Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlakům metra na trase C popraskaly podvozky. Nikdo neví proč

Pražský Dopravní podnik má už asi čtvrt roku doslova uskladněny čtyři soupravy metra. Vlakům M1, které jezdí na trase C, totiž popraskaly podvozky. Firma Siemens, která vlaky dodala a opravuje, si stále není jistá, co je příčinou prasklin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tobinka2.0

céčko

Hm... Zastavený céčko... To by by byla apokalypsa :-P;-D

0/0
15.10.2011 23:08

bezdůvodně_smazaný_posedmé.

A Sovětské metro jezdí pořád,

a kde není tunel, tam si ho i samo prorazí. Vot charašó!;-)

0/0
15.10.2011 4:00

petr____22

Re: A Sovětské metro jezdí pořád,

To sovetske metro je 1:1 kopie berlinskeho metra z dvacatych let ;-D

0/0
16.10.2011 18:25

TigerM

Re: A Sovětské metro jezdí pořád,

...ja bychrekl, ze spis new yorkskyho...

0/0
20.10.2011 23:22

proost

Znečištění motorů

Nějak jsem nepochopil, jaký vztah by mohlo mít znečištění motorů a jejich vibrace. Ještě tak kdyby se jednalo o zhoršení chlazení - to bych si dovedl představit - čistě teoreticky. Ale vibrace? To mi hlava nebere a připadá mi to jako snaha najít sice hloupý a nesmyslný důvod, než říci na rovinu - zatím netušíme proč se to děje.

0/0
14.10.2011 16:28

kenx

Re: Znečištění motorů

Zničí se ložiska a to pak způsobí vibrace.

0/0
14.10.2011 18:20

demon3

Re: Znečištění motorů

No jelikož nečistoty nejsou v motoru "rozmístěny" rovnoměrně, tak došlo k rozvážení rotoru a tím způsobení vibrací. Nic nepochopitelného...

0/0
14.10.2011 22:53

Suché z nosu

Pochopitelně

Legendární německá kvalita ;-D Rv

0/0
14.10.2011 16:07

Leinad

Re: Pochopitelně

Prd výrobce - Škodovka, Siemens i Metrovagonmaš umí vyrobit co se po nich chce a co vyhraje konkurz.

U souprav na céčko měl konkurz dvě podmínky 1) Není to Sovětské.... dlouho nic ... N) Nepřetíží to Nuselský Most (jako by se to, co jezdilo na céčku dřív, někdy propadlo) Podmínku 1 Siemens splnil.

0/0
14.10.2011 17:27

kenx

Re: Pochopitelně

Bohužel, žádná německá kvalita, ale ještě ČKD. Ohlédnu-li se na problémy, kterými trpěly poslední varianty tramvaje T6 a hlavně pak RT6, překvapuje mě naopak nízká dosavadní poruchovost M1.

+1/0
14.10.2011 18:24

zrušený3x

Cha cháááá

Ruské jezdí dodnes. Ty úžasné nepokazitelné německé jsou v opravě pořád.

+1/0
14.10.2011 15:37

proost

Re: Cha cháááá

No - zas tak pořád v opravě nejsou. A pokud si zjistíš pár informací o údržbové náročnosti starého metra a M1 - tak to dost vypovídá.

0/0
14.10.2011 16:30

Suché z nosu

Re: Cha cháááá

Pravidelný servis je sice levný, ale čas od času se vymění celé soupravy :-)

0/0
14.10.2011 16:50

Clancy Wiggum

Re: Cha cháááá

Vidíte, já si myslel, že už dva roky nejezdí vůbec.

0/0
14.10.2011 23:22

nickless

Nechápu, nějaké dvojsmyslné to je

dopravce se obává, že rámy podvozků mohou praskat i nadále - pokud Siemens nezajistí nápravu.

Tak praskají rámy nebo nápravy?

                                                           8-o

0/0
14.10.2011 14:57

vondrs

Re: Nechápu, nějaké dvojsmyslné to je

VTIPNÉ !

0/0
14.10.2011 20:59

Zabr-Ali Mubarak

A už byl vyloučen

teroristický útok?

0/0
14.10.2011 13:23

jeen

Re: A už byl vyloučen

Ano, nyní se prověřuje sabotáž ze strany NKVD, KGB, FSK a FSB, neboť kapitalistický dodavatel vážně ohrožuje ekonomické zájmy v oblasti vlivu CCCP.

0/0
14.10.2011 13:39

karloss BS MC

tak už to prasklo

:-)

+2/0
14.10.2011 12:43

yan007

Nuselak

Kdyz jsem byl v parku pod nuselakem tak jsem si rikal, že ty zvuky možna nejsou v poradku. Možna nejsou.

+1/0
14.10.2011 12:05

Zabr-Ali Mubarak

Re: Nuselak

Takže jsi raději popošel kus stranou? :-)

0/0
14.10.2011 13:19

Leinad

Re: Nuselak

Z Nuseláku semtam padá kus betonu a hasiči ho chytají aby nespadl někomu na hlavu. ;-D

0/0
14.10.2011 17:29

PK66

Asi vítr Máchale ...

:-);-)

+3/0
14.10.2011 12:03

l.g

Křišťálová lupa...

Hezky napsané.

Má to jen jednu malou vadu. Tuhle informaci už víme asi 14 dní z hlavního zpravodajství ČT.

+1/0
14.10.2011 11:50

duchodkyne

podvozky jsou od Bombardieru

Siemens je sice zodpovědný za údržbu, ale podvozky dodával Bombarider. Ten nyní musí najít řešení.

+1/0
14.10.2011 11:42

vondrs

Re: podvozky jsou od Bombardieru

Bombardier dodal trakční motory.

0/0
14.10.2011 21:01

demon3

Re: podvozky jsou od Bombardieru

Ee, Bombardier je opravdu dodavatelem komplet podvozků, konkrétně motory dodával ADtranz.

0/0
14.10.2011 22:57

mak1_re

Siemens

ruské vagóny nám nevoněly tak holt máme Siemens ....;-D

+5/0
14.10.2011 11:41

AAA2

Re: Siemens

"M1 je typ české soupravy metra, vyráběné konsorciem ČKD Praha, ADtranz a Siemens (později Siemens Kolejová vozidla)"

a vyrabely se u nas na Zlicine....

+1/0
14.10.2011 12:00

AAA2

Re: Siemens

Bohuzel to vypada, ze na co CKD sahlo po revoluci, to zvoralo. Tohle, Pendolina, tramvaje RT6N1. To se nam to rodinne stribro pekne prodrazilo...

0/0
14.10.2011 12:16

JBetak

Re: Siemens

Podvozky koupili od specializovaného německého výrobce. Tohle sotva mohl někdo čekat.

0/0
14.10.2011 13:35

Pinocheat

Re: Siemens

Fakt se ti stýská po těch ruských šmejdech??

+1/0
14.10.2011 12:04

Leinad

Re: Siemens

Ečs nekomentuji, nedodržovali ČSN(osvětlení,...), nejeli z prudších kopců(nebo asi by jeli, ale strojvedoucí ne ;-D ) což je problém na některých úsecích...

Ale 8171 jedou, dodrží normy, mají nějaké zrychlení,... je v nich místo k sezení i ke stání(12 míst mezi čtveřicí dveří lze rozmístit na dvě lavice nebo na dvanáct sedaček, přičemž se sedačky dají doprostřed tak, aby nezůstalo místo k stání) a vlaky podobné konstrukce pořád jezdí v Moskvě.

Mimochodem 8171 narozdíl od M1 umí jezdit venku (v dešti aniž by napršelo do prostoru pro cestující.)

0/0
14.10.2011 17:39

Li Tin O Wevidle

Já vím co tomu je!

Je to polámaný!!

0/0
14.10.2011 11:35

Pruit Igoe III.

Re: Já vím co tomu je!

kolečko se polámalo!

0/0
14.10.2011 11:45

jeen

Re: Já vím co tomu je!

Kolečka ještě ne, zatím jen podvozky.

Nebo podvazky?

0/0
14.10.2011 13:41

J.K. 4

Někdo chtěl ušetřit pár desítek tisíc,

nakonec z toho budou náklady v desítkách milionů ;-DRv

+1/0
14.10.2011 11:35

jozko skocdopole

Ze by hrbate koleje ?

Vibrace nebo ne, tyto podvozky nemohou praskat. Pouzity laciny/osizeny material "made in China" ?

0/0
14.10.2011 11:20

Stoura

Re: Ze by hrbate koleje ?

Ty ruské byly jen mnohem masivnější a tím i těžší.

Mně se na nich vždycky líbily elektrické izolátory z bukové fošny.

+4/0
14.10.2011 11:23

Zabr-Ali Mubarak

Re: Ze by hrbate koleje ?

V Rusku je všechno masivnější a těžší. :-)R^

0/0
14.10.2011 13:21

Pruit Igoe III.

Zlaté sovětské ručičky...

;-)

+2/0
14.10.2011 11:15

pakunc

A jak teprve musely praskat podvozky sovětským vagónům,

z principu věci nejhorším na světě! Ještě že jsme o tom nevěděli ...

+1/0
14.10.2011 10:39

Všudezdejší

Re: A jak teprve musely praskat podvozky sovětským vagónům,

A nebo třeba taky vůbec nepraskaly.

+2/0
14.10.2011 11:42

Fido

Re: A jak teprve musely praskat podvozky sovětským vagónům,

U ruskych souprav se musely previjet motory jeste pred tim nez sly do provozu. Mely nevhodnou izolaci. Ale podvozky nepraskaly.

0/0
14.10.2011 13:20

demon3

Re: A jak teprve musely praskat podvozky sovětským vagónům,

Nesmysl, některé motory se sice v průběhu let převíjely, ale i původní ruské vydržely v provozu 20 let !

0/0
14.10.2011 23:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.