Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový asfalt snížil hluk v pražské ulici 5. května o několik decibelů

Oprava ulice 5. května v Praze přinesla výrazné snížení hlukové zátěže. Technická správa komunikací tu během letních prázdninových měsíců vyměnila povrch vozovky. Naměřené denní hlukové hodnoty jsou teď v okolí magistrály o zhruba pět decibelů nižší, v noci dokonce téměř o osm decibelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vážný

Ta jízda po tom úseku je moc fajn

Tichá klidná i pro řidiče.

Co se týče té oblasti, v návrzích je v podstatě magistrálu zrušit, po dokončení okruhu. Změnit ji na klasickou městkou dvoujproudku, umístit na ní retardéry, větší parkoviště, semafory. Možná by šla vrátit i tramvaj. Za mostem udělat obě ulice obousměrné. Vybírat mýto.

0/0
15.11.2011 23:46

Vážný

Re: Ta jízda po tom úseku je moc fajn

Jinak kdyby s tím město něco neudělalo, tak se v té věci mohlo dostat do exekuce, což by znamenalo, že mu exekutor na žádost toho občanského sdružení obstaví účty a bude mu ukládat narůstající pokuty až do vymožení změny. Případně si najme firmu a udělá to na účet města sám, což by asi nejjednodušeji udělal tak, že by magistrálu v inkriminovaném místě uzavřel.

0/0
15.11.2011 23:53

Vass

Zpět na 80 km/h

Takže jste si odhlučnili, tak nám zase zvedněte zpátky na 70-80. Díky. :-P

PS: Ví někdo něco o tom idiotském omezení rychlosti na 80 km/h na dálnici D8 směrem na Ústí u Chaberské skládky. Pod cedulí napsáno OMEZENÍ HLUKU a okolo jen pole a skládka. Ví se který blb za tím stojí ?8-o

+2/0
11.11.2011 7:58

solimPC

Re: Zpět na 80 km/h

Blbost úředníků je nekonečná. Holt se některý chtěl zviditelnit a prošlo mu to. Jiný časem vymyslí zase jinou šílenost, co na tom. Je to nepálí, z jejich kapes to nejde, naopak, jim něco do kapes přiteče.

+2/0
11.11.2011 9:30

Olds

Re: Zpět na 80 km/h

R^

0/0
15.11.2011 15:10

MIR80

A co jako

Me delaji tramvaje pred oknem skripot pres 80 dB, pres den tam jezdi souprava co minutu a nikoho to nezajima, udajne je to vse v poradku...Ze pry se to rozpocita na cely den, tak je to super, takze podle ceskych norem, kdyz Vam v pet rano odstartuje pred domem stihacka, tak to hlukove limity neprekracuje, protoze behem dne se to srovna na podlimitni uroven ;-€

+1/0
11.11.2011 7:37

horacz

jsem pro zachovani 50km/h

jsem pro zachovani 50km/h

0/0
11.11.2011 5:57

MIR80

Re: jsem pro zachovani 50km/h

jsem pro snizeni rychlosti na 30 km/h, zakazu vjezdu automobilum a nakresleni kyticek na asfalt

+3/0
11.11.2011 7:37

pskoda

Re: jsem pro zachovani 50km/h

Tak. A ještě bych tam dal pro jistotu radar, který bude měřit rychlost i cyklistům. Když už blázinec, tak pořádnej ;-)

+1/0
11.11.2011 8:46

Keni

stejene bude ta naplavenina z Mostu rvat

Bydlim kousek od magistraly a e fakt, ze ta 50km\h hluku extremne pomohla. Protoze je to "dalnice" projektovana na mezinarodni tranzit vcetne nakladni dopravy a v naproste rovine, tak je to snad ted nejtizsi komunikace v Praze. Chudaci ti, co bydli v kopci, u tramvaji atd.

To se te naplavenine z mostu, co se jako mlada pristehovala k tranzitni dalnici povedlo. Za mlada hura co Prahy a na v senilite se prazaci budou podrizovat ji. To je to same, jako novi obyvatele u Ruzyne a Vodochod, co jim vadi letadla. Ta 50km\h je naprosty nesmyl, protoze ted je lepsi jezdit pres mesto nez po techo vysokapacitnich privadecich. Ale neverim tomu, ze se tam vrati nejaka rozumna rychlost. Spis bych se nedivil, kdyby zas nejaky ekoterorista vymyslel misto stredniho pruhu piskoviste pro batolata. Jsme prece v cechach.

+2/0
10.11.2011 23:40

žíznivej velbloud

Falešní asfaltéři

Opět řádí no to je psina  ;-)

+1/0
10.11.2011 19:46

Qesospi Cobigan

A když dají pryč tu 50km/h, tak to bude další 20dB dolů

;-D

+2/0
10.11.2011 19:44

username

Re: A když dají pryč tu 50km/h, tak to bude další 20dB dolů

Jasně, a 300 km/h s Bugatti Veyron je tichý jak motýlí křídla.

Závislost hlučnosti a rychlosti je více než lineární a ani náhodou tak neplatí, že by krátký okamžik rychlého auta byl tišší než dlouhý okamžik pomalého auta (na rozdíl od druhého problému - emisí). Navíc snížení rychlosti zvyšuje plynulost provozu a eliminuje tedy hlučné změny rychlosti, starty a brždění. Ti lidé co to nastavují jsou odborníci a ví proč to dělají.

Optimální řešení by bylo zavést mýtné a konečně zrušit magistrálu skrz Prahu, ale to vyžaduje dokončení vnějšího okruhu, což vzhledem k blokacím zejm. na severovýchodní straně bude trvat ještě pěkně dlouho.

Chtělo by to alespoň omezit vjezd aut nad určitou hmotnost vyjma nějaké méně problematické časy, podporovat tichá elektrická auta (např. parkování zdarma), mhd a kola.

+3/0
10.11.2011 22:28

Dusan321

Re: A když dají pryč tu 50km/h, tak to bude další 20dB dolů

Jasne konkretne v noci kdy jede jedno auto za minutu snizeni rychlosti zvysuje plynulost provozu primo zasadnim zpusobem. A nebo pres den kdy je tam poskakujici kolona jedouci v prumeru petkou je rovnez snizeni se sedmdesatky na padesatku velmi dulezite pro zvyseni plynulosti provozu. ;-D

A proc by se mela rusit magistrala? Podobne dopravni reseni (v kombinaci s okruhem) ma spousta dalsich evropskych mest. Akorat ze tam je na podobnych usecich 70 - 130km/hod.

+2/0
10.11.2011 22:52

iheojte

Re: A když dají pryč tu 50km/h, tak to bude další 20dB dolů

I to jedno auto je při 50 tišší, než když to MBA (mladej bbej asertivní) vytáčí na 70 ;-D

0/0
17.11.2011 15:35

Mr_Hypra

Re: A když dají pryč tu 50km/h, tak to bude další 20dB dolů

To sou zase keci v kleci. Měli postavit tu zeď a vrátit 70. Obyvatelé to nemaji co blokovat. A když né zeď, tak skleněnej tunel. Osobně jsem byl na magistrátu zjišťovat jaká je situace a bylo mi řečeno že ti magoři co tam bydleji a odmítaj se odstěhovat, tak blokujou principiálně jakýkoliv opatření mimo snižování rychlosti. Nevim k čemu je dobrá plynulost provozu když předtim jsem byl z jižního města u muzea za 5 minut a teď za dvojnásobek a pořád někoho musim vyblikávat

+2/0
10.11.2011 22:55

Dusan321

Re: A když dají pryč tu 50km/h, tak to bude další 20dB dolů

Ja nevyblikavam, ja v danych mistech vytrubuji, aby si to mistni trosku uzili. ;-D

+2/0
10.11.2011 23:06

Bubrak

Re: A když dají pryč tu 50km/h, tak to bude další 20dB dolů

R^ ja tam jezdim na motorce na 1ku, s ladakem to rve paradne

+1/0
10.11.2011 23:08

Bubrak

Re: A když dají pryč tu 50km/h, tak to bude další 20dB dolů

presne tak R^

0/0
10.11.2011 23:08

cckk

Re: A když dají pryč tu 50km/h, tak to bude další 20dB dolů

presne jak vydim ceduli "Omezeni rychlosti kvuli hluku" pekne podradim at si to uzijou!!;-D

0/0
11.11.2011 9:44

kmotrs

Re: A když dají pryč tu 50km/h, tak to bude další 20dB dolů

ano ano, ona to Fabie jinak než na dvojku v tak male rychlosti nechce jet :-)

0/0
11.11.2011 10:05

Leinad

Re: A když dají pryč tu 50km/h, tak to bude další 20dB dolů

A maj co blokovat - nechtěli stěnu, tak ať tam je rychlost bez omezení. :-P

0/0
11.11.2011 12:04

solimPC

Re: A když dají pryč tu 50km/h, tak to bude další 20dB dolů

Od I.P.Pavlova je to až na dálnici (směr na Brno) bez dalších semaforů a není tedy žádný důvod, proč by neměla být jízda plynulá, tedy žádné hlučné změny rychlosti, starty a brždění, jak píšete. Krom toho na té padesátce jede většina řidičů na třetí převodový stupeň, tedy na vyšší otáčky motoru, což produkuje vyšší hluk i emise, většinou vyšší, než při rychlosti 70km/h.

+3/0
11.11.2011 9:40

oldas7

Je to znát

Kdyby to bylo o -3dB, je to snížení o polovinu a jeto ještě více, což je paráda!

+1/0
10.11.2011 19:42

username

Re: Je to znát

To sice jo, ale lidský sluch to vnímá logaritmicky, nikoliv lineárně, tj. -3dB nevnímá jako poloviční intenzitu hluku (ale ano, je to znát).

+1/0
10.11.2011 22:30

RodoDendron0005

Zvýší tam rychlost? Pokud ne, navrhuji troubit na protest.

Ať si tam postaví skleněné protihlukové zábrany. Peněz musí být při zdražování dálničních známek víc;-D;-D;-D

NA PROTEST PROTI ZDRAŽENÍ DÁLNIČNÍCH ZNÁMEK JE KUPUJTE AŽ 15. LEDNA 2012!!!!!!;-D

+3/0
10.11.2011 19:05

black_jack se srazil s cenzorem

Re: Zvýší tam rychlost? Pokud ne, navrhuji troubit na protest.

proc?

0/0
10.11.2011 19:19

Don_Alex

Re: Zvýší tam rychlost? Pokud ne, navrhuji troubit na protest.

ja teda nevim, ale moje auto je pri 50 km/h hlucnejsi nez pri 80 km/h, navic po delsi dobu... takze jestli je jediny argument hluk, tak to omezeni tam taky nechapu...

+2/0
10.11.2011 19:34

macarát

Re: Zvýší tam rychlost? Pokud ne, navrhuji troubit na protest.

Fakt? A to jsi posuzoval poslechem zevnitř nebo zvenku?

+1/0
10.11.2011 20:03

the_end_of_communists

Re: Zvýší tam rychlost? Pokud ne, navrhuji troubit na protest.

v urcite rychlost musis preradit z jednicky na dvojku - tou pakou vpravo od tebe

+1/0
11.11.2011 7:16

Radek01

Re: Zvýší tam rychlost? Pokud ne, navrhuji troubit na protest.

To je jednoduché. Při 50/kmh musí jet většina vozidel na 3-tí rychlostní stupeň. No a při 70/kmh, která tam byla dříve jede auto na 4-tý rychlostní stupeň. No a čím nižší rychlostní stupeň, tím vyšší hlučnost, vyšší spotřeba a samozřejmě vyšší emise. Takže tím snížením rychlosti vlastně těm místním uškodili.

0/0
10.11.2011 20:05

f0rr35t

Re: Zvýší tam rychlost? Pokud ne, navrhuji troubit na protest.

Jestlipak ono spíš nejde o to, kolik otáček má motor a co to je vůbec za motor ;-) Takovej benzínovej šestiválec s automatem ti ve městě při stabilní rychlosti klidně točí 1300 otáček a není téměř slyšet. Srovnej si to s kadle kadle turbodehtem :-P Párkrát jsem se vezl v dieselové variantě mého auta a nevěřil jsem vlastním uším, jaký to byl rozdíl! Opravdu nezanedbatelný. Nejsem pro omezení rychlosti, ale takhle to generalizovat podle mě není fér.

0/0
10.11.2011 22:09

iheojte

Re: Zvýší tam rychlost? Pokud ne, navrhuji troubit na protest.

ne, jde o to že jak řekl předřečník při 50 jede víc aut na 3 než při 70Rv

0/0
10.11.2011 22:16

Mr_Hypra

Re: Zvýší tam rychlost? Pokud ne, navrhuji troubit na protest.

Navíc jedou mnohem déle ten úsek, tudíž v jednom okamžiku je ta silnice mnohem plnější.

0/0
10.11.2011 22:57

f0rr35t

Re: Zvýší tam rychlost? Pokud ne, navrhuji troubit na protest.

Netuším, kolik "průměrný auto" (jestli něco takovýho vůbec existuje) točí na trojku při padesáti a kolik na čtyřku při sedmdesáti (nebudu taky ani vzdáleně popisovat moje auto, protože to by vyvolalo jinou diskuzi... známe svoje lidi), ale hluk motoru (když už teda zanedbáme hluk od pneu nebo aerodynamický hluk) se neodvíjí od rychlostního stupně, ale hlavně od otáček motoru. Ty vaše trojky a čtyřky nepočítají s tím, že každé auto je trochu jinak zpřevodované, má "trochu" jiný motor a úplně jiného řidiče. Možná máš pravdu, že většina aut v ČR dělá na trojku v padesátce větší hluk, než na čtyřku v sedmdesátce, ale nedá se to celé seškatulkovat a říct, že "auto" (ať už si pod tím pojmem představíš cokoli) dělá v padesáti větší kravál než v sedmdesáti.

0/0
10.11.2011 23:49

cckk

Re: Zvýší tam rychlost? Pokud ne, navrhuji troubit na protest.

jojo s automatem u nas jezsi vetsina asi tak 1% he?

0/0
11.11.2011 9:46

toxxik

haha, 8 METRU VYSOKA STENA !!! no to snad neni mozne :))))

0/0
10.11.2011 18:28

Cartagena

Hahaha....to je možný snad jenom u nás...

Jeho výhodou je zejména to, že je maximálně rovný.;-D;-D;-D

0/0
10.11.2011 18:22

devil666

DOPRAVNÍ INŽENÝŘI V PRAZE - NAKOPAT DO PR....

Všechny dopravní inženýry který v Praze vymýšlej ty nesmysly, který neustále vznikaj bych nakopal do pr.... To jsou furt zbytečný nový semafory, absolutně debilní ostrůvky a zůžení kvůli přechodům, idiotský retardéry na každým metru, nesmyslný omezení rychlosti, přiblblý jednosměrky, někde zcela nesmyslný pruhy pro MHD.  Výsledek? Doprava se zahušťuje i na místech kde by se tak nestalo, neustálý zastavování a rozjíždění, nesmyslný ježdění oklikama. Zaklínadlo je bezpečnost chodců, preference MHD a podobný kraviny. Přitom hlavní důvod je podle mě hlavně to aby si na těchto nesmyslných stavbách mastily kapsy firmy které tyto velmi často nesmyslné zařízení staví a ti kdo ty nesmysly vymýšlejí dostávali tučně provize.

+3/0
10.11.2011 17:38

Občan svobodný

Re: DOPRAVNÍ INŽENÝŘI V PRAZE - NAKOPAT DO PR....

Souhlasím, podívejte se na kulaťák co tam provedly, teď je tam permanentní kolona. !! Protože kvůli zbytečnému  přechodu, které jsou dva vedle sebe je zúžená silnice aby měl chodec ostrůvek. Katastrofa.

+3/0
10.11.2011 18:15

devil666

Re: DOPRAVNÍ INŽENÝŘI V PRAZE - NAKOPAT DO PR....

Jo Kulaťák to je přesně typický příklad toho o čem mluvím. Totální kravina. Výplod chorýho mozku. A takovýchto totálních nesmyslů vzniká v Praze čím dál víc.

+2/0
10.11.2011 18:25

Leinad

Re: DOPRAVNÍ INŽENÝŘI V PRAZE - NAKOPAT DO PR....

Kulaťák je podle normy EU chodci nesmí bez semaforu přecházet více, než 4 pruhy (takový detail, že při poruše semaforu přechod funguje normálně není zajímavý)

0/0
11.11.2011 12:00

Bububík

Re: DOPRAVNÍ INŽENÝŘI V PRAZE - NAKOPAT DO PR....

Na většinu z toho co píšete lze odpovědět jedním slovem: NORMA. Bohužel tvůrconormalizátoři jsou málo pružní. Takže to nejsou blbci projektanti, ale líný tvůrce norem. Avšak si myslím, že spoustu Vámi napsaných nesmyslů má opodstatnění. Stačí se jen zamyslet

0/0
11.11.2011 6:59

PrezdivkaJizExistuje

Re: DOPRAVNÍ INŽENÝŘI V PRAZE - NAKOPAT DO PR....

Ma mesto slouzit lidem nebo autum?

Autem se premistujte mezi mesty, pak ho odstavte na kraji mesta....

0/0
11.11.2011 9:52

Leinad

Re: DOPRAVNÍ INŽENÝŘI V PRAZE - NAKOPAT DO PR....

Nadruhou stranu není potřeba dělat autům naschvály. Když někde pomůže ostrůvek pro chodce bezpečnosti, tak souhlasím. Když je někde rozumě udělaná preference MHD, je to dobře. Jenže ony se často dějí i jiné věci:

1) Retardéry určené na zpomalení, emise a hluk při rozjezdu

2) Preference MHD udělaná tak, že vznikají kolony aut a koho by to napadlo, že v těch kolonách stojí i busy(buspruh na dvouprudovce, kde by bez buspruhu byl plynulý provoz - kolona přeteče i do ostatních ulic). Brzdůvodná antipreference MHD. (tram přijíždí do zastávky a hned dostane volno na křižovatce za zastávkou - aby byl zdržován provoz na té křižovatce. Cestující vystupují a nastupují. Tram dostane stůj, zavře dveře a může čekat celý cyklus semaforu. )

3) Semafory, které zahušťují dopravu a způsobují kolony tam, kde dříve nebyly. Série semaforů, kde nefunguje zelená vlna. Semafory, které v noci ukazují červenou jedinému blížícímu se autu.

0/0
11.11.2011 12:19

iheojte

Re: DOPRAVNÍ INŽENÝŘI V PRAZE - NAKOPAT DO PR....

Pokud to blížící se auto jede podle předpisů, padne mu zelená, pokud to valí víc, holt musí spomalit. Je to ok.

0/0
17.11.2011 15:44

Leinad

Re: DOPRAVNÍ INŽENÝŘI V PRAZE - NAKOPAT DO PR....

Mno myslím si, že řídící logika semaforů zatím neumí posoudit naplnění materiálního znaku překročení povolené rychlosti. Nicméně ve městě většinou mají limity smysl, takže souhlas.

Při setkání dvou aut je k zamyšlení, zda semafor vypnout (blikající žlutá, ten z vedlejší pojede jakmile je to možné) nebo nechat "oběť" čekat "celou žlutou a celý vyklízecí čas."

Konkrétní situace: Jízda ulicí V Korytech od Průběžné na Záběhlickou - 1) Čekání na křižovatce s Korytnou (pokud tam musí být semafor tak ok, ale opravdu by to nešlo vyřešit hlavní a vedlejší, jak je u výjezdů z obchodů zvykem) 2) Čekání na křižovatce s Jižní Spojkou 3) Čekání na křižovatce s Jižní Spojkou(ano, v rámci jedné křižovatky) 4) Čekání na křižovatce s Jabloňovou (dobře, jednou se tam stojí kvůli červené, a jednou se na zelenou stojí kvůli točícímu doleva - jakoby točení doleva nebylo věcí místní úpravy a seřízení semaforu)

0/0
17.11.2011 16:33

iheojte

Re: DOPRAVNÍ INŽENÝŘI V PRAZE - NAKOPAT DO PR....

Mimoto když v noci svítí všem červená a přijíždějící auta to pouští, tak nikdo nečeká, pokud se tam nesejdou dva, pak jeden z nich holt čeká. Kdyby semafor normálně cykloval, tak bude zdržovat víc aut. A zelená všem svítit nemůže, může jen všem padat.

0/0
17.11.2011 15:48

Martin Soušek

bezpečnost práce

Smí se ten dělník vozit na lžíci minibagru? Vyhodit!

.

Každopádně chlubit se tím, že někdo udělal konečně rovnou silnici, to je opravdu síla. V Německu je to standard, tam nepoznáte ani přejezd záplaty, jak je to zarovnané.

.

Tady je to horší. Dokonce i tahle slavná superrovná silnice má dlouhou nerovnost tam, kde se stýkají pruhy, asfaltované každá jindy. Stačí se tam zajet podívat.

0/0
10.11.2011 17:26

black_jack se srazil s cenzorem

Re: bezpečnost práce

ta nerovnost jak rikas je uprostred prostredniku pruhu a pokud neklickujes jak po dvaceti pivech, tak ji akorat vidis...

0/0
10.11.2011 17:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.