Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé se ve svatém Vítu modlili za parašutisty, mši sloužil Dominik Duka

Zádušní mše za oběti Heydrichiády začala ve zcela zaplněné katedrále sv. Víta na Pražském hradě čtením jmen 294 československých vlastenců zavražděných v koncentračním táboře Mauthausen. Jejich památce se přišly poklonit tři generace pozůstalých i zástupců církví, armády či válečných veteránu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

grizli

40 000za které se zapomněl Duka pomodlit

Což takhle se pomodlit za oběti heidrichiády flanďáci

0/0
31.10.2011 9:16

BigPep

Re: 40 000za které se zapomněl Duka pomodlit

Nebo za milióny vyvražděných původních Američanů, ze kterých jeho církev v rámci conquisty udělala lepší zvěř, která umírala po tisících v dolech na drahé kovy a kosily ji nemoci? Nebo za statisíce Evropanů, kteří když se odmítli nechat pokřtít, byli povražděni? Za tisíce žen, tzv. čarodějnic, upálených v rámci běsnění v 17. století?

Nebo za spolupráci s Mussolinim, Tisem, Salazarem, Frankem, za všechny ty mrtvé, jejichž vrahům jeho církev požehnala?

Duka a spol. ať jsou rádi, že je nikdo nesoudí. ZATÍM. Osobně doufám, že přijde čas, a je potká stejný osud, jako jiné podobné parchanty, např. komunisty nebo nacisty.

0/0
31.10.2011 9:22

BigPep

Křesťanství padá...

... tak se různé církve, potažmo ta nejmocnější katolická, snaží zviditelňovat takovými akcemi. Má to spoustu výhod - hlavně "infrastruktura" - po zemi jsou dosud tisíce kostelů, "tradice" - tisíc let si tady nesměl nikdo dovolit vyznávat nikoho jiného, než Ježíše, i "propracovaný marketink" - tradiční blízkovýchodní, černobílý, monoteistický systém zastrašování a vyzdvihování, později dovedně naroubovaný na národní tradice, zabere na mnoho lidí. Všech těchto lidí je mi upřímně líto - život po životě nezávisí na tom, jestli uvěříte v nějakého židovského proroka a vzdáte se kvůli němu toho, co vás odlišuje od davu.

0/0
31.10.2011 7:46

tojsouveci

A

A to modlení je dobré k čemu? Z mých chatrných znalostí o náboženství, církvi atd. jsem usuzoval, že každý přijde po smrti buď do pekla nebo do nebe, podle svých skutků běhěm života. A toto modlení má pomoci těm v pekle, aby je po 60 letech přemístili dodatečně do nebe? Protože předpokoádám, že ti co jsou v nebe už se nemohou mít lépe, takže modlit se za ně je hloupost. Pokud je to jinak, tak se nerozčilujte na moji neznalost, ale podejte zde vysvětlení. Třeba bude užitečné i pro jiné ateisty.

0/0
31.10.2011 6:29

tomtop

Re: A

a co třeba očistec ? Místo podobné peklu, odkud se po jisté "době" duše může dostat do nebe ? Modlení prý pomáhá ...

0/0
31.10.2011 6:33

tojsouveci

Re: A

Myšleno modlení jiných za vás?

Ok.

0/0
31.10.2011 7:36

tomtop

Re: A

v tomto případě za mrtvé... ale samozřejmě i modlení za živé má velký smysl.

0/0
31.10.2011 7:39

venecek.nebo.rakvicku

Doufám

...že má pan Duka rád Dukkake. Jinak to u mě není solidní firma :D

0/0
31.10.2011 5:46

kovy12345

a kde je bůh?

někde v poslanecké lavici. taky neví co se tady děje.

0/0
31.10.2011 4:56

Multimedia-cz

církev

Nevíme komu ještě  modlení pomohlo ??  s nástupem Duky ae snaží  v bitvě o majetek nadbytečně se  zviditelńovat ,   v době kdy to celé je na ústupu , modlit se nepomáhá , pouzev věřit v sebe a vzdělávat se , tam kde je vzdělání není třeba církev u vzdělaných má Duka smůlu. Církev je již od nepaměti nástoj pro utlačování osobnosti a nastolení pokory v rámci úspor ať si žije  za své a to co jí ovečky dají jako v americe , i Katolické Polsko se probudilo , dost kostela , dost kříže ...  duka , odvrácená minulost...[>-]!!

0/0
31.10.2011 4:07

tomtop

Re: církev

modlit se nepomáhá ? A zkoušel jste to někdy ? Tedy nemyslím modlit se za hmotný prospěch apod.

0/0
31.10.2011 6:34

ilb

Re: církev

Mezi odříkáváním "otčenáš, jenž si na nebesích", "elce pelce do pekelce", nebo "vařila myšička kašičku" není vůbec žádný rozdíl. Vše jsou to obyčejné říkánky. Pokud si myslíte že je, tak mi to dokažte. :-P

0/0
31.10.2011 7:02

tomtop

Re: církev

záleží na tom zda to říkáte, nebo se na to soustředíte. Mám kladné zkušenosti.

Vzhledem k tomu, že jste to nezkoušel trvaleji nemůžete vědět, zda to funguje ... názor není totéž co vědět a znát.

0/0
31.10.2011 7:06

ilb

Re: církev

No to mě zajímá. :-) Copak se vám podařilo odříkáváním náboženských říkanek pěkného vymodlit? Nějaký lokální zázrak? To, že jste z toho neustálého drmolení dokola sám sebe uvedl do tranzu a měl jste pocit, že je s vámi nějaký bůh ale neberu. To bylo pouze ve vaší fantazii. :-)

0/0
31.10.2011 7:13

tomtop

Re: církev

to je váš dohad vycházející zase jen z domněnky. Řekněme že jsem si přes nepřízeň osudu a situace vymodlil mnohé .... kompletní změnu mé životní situace. Říkejte si tomu náhoda, ale je to trochu zvláštní, když po dlouhé době bez šancí se po cílené silnější modlitbě za změnu života něco změnit najednou přijde několik šancí a vynesou mě vzhůru (tedy samozřejmě po odpovídající reakci na šanci ... ) . Vzhledem k tomu, že jsem si dovolil 3x v životě "žádat" tak, jak je to napsané v bibli a přišla odezva, musí to i pro vás být setsakra "náhoda" . Můžete mi začít dokazovat že jsem něco dělal podvědomě (ne, nedělal jsem nic navíc ...) , nebo že jsem si situaci vyložil pod růžovým filtrem zaujatý svou modlitbou a touhou ... ne, zvažoval jsem to myslím poměrně racionálně jako člověk, který se prací s daty a fakty profesionálně živí .

0/0
31.10.2011 7:24

ilb

Re: církev

Vím, že vás nepřesvědčím, ale každý rozumně uvažující člověk ví, že je to nesmysl. Vám "pán bůh" za modlitbu zařídí kompletní změnu životní situace a další tři "prosby", ale za války nechal statisíce taky se modlících jdoucích na smrt klidně zemřít v plynových komorách a nehnul pro ně prstem. Takže buď to bůh není, nebo je to pěkný cynik a parchant. A teď si vyberte. :-P

0/0
31.10.2011 7:42

tomtop

Re: církev

víte, váš náhled na boha je velmi omezený .. to je dáno znalostmi a zkušenostmi s tématem. Svět není ráj, je to mimo jiné místo utrpení, výzev a rozhodnutí. Není nám slíbeno, že to budeme mít snadné... někteří projdou "peklem" už na zemi a má to svůj smysl a je to součástí Božího plánu. Já taky nechápu proč spousta lidí žije a umírá za jistých okolností, stejně tak ale i ve svém životě hledám odpovědi "proč". Každý z nás musí rozhodovat a svém životě, stejně jako jiný rozhodují o národech ... dostali jsme svobodnou vůli a ačkoliv od Boha dostáváme spoustu okolností a náhod , které nám dávají možnost naučit se vidět své místo a svá rozhodnutí z více úhlů, někdy to ignorujeme a preferujeme sebe, své cíle místo společných cílů. Nejsem teolog, snažím se odpovídat "selsky" ....

0/0
31.10.2011 7:53

BigPep

Re: církev

Bůh ovšem nerovná se a priori Váš bůh křesťanský. Pokud jde o plnění přání, to dělají i jiní bohové. Nepište o věcech, které patří víře a osobním prožitkům, jako o "objektivní realitě" dosažitelné po zadrmolení pár doporučených floskulí během chvíle každému. Právě toto totiž mj. způsobilo, že se od duchovna v Evropě odvrátily a odvracejí desítky miliónů lidí.

0/0
31.10.2011 8:00

tomtop

Re: církev

píšete o věcech o kterých nic nevíte. Jak víte jak já pojímám Boha ? Nechápete smysl osobní víry ... píšete o čem nevíte ...

0/0
31.10.2011 8:50

BigPep

Re: církev

Boha pojímáte jako křesťan, což mi úplně stačí. Nebo se snad pletu?

0/0
31.10.2011 9:11

ilb

Re: církev

To jsou všechno jenom rádoby pěkné řeči, kterými se to snažíte "okecat"  a ti labilnější a dle průzkumů "hloupější" lidé na to prostě církvi často skočí. Bůh existuje, ale pouze v lidské fantazii. Člověk si ho vytvořil, aby si dokázal vysvětlit v pro něj nepochopitelné věci a jevy a hlavně jako takovou únikovou berličku před vědomím, že jednou přijde smrt a tím vše končí.

0/0
31.10.2011 8:08

tomtop

Re: církev

Einstein a stamiliony vš vzdělaných lidí je podle vás hloupí ? Kecy o berličce jsou nesmysl komunistické propagandy a dalších, kteří nevěnovali čas realitě církví a věřících všeho druhu

0/0
31.10.2011 8:24

ilb

Re: církev

Einsteina a jeho "víru" jsme si myslím už vyjasnili. A netahejte do toho komunisty, ateismus je podstatně starší, než nějaký Marx s Engelsem. Pokud věříte v boha, věříte i v hastrmana? Pokud ne, proč? Nikdo ho sice také ještě neviděl, ale každý rok se přece utopí hodně lidí, ne? A také se o něm píše v několika pohádkových knížkách...

0/0
31.10.2011 8:32

tomtop

Re: církev

tímhle příspěvkem jste se 1/ ztrapnil 2/ dokázal že nemáte páru o čem píšete

0/0
31.10.2011 8:53

ilb

Re: církev

Á, tak se zdá, že jsem" zaťal do živého". Pročpak neodpovíte? Čím se liší hastrman od pána boha?

Vy věříte v pánbíčka na obláčku (nebo někde jinde, ale sami nevíte kde) a já zase věřím v hastrmana v našem obecním rybníku. A teď mi řekněte, kdo z nás dvou je víc zralý na psychiatra a hospitalizaci v blázinci? Já se svým hastrmanem to určitě nebudu, protože já věřím jenom v toho hastrmana. Ale vy navíc i v mluvícího hada,  mluvícího osla, mluvící keř, 900-let starého muže, člověka, jehož nadlidská síla spočívala ve vlasech, tři muže, kteří prošli nezranění ohněm, muže, který žil tři dny v břiše velryby, putující hvězdu, která vedla k určité budově, nebo v člověka, který vstal a odešel z hrobu 3 dny po své smrti.  A tohle už je opravdu pomalu zralé na klecové lůžko a měl by se o vás určitě zajímat docent Chocholoušek i se svými dvěmi asistenty s odchytávacím pytlem. ;-D

0/0
31.10.2011 9:08

tomtop

Re: církev

toto není racionální diskuze připouštějící názor druhého, ale přihlouplé ztrapňování odlišného názoru v komunistickém duchu. ... takto se do mě komunisté naváželi. Nadále v diskuzi nepokračuji.

0/0
31.10.2011 9:14

ilb

Re: církev

Právě že jsem racionální až moc, jenom vy nemáte sílu argumentovat. OK, beru to.

0/0
31.10.2011 9:16

BigPep

Re: církev

Byl jste usvědčen v argumentační nouzi, tomtome. Takže si, pro mě, za mě, klidně nepokračujte, pouze jste potvrdil, že tam, kde nastupují aregumenty, vaše křesťanská víra v INRIho na kříži končí a JEDINÉ, CO DOKÁŽE, JE URAŽENĚ SE STÁHNOUT. Jó, ještě jsem zapomněl: v minulosti pak následovala ještě nějaká ta křížová výpravička nebo inkvizice, abyste ty bezvěrce nebo pohany řádně napravili - na to teď, bohůmdík, už nemáte sílu!

0/0
31.10.2011 9:26

tomtop

Re: církev

nemáte pravdu. Já rád argumentuji a občas se ocitnu v koutě, jak ale někdo začne urážet, končím diskuzi. Pro něj je možná má víra směšná a rozdíl mezi hastrmanem nevidí, ale měl by vědět to, že tím uráží něco, co je pro mě velmi důležité a tím i mne. Necítím se uražený, jen už mi přijde úroveň natolik trapná, že nepokračuji.

0/0
31.10.2011 9:30

ilb

Re: církev

Ale já zesměšňuji věřící úmyslně, protože doufám a "věřím", že se chytnou za nos a konečně si uvědomí, že už nežijeme ve středověku, ani v pohádce.

0/0
31.10.2011 9:34

tomtop

Re: církev

stejně jako v jste ateista, jiný může být věřící ... co na tom ? Urážky jsou jak vidíte kontra produktivní

0/0
31.10.2011 9:39

ilb

Re: církev

Klidně se mi za tu mou "víru v hastrmana" také vysmějte, já vím že je to směšné a rozhodně to nebudu brát jako urážku. :-) Budu se opakovat, ale mezi vírou v existenci hastrmana a pána boha opravdu není žádný rozdíl. Oboje je výplod lidské fantazie a tyto nadpřirozené bytosti opravdu existují jenom ve vašich myšlenkách, tedy vlastně ve vaší víře...

0/0
31.10.2011 9:47

BigPep

Re: církev

Jako rovněž věřící chápu Vaši uraženost, ale nesouhlasím s vaším uraženým stahováním se. Námitka, že někdo může věřit v hastrmana stejně, jako jiný v Ježíše, kterého také nikdy neviděl, je relevantní. Ježíš přitom může být reálný jako desítky jiných bytostí, které ovšem křesťanství neuznává, resp. démonizuje. Kdybyste kdysi svou víru nenutili násilím miliónům lidí, měli byste dnes mnohem více spojenců, tomu věřte.

0/0
31.10.2011 9:34

tomtop

Re: církev

nejsem uražený, proč to mám psát po druhé ?

0/0
31.10.2011 9:38

tomtop

Re: církev

Ježíš je hist. doložená osoba.

Dnes už se (doufám) v civilizovaném světě víra nevnucuje. I v křest. rodinách co vím mají většinou po pubertě děti vůli vybrat si ...

0/0
31.10.2011 9:40

BigPep

Re: církev

Jenže to je stejné, jako kdybyste zašel za vrahem, který dosud nebyl odsouzen, a on Vám řekl: no a co, nechte mě už na pokoji, já už dneska nikoho nezabíjím a to, že jsem před 20 lety vraždil, dnes už není podstatné...

Vy se prostě hlásíte k náboženství, které stálo stamilióny mrtvých, a divíte se, že Vám není věřeno, že to "myslíte dobře".

Kdy se Vaši kolegové ve vaší církvi omluví za všechny ty zločiny? Proč jako "mladá katolická generace", která je údajně jiná, než ta stará, namísto boje proti ateistům a pohanům neiniciujete nejprve omluvu těmto skupinám? Máte máslo na hlavě (vaše církev), takže je nejprve nutná satisfakce z vaší strany a pak se můžeme začít bavit o dalším - a to ještě říkám mírně!

0/0
31.10.2011 9:59

tomtop

Re: církev

to není totéž ... nemůžeme za to, že kdysi lidé v církvi hledali moc a zajištění

0/0
31.10.2011 10:15

BigPep

Re: církev

A už nehledají? Dnes už je církev "čistá"? Co třeba jen kauza Barták, pedofilní kněží, rozkradené peníze ze sbírek? Církev je stejná, jako byla dříve, jen dnes už nemá tu moc, kterou dříve měla - pokud by ji ale měla, lidé by pořád umírali na hranicích a pořád by se pořádaly výpravy proti "nevěřícím" či "nesprávně věřícím". Katolická církev je nereformovatelná a ostatní křesťanské církve na tom nejsou o mnoho lépe - všemi prosakuje jed nenávistného monoteismu, našeptávajícího ovečkám, že "jen ta naše víra je správná a ostatní pocházejí od ďábla". Pokud jde o katolicismus, už Hus poznal, jaké to je. Pravda je taková, že člověk NEPOTŘEBUJE mít mezi sebou a Vyšším žádného křesťanského prostředníka, vaše církev je pouhou ryze světskou institucí usilující o moc.

0/0
31.10.2011 10:51

tomtop

Re: církev

čistá není ... všude kde jsou lidé, vždy se najde nějaké procento problémových lidí. Barták není křesťan, jen si na něj hrál kvůli image - to co psal o hříchu a odpouštění je nesmysl zcela mimo všechny církve. Církve se mění, ale je to velmi pomalý proces...

Dále by vás mohl zajímat pojem ekumenismus (spolupráce křest. církví) a postoj vůči jiným vírám - KT se setkává s budhisty, hinduisty atd.

Církev neusiluje o moc, ale o zachování Kristova odkazu. Ne zcela ideálně , ale smysluplně (i z kritického pohledu člena církve)

0/0
31.10.2011 11:04

BigPep

Re: církev

V pořádku. Zachovávejte si tedy Ježíšův odkaz - ale přestaňte druhým lidem vnucovat, že pouze skrze Ježíše vede cesta "tam".

Já osobně jsem pohan, obracím se ke svým bohům a i mně oni pomohli, možná tak, jako Vám Ježíš.

Pokud budete toto respektovat, nikdo na Vás nebude útočit. Pokud toto respektovat nebudete (tak, jako miliónkrát v minulosti), budete napadáni a v krajním případě bude snaha i o likvidaci vaší víry - tak, jak jste to dělali vy jiným vírám po více než 1500 let - protože i na vás platí Ježíšova slova o tom, že se každému vrátí zmnohonásobená jeho vlastní setba.

0/0
31.10.2011 11:27

tomtop

Re: církev

v Bibli to on sám říká ... já jsem cesta pravda ...

Nemyslím, že by to byla jediná cesta, Bůh vidí kdo je skutečně dobrý ...

Že by někdo likvidoval křesťany nevěřím ... snad vyjma sekt ... a muslimů, kteří to mají jako součást své víry.

0/0
31.10.2011 11:30

tomtop

Re: církev

také mě nebaví neustále lidem vysvětlovat realitu církví a víry, když se ani zbla nikdy nepokusili zjistit o čem to je, proč to ti lidé dělají, v jakém prostředí se pohybují a mají jen povrchní suchá čísla. Je to jako vysvětlovat domorodci v africe detaily ze života civilizace , když vlastně ani neví jak civilizace vypadá a funguje a neustále vysvětlovat věci obdobné povahy

0/0
31.10.2011 9:34

MI14

Na modlení se za padlé hrdiny nevidím nic špatného

Kdo mě zná, ví že mám k církvím výhrady a asi nejvíc k té katolické. Zrovna tohle bych jim ale nevyčítal. Sami parašutisté byli katolíci a tak nevidím nic špatného na tom, když církev uspořádá takovouto pietní akci. Ostatně je myslím lépe, modlí-li se za padlé hrdiny, než když zakazuje lidem kondomy a masturbaci...

0/0
31.10.2011 1:13

tomtop

Re: Na modlení se za padlé hrdiny nevidím nic špatného

mezi zákazem a doporučením je velký rozdíl...

0/0
31.10.2011 6:35

BigPep

Re: Na modlení se za padlé hrdiny nevidím nic špatného

Není - to, co jste teď napsal, je klasická ukázka křesťanského pokrytectví. Pokud něco totiž "pouze" doporučuje např. papež, pak má takové "doporučení" z důvodu, že jde o hlavu církve, která si uzurpovala celé kontinenty, jímž vnutila, v co a jak mají věřit, větší váhu, než sebejasněji formulovaný příkaz kohokoliv jiného. Výsledkem jsou např. milióny lidí narozených v Africe do hladu a tmy, lidí, kteří budou živořit (pokud se tedy nevydají do Evropy, že?), masový přenos nemocí typu AIDS apod. Vaše cesta je cesta tmy, která předstírá, že je světlem.

0/0
31.10.2011 8:06

tomtop

Re: Na modlení se za padlé hrdiny nevidím nic špatného

být to na mě, kondomy bych povolil. Snahy teologů chápu, chybí mi v nich ale určitý smysl pro realitu ... toť menšinový názor mladé katol. generace.

0/0
31.10.2011 8:22

BigPep

Re: Na modlení se za padlé hrdiny nevidím nic špatného

Jenomže na Vás to není. Je to na oficiální doktríně katolické církve, která tvrdí něco zcela jiného, než zde tvrdíte Vy. Vy to těžko zachráníte, nicméně působí to značně schizofrenně - asi jako kdybyste se hlásil k nacismu a říkal: jó, vyvražďování civilistů, holokaust, rozpoutání světové války - to u nás dělá stará nacistická generace, já patřím k té mladé, to my neděláme, my jsme jiní, že?

0/0
31.10.2011 9:17

tomtop

Re: Na modlení se za padlé hrdiny nevidím nic špatného

každý věřící má svůj osobní náhled, ačkoliv je součástí 1 církve. Stejně jako vy jako volič strany XY máte určitě i vůči své straně výhrady ...

0/0
31.10.2011 9:25

BigPep

Re: Na modlení se za padlé hrdiny nevidím nic špatného

Nikoliv, já pokud zjistím, že "stará generace" je banda zločinců, tak prostě tu stranu NEVOLÍM a NAJDU SI JINOU STRANU.

0/0
31.10.2011 9:30

tomtop

Re: Na modlení se za padlé hrdiny nevidím nic špatného

jenže my nejsme ve středověku, kdy posty v církvi byly mocenské , ale v jiné době, kdy to je (nebo by to mělo být) o Bohu...

0/0
31.10.2011 9:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.