleko

A ti novi psi se vycaruji? Ne, ji nde ubydou.

0/0
20.8.2011 8:34

HuLarus

Re: Nejdražší tunel široko daleko

Ne, lidi si řeknou, že když je tady takový pěkný výběh, taky si pořídí psa. A stávající pejskaři si pořídí třeba i druhého. S auty je to stejné, když je tu taková pěkná silnice, nač bych jezdil tramvají, když se můžu svézt autem. Taky lidi budou dělat věci, které doteď nedělali. Třeba lidi ze severu místo do Letňan budou jezdit nakupovat na Zličín, když se tam teď dostanou pohodlněji (to je jen příklad, nejsem pražák, ale připadá mi to možné).

Každá dobrá silnice si uživatele časem najde, jde o to, aby byla postavená s rezervou a aby měli lidi jiné (pohodlnější) možnosti přepravy (metro třeba).

+2/0
20.8.2011 8:50

Vuvuzel

Re: Nejdražší tunel široko daleko

víš jak je to daleko z Letňan na Zličín ? rovných 20 km: který chytrák by pravidelně jezdil nakupovat 20 km, když to samé zboží za stejné zboží má 2 km od bydliště ? 8-o;-D;-D;-D

0/0
20.8.2011 10:45

macarát

Re: Nejdražší tunel široko daleko

Byl to příklad, ale v podstatě má pravdu.

0/0
20.8.2011 23:34

krllo1

A kdo na tom všem nejvíce vydělá? Pochlubí se?

;-D;-D;-D

+1/0
20.8.2011 6:10

neandrtálec

Re: A kdo na tom všem nejvíce vydělá? Pochlubí se?

Ukázali jsme lidu, jací jsme důležití polotici.

:-)

Našem investicím (za vaše prachy, socky) jsou úměrné naše platy.

:-)

+2/0
20.8.2011 7:11

macarát

Hlavní vliv Blanky na dopravu

spočívá v tom, že nám schází těch 40 miliard. Za ty peníze jsme mohli mít například trasu metra D, která by výrazně zvýšila komfort cestování z jižních pravobřežních sídlišť.

+3/0
19.8.2011 22:35

Dr. Fe(15)

geotextýlie

iHeute pobavilo jako vždy R^

+1/0
19.8.2011 22:04

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: geotextýlie

armatury pro nalití definitivního obezdění :-P

0/0
19.8.2011 23:49

medved.m

Re: geotextýlie

Myslíš popis u fotografie č.2 "Tunel Blanka - bílé vykukující kusy geotextýlie chrání (žlutou) izolaci před poškozením. Autor: Jan Kužník"? Jistě si nějaká pomocná síla pospíší to opravit, aby se vůbec, ale vůbec nevědělo, čemu že se tu diskutující smějí.

Já to furt říkám:  iDnes prostě zaměstnává ELITU novinářského řemesla ;-D

0/0
20.8.2011 0:10

Homer _1

Re: geotextýlie

Oni dobře vedí, proč pod články ve kterých žebrali o hlas v jakési Křišťálové lupe vůbec neotvírali diskusi... ;-)

Ale nemám o ně strach - oni si to naklikají jako vždy sami a pak se buduo celý rok chvástat...

0/0
20.8.2011 0:43

topič elektrárenský

Podobné úvahy o zklidnění dopravy

byly publikovány před otevřením Strahovského tunelu i tunelu Mrázovka. Došlo ovšem k pravému opaku, tyto tunely přivedly do centra města další automobily. Oblast Smíchova, která měla být klidnější, je celodenně zacpaná, Radlická, Vltavská, Hořejší nábřeží, Jiráskův most, Vrchlického, Kartouzská, Ostrovského, všude po dokončení obou jmenovaných tunelů výrazně přibylo aut. S tunelem Blanka to nebude jiné, můžou se vypočítávat předem jakékoliv modely, ale řidiči se zachovají podle sebe a ne podle modelu.

0/0
19.8.2011 22:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.