Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské magistrále by slušel bulvár, shodli se odborníci

O hlavním průtahu Prahou se znovu začalo živě diskutovat. Odborníci se koncem září shodli, že je nutné dát mu podobu městského bulváru. Mohly by na něm vyrůst aleje stromů, zlepšení situace by mělo přinést dokončení městského okruhu. Nákladná varianta zahloubení magistrály pod zem je prozatím odložená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Davidxyz

Doporučuji řídiče aut rovnou na místě střílet.

Bude to takové třídně uvědomělé. Co má co kdo mít auto a ještě v něm jezdit, že.

0/0
9.10.2011 16:24

Keni

Co je to za navrhy ?

To nikdo z dopravnich expertu nebyl nikdy v zahranici? Dalnicni moderni tunely na 80km\h snad mame v civilizovane Evrope jen u nas. To same, mesto potrebuje poradne okruhy a kvalitni naplneni centra na ne. Zatim se da jet jen z D5 na D1 a ze Smichova na Strasnice. Dal je to hruza.

Az budou vybudovane kvalitni cele okruhy, zajistene kavlitni rychle a kapacitni napojeni na ne, tak se konecne budeme te hruzy magistraly zbavit a ve ctverci Jecna-Magistrala-nabrezi udelat oazu klidu.

Ale to by si nesmela nejaka naplavenina z Mostu, co se jiste velice rada pristehovala pred par desitiletim k dalnici prosadit jeji totalni omezeni.

Pokud nebude zajisteno kvalitni a ryche napojeni okruhu i na obyvatele centra, tak se kazdej z centra (vse vne vnitrniho okruhu, takze par set tisic obyvatel) na jeho pouzivani vyhodne a bude jezdit pres centrum. Ale predstava, ze bude nekdy mozne na casti magistraly v centru udelat ten zamer je nadherna predstava. Ale obavam se, ze se toho nedoziji.

0/0
7.10.2011 21:23

macarát

Re: Co je to za navrhy ?

Politik se rozhoduje podle hlasu lidu. A většina Pražanů nejezdí autem každodenně, ten hrozný provoz v ulicích dělá je menší část z nich, pilně podporována hypotékaři ze sídelních kaší, kteří ovšem mají volební právo někde v Horní Dolní.

Rozumný pražský politik dojíždějící automobily Středočechů v ulicích přiškrtí, protože ví, že většina jeho voličů to ocení. Ať si pěkně kašáci na kraji města sednou na autobus.

0/0
7.10.2011 23:49

prying

Re: Co je to za navrhy ?

Sakra to je masakr. Akorát, že politik se takřka nikdy nerozhoduje podle hlasu lidu. 8-o

0/0
8.10.2011 17:00

Amoniak II

Jako obyčejně

"Řešení" spočívá v tom, že se něco zakáže, omezí, znepříjemní.

No tak to mám ještě lepší řešení dopravy v centru - strhněte mosty a přes hlavní silnice vykopejte napříč hluboké příkopy. A pak asi nastane ideální stav, že ;-O

0/0
7.10.2011 11:12

DeXXeR

Re: Jako obyčejně

myslite trochu?

pocita se s dokoncenym okruhem, pak jiz nebude treba aby tranzit jel pres centrum.

a nebude to ani zadouci... proc by nas tu meli otravovat statisice aut denne jako je tomu ted?

podle me priority:  1. plne funkcni okruh  2. mitne do centra  3. prestavba soucasne magistraly  4. zkulturneni zbytku komunikaci

0/0
7.10.2011 11:59

mak1_re

Re: Jako obyčejně

A ti, co ve městě žijí mají jezdit kudy ?

0/0
7.10.2011 12:26

DeXXeR

Re: Jako obyčejně

zaplatit nebo mhd

0/0
7.10.2011 15:30

mak1_re

Re: Jako obyčejně

takže vylidňování cetra se vám líbí ....

0/0
7.10.2011 17:31

macarát

Re: Jako obyčejně

Proč vylidňování? Jeden z důvodů, proč nejdu do centra, až mám tu možnost, je přemíra automobilů (sám auto skoro nepoužívám). Pokud se to v budoucnu změní, rád se do Prahy vrátím. Do té doby zkusím pronajímat.

0/0
7.10.2011 23:42

prying

Re: Jako obyčejně

Ono těch tranzitujících přes magistrálu zas tolik nejede. To je to samé, jako když se tvrdilo, že zácpy na Jižní spojce dělají kamiony. Teď valí na Plzeň po okruhu a stejně u sjezdu na Bráník každý den problém.

0/0
7.10.2011 12:49

lu2222

Re: Jako obyčejně

Tak to je samozřejmě demagogie. Jižní spojka před okruhem a po okruhu to je nebe a dudy. Asi tam nejezdíte když můžete tvrdit, že je tam každý den problém. Samozřejmě, že ve chvíli, kdy se tam stane nehoda nebo teď když se rekonstruuje ten kopec na Barrandov, tak je to znát, ale ve chvíli, kdy není žádný takový omezení, tak se tam dá krásně projet. Jenom v tý největší špičce se to trochu štosuje u vypnutých semaforů, ale není to nic dramatickýho. Otázka maximálně pár minut. Dřív to byly celodení kolony a zdržení ve špicce se počítalo na desítky minut.

0/0
7.10.2011 13:20

prying

Re: Jako obyčejně

Jezdím tam jen občas. A když tam jedu, tak je tam problém. Zřejmě mám štěstí.:-)

+1/0
7.10.2011 13:26

FandaVV

Re: Jako obyčejně

"když tam jedu, tak je tam problém" - přesné! A my ostatní máme smůlu :-/

0/0
7.10.2011 15:38

Amoniak II

Re: Jako obyčejně

Pokud bude na magistrále stačit méně pruhů, proč je neubrat. Ale "zklidńování" tím způsobem, že se silnice kapacitně zúží je holý nesmysl. V jiných ulicích snad doprava vadit nebude?

0/0
7.10.2011 13:57

-cis-

Bulvár

Mf dnes?

0/0
7.10.2011 9:09

hugomárapokutář

Nejsu z Prahý,takže je mi to putna!

Ale ať se páni architekti jdou ve špičce podívat na dopravu v Žitný a Ječný!Stejně to bude vypadat po omezeních na magistrále!Dokud je to páteřní komunikace a nejsou dva městské okruhy, tak to bude jenom obří chaoz!;-)

0/0
7.10.2011 8:53

looki25

Re: Nejsu z Prahý,takže je mi to putna!

Žitná je v pohodě. Tý by naopak slušelo zúžení na 2 pruhy, vypadala by pak mnohem líp!

A Ječný i Žitný by se mělo ulevit právě "humanizací" magistrály. To spojení pak už nebude tak atraktivní.

0/0
7.10.2011 8:56

wrah

Re: Nejsu z Prahý,takže je mi to putna!

Žitná je v pohodě? Tak to jste jí asi nikdy neviděl odpoledne. Vždy ucpaná, od náměstí Míru až po Karlovo, cesta trvá běžně půl až hodinu. Problém rozhodně nelze řešit snížením průjezdnosti dotyčných ulic, ta je už teď tragická. Ale ono neexistuje alternativa. 99% řidičů by tím šíleným čtvercem tvořeným ulicemi Ječná, Žitná, Sokolská a Legerova nikdy v životě dobrovolně nejelo, ale ona neexistuje alternativa. Napřed je nutné najít nějakou jinou cestu, kudy se  ridiči dostanou tam kam potřebuji, oni pak rádi nepojedou přes centrum.

0/0
7.10.2011 9:27

looki25

Re: Nejsu z Prahý,takže je mi to putna!

Na Žitný pracuju, vidim to z okna..žádný drama to není! (a props, Žitná nezačíná na Náměstí míru...to jen tak pro úplnost).

Alternativnou je MHD!

+1/0
7.10.2011 14:23

macarát

Re: Nejsu z Prahý,takže je mi to putna!

Velká část jich jede zcela dobrovolně. Protože se zcela dobrovolně rozhodli, že MHD pro ně není dost nóbl.

+1/0
7.10.2011 23:46

Quazi

hodí se to, ale

než to bude hotový, budou všichni stejně jezdit elektromobilem.

0/0
7.10.2011 7:57

pskoda

Opět ta demagogie z rychlostí

Jasně, snižíme rychlost, zúžíme pruhy, ať jezdí všichni pomaleji. Co tam dát rovnou retardéry? A lidi bydlící v okolí ať se klidně udusí, to je fuk, hlavně, že se bude jezdit pomalu. Sice k tomu není důvod, ale když to není dálnice...

Ale jak už tady někdo psal - dokud nebude okruh kolem Prahy, je to jen plácání. Takže se ještě dlouho bude jen plácat a plácat.

+4/0
7.10.2011 7:56

sama_pozitiva

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

Dusit se budou tak nebo tak. Každopádně snížení rychlosti na 40 km/h sníží alespoň hlučnost.

0/0
7.10.2011 8:39

prying

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

Z 50 na 40 už tu hlučnost nesníží. Navíc se dusit budou víc, protože auta budou muset jezdit na nižší rychlostní stupeň a tudíž paradoxně vytvářet víc emisí atd....;-)

0/0
7.10.2011 8:43

lu2222

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

nižší rychlostní stupeň přece neznamená vyšší emise. vzhledem k tomu, že odpor vzduchu roste kvadraticky, tak je to nesmysl a mělo by to být při stejných otáčkách spíš naopak.

0/0
7.10.2011 13:29

prying

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

I když je rychlost nižší, tak budou při podřazení otáčky o něco vyšší. To lze vyčíst z tzv.pilového diagramu. Jinak otázka, jestli je úspornější provoz na vyšší (přetáčení) nebo nižší (podtáčení) otáčky, již byla zpracována. Výsledek byl ten, že nižší otáčky jsou hospodárnější. A pak tedy menší spotřeba=menší emise.

0/0
7.10.2011 17:32

Tezeas

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

Melete nesmysly. Nižší rychlost = vyšší otáčky? Na to jste přišel proboha kde? Víte, k čemu má auto převodovku? Pokud pojedete 40, tak můžete mít zařazenou dvojku, řekněme něco přes 3000ot, ale normální člověk si tam dá trojku - cca 2000ot. No a třeba já to po rovině jezdím na čtyřku - 1500ot a spotřeba, o které se některým ani nezdá. :-)

0/0
8.10.2011 13:58

prying

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

Sorry. Nižší rychlostí jsem myslel samozřejmě nižší rychlostní stupeň. Což také z psaného textu vyplývá. Netušil jsem, že jsou diskutující z 1.stupně základní školy a je potřeba vysvětlovat všechno polopaticky.;-)

0/0
8.10.2011 16:55

Tezeas

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

V tom případě vaše dosavadní příspěvky zcela postrádají smysl. Značkami se na silnici omezuje rychlost, nikoliv zařazený rychlostní stupeň. Což ale evidentně víte, pochybuju, že byste se rozčiloval, že vám někdo omezí rychlostní stupeň z 50tého na maximálně 40tý.

Souhlasím s tím, že vyšší otáčky znamenají vyšší spotřebu a emise, jenže vy se to jaksi snažíte obohatit o tvrzení, že při 40km/h auta produkují více emisí než při 50km/h. A s tím prostě nesouhlsím, byť mě ohromuje, že zjevně studujete již 2. stupeň ZŠ. :-P

0/0
8.10.2011 18:56

prying

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

Slova klasika: "Je to marný, je to marný, je to marný.";-)

0/0
8.10.2011 19:37

prying

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

Pan architekt je nejen odborník, ale zřejmě i dopravní expert. "Zúžíme pruhy...." Takovou blbost už jsem hodně dlouho neslyšel.

0/0
7.10.2011 8:41

dalnice

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

Blbosti plácáte s prominutím Vy, když jste to nepochopil. Je velký rozdíl už mezi šířkou jízdního pruhu třeba mezi dálnicí a rychlostní silnicí, to samé mezi radiálou a klasickou městskou komunikací. Pokud jste jel někdy po dálnici, kde je kvůli omezení zúžený levý pruh jen na cca 2 metry a druhý má jen o něco víc, také Vás to nutí dávat si pozor, aby Vás náklaďák vedle neodřel. Je to jen psychologický nátlak, výborně fungující. Kdyby se na nebezpečných úsecích silnic opticky zůžily jízdní pruhy (ve prospěch krajnice nebo středu), řidiči by zpomalili sami od sebe.

+1/0
7.10.2011 12:09

prying

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

Aha, tak to je super. V dnešním poměrně stresujícím provozu budeme vytvářet na řidiče nátlak. Tak to je naprosto zásadní přínos k bezpečnosti provozu. Ty budeš asi jeden z těch dopravních expertů, co naprosto zbytečně vytvářejí na řidiče nátlak. Viz snížení rychlosti na D8 při příjezdu do Prahy.8-o

+1/0
7.10.2011 12:47

Amoniak II

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

To je bohužel zvyk pakáže prezentované jako "dopravní experti" . Komunikace se dvěma pruhy v každém směru po které se dalo bezproblémově jezdit 70 se zmrší pomocí cyklopruhů, různých betonových zábran, retardérů a omezení na 30.

0/0
7.10.2011 13:55

prying

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

Naprosto šokující je, že na té D8 ani ty cyklostezky nejsou. Prostě si nějaká hlava pomazaná usmyslela, že dokáže svojí důležitost a nechala to tam zabrzdit.

0/0
7.10.2011 17:35

Amoniak II

Re: Opět ta demagogie z rychlostí

A proč by na silnici měli řidiči zpomalovat? Zvlášť na kapacitní komunikaci s více jízdními pruhy v jednom směru je to holý nesmysl - nejdřív postavíme za drahé peníze silnici a potom uměle znemožníme efektivní využití této investice.

0/0
7.10.2011 14:00

7885449

bulvár

myslím, že všechny opravdické bulváry se musí smát, když v čechách máme tendenci bulvárem nazývat i tyto záměry :-(.

0/0
7.10.2011 7:46

mak1_re

Česká mentalita

Názory na zrušení magistrály mají ti, kteří po ní nejezdí. A jelikož jsme češi, tak proč nesouhlasit se zrušením něčeho, co nepotřebuji, že ? Já taky můžu být proti dálnici do Českých Budějovic, protože tím směrem vůbec nejezdím a tak mě kolony na Benešovské netrápí ....

+1/0
7.10.2011 7:41

looki25

Re: Česká mentalita

jenže ono mít hlavní městekej tranzit přes jednou ze dvou nejvýznamnějších náměstí, skrz památkovou zónu zapsanou v UNESCu, to je prasárna. Navíc není jedinej důvod aby kdokoliv jezdil ze severu na jih přes centrum.

(ale to vše samozřejmě nejdřív po zprovoznění Blanky)

0/0
7.10.2011 8:58

wrah

Re: Česká mentalita

Ono by tamtudy také nikdo nejezdil, kdyby to nebyla prakticky jediná možnost. A zrovna té magistrále mimochodem Blanka až tak moc nepomůže, jen to svede zácpu z I.P.Pavlova někam do Holešovic.

0/0
7.10.2011 9:36

mak1_re

Re: Česká mentalita

no - a jak se dostanou lidi ze Žižkova na P4 ?? to maj lítat ??

A proč to mohli ve Vídni, v Paříži, .... šoupnout do podzemí a u nás né ?

0/0
7.10.2011 12:21

macarát

Re: Česká mentalita

Já se ze Žižkova na Prahu čtyři přesunul už mockrát a nepotřeboval jsem k tomu ani automobil, ani křídla. Překvapení, co?

0/0
7.10.2011 23:53

maxxim

Re: Česká mentalita

Zrovna k takovému přesunu bych magistrálu využil leda v noci nebo brzy ráno.

0/0
8.10.2011 10:28

mak1_re

Re: Česká mentalita

A to mám z Cmelnice jet na Antala Staška Blankou ??? A proč né rovnou přes Plzeň ???

0/0
7.10.2011 12:25

Šestá z pěti

Každé řešení má hlavně řešit nějaký PROBLÉM!

A jaký je ten problém? Velké množství aut. Takže se odborníci nejprve zamyslete, proč je tolik aut na magistrále, proč lidi jezdí autem, proč je magistrála neustále zacpaná auty a pak najdete i dobré řešení! Zúžit pruhy nebo zmenšit jejich počet přece neřeší NIC, tak nevymýšlejte nesmysly a řešte problém!

-

Mimochodem, taky by mne zajímalo, proč všichni musí neustále jezdit autem a nechápu, kam a proč všichni pořád jezdí ;-D

0/0
7.10.2011 6:05

mak1_re

Re: Každé řešení má hlavně řešit nějaký PROBLÉM!

třeba do práce, víš ? Pracuji na Antala Staška a bydlím na Chmelnici - autem ráno okolo 7:00 do 25 minut, MHD cca 50 minut ....

stačí to jako argument ?

0/0
7.10.2011 7:35

wolf80

Re: Každé řešení má hlavně řešit nějaký PROBLÉM!

Ja teda nevim, ale dle jizdniho radu tam jsou spoje, ktere trvaji cca 30min a je to jen jeden prestup :-)

http://jizdnirady.idnes.cz/praha/spojeni/?date=7.10.2011+P%c3%a1&time=7%3a00&f=Chmelnice&t=Bud%c4%9bjovick%c3%a1&fc=301003&tc=301003&direct=false&byarr=false&submit=true&af=false&lng=C

0/0
7.10.2011 8:04

MightyFucker

Re: Každé řešení má hlavně řešit nějaký PROBLÉM!

Ono je do toho času nutno započítat taky cestu z domova na zastávku a ze zastávky do práce, čekání na spoj... Čistá cesta v dopravním prostředku je samozřejmě 30 minut, ale když jedu někam MHD tak počítám s 15 - 20 minutama rezervou oproti času v řádu a je to tak akorát...

0/0
7.10.2011 8:22

mak1_re

Re: Každé řešení má hlavně řešit nějaký PROBLÉM!

Na pracoviště na Antala Staška to mám z Budějárny ještě 4 stanice autobusem (Ryšánka), nebo 12 minut pěšky ....

0/0
7.10.2011 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.