Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní podnik odstavil kvůli prasklým podvozkům další soupravu metra

Pražský Dopravní podnik musel odstavit další soupravu metra z provozu. Na vině jsou opět popraskané podvozky. Už pět souprav, které jezdily na trase C, stojí kvůli zmíněnému problému v opravnách. Výrobce vozů zatím k nápravě nepřistoupil. Podnik se teď rozhodl, že se podvozky pokusí opravit sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Keni

Udrzba

Jeste, ze ty udzbare maji. Az je vsechny prodaji (nebo daruji) Skodovce, tak to bude vypadat jinak. Ale proc za vice jak 2. miliardy neusetrit 80milionu rocne. On nekdo za tuto vyhodnou transakci da jiste tem spravnym ty spravne kapriky.

A divim se, ze to v tech smlouvach neni osetrete. Ihned rozjet vyberko na dodani novych treba 10souprav nebo alespon zapujceni a ty nauctovat Siemensu. Chtel bych videt soukromnika, ktery by svuj vyrobni prostredek odstavil a jen cekal, kdy zkrachne.

0/0
20.10.2011 23:05

archem

kde sou ty doby?

Staré kvalitní soupravy typu Ečs a 81-71 byly nepřekonatelné. Podívejte se na moskvu, tam jim to už jezdí přes 40 let a nikdo to tam neplánuje vyřazovat. I když co se týče modernizace se jí nedá nic vytknout, tedy až naty tvrdé sedačky. Ještě tet si spomínám jak si je máma vychvalovala, když sme někam jely. Ale ty nové nestojí za nic. Drahé jsou, sedačky tvrdé, pro starší lidi je u prvních sérií naprosto nemožné přečíst kam to jede. Já to zvládám, protože sem řidič tramvají a určitě i další mladí. Na záver napíšu jen to že si asi měl DPP nechat víc starých souprav, a nedělat ty blbosti se zabezpečením, ted tam může jen M1!

0/0
17.10.2011 1:29

Leinad

Pápá luxusní MHD

Bývaly doby, kdy pražská MHD byla jedna z nejlepších v Evropě - jenže to nebyl tak výrazný penězovod díky outsorcingu, stavění nesmyslů do polí (Písnice nebo již realizované Letňany),... jeden z těch, kteří se podíleli na rozbíjení, se chlubili, že to bylo místo čtvrté, i bez dluhů. :-P

0/0
15.10.2011 13:16

Jánošíkův dech

Hlavně, že se v tom točí miliardy, nás, plátců daní

z nadfakturace se pořídili chatička, domeček, soukromé letádélko, fajn bourák, na kvalitu nezbylo.

0/0
15.10.2011 12:37

Martin Šubrt

:-)

Hmm, a už je to tady. DP vyvedl údržbu metra na céčku na Siemens a na A a B na Škodovku, tj. se v rámci outsourcingu zbavil svých lidí a údržbářského zázemí metra. Byť budovy snad ještě vlastní. A teď když má s jedním smluvním dodavatelem, který je shodou okolností zároveň výrobcem, spor, tak řeší, jak si pomocí tramvajových opravářů, kteří DP ještě naštěstí zbyli vlastní, to metro opravit.... Tedy alespoň tak jsem článek pochopil. Nicméně zároveň pan Dvořák připravuje tentýž outsourcing tramvajových opraven, aby příště musel jít svařovat asi sám... 8-o A nenechá si vysvětlit, že když má metro přes 100 souprav a tramvají je 1000, tak je poněkud výhodnější mít vlastní údržbářskou základnu, nežtvořit závislost na jednom soukromníkovi, který když zdraží, nebo zlobí, tak DP nezbude, než vozit své soupravy třeba do jiných měst a tam prosit o opravy...

0/0
15.10.2011 9:22

Leinad

Re: :-)

Ne že bych nesouhlasil, ale obávám se, že Dvořák není jediný manažer DPP v současnosti a nedávné historii, myslím si, že existují jisté tlaky od magistrátu, dozorčí rada a představenstvo společnosti.

Mimochodem vlastní odboráři také mohou zlobit, i když asi ne tolik.

0/0
15.10.2011 9:31

Martin Šubrt

Re: :-)

Samozřejmě, že může být do té popsané politiky outsourcingu tlačen, ale jinak jí celkem vehementně hájí a prezentuje. Naposledy tuším na březnovém výboru dopravy, kde jsme měli drobnou výměnu názorů na toto téma... On nesouhlasí s mým viděním světa http://subrt.blog.idnes.cz/c/153413/Sve-opravny-tramvaji-Praha-nepotrebuje.html , já mám problém s viděním světa podle něho. Kde je pravda? Kdo ví. Nechť si každý udělá názor svůj.

0/0
15.10.2011 9:36

Filias

Re: :-)

Při každém takovém prodeji doteče něco peněz do kapes politikům a managementu. Že v konečném důsledku zaplatí DPP za opravy víc?  Koho to tu zajímá - to bude problém někoho jiného. Vždycky tu je řešení: osekat linky, zdražit jízdné, nechat si zvýšit dotaci - nejčastěji vše dohromady.

0/0
15.10.2011 12:20

kenx

Re: :-)

Pane Šubrt, se spoustou věcí na vašem blogu souhlasím, ale tohle je dvousečná zbraň. Taky se může stát, že údržba vozů byla v pořádku (zaslechl jsem něco o bezúdržbovém modulu od Bombardieru), ale něco se zanedbalo na trati. Další možnost je konstrukční chyba kočkopsa, co konsorcium ČKD, Siemens a ADtranz navrhlo, daň za málo rozšířený typ vozu.

0/0
15.10.2011 14:05

demon3

Re: :-)

Že je všchno nové (metro, tramvaje, autobusy) takzvaně "bezúdržbové", je oblíbenou formulkou dnešního typu managerů, kteří včera řídili televizi, dneska dopravní podnik a zítra povedou síť butiků.

Tvrdí to o svém výrobku výrobce, stejně mu přitakává PR poradce dotažený z televize, tak co by věřil vlastním technikům se zkušenostmi z provozu.

Výrobce ovšem otočí hned po skončení záruky a s naučenou formulkou "neadekvátní údržba", pošle milého managera do oněch míst, PR poradce půjde radit úspěšnějším managerům a technik bude se skřípěním zubů a za těžký prachy napravovat deset let zanedbávaný problém a nic mu nebude platné konstatování "já vám to říkal"... 

Manager skončí, místo něj dorazí ředitel sítě butiků a historie se bude opakovat. :-/

0/0
15.10.2011 17:07

Martin Šubrt

Re: :-)

Jéé, teď jste mi asi neporozuměl. Já jsem to nemyslel tak, že by zanedbaná údržba mohla za problémy. Údržba mohla být zcela v pořádku - nebo jinak řečeno těžko má někdo dostatek veřejných informací, aby mohl ukázat prstem, když se těžko "dohodnou" i odborníci. Já jsem poukazoval už o krok dále. A sice, že se dva (DP a Siemens) nemohou dohodnout, takže DP by si chtěl opravit vozy sám. Ale jaksi nemůže, nebo může velmi složitě, když tyto vozy v depu DP opravuje Siemens a DP své zaměstnance převedl pod tuto firmu. Takže můj příspěvek byl spíš o tom, že je dobré mít své opraváře v DP a ne externě...protože opravy bude DP potřebovat vždy a někdy i nestandardně...což není příznivý fakt pro to být závislý na soukromníkovi. Takže se omlouvám, že mi poprvé nebylo rozuměno. Ambice ukázat na viníka a příčinu si opravdu nedělám. A přeji fajn den čtenáři mého blogu :-).

0/0
15.10.2011 18:25

kenx

Re: :-)

Příště budu lépe číst. Děkuji :)

0/0
15.10.2011 23:20

Lanolin

člověk se už ani nediví

že se už nějakou dobu kupují zas palivové tyče do reaktorů z Ruska.

A je to podobné i s dalšími výrobky - to co kdysi vydržela stará lednička, to málokterá dnes. Nebo video, pradávno jsem koupil (ještě magnetoskop) a ta vnitřní konstrukce byla úžasná, lité vnitřní kostra a ne ohýbané plíšky jako dnes, však také vydrželo úžasně dlouho. Po letech jsem si koupil nové, špičkové a kupodivu to staré ho přežilo.

0/0
15.10.2011 9:20

Leinad

Re: člověk se už ani nediví

To dělá konkurence.

Proč většina lidí při nakupování ledničky sleduje pouze prodejní cenu, málokoho napadne, že skutečné náklady souvisí i s životností, spotřebou energie a nároky na údržbu?

0/0
15.10.2011 9:39

MKzB

Re: člověk se už ani nediví

Palivové tyče od Westinghouse se kupovaly pouze do Temelína. Dukovany jedou furt na těch z Ruska, které jsou levnější a kvalitnější. Ty americké se rády kroutily, což znamenalo komplikace při zasouvání grafitových tyčí.

0/0
16.10.2011 9:26

DjTamme

záruky

Jak dlouhé jsou na tohle záruky? Co kdyby se to stalo az deset let, bude si DP hradit opravy sám?

Žetam nedali ty opravený starý, stejně mám pocit že ty z áčka jsou lepší.

0/0
15.10.2011 8:02

Teletabis

Zlatá

technika z CCCP. Okamžitě Siemens žalovat pro ušlé zisky.

+1/0
15.10.2011 7:14

Duke._._Nukem

Re: Zlatá

jj,jak my si vse malovali v ruzovych barvach a skutek utek...:-)

0/0
15.10.2011 7:49

Filias

Re: Zlatá

Rusové dělali vždy všechno masivní a s velkou rezervou. Teď je všechno skvěle propočítané, aby se co nejvíc ušetřilo a hned po době záruky se to rozpadlo (a museli si koupit novou verzi). A když se někdo sekne nebo se zařízení nechová přesně tak jak si propočítali - je problém.

Suveréně nejmenší poruchy mají v Praze ty nejstarší typy tramvají.

+2/0
15.10.2011 8:45

JBetak

Re: Zlatá

Konkrétně vozy metra byly okopírované od Američanů. Američané dělali vždy všechno masivní a s velkou rezervou.

0/0
20.10.2011 6:57

Leinad

Re: Zlatá

Pokud by DPP a Siemens měli nějaké smysluplné smlouvy, možná by ani nebylo třeba žalovat a Siemens by platil sám dříve, než by se započítalo penále. Jenže proč by úředník u DPP dělal svojí prác pořádněi? 8-o

0/0
15.10.2011 9:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.