Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha zvažuje, zda obloží Blanku kachlíky, či natře speciálním lakem

Praha se všemožně snaží ušetřit na dostavbě prodraženého tunelu Blanka. Teď například přemýšlí, jaký materiál použije na obklady jeho vnitřních stěn. Uvažuje, zda nenahradí plánované kachlíky speciálním lakem. Jeho pořizovací cena je sice nižší, na druhou stranu by se ale mohla prodražit jeho údržba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

djbeat

seven deadly sins, sevev ways to win

Já bych to obložil pálenými barevnými kachličkami jako ve starověku Novobabyloňané. Něco jako Ištařina brána. Sice bez Ištar,ale třeba s politickým představitelem

0/0
15.10.2011 21:07

doktor_chocholousek

Si nemyšlete

když vy břízolit, tak my kachlíčky. Když vy kachlíčky, taky my.....to budete koukat8-o....;-D

0/0
14.10.2011 6:31

Keni

Cena

Zajimave by bylo zjistit, za kolik by byla nejaka normalni firma schopna dodat material a za kolik nejaci sikovni obkladaci to oblozit. Nedivil bych se, kdyby to bylo levnejsi nez planovany nater.

Ale samo, ze tech skoro 77milionu odecist z platby.

0/0
14.10.2011 0:49

Profesionální neúplatný diskutér

Nešlo by to obložit kostmi ?

Politiků !

+1/0
13.10.2011 23:23

Damik

Re: Nešlo by to obložit kostmi ?

nešlo, to by se rozpadlo. kosti normálních lidí by díky páteři držely pohromadě, ale politici....

0/0
14.10.2011 7:49

Petrasek

Re: Nešlo by to obložit kostmi ?

Kostry nekterych politiku nepovazuji za idealni stavebni material. Preci jen , kdyz se obcas clovek podiva na jejich vyzrane postavy, tak jak asi musi takova kostra trpet. By to pak uz nic neuneslo.

0/0
14.10.2011 8:17

Rickr

Re: Nešlo by to obložit kostmi ?

Lepší by byla hroší kůže těch politiků - je jí v této republice nadbytek, okamžitě roste každému nově zvolenému - a v neposlední řadě - je to zcela nezničitelný materiál :-(

0/0
14.10.2011 13:26

squishie

To snad není možné

Může mi někdo vysvětlit, jak primátor hlavního města může říct "ušetřit se MŮŽE až dva milirady korun." To jsou ty miliardy tak malá cifra že se ušetřit jen MŮŽOU ? Uvědomují si co by se za to dalo udělat v Praze pro pěší a cyklistickou dopravu ? Pražáci vzbuďte se !

0/0
13.10.2011 23:23

echeso

voco že vyhraje nátěr!

a zaplatí se za něj jako za kachle.. ;-D

+3/0
13.10.2011 22:33

braka

Já bych to nechal na Béma.

Asi radši bude pracovat s obklady.

0/0
13.10.2011 22:31

Damik

základy ekonomie

kdokoliv by se rozhodnul pro kachličky na základě 195mil. na údržbu laku by propadl v ekonomii. 64 milonů v počáteční investici navíc si musí investor půjčit když je nemá nebo  neinvestovat když je má. dejme tomu, že 5%ročně je průměr co zaplatí nebo nedostane. dejme tomu, že nový lak za 13 milionů za sedm let. za těch 7 let by ovšem investor zaplatit 2x tolik na úrocích než za nový lak. takže z ekonomického hlediska je lak jasná volba

0/0
13.10.2011 22:12

Keni

Re: základy ekonomie

Ja bych to zas tak jednoznacne nevidel. 195mil za 100 let je priblizne 2 miliony rocne a da se pocitat, ze cena za nater se bude inflaci spise zvedat a tak cena postupne poroste.

Za to rozidl 64milionu s urokem 5% (predpokladm ,ze stat ci Praha ma vyhodnejsi) dela sice 3.1milionu rocne, ale diky umoru se bude postupne rapidne snizovat. Takze v dlouhodobem hledisku se jedna o priblizne stejnou investici. Ted jde jen o to, co ma jake dalsi vyhody.

A popravde, bavime se tu o desitkach milonu a pritom se lze domivat, ze na Blance se rozkradli miliardy. Takze bych zacal uvazovat i o tom vnitrnim pozlaceni a cena by se nezvedla.

0/0
14.10.2011 9:47

agu

rozhodne oblozit

a nejlepe nejakymi vyprodejovymi shity a lepit zvykackou. bude to drazsi, bude se to hur opravovat. a hlavne, bude se muset casto zavirat. pokud by se nezaviralo, mohlo by to vyhladit pany politiky. rekl bych, ze kachlik letici rychlosti cca 100km/h bude asi smrtelny.

0/0
13.10.2011 22:05

Jdeto

A nepostavili

za ty peníze ty tunely náhodou dva? Jeden pro auta a druhým mizí peníze.

0/0
13.10.2011 21:54

Pajus

Re: A nepostavili

Jenom, jestli těch tunelů nebylo víc ;-)

0/0
13.10.2011 21:58

Dr.Fe (2)

Re: A nepostavili

Prozradím Vám tajemstí. Ty tunely jsou dva a oba jsou pro auta, pro každý směr jeden.

0/0
14.10.2011 9:49

Pajus

Dejte tam nátěr,

na tom si může někdo díky údržbě pravidelně masti kapsu :-P

0/0
13.10.2011 21:53

Neposlušný_občan_Rebel

Pusťte

tam sprejery oni vám to zkrášlí zadarmo

0/0
13.10.2011 21:52

Martin Soušek

pozdě šetřiti

Na šetření je už trošku pozdě, ne? Ušetřit 10 milionů z miliardy je jako ušetřit 10 korun z tisícovky.

.

Částka 38 miliard za díru v zemi je naprosto neskutečná.

0/0
13.10.2011 21:49

dtx

Re: pozdě šetřiti

člověk co o tom prd ví by neměl mít právo tvrdit že je to drahý/levný

0/0
13.10.2011 22:04

Damik

Re: pozdě šetřiti

to zkus vysvětlit třeba v Bostonu, kde za 5,6 km tunelu vyplázli 22 miliard........ale dolarů

0/0
13.10.2011 22:16

Martin Šubrt

Re: pozdě šetřiti

No jó, ale tam to vlastně celý stavěli pod vodou, či pod útoky vody a ještě v okolí blízké zástavby. Viděl jsem dokument a u nás by to nepostavili ani za státní rozpočet celé ČR :-).

0/0
13.10.2011 22:25

zlababa.dvur

hlavně prostudovat smlouvy

aby náhodou za levnější obklad nakonec neplatili Metrostavu nějaké penalizace. U smlouvy uzavřené Bémem bych se tomu nedivil.

0/0
13.10.2011 21:34

bez_tolerance_hlouposti

jak kachliky?

ja myslel ze v cene je oblozeni zlatejma cihlama :-/

0/0
13.10.2011 21:31

navsteva po socialistovi kamenem

Pardon 2

Tunelovy system na R1 ma kachliky nebo povrchove upraveny beton? rekl bych ze to druhe. A funguje to take.

0/0
13.10.2011 21:31

newcoast

V Husákově

tichu je normální beton už cca 40 let a stačí.Tady bude stačit taky.Alespoň se pozná jak to udělali.

0/0
13.10.2011 21:31

navsteva po socialistovi kamenem

Pardon, predrazeny tunel?

ze si urednici ani neumi zadat kvalitni projektovou dokumentaci - opetovna snaha setrit na nespravnem miste (na rade vypada blbe ze projektova zakazka na 10mld. zakazku stoji 100-150 mil.) a ve vysledku jim v rozcpotu chybi polovina kosntrukci tuneloveho systemu nutnych pro kolaudaci a uvedeni do provozu to neni predrazeni. To je vysledek nekvalitni prace urednika.

0/0
13.10.2011 21:31

BrainWashingtonDreistein

A, co ho zase zahrabat?

Účel přece už splnil. Vždyť je to tunel! :-)

0/0
13.10.2011 21:25

to.mas.jedno

Re: A, co ho zase zahrabat?

navozit tam odpad a za padesát let tu bude prostor pro ekotunel :)

0/0
13.10.2011 21:42

10 nových životů 11-20

Bémovi se nechce do hokny ... ???

0/0
13.10.2011 21:14

InstinkTT

Drobné

Tak stavbička se nám prodraží o 30 procent - 11 mld. A pánové se snaží získat politické body ušetřením pár 10 miliónů? Tito lidé žijí úplně v jiném světě a toto je jen hra pro "uklidnění" davu. Milión pro politiky je korunou pro osatní lidi.  RvRv

0/0
13.10.2011 21:13

jarda ....

Re: Drobné

souhlas

0/0
13.10.2011 23:41

Mithril

Já bych tam dal ti, co je dražší. Aspoň to bude pasovat ke zbytku tunelu.

0/0
13.10.2011 21:11

mogul666

Mám lepší nápad!

Já bych tam natřel naší vládu! Při každém vjezdu bych mohl plivat do tváře těm portrétům R^

0/0
13.10.2011 21:05

Paa1

Re: Mám lepší nápad!

dovolím si opravu: do ksichtu

0/0
13.10.2011 21:07

kacana

no nevim, tunel za tolik miliard

a bude mít pouze nabarvený beton :-) Za ty peníze by tam měli pozovat nějací fešáci.

0/0
13.10.2011 21:05

Damik

Re: no nevim, tunel za tolik miliard

kdyby každému řidiči v rámci ceny projektu poskytla prostitutka při každém průjezdu orální uspokojení v ceně 500,- cena celého projektu by se nijak zásadně nenavýšila

0/0
13.10.2011 22:21

Paa1

Návrh

nejlépe bude - a už se na tom jistě pracuje - použít lak a uzavřít nevypověditelnou smlouvu na údržbu s nějakou spřátelenou firmou na padesát až sto let. Nejlépe takovou, která případně umožní pohnat radnici k arbitráži.

0/0
13.10.2011 20:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.