Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vedení města s návratem turniketů do pražského metra nesouhlasí

Vedení hlavního města zamítlo návrh Dopravního podniku, aby se ke vstupům do stanic metra vrátily turnikety. Podle primátora Bohuslava Svobody je projekt za zhruba jeden a půl miliardy ekonomickým hazardem. Přitom dopravce tentokrát snížil oproti původnímu návrhu jejich cenu na polovinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

Turnikety zatím ne.

Pražský dopravní podnik upustil od bezpečnostního systému i turniketů v metru

Dozorčí rada pražského dopravního podniku (DPP) kvůli nedostatku peněz vyřadila v rámci investičního plánu pro letošní rok bezpečnostní systém a turnikety v metru. Po jednání rady to ve čtvrtek sdělil její předseda Miloslav Ludvík (ČSSD). "Dozorčí rada schválila celkový investiční plán pro letošní rok, ale podmínila jeho realizaci tím, že dopravní podnik bude realizovat pouze akce, na které má peníze," vysvětlil stanovisko rady Ludvík. Dodal, že jen pro letošní rok DPP potřebuje 12 miliard korun. Zakázka na sjednocení bezpečnostního systému v metru činí čtyři miliardy korun. Ludvík v této souvislosti dodal, že se provedla již její nultá etapa za desítky milionu korun a další pokračovat nebudou.

0/0
23.9.2011 8:10

babacek

Re: Turnikety zatím ne.

V případě turniketů v metru Ludvík dodal, že dozorčí rada se pouze s projektem seznámila: "V této chvíli není projekt na pořadu dne." Ve hře by podle něj mohly turnikety být v roce 2012, a to ve chvíli, kdy dozorčí rada bude schvalovat investiční plán na daný rok. Podnik nyní čeká na šestimiliardovou půjčku formou směnky se zárukou hlavního města pro investiční akce pro období let 2011 až 2013. Jak uvedl Ludvík, nyní je míč na straně města a dopravní podnik předpokládá, že se směnkou budou zabývat zastupitelé na svém zasedání 3. listopadu.

0/0
23.9.2011 8:10

babacek

Re: Turnikety zatím ne.

Mezi největší investiční akce podniku patří prodloužení metra na trase A ze stanice Dejvická do stanice Motol. Úsek bude zprovozněný v roce 2014, větší část zaplatí metropole ze svého rozpočtu, Evropská unie přispěje zhruba osmi miliardami korun. Dále půjde o výstavbu metra na trase D, která povede z centra do Písnice. Peníze poputují i na nové tramvaje a autobusy nebo plánované opravy tramvajových tratí. Hlavní město v letošním roce ze svého rozpočtu uvolnilo na investice dopravního podniku zhruba 250 milionů korun. V případě provozních nákladů dostal podnik z městské pokladny 10,8 miliardy korun. Autor: MEDIAFAX.CZ

0/0
23.9.2011 8:10

osk

No je zřejmé že zase jde jenom někomu o kšeft

Vadí mi sice černí pasažéři ale už podle toho jak to zkoušel se 3 miliardami to nevyšlo tak zkusíme jenom 1,5 a pravděpodobně skutečně dost nejisté návratnosti to byl zase jenom pokus o kšeft pro něčího známého.

Kromě toho to určitě výrazně zpomalí přístup do a dokonce i z metra.

A ještě aby tam stál člověk, kdyby platili jenom toho člověka který by stál pod schody a namátkově kontroloval tak to bude výrazně levnější a myslím, že by se procento černých pasažérů dost snížilo ikdyž samozřejmě ne na nulu-

0/0
18.9.2011 10:10

Honza13

A budou turnikety

na vlakových nádražích? A na autobusových? A co tramvajové zastávky? Když jsou tak nezbytné.

0/0
16.9.2011 20:23

Good luck

Dotaz..

Jak řeší v zahraničí ten v článku zmíněný možný problém, aby skrz turniket nezkoušel projít dospělý člověk na dětský lístek (dětské jízdné)?

0/0
16.9.2011 17:50

dodo125

Re: Dotaz..

Třeba v Berlíně ho řeší tak, že si koupíte lístek, označíte ho a podobu přepravy nejste šikanován s výjímkou revizora...

0/0
17.9.2011 0:28

dodo125

Re: Dotaz..

Třeba ve Vídni ho řeší tak, že si koupíte lístek, označíte ho a podobu přepravy nejste šikanován s výjímkou revizora...

0/0
17.9.2011 0:33

Volejbalové kladivo

to jsou věci

jeden den se píše že nebudou, hned na to že budou a teď zase nebudou.Rv

0/0
16.9.2011 14:51

kOBLICH

Ekonomický hazard :-))

"Podle primátora Bohuslava Svobody je projekt za zhruba jeden a půl miliardy ekonomickým hazardem..."

A já doplním, že hazard nejspíše spočívá spočívá v riziku, že by provizi mohla získat až politická garnitura, vzešlá z nových voleb. A - uznejte - současní politici se přece nebudou namáhat jen za svůj plat. Z toho bolí ruce.

0/0
16.9.2011 13:26

Honza13

Re: Ekonomický hazard :-))

Když ukápne pár milionů, tak se to v té 1.5miliardě ztratí. O nějaké černé pasažéry nejde.

0/0
16.9.2011 20:25

kenx

jediný

Jediný přínos, co v turniketech vidím, je obtížnější vstup do prostor metra bezdomovcům a dalším, co obtěžují platící cestující a přitom si jízdu ani nezaplatili.

0/0
16.9.2011 12:58

ydrhsamot

Re: jediný

Ti se tam taky dostanou, koupí si lístek za 40,- celodenním pobytem si to v pohodě vyžebrají...;-)

0/0
16.9.2011 18:53

wisitor

Turnikety

nebudou? Jednou jo, pak ne... A tak budou zase brečet, jak jim kvůli černým pasažérům protékají peníze... Ach jo. Proč se v Česku dělá oproti Evropě naopak? (viz např. zákaz kouření v restauracích - přeje si většina lidí - nebude. Přímá volba prezidenta - přeje si většina - nebude (protože jako už poněkolikáté se to do příští volby rozhodně nestihne legislativně upravit) ;-) Kocourkov je slabé slovo..

0/0
16.9.2011 12:55

Dusan321

Re: Turnikety

Turnikety jsou pro cerne pasazery lepsi nez stavajici system.

0/0
16.9.2011 13:04

ja.viper

Re: Turnikety

A kde jste prisel na to ze vetstina lidi chce koureni v restauracich ??? 8-o

Kolik krabicek dene si date ? ;-)

0/0
16.9.2011 14:02

dodo125

Re: Turnikety

A kolik vlastníte vy nekuřáckých restarací? Kdyby to byl takovej byznys (všichni chtěj nekuřácké restaurace, stejně jako nesnášej vodnatou šunku a stejně ji žerou) tak jich je mraky. Holt nekuřáci nejsou solventní a cílovou kategorií restauračních provozoven, protože nedělají útratu. Tak to nechte na majiteli, on nese podnikatelské riziko.....

0/0
17.9.2011 0:46

ja.viper

Re: Turnikety

A kdo tady mluvil o majitelech restauraci ???? To je jejich podnikatelske rozhodnoti a byznys plan jakou chou restauraci .!!

Ja jsem reagoval na to ze bylo napsano ze vetsina lidi si preje kurackou restauraci , coz je podle me obrovsky blud a pouze prani zavislych kuracku .. tot vse ...

A jeste jedna vec  i kdyby jste mel 1 i 5 restauraci tak je to tak maly vzorek na celkovem poctu restauraci ze  vase tvrzeni je taky neopodstatnene ...

A zeptam se na jednoduchou otazku ...

Kdo bude mit vice penez ? clovek ktery musi utracet kvanta penez za cigarety nebo ten ktery nemusi  ?

0/0
17.9.2011 11:22

osk

Re: Turnikety

Ano jdou otázky kde by měli dát na názor lidí ale tam se jim nechce, zato v otázkách kde by tupý dav poslouchat neměli tam to populisticky dělají protože tam třeba nemají svoje zájmy, to je politika a třeba extrémně je to vidět v německu naposledy s jadernými elektrárnami.

0/0
18.9.2011 10:16

Profesor_Nula

Holt veřejnost ještě není připravená na nový tunel

politická situace je nejistá... Není vhodný čas krást!!! To ví i ten co by kradl koně... Každopádně efektivní řešení ala londýnský Oyster Card s turniketama je v nedohlednu... U nás bohužel dobrý řešení jde vždy ruku v ruce s korupcí, cca 100% předražením a nakonec ještě s diskutabilním výsledkem. Welcome in Czech Rep.!!! :-P

0/0
16.9.2011 12:07

tyraelid

Re: Holt veřejnost ještě není připravená na nový tunel

Asi jsi nikdy nevidel spicku v londynskem metru. Navic tady jsou uzke vchody do metra, viz trba prave IP Pavlova. To je nerealne.

0/0
16.9.2011 12:11

Romys

Re: Holt veřejnost ještě není připravená na nový tunel

Jelikoz hodne cestuji,byl jsem nekolikrat v Londyne,Rime tak me nemuze nikdo tvrdit ze tam jsou fronty,mozna malinky ve spicce.A Londyn ma jedno z nejhorsich MHD jak tu nekdo psal?To bych rozhodne nerekl,to spise plati o Rime kdyz uz;-)A nejvice me dostavaji tady nekteri lidi kteri videli jen Prahu a pisou tu takove blaboly.Vemte si i takova prdel sveta jako Teheran ma v metru turnikety.:-P

0/0
16.9.2011 12:22

tyraelid

Re: Holt veřejnost ještě není připravená na nový tunel

A takova mesta jako Berlin nebo Viden je zase nemaji.Rv Znovu opakuji, prazske metro je postaveno tak ze turnikety jsou vylouceny - i proto byly uz za komunistu zruseny, kapacitne to neslo a tvorily se obrpvske fronty. Ale nejlepsi jsou takovy weltmani jako, nekde neco videli a hned maji pocit ze jsme v cechach za opocema. Opak je pravdou.

0/0
16.9.2011 12:27

Éter1

Re: Holt veřejnost ještě není připravená na nový tunel

Turnikety jsme tu měli už hodně dávno, pokud si pamatuju, rušily se někdy ccy před 30 lety.

Už bych je znovu nezaváděla, stačí to co je.

Stačí Open card, už to bylo dost prodělečné a cpát peníze do turniketů je už úplná hovadina. Ničemu to nepomůže.

Jen si opět někdo nahrabe kapsu a zaplatí to daňoví poplatníci.

0/0
16.9.2011 13:23

tyraelid

Kdyz se tady psalo ze maji byt turnikety, vsichni nadavali

ze to je drahe a budou se tvorit fronty. Ted kdyz se reklo ze turnikety nebudou, tak uplne ti stejni lide nadavaji z druhe strany ze by se to vyplatilo a je to vychovne. Typicti cesi;-D;-D;-D

+1/0
16.9.2011 11:52

MMister.com

Re: Kdyz se tady psalo ze maji byt turnikety, vsichni nadavali

Vy jste si ty lidi označil, že víte, že jsou to ti samí? 8-o

0/0
16.9.2011 12:03

tyraelid

Re: Kdyz se tady psalo ze maji byt turnikety, vsichni nadavali

Staci mrknout dos tarych diskuzi. Jinak turnikety jsou nesmyslne,protoze 4 vchodove turnikety nemohou absolutne zvladnout napor treba na IP Pavlova.

0/0
16.9.2011 12:10

Romys

Bohuzel

jde Praha proti Evrope.Uz prvni vec nechapu,proc ty turnikety rusili kdyz uz tu byly?A za druhe,vsude se to vyplatilo,turnikety maji v Londyne,Rime,Parizi a mohl bych pokracovat...hold se bude muset jeste chvilku pockat az budou ve vedeni Prahy rozumnejsi lidi!

+1/0
16.9.2011 11:42

ydrhsamot

Re: Bohuzel

Co třeba Budapešť, Vídeň, Berlín - tam mají taky turnikety?

0/0
16.9.2011 11:53

Dusan321

Re: Bohuzel

Turnikety se zrusily v prazskem metru prave proto, ze uz tehdy prestavaly stacit kapacitne a ve spickach se pred nimi stosovali lide. Proto bylo rozhodnuto uvolnit pruchod za ucelem zvyseni prepravni kapacity. V dnesni dobe kdy Praha je dvakrat takova jako za komunistu je nasazeni turniketu uz naprosty nesmysl.

0/0
16.9.2011 11:59

MMister.com

Re: Bohuzel

A metro je mnohem delší, takže v něm jezdí mnohem víc lidí i z toho důvodu, že je odkud/kam jet.

0/0
16.9.2011 12:02

dshawt

Nepochopitelne rozhodnuti

Pry navratnost je dlouhooo..a jakto vi...jak vi kolik jim tam jezdi lidi nacerno....???Vy tam v Cesku jste proste pohodlni.Vsude ve svete turnikety jsou,ma to urcite vice vyhod nez nevyhod...ubytek smejdu co neplati...nedostane se tam kdejaky povl....a ja bych nezustal jen u turniketu,nastupovani do autobusu jen prednima dverma u ridice,tak aby se tam zase nedostal nikdo kdo neplati...ted zase budou vsichni rvat,ze to bude brzdit tempo nastupovani...nebude,protoze napr. v Londyne zije 10x vice lidi jak v Praze a nic to nebrzi...ale holt se zase budou ozyvat jen cerni pasazeri..klasika..holt cesi nooo Rv

+2/0
16.9.2011 11:42

Romys

Re: Nepochopitelne rozhodnuti

SouhlasimR^

0/0
16.9.2011 11:44

Nick99

Re: Nepochopitelne rozhodnuti

R^R^

0/0
16.9.2011 11:46

Dusan321

Re: Nepochopitelne rozhodnuti

Myslite ten Londyn kde je jedna z nejhure fungujicich MHD v ramci vyspelych zemi vubec a kde cesta mezi dvema neprilis vzdalenymi lokalitami trva bezne dve i vice hodin? Ano, to je dobry vzor pro mesto, ktere ma podle ruznych vyzkumu jednu z deseti nejlepsich MHD v ramci EU. ;-D

0/0
16.9.2011 11:57

MMister.com

Re: Nepochopitelne rozhodnuti

Všude ve světě rozhodně nejsou, chytráčku.

0/0
16.9.2011 12:01

Dr. Fe(17)

Re: Nepochopitelne rozhodnuti

Stačí si udělat jednoduchou kalkulaci na základě veřejně známých údajů uveřejňovaných ve výroční zprávě DP. Za pár minut zjistíte, že je to ekonomický nesmysl s návratností v desítkách let.

To že někde žije 10 x víc lidí neznamená, že tam do jednotlivých stanic metra nastupuje desetinásobek cestujících.V pražských podmínkách je instalace turniketů např. ve stanici metra I.P.Pavlova prakticky nemožná, pokud tedy nebudeme ochotni přijmout takovou věc, jakože se bude stát desítky metrů dlouhá fronta na metro.

0/0
16.9.2011 12:08

tx999

Re: Nepochopitelne rozhodnuti

Vite jak dlouho by nastupovali lide do autobusu prednim dvermi, kdyz jsou stanice, kam prijede prazdny autobus a odjizdi plny? A ted si vemte, ze by ridic musel kontrolovat nejen, jestli maji lide predplatni kupon (nabitou opencard), ale i jestli maji platnou SMS jizdenku, jestli si stipli spravny listek a pripadne listek prodavat.

No, takovou MHD bych fakt nejezdil, protoze by se vic cekalo, nez jezdilo (krome toho, ze u stanic metra by ten autobus ve spicce snad ani neodjel, dokud by nebyl opravdu plny az po strechu, protoze by porad prichazeli novi a novi cestujici). Tohle je pri vytizenosti prazske MHD totalni nesmysl.

+1/0
16.9.2011 12:45

tx999

Re: Nepochopitelne rozhodnuti

Jedine, o cem by se asi dalo uvazovat je zavest tento system ve vecernich, nocnich a brzkych rannich hodinach. (rekneme cca od 20/20:30 do 6/6:30)

0/0
16.9.2011 13:01

Leinad

Re: Nepochopitelne rozhodnuti

Neblokující turnikety do metra (dostatečná propustnost cestujících/minuta i ve špičce, místo "otevírání při přeložení jízdenky" raději "zavírání při pokusu o průchod bez jízdenky") by mi nevadily.

Ale nástup kolem řidiče do kloubových busů na lince s intervalem 2 minuty (107 + hromada linek Kačerov-Krč +...) by byl zajímavý, protože by bus často stál v zastávce takový čas, že by se busy začaly štosovat. Konstrukční úpravy busů pro nástup s kočárkem/na vozíčku kolem řidiče by také byly zajímavé. Prodlužování stání v zastávkách(kde je větší počet nastupujících) by bylo příjemné též pro lidi jedoucí dál. Řidič, který by dvě minuty v kuse dokázal zároveň sledovat doklady(různé tarify, u dětí/důchodců ověřovat věk, u studentů potvrzení o studiu) a dát ruku do ohně za to, že čuměl do pravého zrcátka a nikdo nenastoupil přes otevřené "výstupní" dveře by mě zajímal.

0/0
16.9.2011 12:54

Éter1

Re: Nepochopitelne rozhodnuti

Jasně, nastupovat jen předními dveřmi.

Takže i v tramvaji, buse, metru? To jsem zvědavá, jak se předníma dveřma do busu bude krok co krok šinout babička o berlích, po 5 minutách se jí to povede a potom pěkně za ní ta fronta jinejch lidí.

 To už ale bude na stanici další bus, co vyjel o 55 minut později. Při takovém tempu se omezí provoz dopravních spojů napolovinu, aby lidi jedněma dveřma stihli nstoupit a vystoupi.

Fakt dbrý nápad. Projeďte se někdy tramvají, busem nebo tak něčím. A nebo přemýšlejte :-)

0/0
16.9.2011 13:28

Nick99

Jinde to funguje

Kdyz se nebudeme bavit o tom, kolik by turnikety staly, tak nechapu, proc v tom vsichni vidi tak sileny problem a tragedii. V mnoha velkych mestech (Londyn, Pariz) projde stanicemi v centru obrovske mnozstvi lidi a, svete div se, ono to funguje. Nikde zadne fronty ani nic podobneho..

+2/0
16.9.2011 11:40

ydrhsamot

Re: Jinde to funguje

Ono také záleží, jaké procento lidí tou dopravou jezdí, jaká je hustota sítě, hustota zalidnění, prostory stanic... mám pokračovat?

0/0
16.9.2011 11:49

Jardajar

Re: Jinde to funguje

V centru Paříže se motá víc lidí než v centru Prahy.Rv A nikdy jsem tam nestál frontu.

0/0
16.9.2011 11:52

Nick99

Re: Jinde to funguje

Nejsem si jisty, jestli chapu, kam tim mirite ..

0/0
16.9.2011 11:53

ydrhsamot

Re: Jinde to funguje

Londýn i Paříž má nesrovnatelně hustší síť metra, a stanice jsou na turnikety už od začátku projektované. Umíte se třeba na stanicích I.P.Pavlova, Kačerov, Dejvická představit jakékoliv "propouštěče" lidí? To by vydrželo možná 2 dny, pak by to lidé rozmlátili, nebo využívali okolních stanic, nebo prostě metro úplně vynechali ;-)

0/0
16.9.2011 18:51

Leinad

Re: Jinde to funguje

Existuje též podíl (obyvatelé/pravidelní cestující metrem), hustota sítě a zalidnění, stavební a konstrukční řešení vytížených stanic (úzký vchod do IPP, kterému nasadila korunu maximální rychlost eskalátoru).

Mimochodem, proč Vídeň nebo Berlín turnikety nemají?

0/0
16.9.2011 13:03

ydrhsamot

Ano, pan primátor má pravdu

Návratnost takovéto investice je opravdu dlouhá, je to totiž více, než milion let. Jen náklady na provoz jsou vyšší, než ztráty z černých pasažérů v metru. !

0/0
16.9.2011 11:37

bitkar

kdyby to nebylo tak drahy

neni tolik cernych pasazeru.

+1/0
16.9.2011 11:22

Antidukat

Já jsem pro turnikety

Aspoň zmizí z metra kapsáři, žebráci, bezďáci, harmonikáři a další svoloč. Bude tam bezpečněji.

+1/0
16.9.2011 11:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.