Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo povolilo Ruzyni novou dráhu, létat ale nepůjde v noci

Ministerstvo životního prostředí souhlasí s výstavbou nové vzletové a přistávací dráhy na letišti Praha Ruzyně. Letiště ale musí splnit 71 podmínek, například přerušit provoz v noci, uvedlo ministerstvo na svém webu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leinad

V noci zavřít Ruzyň

Super ;-D ještě by se mohl zavřít Franfurkt.

0/0
28.10.2011 10:01

danny47

ANo, v noci se letiště uzavírají....

ale jedná se o ta regionální, podružná... :-)

+1/0
27.10.2011 17:08

Centurion

Je naprosto nesmyslné

tady srovnávat plány na rozšíření Ruzyně a Vodochod. Ta letiště jsou/budou úplně jinak orientovaná. Ruzyně je hlavní letiště města/země a proto bude vždy především o hlavních světových dopravcích (AF,BA,KLM,Emirates, Korean, Iberia, Delta, TAP a hromada dalších). Tyto aerolinky nebudou ani v nejmenším uvažovat o přechodu na Vodochody, protože prakticky vždy a ve všech destinacích volí největší a nejprestižnější letiště. Oproti tomu Vodochody asi Ruzyni mohou odebrat lowcosty, které doteď neměli do Prahy kam jinam létat. To ale nebude taková hrůza - ostatně si Ruzyně mohla přibližně před rokem dovolit zamítnou nabídku Ryanairu na snížení poplatků výměnou za zřízení základny tohoto dopravce v Praze. Zjevně tedy na nich nestojí.

0/0
27.10.2011 14:44

Dusan321

Re: Je naprosto nesmyslné

Myslim, ze za zamitnutim nabidky Ryanairu stoji primarne neschopnost Ruzyne nabidnout dostatecne mnozstvi volnych slotu v atraktivnich casech z duvodu chybejici druhe drahy. Ruzyne momentalne nema kapacitu na zasadnejsi zvyseni poctu letu, to je proste realita.

0/0
27.10.2011 15:19

yaack

Re: Je naprosto nesmyslné

Ryanair...- to je ta aerolinka, co vás nechá se po..., když nemáte drobné na WC..?

0/0
27.10.2011 18:00

patrio

Re: Je naprosto nesmyslné

Souhlasím že Vodochody se svým plánovaným účelem zásadně liší od Ruzyně. A posouzení zda je něco zbytečné je v první radě na tom kdo to bude platit. Asi se obě letiště vyplatí rozšířit když do toho ty peníze někdo vrazí. Vodochody nemohou rozšíření Ruzyně nahradit. Velká část pasažérů v Praze jen přestupuje do dalšího letadla. Cesta busem mezi letišti by nebyla žádanou atrakcí. Zažil jsem s British A. přejezdy mezi Heathrow a Gatwick. Tam to jinak nejde, Heathrow prostě nestíhá a víc už nafouknout nejde. Jinde bylo pokračování vždy ze stejného letiště. Čechům to může být vesměs jedno ale pro ČSA je to zásadní. Další důležitý argument je nákladní preprava, cargo roste a terminály u Ruzyně jsou zavedené a využívané.

0/0
27.10.2011 16:44

villík

Hmmm...

Už vidím, jak éra přistávají přes Suchdol při silném V a SV větru........;-D       Přes Suchdol a Horoměřice půjdou letadla na přistání se staženými motory ve výšce  500m....... přes panelák v Kladně (co bydlím) jde jich většina (na SZ) ve stejné výšce s motory na plný plyn.... Vzdálenost od runwaye úplně stejná...

Dráhy jsou od sebe 1,5 km, ten rozdíl v Horoměřicích a Suchdole moc nepoznají....

Co říkali lidičkové, když jim nad hlavou dřív řvala hlučná letadla (Tu -x) Aeroflotu ?  Drželi hubu a obdivovali vyspělou sovětskou techniku, že ?

Nakonec, nesmíme opomenout, kde je zadrápkovanej  Dr. Ráth  > Hostivice .. s novou výstavbou hloupých lidí přesně v ose startu na nové dráze (o které se mluví 20let). Suchdol je zástupný problém, skutečný problém se nazývá Hostivice...;-)

+1/0
27.10.2011 14:37

tyraelid

Cili je to jasne, ve Vodochodech se stavet bude.

Nove letiste tam Penta postavi, sice s podminkami jako tady, ale bude ta, Vitam to!!!R^R^R^

0/0
27.10.2011 13:02

Pro patria VII.

Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

Hodnotil někdo vytíženost stávající RWY a kapacitní možnosti nejbližší konkurence (Vodochody, Pardubice) ?

0/0
27.10.2011 11:06

lkpdshark

Re: Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

Ano a přestáva stačit .

Další konkurence je k smíchu. Vodochody nemají vůbec potřebnou infrastrukturu a navíc je problém s řízením provozu. Pardubice infrastrukturu částečně mají, ale hodně spartánskou, takže jsou rádi, že zvládnou jednu, dvě linky z Ruska a sem tam koupací charter.

0/0
27.10.2011 11:34

froz3r

Re: Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

V čem je infrastruktura vodochod horší než na Ruzyni??? Přímo kolem letiště vede D8, do areálu vede i železnice pro zásobování palivem, tedy stejné jako na Ruzyni - tam se taky nedostanete vlakem nebo metrem, vzdálenost od Hlavního nádraží je jen o 5km větší... jediný objektivní problém může být s řízením let. provozu, ale kde je vůle, tam je cesta - např v Londýně jsou taky letiště velmi blízko u sebe.

Celý problém je v tom, že místňáci přijdou o svůj klídek - nedivím se jim, nikdo nehce mít za barákem dálnici nebo letiště, ale někdo si toho černého petra prostě musí vytáhnout...

0/0
27.10.2011 13:22

Dusan321

Re: Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

Cesta na nejblizsi metro: Vodochody 22km, Ruzyne 7.5km (po dostavbe uz prvni casti prodlouzeni Acka, bude drive nez stihnou postavit Vodochody 3.8km). A to si dneska lidi stezuji jak je to z Ruzyne daleko na metro. ;-D

0/0
27.10.2011 14:07

froz3r

Re: Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

pane, vypouštíte bludy... není to 22km, ale 13km (metro c - střížkov), z Ruzyně to není 7,5km, ale 11km (trasa A - dejvická), resp 12km na zličín.... a i kdyby to teoreticky bylo dál, tak už je to fakticky jedno, pokud se stejně lidi musí nasáčkovat do busu, tak už nějaký kilometr navíc nehraje žádnou roli...

0/0
27.10.2011 14:34

Dusan321

Re: Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

14km z Vodochod by to bylo, kdyby nekdo postavil novy najezd na dalnici. I kdyz se tento postavi, tak stejne ze stejneho bodu (nejblizsi dalnice/okruh) je to 7.5km z Ruzyne, zbytek vzdalenosti samozrejme zavisi na projizdeni kolem terminalu, ale to je u obou letist. Hezky jste pominul argument, ze nez bude vubec sance dostavet Vodochody, tak se vzdalenost na letiste s dostavbou metra snizi na polovinu a bude pouze necelych osm kilometru. Kilometr navic mozna roli nehraje, ale kilometru deset uz docela ano. ;-D

0/0
27.10.2011 14:42

froz3r

Re: Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

s výstavbou sjezdu/nájezdu na D8 se v plánech počítá... a co je za argument, že za X let, jednou, možná, povede jen 8,5km od ruzyně, resp. třeba jednou, za 20 let dokonce až na Ruzyni, a proto mají Vodochody nedostatečnou infrastukturu...??

0/0
27.10.2011 15:13

Dusan321

Re: Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

Za x-let? K dostavbe prvni etapy prodlouzeni Acka a s tim souvisejiciho zkraceni vzdalenosti k metru na polovinu (ty necele ctyri kilometry, osm kilometru je to dnes) dojde jiz v roce 2014 (zatim se jede podle planu, neni predpokladano zpozdeni), do te doby si nestihne Penta ani vybehat povoleni a zlomit odpor ekologu natoz neco ve Vodochodech postavit.

V planech se muze pocitat s ledascim, ale postavit novy sjezd na dalnici v obydlene oblasti nemusi byt vubec jednoduche, viz kauza Prazsky okruh a jeho zavrene najezdy. Najezdy a zvysena doprava v okoli v souvislosti s letistem samozrejme budou muset rovnez projit posouzenim dopadu na zivotni prostredi.

0/0
27.10.2011 15:26

Dusan321

Re: Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

Vodochody to maji tezke, protoze je proti nim velky odpor a bude tezke ziskat souhlas s rozsirenim kapacity na nejakou rozumnou uroven. Navic by se muselo vybudovat nejake dopravni spojeni, coz by mozna slo na blizkou zeleznici, ale otazkou je volna kapacita spoju. Pardubice uz jsou hodne daleko, i rychlikem je to hodina, patnact minut, standardnim osobakem pres dve hodiny. Navic mistni z letiste take nejsou nadseni.

V obou pripadech samozrejme chybi vsechna infrastruktura za radove miliardy az desitky miliard korun.

0/0
27.10.2011 12:23

Dr.Fe (2)

Re: Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

Dálnice D8 vede okolo letiště Vodochody, ty truhlíku. Příště se podívej na mapu, Ušane, ať ze sebe zase neuděláš troubu.

0/0
27.10.2011 13:00

Dusan321

Re: Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

Vetsina lidi nebude chtit jezdit vlastnim autem na letiste aby ho tam nemuseli nechavat, vzdalenost od metra je uz nyni u Vodochod trikrat takova proti Ruzyni, po dostaveni uz prvni etapy prodlouzeni Acka bude uz vice nez petinasobna, po dostaveni druhe etapy dvacetinasobna, v dalsi etape uz pojede metro az na letiste.

0/0
27.10.2011 14:08

allencollins

Re: Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

Myslim, ze by se to bez ni dalo zvladnout, STN ma taky jednu a pasazeru vic...

0/0
27.10.2011 14:07

Dusan321

Re: Je ta nová RWY skutečně potřebná ?

Varsava ma dve a pasazeru mene. :-) Obecne v kategorii jednodrahovych letist je Ruzyne vyrazne nadprumerna co se tyce poctu prepravovanych osob.

0/0
27.10.2011 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.