- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jak se to ma delat! To ze rada z Vas to nechape neni chyba dopravniho podniku. Dopravni podnik se ma starat pouze o prepravu lidi, nikoli o zajistovani chodu sveho parku, pripadne jen beznou udrzbu. Od toho jsou tady specializovane firmy ktere toto maji delat a nikoli jen pro dopravni podnik.
Absolutni opak delaji Ceske drahy, ktere toto zajistuji pro sebe a kdyz chtel jancura aby toto zajistoval i pro ne, rekli NE. Tohle ej rposte vysmech. ceske drahy toto take enmaji delata doufam ze to pro en casem bude zajistovat take enjaka firma treti strany protoze to je prave ten nejvetsi unik penez...zamestnanci, zbytecne vedeni useku, nepruhledne hospodareni.
Obecne existuje rada veci ktere je lepsi delat outsorcingem, ale zase to neni lek na svechno a nekdo kdo se vydal jen touto cestou zacina zjistovat ze je to sice dobre reseni ale znacne drahe, takze to chce sparvne vybalancovat co je vyhodne a co ne. V tomto pripade si myslim, ze MHD Praha dela dobre
Kdyby se zavedly metriky, tak by se dalo vyčíslit, kolik to stojí dnes. Jenomže tokovou kalkulaci DPP nemá, takže ani není možné porovnat, zda-li je cena outsorcování vyšší nebo nižší, než kolik to reálně stojí za současného stavu.
A dalsi, co neumi cist. Ty 2,5 mld jsou hlavne o tom 9ti letem servisu tramvaji.
Dopravní podnik se oprav vzdal kvůli nevyužité kapacitě
opravny i kvůli malému počtu nutných správek. Škoda Transportation bude
tramvaje udržovat devět let, pod firmu přejdou více než tři stovky zaměstnanců.
Takze soukroma firma nabere 300 zamestnancu aby pro dalsich 9 let nic nedelala? Tyhle zvasty DPP mne bavi...
Zkus zapnout mozkovnu. Skoda Transportation, jako výrobce řady tramvají, bude díky temto 300 zamestnancům poskytovat servis i dalším zákazníkům.
cena z vnitřních zdrojů:
"amortizované technické prostředky (vybavení dílny)" = 0
"výplaty zaměstnanců" = X
"provozní náklady (energie, náhradní díly,...)" = Y
>> suma měsíčních nákladů: X+Y
cena z outsourcingu:
"odkup technických prostředků (vybavení dílny)" = A
"pronájem prostorů dílny DPP" = B
"výplaty těch samých zaměstnanců" = X
"provozní náklady (energie, náhradní díly,...)" = Y
V článku je uvedeno, že DP převede zaměstnance a technologii si firma od něj odkoupí. Tak co stálo DP téměř 2,5 mld
2,5mld je hodnota kontraktu - udrzba tech tramvají. Cili DPP zaplati postupne skodovce 2,5 mld a tato cena obsahuje prave poskytovani toho servisu na tech 9 let.
fascinující co všechno se dá rozkrást.Až někoho napadne na jakém koliv ministerstvu, že by propustil státní zaměstnance a místo nich najal soukromou firmu.To by byla super zlodějinka.
Na ministerstvech se už toto běžně děje. Teda jen s tím rozdílem, že soukromé firmy jsou najaty na práci, kterou přitom běžně vykonávají jejich zaměstnanci. V horším případě dochází dokonce k absurditám, že zaměstnanci musí předat výsledky své práce soukromé firmě a ta za prezentaci jejich výsledků shrábne mnohamiliónový honorář (letos se to událo nejméně v 1 případě na ministerstvu financí).
správně , že DPP musel zacálovat za to že si to Škodovka milostivě vzala ? A ještě bude cálovat těžký balíky za opravy. Už vidím jak se skokově zvýší počet nutných oprav . Proto se Praha zuby nehty brání snížení jejího rozpočtu. Aby mohla provádět podobné prasárny , hrabat se v plných korytech a chrochtat .
Outsourcing...činnost výhodná pro všechny jen ne pro původního provozovatele.Za rok až se provede vyhodnocení tak se zjistí,že je to nejméně 4x dražší než když si to dělali sami.
A až už DP nebude mít na všechny ty narůstající opravy, které se budou odflakovat, aby se mohlo znovu a znovu inkasovat, tak se DP domluví na zapůjčování vozového parku. Následovat bude outsourcing na zbytek a pak už si budou brát lidi na cestovné hypotéky. Nebo začnou jezdit autama, pročeš se brutálně zdraží parkování. Následovat budou mýtné brány pro pěší po vzoru Zlaté uličky.