Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Václaváku zmizela auta, nahradila je elektrokola a hrálo se divadlo

V neděli se Václavské náměstí v centru Prahy ukázalo v celé své kráse. Zmizela z něj totiž všechna auta. Místo nich si návštěvníci mohli půjčit elektrokola, pro děti byly připravené čtyřkolky. Na náměstí přišli také umělci. Zahráli divadlo a předvedli akrobatické kousky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

savanah555

Na Václaváku chybí tramvaje

a to citelně ;-€

0/0
19.9.2011 10:58

Jižák 4ever

kravina

"Společně by chtěli dosáhnout čistého náměstí bez aut, na které by se nebáli lidé chodit ani v nočních hodinách."

To je zase blbost. Že by se někdo bál chodit na Václavák kvůli autům? Hahaha. Já se tedy v noci Václaváku vyhýbám kvůli černochům.

0/0
19.9.2011 7:23

Martin Šubrt

Re: kravina

Zejména v neděli rozhodně auta na Václaváku problémem nejsou. A večer také ne. Václaváku chybí prostory, kde by se dalo posedět. Ve stínu, ale mimo frekventované postranní chodníky. A byť je právě to Sdružení proti, abych byl na náměstí častěji, musela by tudy vést povrchová doprava, být tam lidé na zastávkách. Když jim ujede tramvaj, popojdou si o zastávku výše, nakoupí si, pokud tam budou denně projíždět, uvidí nové obchody apod. Večer se ve větší skupině lidí na zastávce člověk cítí lépe, kdyby tam byl noční přestupní bod, daleko méně by se tam děly ty podivné aktivity. Dneska jdu na Václavák 2x ročně a to bydlím na Pavláku. Před Vánoci dolů koupit nějaká CD a do Luxoru pro knížky a jednou za rok mám s někým sraz u koně. Jinak jezdím spodem metrem a náměstí pro mě nemá žádný význam. někdy přes něj přeběhnu, když od metra spěchám někam do okolí, nebo něco zařizuju, ale jinak je to nejméně atraktivní místo města.

0/0
19.9.2011 11:18

Amoniak II

Mobilita = vjezd zakázán?

To je zajímavé použití jazyka! Týden mobility se vyznačuje tím, že se na důležitých komunikacích zakáže doprava. Pokud bychom v tomto duchu organizovali gastronomický týden, vyznačoval by se nejspíš několika hladovkami.

+1/0
18.9.2011 20:58

turista-

Re: Mobilita = vjezd zakázán?

Jenom jste to nepochopil.

"Mobilita" v podobě, že lid jezdí do centra autem má za následek, že ti co jezdí autem do centra (což je cca 10% lidí) blokuje 90% tech ostatních. A přitom se tam sami nedostanou rychleji, průměrná rychlost aut v centrech měst je kolem 20 km/h.

0/0
18.9.2011 21:55

Amoniak II

Re: Mobilita = vjezd zakázán?

Hlavně metro blokují ti zlí automobilisté, že? Nechme každého, ať se rozhodne sám o způsobu dopravy.

A pouliční akce pojmenovávejme příhodnějšími jmény - o tom byla moje poznámka.

+1/0
18.9.2011 22:10

turista-

Re: Mobilita = vjezd zakázán?

Není tu jen metro.

Nebýt aut, mohla by jízda z I.P.Pavlova na Karlák být 2x kratší. Odpadlo by čekání několika plných tramvají (na čtyřech křižovatkách) na to, až přejedou pohodlní a bezohlední jedinci (po jednom v autě).

Preference tramvají na těchto místech je dlohodobě odmítána právě proto, že by to "způsobilo magitrále problémy".

+1/0
18.9.2011 22:43

Amoniak II

Re: Mobilita = vjezd zakázán?

Ano, tramvaje musí pár desítek sekund počkat, jinak by na sj magistrále vznikly dopravní problémy. Nevšiml jsem si, že by se kvůli tomu tramvaje na Pavláku nějak hromadily. Opravdu si myslíte, že musí být vše podle Vás a ještě navíc bez čekání? 

- - -

Možná jste si nevšiml ani po upozornění, ale nehodnotil jsem způsoby dopravy obecně ani racionalitu akcí samotných. Jen mne udivilo, že týdnem mobility se nazývá týden, kdy jsou možnosti dopravy úmyslně potlačovány - což pokládám za nechutné mršení jazyka.

+1/0
18.9.2011 23:30

turista-

Re: Mobilita = vjezd zakázán?

Ty tramvaje se tam sazmořejmě nehromadí - protože interval linek tudy jezdících je schválně nastaven na takovou hodnotu, aby se tak při současném režimu křižovatek nedělo - tvůrci jízdního řádu v DPP nejsou blbci.

Ale ty tramvaje mají v tomto úseku vysokou obsazenost, řekněme až přeplněnost. DPP tak může na připomínky akorát odpovídat, že kratší interval není kvůli magistále možný.

+1/0
19.9.2011 1:21

Amoniak II

Re: Mobilita = vjezd zakázán?

Ano, při troše tolerance se v tom bodě nějak srovná přeplněná trasa pro auta s přeplněnou trasou pro tramvaje. Ovšem někteří milovníci tramvají jsou toho názoru, že všem v ošklivých autech by se mělo ježdění zakázat :-/

Když já mám problémy, potěší mne, když má soused dvojnásobné, že?

- - -

Možná jste si nevšiml ani po upozornění, ale nehodnotil jsem způsoby dopravy obecně ani racionalitu akcí samotných. Jen mne udivilo, že týdnem mobility se nazývá týden, kdy jsou možnosti dopravy úmyslně potlačovány - což pokládám za nechutné mršení jazyka.

+1/0
19.9.2011 8:42

turista-

Re: Mobilita = vjezd zakázán?

- - -

Tím že potlačíte jeden druh dopravy (ten neúsporný k prostoru), posílíte ostatní druhy.

Pro příklad není nutné chodi daleko. Když se kdysi zavedla peší zóna na Příkopech, tak celkový počet lidí, co se tudy pohybují, vzrostl.

+1/0
19.9.2011 9:25

Mysel

Re: Mobilita = vjezd zakázán?

Pokud mate pocit, ze zakazem alternativ je lidem nezbytne vnutit chuzi ci jizdu na kole, pak to zni logicky.

Ale vetsina nastesti lidi majitele techto pocitu povazuje za zatracene socialni inzenyry nebo za ekofasisty.

A nazev te akce je opravdu uchylny.

0/0
19.9.2011 10:13

turista-

Re: Mobilita = vjezd zakázán?

Já na rozdíl od vás pěší zónu za sociální inženýrství nepovažuju. Ve světě (kromě USA), jsou ve velkoměstech naprosto běžné. Zásobování obchodů přitom problém nemá, stačí ho omezit na brzké ranní hodiny.

A co ulicím více prospívá, je vidět jasně na např na srovnání cen nemovitostí na Příkopech a v takové Legerově.

0/0
19.9.2011 12:37

PrezdivkaJizExistuje

Re: Mobilita = kolony v centru?

Podle Vas mobilita = kolony aut v centru mesta?

0/0
19.9.2011 11:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.