Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Opencard lidé vydělali, přesvědčoval čtenáře iDNES.cz mluvčí projektu

Hostem on-line rozhovoru iDNES.cz byl mluvčí Opencard Martin Opatrný. Projekt za stamiliony provází řada problémů. Naposledy město "zapomnělo" objednat karty, noví žadatelé tak mají smůlu a dostanou je se zpožděním. Podle Martina Opatrného by nové karty měly být do týdne v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gunter von Bahnhof

Na Opencard lidé rozhodně vydělali!

Na Opencard lidé vydělali. Byli to lidé z magistrátu a z firmy Haguess a dalších firem, které se většinou schází u Janouška - velkého kamaráda Béma a jednoho z nejbohatších lidí.

Ostatní (platící daňoví poplatníci) na tom jen prodělali. Pan řečník je placen za vypouštění pozitivních PR nálad.

+5/0
27.10.2011 13:44

solimPC

Re: Na Opencard lidé rozhodně vydělali!

No konečně to někdo pochopil R^

0/0
27.10.2011 13:55

arné knobloch

Re: Na Opencard lidé rozhodně vydělali!

R^R^R^

0/0
27.10.2011 16:13

topič elektrárenský

Mluvčí má pravdu jen někdy,

že na Opencard lidé vydělali je samozřejmě pravda, zejména z pohledu těch správných lidí.

A není pravda, že "Smyslem projektu Opencard není generování zisku", naopak, ale opět pro ty samé lidi, pro které platí bod 1.

+3/0
27.10.2011 13:13

jantee

nesmysl

"Proč ´neumíte´ jednu ze zcela základních funkcí a to například emailem připomenout zákazníkovi, že platnost jeho Openkarty končí a měl by si ji znovu dobít? To vám udělá amatérský programátor za tři minuty a mnoha lidem by to ulehčilo život," zeptal se čtenář s přezdívkou maron.

Podle mluvčího Martina Opatrného to ale nelze. Brání tomu Úřad na ochranu osobních údajů. "

Aha, takže třeba městská knihovna v Praze nebo úplně všechny internetové obchody v Česku porušují zákon posíláním informačních emailů k objednávce... anebo tenhle pán lže. Co je pravděpodobnější?

+2/0
27.10.2011 13:11

topič elektrárenský

Re: nesmysl

Od firmy, jejíž původní náplní bylo, cituji z Aresu:

Chov zvířat a jejich výcvik (s výjimkou živočišné výroby)

nemůžete chtít zázraky.

+1/0
27.10.2011 13:18

kvocna

Re: nesmysl

Pan mluvčí je poněkud neinformovaný. Kupuji si "kupón" přes internet, nabíjím ve validátoru a asi týden před uplynutím platnosti mi email o blížícím se konci platnosti chodí.

Mně osobně spíš vadí, že jako invalidní důchodce jsem mívala nejrůznější vstupy po Praze se slevou po předložení papírového kuponu DP, neboť ta sleva byla (a prý stále je) pro VŠECHNY důchodce, kteří měli předplatné na MHD. Nyní sice platím "důchodcovský kupon", ale jelikož DP na Opencard neumí nahrát aplikaci "invalidní důchodce", má pro důchodce pouze aplikaci "Senior" (to nejsem), mám nahránu aplikaci "Hmotná nouze" (to taky nejsem) a na tu se slevy na vstupné nevztahují, neboť to není doklad o tom, že jsem důchodce ani když doložím jiné doklady o invaliditě (naštěstí nemám ZTP).

Slevy 5-50% jsou hezké, nicméně např. do ZOO či botanické jsem chodila za korunu...

Konečně jsem si tedy koupila roční permanantku, alespoň více přispívám na provoz ZOO, ale odpovědi pana mluvčího mne fakt rozesmály až k pláči...

0/0
28.10.2011 8:45

m-v

Re: nesmysl

můžete si vyřídit průkazku pro důchodce za 20,- kč Moje matka je v Praze jen tak 2-3 krát do roka a jezdí na poloviční jízdenky, ale na tu průkazku může do ZOO opravdu za 1 Kč.

0/0
28.10.2011 10:34

kvocna

Re: nesmysl

Děkuji za informaci, toto mi DP ani jiné organizace nenabídly, ač jsem se o slevy aktivně zajímala, takže o této možnosti jsem nevěděla!

Jen doufám, že se to týká nejen starobních, ale i invalidních důchodců mladšího věku. :-)

0/0
28.10.2011 15:53

Posel z Liptákova III.

Ale slušně montyyjacka vykoupal, ten chlap se mi líbí...

OTÁZKA: Jaká je měsíční odměna mluvčího projektu OPENCARD? Možné odpovědi: A) nižší než minimální mzda v ČR? B) v rozmezí minimální a průměrné mzdy v ČR (8.000 - 23.000,-Kč? C) Vyšší než průměrná mzda v ČR D) Dělám to zadarmo Prosím o stručnou odpověď o velikosti jednoho znaku.

montyyjack

Martin Opatrný: E

;-DR^

+2/0
27.10.2011 11:46

Chanuka

Bém

může dál jezdit na svoje  dlouhé objevitelské dovolené, nyní už ve skrytu a částečné anonymitě poslanecké sněmovny. my, kdo máme tuto "vymoženost" jsme mu jistě na to nemálo přispěli.Rv

0/0
27.10.2011 11:35

mubu

Re: Bém

ale na Everest si ted může koupit jízdenku až z Horních Počernic místo z Masaryčky nebo hlaváku. Tím ušetří.

0/0
27.10.2011 11:42

sanborn

mluvčí Opencard to opravdu existuje?

zvrácenost Bémova projektu žije dál svým životem a rozhodně se má čile k světu...Rv

0/0
27.10.2011 11:26

topič elektrárenský

Re: mluvčí Opencard to opravdu existuje?

Přesně tak, zcela v duchu klasiky "nechci slevu zadarmo" si za možnost jezdit zadarmo připlatíte 120 korun za "aplikaci". Tato neobyčejně složitá a programátorsky náročná aplikace zjistí z data narození, které na neanonymní kartě je zapsáno, jaký je váš věk a tím i zda máte nárok na bezplatné jízdné. A hned se penízky sypou, kdepak, tento projekt musí svým geniálním tvůrcům sypat pořád.

0/0
27.10.2011 11:55

topič elektrárenský

Opencard

je jednoznačně nejhorší služba, kterou Praha svým obyvatelům poskytuje. Vše se musí vyřizovat osobně, obvykle při dvou návštěvách. Kontaktní místa jsou jen dvě, obě v centru. Že se v nich nedá platit kartou ani nepřekvapí.

Pro srovnání, mám účet u jedné nejmenované banky, vše jde vyřídit přes internet, čipové platební karty chodí poštou obyčejným dopisem, nikdy nebylo nutné někam chodit, natož stát fronty.

Podle toho, jak je systém poruchový a snadno se zahltí daty, tak z té utracené miliardy šla na Opencard stěží desetina, zbytek skončil na účtech obmyšlených osob a firem. Přitom jde o triviální záležitost, která všude jinde jak ve světě tak v řadě našich měst funguje zcela bez problémů a za podstatně nižší náklady. Jednoduchá databáze, server, pár desítek validátorů a čteček a kartičky, jejichž cena i s potiskem od výrobce je při velkých počtech kusů pod jeden dolar.

Je to takový pomníček bývalému primátorovi, na který všichni stále ještě přispíváme jak z daní, tak z jízdného.

+2/0
27.10.2011 11:21

tyraelid

Re: Opencard

Ja jsem tedy sel kvuli Opencard do mesta jen jednou a to kdyz jsem si o ni zadal - priplatil jsem si za express vydani a mel jsem ji hned. Jinak nyni lze o ni pozadat elektronicky, osobni navsteva neni nutna. Stejne jako ji nabijim pres kreditni kartu po internetu a vzdy ji pouze dam do validatoru, ktery je ale skoro v kazde stanici. Rad bych videl vase tvrzeni ze to jinde stoji mnohem mene podporene nejakymi fakty nebo srovnanim. Zatim jedine srovnani je Karta plzenana, ktera stala cca 200 milionu pro nasobne mensi pocet osob. A jinak Vase kalkulace nakladu mi prijde smesna, nic ve zlem.

0/0
27.10.2011 11:30

dino_na_idnes

Re: Opencard

Asi mám jinou Opencard než Vy, já si dal žádost přes internet a kartu jsem si vyzvedl v knihovně poblíž bydliště na kraji Prahy, celkově jedna návštěva a že má Opencard nějaká dvě kontaktní místa v centru, to jsem doteď nevěděl. A od té doby dobíjení též přes internet, už žádné fronty na papírové kupóny.

Jste si jist, že Vaše kritika Opencard vychází ze znalosti situace?

+1/0
27.10.2011 12:03

topič elektrárenský

Re: Opencard

Ano, jsem, možná je to tím, že jsem popsanou proceduru absolvoval už před dvěma lety, kdy byly zrušeny roční kupóny a nezbývalo, než si se skřípěním zubů doslova vyběhat Opencard.

+1/0
27.10.2011 13:21

xtonda

Re: Opencard

Vydaní bylo odevzdání formuláře na přepážce v metru a vyzvednutí na poště, ale VÝMĚNY zatím podle informací v médiích i na webu se dělají pouze na těch dvou kontaktních místech v centru. V druhé půlce roku 2012 vyprší první vlna karet vydaných v druhé půlce roku 2008 vydaných kvůli ročním kupónům na rok 2009, které již byly pouze elektronické. Těch bylo určitě statisíce. To bude kolem tisíce karet na každou ze dvou kanceláří a den. Protože budou potřeba dvě návštěvy, tak to budou dva tisíce lidí za den. To bude masakr.

0/0
10.12.2011 19:35

ráfek

Mluvčí

Opencard ;-D buď se mi to zdá, nebo se rozhazuje a krade dál  ;-D

0/0
27.10.2011 11:17

buxus

Re: Mluvčí

Mluvčí říká, že se nekrade. A ten by přece nelhal.

0/0
27.10.2011 11:25

solimPC

Re: Mluvčí

Vždyť má pravdu. Krádež se tomu říká jen v případě "póvlu", u těch nahoře to je jen přemísťování prostředků ;-)

+1/0
27.10.2011 13:49

Leinad

Re: Mluvčí

To není krádež, to je plnění přání voličů.

A řekněme si na rovinu - i po Bémovi vyhrála volby ČDDS+ODS. :-/

0/0
28.10.2011 10:07

Jánošíkův dech

Stat plny srabu, nikdo nedokaze zavrit velka zvirata

obcas dostane nejaky tretorady namestek nejakou pokuticku, maximalne bude odejit s fajnovym odstupnym, ale to je tak vsecko.

0/0
27.10.2011 11:16

jarda

NA VŠECHNY OTÁZKY ODPOVÍ "ALPINISTA" BÉM.

Bém má přece největší zkušenosti s každým tunelem,natož s "levnou kartou" OPENCART,ne? :-(:-PRvRvRv

0/0
27.10.2011 11:16

dr.Dvojka

zrušit a vedení pozavírat, lepší už to nebude

nikdy si tuhle kartičku nekoupím, i kdyby se na ní daly se slevou nakupovat ponožky v lidlu :-( mělo by se to uzavřít, odepsat a případně rozjet něco důvěryhodného.. a je nás víc, co si ji odmítáme koupit, naštěstí, jak pozoruji ve svém okolí

0/0
27.10.2011 11:13

femmefatalegia

Re: zrušit a vedení pozavírat, lepší už to nebude

tak to buď jezdíte načerno a nebo nejste Pražák :) .. PS: karta se nekupuje ;)

0/0
27.10.2011 11:18

arné knobloch

Re: zrušit a vedení pozavírat, lepší už to nebude

co třeba používání jednotlivých jízdenek, nebo třicetidenního přenosného kupónu? Pravda, je to dražší, ale ten kupón mohu využívat spolu s manželkou, podle toho, kdo zrovna jede do města a nemusím podporovat zločince, kteří se mi snaží vnutit Opencard. .) PS: fakt se nekupuje? :)

0/0
27.10.2011 16:12

kvocna

Re: zrušit a vedení pozavírat, lepší už to nebude

Pokud máte pravidelnou pracovní dobu v Praze a nemáte pracoviště "za rohem" ani nejezdíte autem, pak MHD využíváte, jednotlivé jízdenky při těchto cestách pak vycházejí dráž než běžná OC. Neznám ceny za "přenosnou", ani nevím, za kolik je dnes "obyčejná", ale mám OC asi 2 roky a za její pořízení jsem tehdy nic neplatila. Jelikož s manželem pracujeme oba a denně jezdíme do práce MHD každý na jiný konecv města, přenosná pro nás nepřichází v úvahu, proto její podmínky neznám, možná se za její vydání platí?

0/0
28.10.2011 16:04

femmefatalegia

Re: zrušit a vedení pozavírat, lepší už to nebude

pořizovala jsem si ji před cca půl rokem a za kartu "openkrad" jsem nic neplatila :)) Nepočítám jízdenku, ale to je něco jiného. Ale záleží, jestli se bavíme o tom samém placení :) to je věc druhá ;)

0/0
6.11.2011 9:30

barabura

*

No jeho vzezření pornoherce, ve mně moc důvěry nevzbuzuje.

0/0
27.10.2011 11:13

fiijalka

Re: *

...myslíš si, že ty vypadáš důvěryhodně?????8-o

0/0
27.10.2011 13:28

budvarek

-

Už jenom to, že nějaká služba potřebuje vlastního mluvčího je zarážející.

+3/0
27.10.2011 11:08

Lavra

Re: -

Přesně totéž mě napadlo. To, že Opencard má svého mluvčího mi připadá naprosto nehorázné, je vidět, že plýtvání ve velkém neskončilo... :-/

0/0
27.10.2011 11:09

Cip

Re: -

no a ta jeho vlastní fotka, asi má dojem, že vypadá jako intelektuál, ale to je tak očividná poza, až se mi to ekluje

0/0
27.10.2011 11:16

mubu

Re: -

naprostý souhlas. Dnes má každá ptákovina svého mluvčího. Copak tam nikdo jiný neumí mluvit, aby řekl jednu souvislou větu?

0/0
27.10.2011 11:22

solimPC

Re: -

Hlavní předpoklad pro mluvčího není ani tak umění říci kloudnou větu, ale umění mlžit a lhát bez uzardění. A to přece jen každý nezvládne.

0/0
27.10.2011 13:47

Jánošíkův dech

Taky by mne zajimalo, za co konkre sla ta miliarda

vzdyt za to je tisic domu nekde na ostravsku. To byl ten softverek a par karticek tak drahy?

0/0
27.10.2011 11:07

dino_na_idnes

Re: Taky by mne zajimalo, za co konkre sla ta miliarda

No, kromě software a pár kartiček přihoďte validátory ve stanicích metra (jež musejí mít spojení s centrálou, protože jde o aktivní prvky), čtečky v příměstských autobusových linkách, mobilní čtečky pro revizory a průvodčí v příměstských vlacích.

A možná též náklady na vyškolení všech pracovníků, kteří s novým systémem přijdou do kontaktu, zde nevím, zda to šlo za projektem (dodal lektory), nebo se o to "Praha" postarala sama.

A když si uvědomíme tohle všechno, pak se můžeme ptát, kolik co stálo. Ovšem na otázku "To byl ten softverek a par karticek tak drahy"prostě nemá cenu odpovídat.

0/0
27.10.2011 12:11

Jánošíkův dech

Re: Taky by mne zajimalo, za co konkre sla ta miliarda

jeezis, to mi je jasny, ze tech polozek je vice, nez 3, ale chci vedet, co presne do koruny stalo tu miliardu.

0/0
27.10.2011 13:50

solimPC

Re: Taky by mne zajimalo, za co konkre sla ta miliarda

Však ono se určitě pár "domků" postavilo ;-)

0/0
27.10.2011 13:45

radnice

Je k ničemu

Opencard stejně v polovině například příměstských linek (tedy 300-499) nefunguje, protože jim nefungují její čtečky. Legitku jsem si koupil na každěm prodejním místě DP, dneska musím jezdit jen na těch pár vybraných. Ostatní služby (tedy pokud vůbec nějaké jsou) nepoužívám, takže je to pro mne předražená (ty tunely platíme všichni v jízdném a daních) tramvajenka, která navíc jen snižuje komfort při jejím dobíjení. Čas ukázal, že všechny ty žvásty o tom, jak to bude výhodné, k čemu všemu bude dobrá, byly jen těšínským jablíčkem, které mělo odvést pozornost od miliónů, které šly do soukromých kapes zcela jistě i pánů radních. Nejvyšší čas vše odpískat, aby celý projekt nežral další a další milióny.

+1/0
26.10.2011 20:33

tyraelid

Re: Je k ničemu

Primestske linky ale neprovozuje Praha, to si stezuj u sveho dopravce. Praha ho nema jak prinutit aby se do projektu zapojil.

0/0
27.10.2011 11:21

radnice

Re: Je k ničemu

Klasická demagogie !!!  Proto byl přece zřízen ROPID, aby vše koordinoval a na něj, jak je uvedeno na každé zastávce PID, je nutné se obracet s připomínkami a stížnostmi. No a kdopak je zřizovatelem ROPIDu ? No jistě že Hlavní město Praha. Pokud je dopravce v systému PID, tak MUSÍ akceptovat a odbavovat majitele Opencard. Takže na něj páky jsou.

Ale svým původním příspěvkem jsem nechtěl kritizovat jen provozovatele dopravy ale to, že Opencard je nanic. Nicméně i kdybych věřil tomu, co tvrdíte, tak je Opencard skutečně zcela nanic, když ho dopravci, provozující linky na území hl. m. Prahy, mohou akceptovat pouze dobrovolně.

0/0
27.10.2011 20:26

Leinad

Re: Je k ničemu

1) Rozdělení DPP + ostatní dopravci nesouvisí s město/příměsto. Viz vnitropražské 165,240,206,... + příměsta ježděná DPP.

2) ROPID je zřízen pro to, aby odpoídal za vše v PIDu. Magistrát by neměl ROPIDu házet klacky pod nohy stylem "a zejtra budou ve všech busech platit tyhle jízdenky."

0/0
28.10.2011 10:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.