Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha 6 chce konečnou autobusů přesunout z Vítězného náměstí na Podbabu

Autobusy, které míří na Vítězné náměstí z Podbaby, často na "Kulaťák" nedojedou. Zůstávají totiž stát v kolonách v ulici Jugoslávských partyzánů. Právě proto navrhuje radnice Prahy 6, aby se konečná přesunula na Podbabu. Odtud by cestující jeli tramvají, které jezdí po samostatném tramvajovém pásu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

joinatan

JEDNODUCHÉ REŠENÍ

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zrušit zúžení na KULAŤÁKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
15.10.2011 16:41

tyraelid

Re: JEDNODUCHÉ REŠENÍ

Podle zakona nemozno, musel by se zrusit prechod, ktery je ale jeden z nejvytizenejsich v Dejvicich. Nebo semafor, ale to by znamenalo zastavit provoz na viteznem namesti taktez semaforem a to by byl totalni kolaps.

0/0
18.10.2011 14:34

Pruit Igoe III.

Co je zase za sviňárnu?

Tak před půl rokem se komplet předělala trať v Jugoslávských partyzánů, udělali novou smyčku na Podbabě a teď teprve se zjistilo, že smyčka nestačí pro ukončení 107 na Podbabě? To zase někdo zapojil mozkové buňky až po bitvě? Mimochodem, těch nedotažeností kolem přestavby tramvajové tratě je víc - např. chybějící projekt na řešení náměstí před bývalým hotelem Internacional a nesmyslné zatravnění téměř celého náměstí na místě bývalé smyčky. Ten trávníček mi silně připomíná doby socialistického urbanismu :-/Rv

0/0
14.10.2011 11:23

Briťák

Kulaťák směr Roztoky

To taky vymyslel nějaký č.urák!!! Od Suchdola je zkratka přes kruhák jen pro busy, nevidím důvod a z města je to tak krásně klopený, to bude v zimě klouzat. No a zkratka na Roztoky je zavřená, protože se tam děla supercyklostezka, aby se cyklisti nezapotili a nejeli moc do kopce, opět výmluva na normu. Stačilo tam v klidu uděla pruh pro cyklisty, je to tam dost široký. Těch peněz co se tam promrhalo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dotyční by tu debilitu měli zaplatit ze svého.

0/0
11.10.2011 23:05

Keni

Re: Kulaťák směr Roztoky

Vy znate v CR nejakeho dopravniho experta, co dokaze pouzivat mozek?

0/0
12.10.2011 1:57

Briťák

Re: Kulaťák směr Roztoky

neznám, jen u nás jsou takoví pitomci a bude to furt stejný. Měly by to dělat lidi z Deutschlandu, tam jsem v životě žádnou kravinu jako u nás neviděl. Jen je tam občas světelná křižovatka v polích což je blbost. Viz. silnice Chomutov - Chemnitz.

0/0
12.10.2011 10:14

Briťák

Kdo to kdy viděl chodník široký 3, 4 metry!!!!

Ty chodníky zrušit a udělat pořádná parkovací kolmá místa, even. parkování stále podelélně a udělat dva pruhy. Viděli jste ty chodníky? Celou zimu je stejně uklizená vždy jen půlka a stačí to!

0/0
11.10.2011 22:58

Pruit Igoe III.

Re: Kdo to kdy viděl chodník široký 3, 4 metry!!!!

3m chodník je ale běžný...

+1/0
14.10.2011 12:38

Grim.Drypit

bourání na jugoslávských partyzánů

Nevím proč takové starosti. Do dvou let přece má být na Jugoslávských šestiproudová silnice a místa bude dost na auta, tramvaje i autobusy.

0/0
11.10.2011 21:41

Aqua

Stejně to časem bude chtít radiálu

od Blanky na Prašňáku na sever k okruhu... údajně se o tomhle tunelu taky začíná uvažovat, nedavno to tu myslim psali.

0/0
11.10.2011 17:18

JUDr. Lawyer

Dobře jim tak

Studenti ať si jezdí třeba na kole, a Suchdoláci s jejich peticemi a žalobami proti dostavbě silničního okruhu ať si políbí své velectěné řitě. V postoji Prahy 6 vidím jednoznačnou pomstu za desetiletí příkoří způsobené zahrádkáři ze Suchodola a obyvatelů tamních novostaveb, postavených v ocharanném pásmu plánované severní části PO. Jistě by pro Prahu 6 nebyl problém vrátit stav do původního před rekonstrukcí, ale proč neustále vycházet vstříc regulérním sobcům??

0/0
11.10.2011 12:38

Martin Šubrt

Re: Dobře jim tak

Nezlobte se, ale pokud přistoupíme na tuto rovinu příčiny a následku, tak kde skončíme, když na nějakou "sobeckost" odpovíme "sobeckostí" další. To není úroveň řešení problémů normálních lidí, když si truc chováním generujeme jen další a další starosti. Nejvíc na situaci nedoplácejí suchdolští, portože ti vezmou auto a v tom si holt někde na území Prahy 6 počkají (zejména v obytné zástavbě Prahy 6 třeba i v Terronské či Studentské). To teda Praha 6 realizuje "pomstu" občanům svým... Nerozumím proč?

0/0
11.10.2011 13:45

JUDr. Lawyer

Re: Dobře jim tak

Umím si představit, že při minimální empatii obyvatel Suchdola vůči občanům žijícím na Praze 6 (a vůbec dalších motoristů úpěnlivě vyhlížejících SZ část PO) by situace nenastala. Pokud bude jedna strana vidět pouze své výhody, a to na úkor jiných, zaslouží na chvíli poznat na vlastní kůži, jak navýsost nemilé je takové chování. Nevím jak často jezdíte autem, ale říct "že si někde počkají"?? Tak o čem ta debata je, pokud si Suchdoláci počkají za rohem nebo v autobuse, proč se debata o kolonách v JP opakuje a tolik řeší? Pha 6 jí neotvírá.

Připadá mi ultra nefér řešit problém dojezdu Suchdolských (sám říkáte že 20 ze 27 busů jede ze Suchdola) řešením na úkor obyvatel Prahy 6. Ti už si užili (a ješte užijí) s autama dost.

0/0
11.10.2011 14:38

Martin Šubrt

Re: Dobře jim tak

o jo, ale drtivá věšina lidí v busech není ze Suchdula, mají tu "smůlu, že tam studují či pracují. Jde cca o 20 000 lidí. Ti se ničím neprovinili. Ti, co jedou ze Suchdola autem si holt počkají. V tom autě na území prahy 6, vedle mateřské školy v Terronské, kde už provoz vzrostl o 200% či na druhé straně podél škol. Prostě pokud někde bus místo 4 minut jede 28 minut a vedle začnou jezdit spousty aut obytnými oblastmi, tak já to tedy vnímám, že právě truc Prahy 6 se projevuje na úkor zejména občanů Prahy 6. Na to oni doplácejí daleko víc než suchdolští...

0/0
11.10.2011 18:37

Amoniak II

Hm

Je zajímavé, že nikoho nenapadne prosté řešení - zrušit přechod a vrátit dva pruhy.

0/0
11.10.2011 9:53

Glaukom

Re: Hm

hmmm a lidi budou asi lítat ne ? Rv

0/0
11.10.2011 10:01

Amoniak II

Re: Hm

Chodci buď použijou přechod na Jugoslávských partyzánů nebo obejdou náměstí druhou stranou, kam tenhle pokrok ještě nedorazil. Stále je to lepší řešení, než měnit konečné autobusů atd.

0/0
11.10.2011 10:09

tyraelid

Re: Hm

Druhou stranou nelze, tam je ta stejna situace a musi se zdlouhave do podchodu.

0/0
18.10.2011 14:36

Martin Šubrt

Re: Hm

Budete se divit, ale napadlo. Dokonce by mohly být dva pruhy i přechod současně, nebo v daném místě pak místo přechodu alespoň místo pro přecházení.

0/0
11.10.2011 10:08

pavlik12

Re: Hm

Ono i napadlo, ale podle pana mistostarosty pro dopravu to nejde.

Prechod tam byl vzdycky a fungovalo to bez problemu. Ale podle novych norem z EU uz takhle byt nesmi, takze zbyvalo bud zruseni nebo naopak zuzeni silnice na 1 pruh a zachovani prechodu.

A protoze podle pana mistostarosty nejsou chodci schopni popojit tech 60m na dalsi prechod smerem k Podbabe, tak tenhle musi byt zachovan. Udajne proto ze na kraji kulataku jsou prechody vsude.

Ze treba na vyjezdu do Evropske prechod neni si pan mistostarosta asi nevsimnul.

0/0
11.10.2011 10:25

Amoniak II

Re: Hm

Takže spíše místostarosta proti dopravě.

A nevěřím tomu, že by se norma z brusele nedala přizpůsobit realitě.

0/0
11.10.2011 10:28

Martin Šubrt

Re: Hm

Žádné nové normy EU nejsou. A česká norma se vztahuje jen na novostavby a rekonstrukce (rozumí se změna obrub, chodníků, šířky ulice). Když se v tom místě jen měnily koleje (jen oprava), ostrůvek se stavět nemusel a přechod mohl zcela legálně zůstat.

0/0
11.10.2011 10:54

Amoniak II

Re: Hm

Také máte pocit, že se někdo snaží dopravu (zvláště v Praze) úmyslně zk*rvit? Třeba aby se vyvolal větší tlak na zavedení mýta... ?

0/0
11.10.2011 11:24

masinfira

Re: Hm

Jenže právě ta výměna kolejí byla ve skutečnosti charakteru rekonstrukce tramvajové trati, čili se všemi důsledky i na okolí.

0/0
11.10.2011 11:27

Martin Šubrt

Re: Hm

Ano, od Zelené na Podbabu šlo o novostavbu, od Zelené po Kulaťák o rekonstrukci an stavební povolení, protože se předělávala poloha zastávky Lotyšská. Nicméně v prostoru Kulaťáku (kdyby se nepostavily ty ostrůvky) skutečně bylo možné neřízený nedělený přechod v původní podobě mít.

0/0
11.10.2011 11:36

masinfira

Re: Hm

To sice ano, ale při nejbližší přestavbě tramvajové trati před/na kulaťáku by k tomu stejně muselo dojít. A toto mohla být jedna z podmínek MČ Praha 6, což plně chápu, přechod tam byl nebezpečný. Jediné, co by pomohlo, je postavit nový výstup z metra na protější straně, toho se ale asi hned tak nedočkáme.

0/0
11.10.2011 12:10

Martin Šubrt

Re: Hm

Při nejbližší přestavbě by k tomu asi došlo. Ostatně je pravděpodobné, že v tom místě bude tram. zastávka. Přechod podle statistik nehodovosti nebezpečný nebyl. 4 roky žádná nehoda s chodcem. Ostatně auta v místě přechodu většinou stojí, nebo popojíždějí, tj. chodce ohrožují minimálně. Naopak u toho přechodu dál od rondelu u výjezdu busů je nehod s chodcem několik. Podchod...no nějaké nápady omezované technickými možnostmi řešení by byly.

0/0
11.10.2011 12:30

Keni

Re: Hm

Krasne EU normy platne jen v CR. Asi neco jako max. 80km\h rychlost v dalnicncich tunelech a podobne hovadiny, pri kterych se v Nemecku, Italii, Francii, Svycarsku nikde nesetkate.

Nedavno se opravovalo nabrezi v Kolnu, kde je i triproudovka a prechody pro chodce.

0/0
12.10.2011 1:56

PrezdivkaJizExistuje

Re: Hm

Ze treba na vyjezdu do Evropske prechod neni si pan mistostarosta asi nevsimnul.

- tak slovo "treba" tam mate uplne zbytecne, protoze je to jediny pripad, kde ten prechod neni

- prechod tam sice neni, ale je tam primy podchod, takze ne pan mistostarosta, ale vy jste si toho zrejme nevsiml. Ono z auta si toho jde vsimnout hure.

0/0
11.10.2011 11:32

pavlik12

Re: Hm

O obojim vim..

ale pan mistostarosta argumentuje tim ze na vsech vyjezdech z kulataku jsou prechody. Podchod na Evropske je ve vzdalenosti kde je i na JugPar dalsi prechod.

Na Evropske chodci umi k podchodu dojit a dokonce slezou i schody. Kdezto na JugPar podle pana mistostarosty musi mit prechod hned na hrane kulataku a tedy vjezd se musel pri rekonstrukci zuzit atd...

0/0
11.10.2011 11:38

masinfira

Re: Hm

Ani kdyby byl přechod o 20m dál, stejně by to nepomohlo.

0/0
11.10.2011 12:12

Amoniak II

Re: Hm

Právě že pomohlo - auta by mohla najíždět ve dvou pruzích. Úzké hrdlo není čekání ve frontě, ale vlastní nájezd.

0/0
11.10.2011 15:53

tx999

Re: Hm

To vite, ze by to pomohlo, protoze:

1) na Kulatak by se dalo najizdet dvema pruhy

2) nestavalo by se, ze se da na Kulatak najet, ale auta stoji, protoze pousti chodce na prechodu (v podstate je to tak, ze se mezi prechod a najezd na Kulatak vejde 1-2 auta...

0/0
11.10.2011 21:38

RaymondJachtaLuxusní

Praha 6 má holt smůlu

že má dlouho nadměrně ambiciozní starosty z ODS, ale zvolili si je tam sami... Rv

0/0
11.10.2011 9:44

fenafena

konecna

a co na Podbabe prozatim ukoncit jen BUS do Suchdola ? tim se odlehci Dejvicke a BUS nepojede ucpanou ulici nahoru/dolu.

0/0
11.10.2011 9:08

Martin Šubrt

Re: konecna

No, třeba mezi 8. a 9. hodinou jede ulicí Jugoslávských partyzánů 29 busových spojů směrem k Dejvické. Od Suchdola je jich z toho 20. To už jsou opravdu skoro všechny, takže slovo jen od Suchdola bych nepoužil :-). Otočit se sice mohou přes přejezd u Plazy za zastávkou Čínská, ale řidiči nemají kde mít pauzy. Na Suchdole je malá odstavná plocha a do zastávek Čínská se vždy vejde jen bus, do kterého se nastupuje/vystupuje.

0/0
11.10.2011 9:25

Glaukom

Re: konecna

jo a ty lidi budou dělat co chytráku ? se do tramvají nevejdou....přečti si a POCHOP článek. :-P

0/0
11.10.2011 10:02

Martin Šubrt

Re: konecna

Oni by se lidé do tramvají i vešli. Přece jen tramvajová souprava pobere i dva kloubové busy. Větší problém je, že na Kulaťáku by ten dav musel vystupovat/nastupovat na tom metr a půl širokém ostrůvku zastávky Vítězné nám. a ještě k němu chodit přes už dnes příliš frekventovaný přechod, který brzdí vozidla na výjezdu - a ta brzdí Evropskou, kruhák a pak vlastně protahují i tu kolonu v Jug. part.

0/0
11.10.2011 10:11

pavlik12

Re: konecna

Tramvajova souprava rozhodne neprobere obsah ani jednoho klouboveho busu linky 107 v ranni spicce.

0/0
11.10.2011 10:50

Martin Šubrt

Re: konecna

Supernarvanej kloubák je max. 130 lidí, už hodně plnej je 100 lidí. Souprava tramvají T3 odveze 200 lidí úplně v pohodě. Obsah jednoho plného kloubového autobusu odveze tramvajová souprava v poloprázdném provedení.

+1/0
11.10.2011 10:58

pavlik12

Re: konecna

Kouknete nekdy rano na zastavku 107/147 smer Suchdol a uvidite kolik se do kloubaku nacpe lidi...

0/0
11.10.2011 11:34

Martin Šubrt

Re: konecna

Při stejném cpacím reflexu se do tramvajové soupravy nacpe 2x víc. Když to nejde podle počtů, zkusím to na metry délky. Kloubový autobus je dlouhý 18 metrů, tramvajová souprava 30 metrů. Do čeho se asi vejde více lidí. Pravda, kdyby přijela tramvaj 14T, tak by měl kloubový autobus určitou šanci :-).

0/0
11.10.2011 11:38

pavlik12

Re: konecna

U te tramvajove soupravy nezapomente odpocitat cestujicim nepristupne casti vozu aby zustal jen salon...

Kdezto u 107 rano bezne stoji cestujici v kabine ridice.

Kazdopadne asi brzo (bohuzel) uvidime - fronta jako na nastupni zastavce 107 presunuta na refyzi u tramvaje, to bude take chutovka. O druhem konci v Podbabe radeji ani nemluvim.

0/0
11.10.2011 11:46

Martin Šubrt

Re: konecna

Vůbec to nepřivolávejte :-). Je zcela nemožné nechat lidi ve směru Podbaba k busům nastupovat na těch úzkých ostrůvcích tram. zastávky Vítězné nám. Poslední srovnání. Maximální kapacita kloubového autobusu Karosa B941 je 42 sedících a 118 stojících, což je ale při obsazenosti 8 osob na metr čtvereční. Reálně se takové obsazenosti nedá téměř dosáhnout, byť na 107 je to blízko s těmi cca 130 lidmi. Maximální kapacita vozu T3 při stejném principu výpočtu je 23 sedících a 87 stojících. Porovnání kloubového autobusu s tramvají je tedy 160 autobus a 220 souprava tramvaje T3. Reálně při opravdu narvaných vozech je porovnání 130 autobus a 200 souprava tramvají.

0/0
11.10.2011 12:38

pavlik12

Re: konecna

OK, tak bezu zpet - i sebenarvanejsi 107 se da pocetne nahradit soupravou 2xT3 .. ale predstavit si na to uvedene lince a mistech nedovedu :-)

0/0
11.10.2011 12:55

Torie

A co prodloužit tu tramvaj do Suchdola.....

kuk  a autobusy by nesmrděly výbec....

0/0
11.10.2011 9:02

RaymondJachtaLuxusní

Re: A co prodloužit tu tramvaj do Suchdola.....

a 10 mld v ....

0/0
11.10.2011 9:38

Glaukom

Re: A co prodloužit tu tramvaj do Suchdola.....

v plánu to je, stejně jako propojení mostem - ale, ale, ale ......;-D

0/0
11.10.2011 10:03

jarkrt

Zrychlení

Tak posťte autobusy na tramvajový pás a je po problému.

0/0
11.10.2011 8:47

RaymondJachtaLuxusní

Re: Zrychlení

je tam tráva Rv

0/0
11.10.2011 8:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.