Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní podnik má potíže s novými vozy metra, praská jim podvozek

Novým vozům pražského metra od společnosti Siemens praskají podvozky, některé kvůli tomu musely být vyřazeny z provozu. Je to už druhý problém pražského dopravního podniku v krátké době. Před několika dny musel reklamovat a odstavit kvůli závadám na kolech 22 nových tramvají Škoda ForCity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hňup

jo, jo,

zlatý sovětský vagony....

0/0
4.10.2011 8:54

ddtx

Kdopak

koupil ten predrazenej srot? kolik dostal bokem? Uz to nekdo vysetruje? nebo jako vzdy Policie nic nedela

0/0
3.10.2011 14:06

osk

Motory jsou bezudržbové

až se zanesou uplně tak se vyhodí celé vozy a ještě dráž koupí nové.

0/0
29.9.2011 19:24

psycholog.idnes

Jó, kdyby nebyli pepíci takoví nenažraní...

;-)

0/0
28.9.2011 23:11

Chytrakz hospody

Mytiščinskyj zavod

Nejsem zde sice první, ale zlatý ruský metro. Poněkuid humpolácké, ale celkem drželo. Jinak jsem se jednou na Kačáku koukal na váhu vozů. Ten ruskej měl něco lehce nad 30 t,, ten novej něco lehce pod 30 t. (oba čerlní). Takže to zase taková úspora ve váze nebyla. Když ty ruský jsou konstrukčně asi 50 let starý;-D

0/0
28.9.2011 17:41

lu2222

Re: Mytiščinskyj zavod

souprava ruskýho metra váží 157t, zatímco M1 133,5t to není zas tak malej rozdíl

0/0
28.9.2011 21:59

Stir78

off topic

Nechapu carky v tehle vete: "Po zjištění definitivní příčiny závad, společnost vyhodnotí případnou finanční újmu, způsobenou odhalenými závadami."

+1/0
28.9.2011 10:12

braka

Problém DP ?

To je spíš průser firmy Siemens !

0/0
28.9.2011 8:52

Aqua

R1

ty by to chtělo. Něco mi říká, že by se osvědčily podobně jako tehdejší zlatá éra tramvají...

0/0
27.9.2011 22:22

devizovy_cizinec

pravdepodobne vyrobce podvozku nepredpokladal

ze to bude pro vozy metra.

0/0
27.9.2011 22:20

kenx

copak tak najednou

Copak tak najednou? Nebude problém s praskáním podvozků způsoben především nedostatečnou údržbou kolejnic?

0/0
27.9.2011 19:13

JBetak

Re: copak tak najednou

Sotva. Jednak jde o odpruženou část, druhak s nedokonalou kolejí se při návrhu (alespoň tedy  v normálním světě) počítá.

0/0
27.9.2011 19:54

kenx

Re: copak tak najednou

Aha, no dobře, tak to kolejnice pak být opravdu nemůže. Dobře, tak to praskání musí něco způsobit z druhé strany, tzn. motor? Tady píší, že je zanesený, jestli to zaneslo i ložiska, poničí se a vibrace jsou na světě. Už moc špekuluju, ale proč a čím je motor zanesený? V tunelech by snad nemělo být moc bordelu a venku se prakticky nejezdí. Nebyla v tunelech nějaký stavební činnost, ze které by se tam bordel dostal?

0/0
27.9.2011 20:00

JBetak

Re: copak tak najednou

První, co je na řadě, když se hledá příčina, je výrobní nedokonalost (v takhle masivním případě spíše rovnou technologická nekázeň) při svařovaní. Pokud by se tam nic nenašlo, bude se hledat chyba v návrhu - nějaké silové působení, které zapomněli zahrnout.. Vibrace, o kterých mluvíte, byste za jízdy cítil, tipuji, že hlavním důsledkem zanášení motorů bude jejich zhoršené chlazení.

0/0
27.9.2011 20:10

chytrak20

Re: copak tak najednou

to byste se divil co za bordel je v tunelech :-))) a venku se jezdí min. 2x denně, z depa a do depa :-)) předpokládám dokocne, že ntěré vozy si tu cestu ven a dovnitř užijí dvakrát, po raní špičce se zatáhne a před odpolední zase vyjede a večer azse zatáhne :-) .... na A, což není případ těchto vozů se dokonce venkem zajíždí na konečnou :-))8-o

0/0
27.9.2011 21:14

kenx

Re: copak tak najednou

No dobře, ale jezdí snad Saharou, že by se dovnitř dostala zrnka prachu? :)

0/0
27.9.2011 21:57

chytrak20

Re: copak tak najednou

no v laboratorním prostředí  nejezdí...;-O;-)

0/0
27.9.2011 22:21

demon3

Re: copak tak najednou

Opravdu to způsobují vibrace motorů, které jsou za leta provozu skutečně dost zanesený bordelem.

V tunelech metra fakt moc čisto není, takže se není co divit.

0/0
28.9.2011 0:33

vikýř

doporučení redakci

V době počítačů se stčí podívat do archivu, aby pisatel článku zjistil, jak velký byl odpor odborníků proti zavedení této řady do provozu (malá tuhost). Pochopitelně šlo v té době "jen o tu věc na prvním místě" tj. peníze. Vozy jezdí a ejhle,praskají. Proč se k tomu pan redaktor nevrátil?

Co se týká Bombarďáku, tak Kanaďané nepřekvapují (viz praskání skel na letadlech Challenger a další zmetky Made in Canada). Hlavně že jim MZV nadále leze do z...s vízy.

+2/0
27.9.2011 18:30

sluni-sluni

Re: doporučení redakci

do díry? ;-)

0/0
27.9.2011 19:12

wiki5.5

no neni

nad vozy z Mytyscinskeho zavodu, tem nepraskalo nic... (sice se malem zhroutil nuselak, ale coz)

0/0
27.9.2011 18:28

809.KocuR

Re: no neni

Ani ne, 10 hodin v provozu, a musely na dílnu. Fakt terno. Olej to žralo, jako by to mělo dieselagregát.

0/0
27.9.2011 18:44

wiki5.5

Re: no neni

soudruzi si dali socialistickej zavazek a vsechno bylo v richtigu

0/0
27.9.2011 18:54

xdriver1

No koukam jak blázen, že na idnesu

se po masivním plošném bombardování plzeňské Škodovky trefili (asi omylem) i do Siemensu - to bude mít někdo z redakce soudruhům ze SRN co vysvětlovat ;-D;-D

0/0
27.9.2011 18:07

Santa1

Re: No koukam jak blázen, že na idnesu

A hned dvojitý zásah - Siemens i Bombardier najednou.

0/0
27.9.2011 23:25

evzen89

Ceskonemecka kvalita

No, a uz je to tady :)

0/0
27.9.2011 17:50

ddtx

:)

A proto drahy koupi od Siemensu vlaky ;-D

+3/0
27.9.2011 17:41

zablokovan.poucen.vypusten

postoj firmy Bombardier asi vyjadřuje,

že "bezúdržbové" neznamená, že se motory udržovat nemusí, ale nebudou...

0/0
27.9.2011 17:33

spokojenyduchodce

svar a svár

pro redaktory :

spojení dvou částí svařováním = svar

hádka = svár

0/0
27.9.2011 17:26

xdriver1

Re: svar a svár

R^;-D

0/0
27.9.2011 18:05

sun.alex

Re: svar a svár

jo, je to tak...ale stejně se říká svářeč, svářečka...I když to potřebuji svařit!

0/0
27.9.2011 19:23

danny47

Re: svar a svár

Takovou drobnost, jako použít správné české slovo to by si chtěl po světaznalém pisálkovi z NEJlepčího zpravodajského serveru v ČR trochumoc, nezdá se ti... ?

0/0
27.9.2011 20:05

milla

To bylo furt řečí

jak  je to  ruský  metro  blbý, no  a když  se koupí kooprodukční  naše/siemens, tak  je  to  zkrátka hned lepší. O tramvajích  ani  nemluvit.

0/0
27.9.2011 17:21

st31374

:D vědí to už dávno

V poslední době? 8-o;-D

Vždyť z toho maj hořící koudel u p*r*d*e*l*e už od června.

0/0
27.9.2011 17:04

Ten-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit

Re: :D vědí to už dávno

Tybudeš asi nějakej koumák, co? Nebo spíš plzeňák ...

+1/0
27.9.2011 17:08

Leinad

Re: :D vědí to už dávno

To idnes našla novinku no. ;-D

0/0
27.9.2011 17:14

chytrak20

Re: :D vědí to už dávno

jistě fakt novinka :-)) My na Lide.cz o tom mluvili už před 2 měsícema! :-)) a min. měsíc, dva už to info bylo starý :-)) http://forum.lide.cz/forum.fcgi?akce=forum_data&auth=&forum_ID=45791 8-o8-o

0/0
27.9.2011 21:19

já George XVII

to jsou vyhlídky ...

všechno z toho češi uměli na špičkové úrovni. Teď to vyrábí turci s němcem za zády a stojí to zaprd.Rv Holt "povedená" privatizace.

+2/0
27.9.2011 16:52

TigerM

Re: to jsou vyhlídky ...

...jen tak mimochodem, Siemens sice CKD koupil, ale ty soupravy jsou konstrukce CKD a vyrabeli se v CKD, otazkou je, kde je chyba - jestli konstrukci nebo vyrobni, to v clanku chybi....

0/0
27.9.2011 16:54

JBetak

Re: to jsou vyhlídky ...

V článku je napsané, že podvozky jako celek dodal Bombardier.

0/0
27.9.2011 19:51

AAA2

Re: to jsou vyhlídky ...

co umeli cesi na spickove urovni kdyz metro u nas jezdilo akorat to rusky?

0/0
27.9.2011 16:56

pepe88

Re: to jsou vyhlídky ...

protože v rámci bratrské výpomoci jsem to dostali rozkazem: ruský metro, maďarský autobusy, ...

0/0
27.9.2011 17:00

AAA2

Re: to jsou vyhlídky ...

To jsme dostali a tudiz zde tedy zadna vetsi zkusenost s konstrukci metra nebyla. Coz neni nase chyba, ale netvrdil bych tedy ze jsme to zvladali na spickove urovni...

0/0
27.9.2011 17:03

809.KocuR

Re: to jsou vyhlídky ...

Metrovawonmaš Mytišči, Wagonbau Bautzen ... České frimy z českých měst? Pendolíno je italské licence, Slavné tramvaje T3 kopií amerických PCC tramvají. Lokomotiva Bobina zas licence od Secheronu. V roce 1990 se dokonce remotorizovaly lokomotivy starším typem nafťáku - byl spolehlivější než ten "nový" z konce 60. let. Za celých 20 roků před koncem totáče tady nikdo nehnul prstem na vývoji spalovacího motoru s výkonem přes 1 MW.

Dneska? Legios si tady potichu vyrábí šestinápravové mašiny s motorem 3,6 MW (v licenci Vioith), CZ loko zase drobné posunovací loko vlastní výroby. A exportují. Sice málo, ale aspoň je to něco, co není pozadu za zbytkem evropy.

Autobusový výrobce tu byl jeden, dneska jsou tu 3. Automobilka tu byla jedna, neschopná vyrobit dodávku. Dneska?

PS: rekordní franzouzské TGV jelo na kolech z Bohumína a sběrače proudu mělo z Blovic (JZ od Plzně).

0/0
27.9.2011 18:41

TigerM

Re: to jsou vyhlídky ...

jenze ty blovice jsou dnes Faiveley, ... :-P

0/0
27.9.2011 19:51

Janaa

Takže ty starý ruský soupravy jsou lepší?

No vnitřním uspořádáním určitě, plus prostor kolem dveří, nechápu kdo navrhoval vnitřek těch novejch souprav, půlku vagonu zabere sezení naproti sobě kam se vejdou 3lidi a zbytek se mačká...

0/0
27.9.2011 16:51

AAA2

Re: Takže ty starý ruský soupravy jsou lepší?

Sezeni proti sobe si vydupali cestujici. Nevim jestli z nostalgie nebo proc. Ale v prvnich seriich techto vozu sezeni proti sobe nebylo vubec.

0/0
27.9.2011 16:58

Leinad

Re: Takže ty starý ruský soupravy jsou lepší?

Sezení proti sobě v 8171 má výhodu, že při stejným počtu míst k sezení zůstane mezi lavicemi víc míst k stání.

Sezení v M1 není proti sobě, ale do paoblouku.

0/0
27.9.2011 17:14

Fido

Re: Takže ty starý ruský soupravy jsou lepší?

Presne. Mist je tam nachlup stejne ale je to tak idiotsky usporadane, ze tam neni vubec misto.

+1/0
27.9.2011 16:58

Pruitt Igoe V.

Vždycky, jak je něco "bezúdržbové"...

...mám se hodně na pozoru. Bezúdržbovost je zpravidla blbost, marketingová lež. Mechanické součásti se vždy musí udržovat, ať už více či méně ;-)

0/0
27.9.2011 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.