Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje bude od nového roku opravovat soukromá firma

Opravy tramvají pražského Dopravního podniku zajistí od 1. ledna soukromá firma Škoda Transportation. Dopravní podnik se oprav vzdal kvůli nevyužité kapacitě opravny i kvůli malému počtu nutných správek. Škoda Transportation bude tramvaje udržovat devět let, pod firmu přejdou více než tři stovky zaměstnanců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DDTn1

Presna ukazka

jak se to ma delat! To ze rada z Vas to nechape neni chyba dopravniho podniku. Dopravni podnik se ma starat pouze o prepravu lidi, nikoli o zajistovani chodu sveho parku, pripadne jen beznou udrzbu. Od toho jsou tady specializovane firmy ktere toto maji delat a nikoli jen pro dopravni podnik.

Absolutni opak delaji Ceske drahy, ktere toto zajistuji pro sebe a kdyz chtel jancura aby toto zajistoval i pro ne, rekli NE. Tohle ej rposte vysmech. ceske drahy toto take enmaji delata  doufam ze to pro en casem bude zajistovat take enjaka firma treti strany protoze to je prave ten nejvetsi unik penez...zamestnanci, zbytecne vedeni useku, nepruhledne hospodareni.

Obecne existuje rada veci ktere je lepsi delat outsorcingem, ale zase to neni lek na svechno a nekdo kdo se vydal jen touto cestou zacina zjistovat ze je to sice dobre reseni ale znacne drahe, takze to chce sparvne vybalancovat co je vyhodne a co ne. V tomto pripade si myslim, ze MHD Praha dela dobre

0/0
19.10.2011 10:44

Děda Lebeda

Re: Presna ukazka

Kdyby se zavedly metriky, tak by se dalo vyčíslit, kolik to stojí dnes. Jenomže tokovou kalkulaci DPP nemá, takže ani není možné porovnat, zda-li je cena outsorcování vyšší nebo nižší, než kolik to reálně stojí za současného stavu.

0/0
19.10.2011 10:50

Invandrare

Re: Presna ukazka

další zaslepenec, co nevidí dál. Třeba o tom průhledném hospodaření, jen si všimni, kdo vlastně škodovku vlastní...že to nevíme? No a kde je ta průhlednost? Uvědomuješ si, že třeba stačí, aby se tramvaje častěji rozbíjeli atp. a už je ta titěrná úspora pryč? Dílny tu byli desítky let, na jak dlouho mají DP a Škodovka smlouvu, že škodovka nenasadí ceny a DP nezačne finančně ještě více vysávat?

0/0
19.10.2011 10:51

Invandrare

Re: Presna ukazka

Pak to klidně může dopadnout tak, že se pražské tramvaje budou jezdit servisovat do Ostravy, nebo třeba úplně do zahraničí. Stejně jako donedávna vozili evropská města své tramvaje do Prahy.

0/0
19.10.2011 10:52

DDTn1

Re: Presna ukazka

To je mozne, ale my nezname cisla poruchovosti tramvaji, cenu bezne opravy, ani co bezna oprava je. tezko posoudit, ale pracuji v IT kde je outsorcing zajimava zalezitost a na dost veci je vynikajici. Ale jak rikam neni to vselek a je treba posoudit co outsorcovat a co ne.

0/0
19.10.2011 11:07

Martin Šubrt

Re: Presna ukazka

Jen podotknu, že opravářů metra se už DP zbavil stejným způsobem. Zrovna řeší, jak závady na metru opravit pomocí svých tramvajových opravářů, které bude ještě 3 měsíce mít... Můžu outsourcovat uklízečku, co uklízí 2 hodiny denně tu tam, tu onde, tudíž já jí nemusím platit mzdové náklady, ale zaplatím jen za vykonanou práci. Ale vyvádět mimo DP opravy, které potřebuju v tomto městě jen já a budu je ptřebovat vždy a nemám alternativu...leda to draze vozit do ciziny...tak to je fakt úlet. Mimochodem údržba metra se v posledních letech po outsourcingu výrazně zhoršila a prodražila....

+1/0
19.10.2011 12:56

JBetak

Re: Presna ukazka

Otázka na Vás je, zda si sám uvědomujete, že ve Vašem příspěvku není ani jeden věcný argument.

0/0
19.10.2011 13:09

Fikos

Další tunel

;-)

0/0
19.10.2011 9:50

ProsteJenda

Prevod depa

z vlastnictvi DPP na Skodovku 2,5mld.? 8-o;-D;-D;-D

0/0
19.10.2011 8:32

-Komedie-

Re: Prevod depa

A dalsi, co neumi cist. Ty 2,5 mld jsou hlavne o tom 9ti letem servisu tramvaji.

0/0
19.10.2011 13:23

good_man

.

Dopravní podnik se oprav vzdal kvůli nevyužité kapacitě

opravny i kvůli malému počtu nutných správek. Škoda Transportation bude

tramvaje udržovat devět let, pod firmu přejdou více než tři stovky  zaměstnanců.

Takze soukroma firma nabere 300 zamestnancu aby pro dalsich 9 let nic nedelala? Tyhle zvasty DPP mne bavi...

+2/0
19.10.2011 8:15

-Komedie-

Re: .

Zkus zapnout mozkovnu. Skoda Transportation, jako výrobce řady tramvají, bude díky temto 300 zamestnancům poskytovat servis i dalším zákazníkům.

0/0
19.10.2011 9:51

Invandrare

Re: .

Takže za prvý: škodovácky tramvaje se vozí stejně do Plzně, dost pochybuju, že Škodovka zainvestuje do vybavení dílen, aby to tam mohla servisovat, když už má prostory jinde. A za druhý: do dílen se vozili tramvaje z celé evropy, jenže v poslední době se naschvál nic nepřijímalo, aby se náhodou nevykázala činnost. Krásný příklad jsou tramvaje z Göteborgu. Vloni se rekonstruovali v dílnách, ale letos v Ostravě, protože je Praha odmítla.

0/0
19.10.2011 10:47

Martin Šubrt

Re: .

Ovšem dalším zákazníkům poskytoval servis i pražský DP a za to městu vydělával... Než to současní manažeři zatrhli a veřejně deklarují, že trh je nasycen a že vozy z ciziny už nikdo neopravuje, bonení poptávka. Ovšem je zajímavé, že zrovna ostravské dílny mají teď velkou zakázku z ciziny... Místo, aby manažeři uměli dílny využít ve prospěch města a DP, tak se jich zbavují - a vytvářejí závislost města na jedné firmě, bo v tomto oboru jaksi v Praze konkurence není...

+1/0
19.10.2011 13:00

-Komedie-

Re: .

No, ono je to, ackoli se to nezda, jeden z typu (a docela prospesnych) uspornych opatreni. Kdyz uz nam tece do bot (a nebo je to ve vyhledu), zbavit se podruznych aktivit a venovat se jen hlavni naplni sve cinnosti.

V podstate je toto v komercnim svete naprosto bezna vec.

0/0
19.10.2011 13:04

JBetak

Re: .

V článku jste se dočetl, že úspora byla vyčíslena na 80 MKč. Jakožto rozdíl dvou řádově vyšších čísel. Závidím Vám Vaše ideály.

0/0
19.10.2011 13:18

-Komedie-

Re: .

Ono nejde jen o usporu v absolutnich cislech, ale celkovy efekt orientace na svou hlavni cinnost.

Z ekonomickeho pohledu je ta operace logicka a prirozena.

0/0
19.10.2011 13:22

Martin Šubrt

Re: .

Jistě, ale zrovna s enám DP dostal do situace, kdy se opravářů v hlavní činnosti metro zbavil a nemá čím metro opravit, protože s outsourced firmou má neshody. Kromě toho je prokázáno, že údržba metra se od outsourcingu zhoršilaa prodražila. Mimochodem, dát opraváři na 9 let paučální platbu (tj. nijak jej nemotivovat k výkonu, spíše k šizení), může jen maniakální manažerský sebevrah...

0/0
19.10.2011 18:07

Děda Lebeda

To sou ale krásné počty...

cena z vnitřních zdrojů:

"amortizované technické prostředky (vybavení dílny)" = 0

"výplaty zaměstnanců" = X

"provozní náklady (energie, náhradní díly,...)" = Y

>> suma měsíčních nákladů: X+Y

0/0
19.10.2011 8:02

Děda Lebeda

Re: To sou ale krásné počty...

cena z outsourcingu:

"odkup technických prostředků (vybavení dílny)" = A

"pronájem prostorů dílny DPP" = B

"výplaty těch samých zaměstnanců" = X

"provozní náklady (energie, náhradní díly,...)" = Y

0/0
19.10.2011 8:03

Děda Lebeda

Re: To sou ale krásné počty...

"marže - Škoda to dělá kvůli zisku" = Z

n ... počet měsíců pro návratnost pořizovacích nákladů (interval 12 - 108 měsíců)

>> suma nákladů:  X + Y + A/n + B + Z

...prosím, kde je ta úspora 80 mega? Nějak se jí nemůžu dopočítat

0/0
19.10.2011 8:03

good_man

Re: To sou ale krásné počty...

nejste nejaky puntickar? Vzdyt tech 80mega se treba rocne vykaze jako neocekavane navyseni oprav, protoze byla vetsi nehodovost atd... 80m rocne se nekam uleje, 30 dostane Franta, 30 Pepa a 20 nechame ve skodovce...

0/0
19.10.2011 8:17

-Komedie-

Re: To sou ale krásné počty...

Navrhuju navrat na zakladku.

0/0
19.10.2011 9:52

Worff

Co stálo DP téměř 2,5 mld???

V článku je uvedeno, že DP převede zaměstnance a technologii si firma od něj odkoupí. Tak co stálo DP téměř 2,5 mld;-O;-O?

0/0
19.10.2011 7:58

-Komedie-

Re: Co stálo DP téměř 2,5 mld???

2,5mld je hodnota kontraktu - udrzba tech tramvají. Cili DPP zaplati postupne skodovce 2,5 mld a tato cena obsahuje prave poskytovani toho servisu na tech 9 let.

0/0
19.10.2011 9:55

newcoast

To je

fascinující co všechno se dá rozkrást.Až někoho napadne na jakém koliv ministerstvu, že by propustil státní zaměstnance a místo nich najal soukromou firmu.To by byla super zlodějinka.

+4/0
19.10.2011 7:33

Worff

Re: To je

Na ministerstvech se už toto běžně děje. Teda jen s tím rozdílem, že soukromé firmy jsou najaty na práci, kterou přitom běžně vykonávají jejich zaměstnanci. V horším případě dochází dokonce k absurditám, že zaměstnanci musí předat výsledky své práce soukromé firmě a ta za prezentaci jejich výsledků shrábne mnohamiliónový honorář (letos se to událo nejméně v 1 případě na ministerstvu financí).Rv:-/

0/0
19.10.2011 8:01

Neumětel

Re: To je

Vždyť to tak běžně funguje:

- úklidové práce

- najímání právnických firem, přestože ministerstva mají rozbujelá právní oddělení

- externí poradenské firmy (např. výběrová řízení)

0/0
19.10.2011 8:30

-Komedie-

Re: To je

CO se vam na tom nezda?

0/0
19.10.2011 9:56

ProMoDro

Rozumím tomu

správně , že DPP musel zacálovat za to že si to Škodovka milostivě vzala ? A ještě bude cálovat těžký balíky za opravy. Už vidím jak se skokově zvýší počet nutných oprav . Proto se Praha zuby nehty brání snížení jejího rozpočtu. Aby mohla provádět podobné prasárny , hrabat se v plných korytech a chrochtat .

0/0
19.10.2011 6:23

danny47

Re: Rozumím tomu

Taky mi to připadá nějaký podivný..... 8-o 8-o 8-o

0/0
19.10.2011 7:43

Rafaelou

Outsourcing.....

Outsourcing...činnost výhodná pro všechny jen ne pro původního provozovatele.Za rok až se provede vyhodnocení tak se zjistí,že je to nejméně 4x dražší než když si to dělali sami.

+4/0
19.10.2011 6:09

ProMoDro

Re: Outsourcing.....

R^

0/0
19.10.2011 6:23

DDTn1

Re: Outsourcing.....

Jak co, kupovat sluzbu nemusi byt vzdy drazsi a pokud ano, stejne to muze byt vyhodne pro danny subjekt

0/0
19.10.2011 10:47

Honza1024

Půjčovné do 10 let

A až už DP nebude mít na všechny ty narůstající opravy, které se budou odflakovat, aby se mohlo znovu a znovu inkasovat, tak se DP domluví na zapůjčování vozového parku. Následovat bude outsourcing na zbytek a pak už si budou brát lidi na cestovné hypotéky. Nebo začnou jezdit autama, pročeš se brutálně zdraží parkování. Následovat budou mýtné brány pro pěší po vzoru Zlaté uličky.

0/0
19.10.2011 2:09

kajak v zakoně

proč ne, když to bude dražší...

;-D

0/0
19.10.2011 1:09

padex

Tak jako jinde

Dopadne to tak, že zakázky budou ve stejné ceně jako dřive a nebo o trošku vyšší. Budou propuštění pracovníci starší 50 let. Tak jak to Škoda transport dělá v jiných provozech co koupila.

0/0
18.10.2011 23:35

Posel z Liptákova III.

Hm, takže ve finále to vyjde 4x dráž...

:-/

0/0
18.10.2011 23:26

zlatoústý

Outsourcing podle modré

ještě nikdy se outsourcing v Česku nevyplatil, teda krom těch zainteresovaných soukromých firem a jejich "konzultantů".

+3/0
18.10.2011 22:55

Lotus III.

Re: Outsourcing podle modré

8-o to je velmi překvapující, že je to výhodné pro zainteresovanou firmu, že? ;-D Ona by to asi správně měla dělat za dobré slovo, nebo charitativně ;-D

0/0
19.10.2011 0:48

pakunc

Re: Outsourcing podle modré

Jaksi zapomíněš na ty "konzultanty". Jo a taky na původní zaměstnance (kvalifikace a dlouholeté zásluhy jim nebudou nic platné, firmy většinou raději zaměstnají "perspektivní") a samozřejmě na zákazníky, kteří to posléze všechno zaplatí.

Ostatně jak to dopadne, když zvítězí privatizační dogma, viz článek o vodárnách.

0/0
19.10.2011 7:48

2718

Haha, podle obchodního rejstříku ...

.. je majitelem té nové opravárenské firmy:

Jediný akcionář: SKODA INDUSTRY (EUROPE) LTD, 3032 Limassol, City House, Karaiskaki 6, Kyperská republika,

Registrační číslo: HE 275785

Skoda Industry (Europe) Ltd. je po chvilce googlení nejspíš vlastněná Škodou Plzeň, což je další pijavice veřejných zakázek, nedávno se přestěhovala na Marshallovy ostrovy a je vyšetřovaná kvůli napojení na Romana z ČEZ.

Takže komu že to je malá domů a kam že to potečou z Prahy peníze?

+1/0
18.10.2011 22:42

Filias

Re: Haha, podle obchodního rejstříku ...

Tohle je už vyšší úroveň korupce. Nejenže dostanou pražští politici prachy za to, že převedli pod jinou firmu, ale ještě navíc ji vlastní.

0/0
19.10.2011 7:03

TigerM

yhfrtgd

Kdyby nebylo tech nadstandardnich vztahu se Skodou, mohli vyrabet tramvaje Inekonu, ... misto toho, maji nevyuzite kapacity a s nimi prodaji i technologie... to se skodou uz je tak okaty ani se tim netaji...

0/0
18.10.2011 22:42

demon3

Re: yhfrtgd

Vtipné je, že žádné nevyužité kapacity neexistují, naopak Opravny tramvají odmítají zakázky, protože nestíhají opravovat ani zakázky mateřského podniku.

Žádná slušná slova v tomhle případě použít nelze...

+3/0
18.10.2011 23:30

-Komedie-

Re: yhfrtgd

100x opakovaná lež se stává pravdou. Takže ještě 99x to sem napiš.

0/0
19.10.2011 9:54

demon3

Re: yhfrtgd

Co konkrétně se ti nezdá ? Nebo to bylo z tvé strany jen další plácnutí ?

0/0
19.10.2011 11:54

Smradlavej čmoud z komína

Re: yhfrtgd

on z toho nejspíš bude mít provizi, proto to obhajuje

0/0
23.10.2011 21:14

Martin Šubrt

...

Jinak je to super. 1000 tramvají bude nutné opravovat pořád. Je fajn, že se DP stane závislým na soukromníkovi... V Ostravě jsou schopní dělat opravárenské zakázky i pro dopravní podniky jiných zemí a vydělávat na tom. Praha to také uměla a byla respektovaná v celé Evropě, jenže pak přišel řízený management zániku....  http://subrt.blog.idnes.cz/c/153413/Sve-opravny-tramvaji-Praha-nepotrebuje.html

0/0
18.10.2011 22:23

xsc

Re: ...

Však i v Ostravě už se tunelování dílen rozjelo. Politická verbež všeho druhu pro své potřeby rozkrade cokoliv.

0/0
18.10.2011 22:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.