- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Společně by chtěli dosáhnout čistého náměstí bez aut, na které by se nebáli lidé chodit ani v nočních hodinách."
To je zase blbost. Že by se někdo bál chodit na Václavák kvůli autům? Hahaha. Já se tedy v noci Václaváku vyhýbám kvůli černochům.
Zejména v neděli rozhodně auta na Václaváku problémem nejsou. A večer také ne. Václaváku chybí prostory, kde by se dalo posedět. Ve stínu, ale mimo frekventované postranní chodníky. A byť je právě to Sdružení proti, abych byl na náměstí častěji, musela by tudy vést povrchová doprava, být tam lidé na zastávkách. Když jim ujede tramvaj, popojdou si o zastávku výše, nakoupí si, pokud tam budou denně projíždět, uvidí nové obchody apod. Večer se ve větší skupině lidí na zastávce člověk cítí lépe, kdyby tam byl noční přestupní bod, daleko méně by se tam děly ty podivné aktivity. Dneska jdu na Václavák 2x ročně a to bydlím na Pavláku. Před Vánoci dolů koupit nějaká CD a do Luxoru pro knížky a jednou za rok mám s někým sraz u koně. Jinak jezdím spodem metrem a náměstí pro mě nemá žádný význam. někdy přes něj přeběhnu, když od metra spěchám někam do okolí, nebo něco zařizuju, ale jinak je to nejméně atraktivní místo města.
To je zajímavé použití jazyka! Týden mobility se vyznačuje tím, že se na důležitých komunikacích zakáže doprava. Pokud bychom v tomto duchu organizovali gastronomický týden, vyznačoval by se nejspíš několika hladovkami.
Jenom jste to nepochopil.
"Mobilita" v podobě, že lid jezdí do centra autem má za následek, že ti co jezdí autem do centra (což je cca 10% lidí) blokuje 90% tech ostatních. A přitom se tam sami nedostanou rychleji, průměrná rychlost aut v centrech měst je kolem 20 km/h.