Diskuze

Pražské tramvaje bude od nového roku opravovat soukromá firma

Opravy tramvají pražského Dopravního podniku zajistí od 1. ledna soukromá firma Škoda Transportation. Dopravní podnik se oprav vzdal kvůli nevyužité kapacitě opravny i kvůli malému počtu nutných správek. Škoda Transportation bude tramvaje udržovat devět let, pod firmu přejdou více než tři stovky zaměstnanců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

DDTn1

19. 10. 2011 10:44
Presna ukazka

jak se to ma delat! To ze rada z Vas to nechape neni chyba dopravniho podniku. Dopravni podnik se ma starat pouze o prepravu lidi, nikoli o zajistovani chodu sveho parku, pripadne jen beznou udrzbu. Od toho jsou tady specializovane firmy ktere toto maji delat a nikoli jen pro dopravni podnik.

Absolutni opak delaji Ceske drahy, ktere toto zajistuji pro sebe a kdyz chtel jancura aby toto zajistoval i pro ne, rekli NE. Tohle ej rposte vysmech. ceske drahy toto take enmaji delata  doufam ze to pro en casem bude zajistovat take enjaka firma treti strany protoze to je prave ten nejvetsi unik penez...zamestnanci, zbytecne vedeni useku, nepruhledne hospodareni.

Obecne existuje rada veci ktere je lepsi delat outsorcingem, ale zase to neni lek na svechno a nekdo kdo se vydal jen touto cestou zacina zjistovat ze je to sice dobre reseni ale znacne drahe, takze to chce sparvne vybalancovat co je vyhodne a co ne. V tomto pripade si myslim, ze MHD Praha dela dobre

0 0
možnosti
OK

Děda Lebeda

19. 10. 2011 10:50
Re: Presna ukazka

Kdyby se zavedly metriky, tak by se dalo vyčíslit, kolik to stojí dnes. Jenomže tokovou kalkulaci DPP nemá, takže ani není možné porovnat, zda-li je cena outsorcování vyšší nebo nižší, než kolik to reálně stojí za současného stavu.

0 0
možnosti
NS

Fikos

19. 10. 2011 9:50
Další tunel

;-)

0 0
možnosti
HP

ProsteJenda

19. 10. 2011 8:32
Prevod depa

z vlastnictvi DPP na Skodovku 2,5mld.? 8-o;-D;-D;-D

0 0
možnosti
TK

-Komedie-

19. 10. 2011 13:23
Re: Prevod depa

A dalsi, co neumi cist. Ty 2,5 mld jsou hlavne o tom 9ti letem servisu tramvaji.

0 0
možnosti
G

good_man

19. 10. 2011 8:15
.

Dopravní podnik se oprav vzdal kvůli nevyužité kapacitě

opravny i kvůli malému počtu nutných správek. Škoda Transportation bude

tramvaje udržovat devět let, pod firmu přejdou více než tři stovky  zaměstnanců.

Takze soukroma firma nabere 300 zamestnancu aby pro dalsich 9 let nic nedelala? Tyhle zvasty DPP mne bavi...

2 0
možnosti
TK

-Komedie-

19. 10. 2011 9:51
Re: .

Zkus zapnout mozkovnu. Skoda Transportation, jako výrobce řady tramvají, bude díky temto 300 zamestnancům poskytovat servis i dalším zákazníkům.

0 0
možnosti
OK

Děda Lebeda

19. 10. 2011 8:02
To sou ale krásné počty...

cena z vnitřních zdrojů:

"amortizované technické prostředky (vybavení dílny)" = 0

"výplaty zaměstnanců" = X

"provozní náklady (energie, náhradní díly,...)" = Y

>> suma měsíčních nákladů: X+Y

0 0
možnosti
OK

Děda Lebeda

19. 10. 2011 8:03
Re: To sou ale krásné počty...

cena z outsourcingu:

"odkup technických prostředků (vybavení dílny)" = A

"pronájem prostorů dílny DPP" = B

"výplaty těch samých zaměstnanců" = X

"provozní náklady (energie, náhradní díly,...)" = Y

0 0
možnosti
PS

Worff

19. 10. 2011 7:58
Co stálo DP téměř 2,5 mld???

V článku je uvedeno, že DP převede zaměstnance a technologii si firma od něj odkoupí. Tak co stálo DP téměř 2,5 mld;-O;-O?

0 0
možnosti
TK

-Komedie-

19. 10. 2011 9:55
Re: Co stálo DP téměř 2,5 mld???

2,5mld je hodnota kontraktu - udrzba tech tramvají. Cili DPP zaplati postupne skodovce 2,5 mld a tato cena obsahuje prave poskytovani toho servisu na tech 9 let.

0 0
možnosti
N

newcoast

19. 10. 2011 7:33
To je

fascinující co všechno se dá rozkrást.Až někoho napadne na jakém koliv ministerstvu, že by propustil státní zaměstnance a místo nich najal soukromou firmu.To by byla super zlodějinka.

4 0
možnosti
PS

Worff

19. 10. 2011 8:01
Re: To je

Na ministerstvech se už toto běžně děje. Teda jen s tím rozdílem, že soukromé firmy jsou najaty na práci, kterou přitom běžně vykonávají jejich zaměstnanci. V horším případě dochází dokonce k absurditám, že zaměstnanci musí předat výsledky své práce soukromé firmě a ta za prezentaci jejich výsledků shrábne mnohamiliónový honorář (letos se to událo nejméně v 1 případě na ministerstvu financí).Rv:-/

0 0
možnosti
P

ProMoDro

19. 10. 2011 6:23
Rozumím tomu

správně , že DPP musel zacálovat za to že si to Škodovka milostivě vzala ? A ještě bude cálovat těžký balíky za opravy. Už vidím jak se skokově zvýší počet nutných oprav . Proto se Praha zuby nehty brání snížení jejího rozpočtu. Aby mohla provádět podobné prasárny , hrabat se v plných korytech a chrochtat .

0 0
možnosti
TF

danny47

19. 10. 2011 7:43
Re: Rozumím tomu

Taky mi to připadá nějaký podivný..... 8-o 8-o 8-o

0 0
možnosti
PP

Rafaelou

19. 10. 2011 6:09
Outsourcing.....

Outsourcing...činnost výhodná pro všechny jen ne pro původního provozovatele.Za rok až se provede vyhodnocení tak se zjistí,že je to nejméně 4x dražší než když si to dělali sami.

4 0
možnosti
P

ProMoDro

19. 10. 2011 6:23
Re: Outsourcing.....

R^

0 0
možnosti
H

Honza1024

19. 10. 2011 2:09
Půjčovné do 10 let

A až už DP nebude mít na všechny ty narůstající opravy, které se budou odflakovat, aby se mohlo znovu a znovu inkasovat, tak se DP domluví na zapůjčování vozového parku. Následovat bude outsourcing na zbytek a pak už si budou brát lidi na cestovné hypotéky. Nebo začnou jezdit autama, pročeš se brutálně zdraží parkování. Následovat budou mýtné brány pro pěší po vzoru Zlaté uličky.

0 0
možnosti