Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zúžený vjezd na Vítězné náměstí komplikuje v Dejvicích dopravu

Pražská doprava má od září nové problémové místo. Kvůli novému přechodu pro chodce s vyčkávacím ostrůvkem byl zúžen vjezd na Vítězné náměstí z ulice Jugoslávských partyzánů. Namísto dvou jízdních pruhů tu zůstal jen jeden, který má teď na svědomí dlouhé kolony aut v okolních ulicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honza2007

tomu říkají zklidnění dopravy

no a co? Takových míst je v Praze hodně ;-D;-D

0/0
16.9.2011 14:57

kmotrs

jo jo bezpečnost

Hlavně že je bezpečno,  jen doufám že se chodci co nejdříve udusí smradem z kolony. až se udusí nebusou tam chodit a ta debi .lita se může zrušit.

+1/0
16.9.2011 14:50

ramsveyker

Na Kulaťáku jde chodcům o život

Skutečně se mi stalo, že na vjezdu na Vítězné náměstí z ulice Jugoslávských partyzánů, se přiřítila tramvaj než jsem stačil přejít a chytře se zastavila na přechodu. Chtěl  jsem se vrátit na chodník, ale v tom mi bránila projíždějící auta. Takže nejdelší minuty strachu. Ten ostrůvek vítám, i když to pro mě také znamená zácpu v koloně.

0/0
16.9.2011 14:01

Martin Šubrt

Re: Na Kulaťáku jde chodcům o život

Máte pravdu, ale domnívám se, že jsou realizovatelné ostrůvek i 2 pruhy.

0/0
16.9.2011 15:57

JoeMax

Podobný problém

na Černém Mostě. Inteligenti udělali u nového parkovacího domu CČM jenom jeden vjezd a stáhli průjezdné pruhy na jeden, takže když potřebujete přestoupit mezi dvěma autobusy, navazujícími na sebe v opačných směrech (např. 240 vs 296), není šance to kvůli kolonám stihnout :-/

0/0
16.9.2011 12:52

leos.maslo

Re: Podobný problém

Tam je to snad jenom dočasně, jen co otevřou ten zk***ý (zkázyhodný) parkovací dům, ne? :-)

0/0
16.9.2011 21:06

ramride

Jó, řidič v Evropě,

ten tvrdý chleba má (což někteří diskutující nadšeně podporují). Když si představím cenu autoškoly, registrační formality a poplatky, STK, emise, brutální daně na benzín, buzerace na cestách formou nízkých rychlostí, retardérů, při parkování (zákazy apod.), tak se divím, že s tím ještě někdo jezdí. Lidi, uvědomte si, že většina z nás nesedá do aut pro srandu, ale protože něco vozí, bydlí tam, kde nezajíždí MHD, nebo prostě jen chtějí být v klimatizovaném a voňavém prostředí (na druhou stranu, MHD je dnes ve většině měst již pohodlná a poměrně čistá).

Daleko více než osobních aut se tohle týká aut nákladních. Možná by měly mít kamiony skříň z plexiskla, aby nadávající okolí vidělo, že veze televizi, na kterou se budou dívat, jídlo, které budou jíst, nebo pivo, nad kterým budou nadávat další den.

+1/0
16.9.2011 11:01

Honza13

Omezit vjezd aut do města

a je po problému, jako to udělala jiná Evropská města.

0/0
16.9.2011 9:36

Leinad

Normy normy

1)Proč by chodec nemohl přecházet přes tramvaj bez ostrůvku? Prostě pokud tramvaj jede, tak chodci zůstanou na chodníku, auta by klidně mohla mít stejnou přednost, jako souběžně jedoucí tram. Pro "turisty z menších obcí" bych přechody značil raději modrou barvou(nebo nápisem pozor tram). Když to nestíhám(s nohou v sádře) jdu na jiný přechod nebo podchodem.

2)Proč nebyla norma dodržená nějak normálně(instalací semaforu) nebo obejitá(přechod není nový, přechod je znovu otevřen po uzavírce, jako ty o kus vedle)

3)Pro rušení parkovacích míst jsem byl i dříve. V MHD špičce buspruh, jindy(dopoledne) pruh pro busy a osobní auta s >1 člověkem na palubě.

4)Tram bych do budoucna prodloužil až do Suchodola.

5)R^ Praha 6 a jejím řešením jako Chalupoida, tvorba kolon, vylepšování tvorbou kolon,... R^

0/0
16.9.2011 4:04

Martin Šubrt

Re: Normy normy

1) Mohl. O 60 metrů vedle to činí chodec též. Ovšem na těchto přechodech se téměř nikdy nestane, že současně nejedou auta ve dvou pruzích, tramvaj v jednom ze směrů a auto ještě v pruhu na druhé straně. Chodec tak na podobných místech vyběhne do vozovky a pak jen doufá, že ho něco z nějaké strany nepřejede. Dělící ostrůvek je samozřejmě správná věc, ale ne v podobě, jak byl udělán na tomto konkrétním místě.

2) Semafor zde udělat jde jen složitě. Kromě náladů a stavebních úprav by semafor přes celou vozovku zastavoval i vozidla vyjíždějící z Kulaťáku, která by zablokovala provoz na okruhu. Kdyby se udělal jen přes vjezdovou část aut a tram. koleje, zase je to trošku nestandardní řešení, kdy by shora chodec mohl vstoupit do vozovky na zelenou, byť tam by byl přechod neřízený. Podobu jako přechod vedle asi tento mít mohl.

3) Parkovací místa už ubyla zrušením parkování za bývalou smyčkou Podbaba. Je to velmi citlivé téma pro místní radnici a těžko dojde k dalšímu rušení míst.

0/0
16.9.2011 7:55

corky

Re: Normy normy

...jak jsem psal už dřív, a to jestli postaví přes Suchdol ten obchvat (po kterém obyvatelé Dejvic tak volají), tak to bude teprve hukot....

0/0
16.9.2011 9:42

Leinad

Re: Normy normy

1) Možná by stačilo, že "nejedou tramvaje a zároveň auta to stihnou ubrzdit" - před auty má chodec přednost, pokud je neohrozí.

2) Cedule pro chodce (bacha semafor neplatí na první pruh) by to mohla řešit. Mimochodem pokutování za "nesprávné" řazení do pruhů by mohlo mít význam. Byť je řazení obecně asi těžko definovatelné a individuální posuzování by znamenalo neřešitelné odvolávání. "Jedeš-li >=3/4 kruháče(točíš doleva nebo se otáčíš) buď v levém pruhu. Jedeš-li už <=1/4 kruháče(točení doprava nebo blížící se výjezd) snaž se dostat do pravého pruhu. "

3) Také pravda. Co na tom, že by studenti ocenili buspruh, středočeši jezdící hromadnou dopravou také, středočechům jezdícím autem by bylo příjemnější p+r, než parkovací pruh s loterií o místo kdesi mezi Kulaťákem-Sedlecem a do práce/na metro dojít pěšky? Voliči jsou místní, "průjezdná" cesta má stejného správce, jako "uličky na sídlištích".

0/0
16.9.2011 12:09

Martin Šubrt

Re: Normy normy

Značení pro kruhák s tím, že se vyznačí, z kterého pruhu se dál z kruháku má pokračovat, existuje. Pokud by se podařilo vrátit 2 pruhy, určitě by bylo vhodné jeho verzi pro toto místo připravit. Řazení by to usnadnilo.

0/0
16.9.2011 16:00

macarát

Zákaz vjezdu osobních automobilů

a je po problémech. R^

+1/0
15.9.2011 22:38

aaeeiioouu

to musela vymyslet hlava, pane vachmajstr

0/0
15.9.2011 21:11

navstevak nakopne socana

A co takhle zase zrusit ten retarder...

pesci at si pockaji na chodniku dokud tramvaje neprejedou.

0/0
15.9.2011 20:49

bodlis11

Praha 6

má opravdu geniální plánovače, další takovéto místo je na Hradčanské, kde nějakej génius vymyslel současně s podchodem v metru dva přechody za sebou ve vzdálenosti nějakých 50 m... fakt skvělý... díky všem...

0/0
15.9.2011 19:35

Martin Šubrt

Re: Praha 6

Ano, Praha 6 je od Bémových a Chalupových dob proslulá čtvrť, kde po snaze o maximální zlepšení dopravy vychází výsledek, který je maximálním zhoršením...

+1/0
15.9.2011 20:23

danny47

Re: Praha 6

Taky jsem na to 8-o ...

0/0
16.9.2011 8:46

tx999

Planoval to

opravdu nejaky exot, ktery tamni dopravni situaci nevidel ani z rychliku.

0/0
15.9.2011 17:48

Trupman

Re: Planoval to

Tak hlavně ten exot se musí nějak poprat se směrnicemi, které z nějakého nepochopitelného důvodu neumožňují budovat nové přechody přes 4 a více dopravních pruhů bez ostrůvku, nebo bez světelné signalizace.

0/0
15.9.2011 17:50

Glaukom

Re: Planoval to

to nejsou nové přechody :), byly tam už před rekonstrukci a teď je to tam horší, protože nervni řidiči tam jedou i přes pricne pruhy (čára není zeď ) a to se jich člověk fakt lekne . . . až příští týden najedou studáci, tak to bude opravdu maso. Už se na to moc těším. Ráno jezdím brzo, ale ten návrat bude děs.

0/0
15.9.2011 19:00

Trupman

Re: Planoval to

Samozřejmě, že tam ty přechody jsou už desítky let. Otázka je, jak to vypadá papírově. Jestli se tam rekonstruovala tramvajová trať, tak tam najednou mohl starý přechod zaniknout a nový vzniknout, i když to tak nevypadá. :-)

0/0
15.9.2011 19:10

Martin Šubrt

Re: Planoval to

Přechod u výjezdu busů zůstal nezměněn v původní nedělené podobě, takže mohl i ten u vjezdu na nám. Ale asi tam byl požadavek na bezpečnější přecházení chodců, což v tom místě lze pochopit. Ovšem provést to chtělo asi maličko jinak. Určité možnosti jsou, ale do října se to upravit asi nestihne.

0/0
15.9.2011 20:21

Martin Šubrt

Re: Planoval to

Obávám se, že do plánování naopak výrazně vstupovali místní, kteří spíš nedohlédli širších souvislostí... V souhrnu ale určitě vždy všichni vše myslí dobře (bez ironie), jen se to prostě někdy nepovede sladit, aby byl dobrý a funkční i celek.

0/0
15.9.2011 20:25

Leinad

Re: Planoval to

Pokud to prosadili místní, řekl bych, že nic nebrání řešení pro studenty - zrušit parkovací pruh a namalovat buspruh.

0/0
16.9.2011 4:19

pavlik12

Re: Planoval to

Prave ze pri planovani musel projektant vychazet z platnych norem.

A prechod, tam kde ted je, zkratka vyckavaci misto mit musi. Jedinna dalsi mozna varianta je prechod zrusit.

To je stejne jako napojeni R7 na R1 kde je formalne nekolik metru jen mestska ulice a prechod se semafory. Kolik tam uz bylo nehod ...

0/0
15.9.2011 20:59

Martin Šubrt

Re: Planoval to

Přechod, který je o 70 metrů vedle ve stejném uspořádání vyčkávací místo nedostal... Délkově také přesahuje normu a vyčkávačku by jako nový měl mít. Ale nic se na něm neměnilo, jen povrchy. Čistě teoreticky, kdyby se ponechal přechod u rondelu ve stejné podobě, jak byl, tak tak být mohl. Nicméně samozřejmě by byl nadále pro chodce značně nepříjemný až nebezpečný.

0/0
15.9.2011 22:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.