Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlodráha z Kladna na pražský Veleslavín se začne stavět do dvou let

První část rychlodráhy z Prahy do Kladna by mohla být zhruba za dva roky minimálně rozestavěna. Dohodli se na tom ministr dopravy Pavel Dobeš a středočeský hejtman David Rath. Jako první by měl být postaven úsek z Veleslavína do Kladna. Kdy by byla rychlodráha protažena až na Masarykovo nádraží, zatím není jasné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tarsan

?

Nadějnou situaci ze začátku první dekády zazdil ten samolibý skřet z P6, co sice rád leze po horách ale jeho skutečný rozhled končí na špičce vlastního nosu. Jsem opravdu zvědavý, kdo to smete se stolu tentokrát. 7 let jsem do centra Prahy jezdil autem. Teď už jezdím pátým rokem vlakem. Jednak jsem si začal víc vážit toho, že ještě můžeme dýchat a za druhé je tenhle způsob cestování výhodnější pro všechny. Menší náklady, menší vliv na životní prostředí, méně aut v Praze... Pražáci. Skutečných je vlastně jen menšina, ostatní se sem přistěhovali a stali se z nich poturčenci horší Turka. Ne všichni, to určitě ne, jen někteří. Pár jich je i v této diskusi. Je mi z nich zle. Myslím si, že vyřešení kvalitní, rychlé, ekonomické a ekologické dopravy z Kladna do centra Prahy by celé Praze 6 významně ulehčilo. Mnohem víc by určitě ulehčilo kladeňákům. Možná to je ten důvod, proč není ochota a politická vůle. O peníze nejde, těch už se za těch posledních pár let zašantročilo víc než dost.

0/0
29.11.2011 11:44

Tarsan

?

Úžasné sledovat, jak se názory liší podle bydliště. Pražákům je taková stavba samozřejmě ukradená, vidí na tom jen utracené miliardy. Kvůli nějakým kladeňákům? No hanba! Raději postavme další metro. Co na tom, že je mnohem dražší a bude jezdit skoro prázdné. Taky pár zbytečných tunelů předražených o desítky miliard bychom mohli postavit. Co na tom, že ty hlavní problémy nevyřeší. 35 tisíc lidí se den co den kodrcá mezi Kladnem a Prahou v podmínkách srovnatelných se začátkem minulého století. Zoufalý stav trati, jednokolejný provoz, nekvalitní vozový park. Zpoždění je v zimě standard i v řádu desítek minut. Logicky, na jednokolejné trati stačí jedna nepravidelnost a už se "vezou" všichni. Průměrná doba jizdy těch zhruba 34 km je 55 -60 minut. Pokud není zpoždění. Kdysi tudy jezdil rychlík do Chomutova. Před pár lety to vzdal a jezdí jinudy. Nedivím se.

0/0
29.11.2011 11:44

Chamestekurel

a co

takhle rychlodráha z Prahy do Košic co?

0/0
27.11.2011 13:50

Gunter von Bahnhof

co to je?

nějak minuli letiště. Ten zbytek se dojde pěšky nebo se bude muset přesedat do autobusu? Opravdu geniální řešení, nějak jim uniklo, že dráha na letiště je od toho, aby se dostali lidi na letiště.

0/0
25.11.2011 17:56

Tarsan

Re: co to je?

Na letiště si přece pražáci stavějí metro...

0/0
29.11.2011 11:47

ddtx

tak

kolik si tu tunelari nahrabou ?:)

+1/0
23.11.2011 20:17

jiruna

Jednoduché řešení

prodloužit tramvaj ze Šárky na letiště stejným způsobem jako v Radlicích. To by ovšem nestálo tolik a mnoho by se z toho nedalo zašantročit.!!

0/0
21.11.2011 22:44

stiga

Dlouhá míle

Dle studií na  této st. metra A mělo být P+R a konec busů z Kladna jako první řešení problémů P6 a celé Evropské ulice. Metro mělo pokračovat v tubusu polozakopané=levně bez tunelu až na letiště. Dočasná  st. Motol vše mate, sběrná linka A řeší všechna západní sídliště P6 a část P5 a řeší dopravu všech i cizinců  k letišti. Úspory času řádu minut pro všechny jsou irelevantní.  K elektrovlaku Kladeńáci a další podél trati by měli v průzkumu říci kolik je únosná releace cen bus/vlak, ne všichni bydlí poblíže nádraží v Kladně a ne všichni musí na Masaryčku vlakem. Z Veleslavína  stačí elektrifikovaná jednokolejka stávající  do centra. Vidím analogii Letňan- za 18min. jste na Muzeu, z Č.Mostu za 20min. na Můstku. Přestup z vlaku ve Veleslavíně nemůže být horší než na Kačerově nebo Dejvické. Dočasná konečná busů z Kladna ve Veleslavíně bez parkingu stovek aut bude naopak malér a polovyhozené peníze. a kolony  na Evropské zůstanou. Na rozdíl od většiny diskutérů bydlím pod Červ. vrchem v P6.

0/0
16.11.2011 22:40

mr_bodo

Re: Dlouhá míle

Nejdříve si musíte uvědomit, že na těchto stavbách má zájem hodně subjektů. Ty musí zalobovat u svých "uší" na správných místech. Pak se připraví územní plán tak, aby se ovce nažraly a daly pokoj. Následně se něco v územním plánu upraví, přepracuje, vyvěsí podle nejnižších časových limitů daných zákonem a hotovo. Viz třeba uhnutí pod těch 5 vysokých paneláků na Červeňáku, že?  Vše je OK, nic nehrozí, ale už tam byli 2x provádět parspartizaci :)

Tady nikomu nejde o to, aby se pomohlo lidem nebo aby se stavělo pro lidi. Tady jde o to přerozdělit (či odkonit) část finančních toků jinam a vytřískat na tom, co se dá...

Při vší úctě - co by asi bylo pro lidi a městskou kasu lepší? Prodloužit metro na letiště "souběžně s Evropskou přes Dědinu", kde denně přistává x desítek/stovek letů, nebo ji tak šíleně zalomit přes Petřiny k Motolské nemocnici? Kolik lidí asi pojede denně do Motola do špitálu v porovnání s tím letištěm?!? To jsou jednoduché kupecké počty...

0/0
18.11.2011 8:55

Freddie33

Masarykovo ??

Takze z letiste nekdy v budoucnu mozna dojedu na Masarycku.. A tam budu delat jako co ???

Projdu se pesky na hlavni nadrazi ???

0/0
12.11.2011 11:39

arné knobloch

Re: Masarykovo ??

Třeba :-)

0/0
12.11.2011 15:22

Aqua

Re: Masarykovo ??

V Holešovicích půjde vystoupit na Vltavskou, takže na všechny linky metra (kromě budoucí D) bude přestup - v tomhle případě klidně třeba Céčkem na Hlavák.

0/0
13.11.2011 17:09

kretzschmar

Re: Masarykovo ??

tech 200 metru? no to asi neprezijes ;-D

0/0
13.11.2011 20:09

pavlik12

Re: Masarykovo ??

Projdes spojenym podzemim treba na Hlavak nebo na B / C Metro.

0/0
16.11.2011 11:54

janní

koukám že peněz je dost a šetřit fakt netřeba

tak nevím,ale měli by si ti nahoře rozmyslet, jestli peníze jsou nebo nejsou..když nemám na auto budu chodit pěšky nebo ne??takže šetřit pěkně odshora, tohle klidně počká, až na tom budeme lépe

0/0
12.11.2011 10:52

qwertza

Checht!

O rychlodráze z Prahy do Kladna se mluví už hezky dlouho. V roce 1968 byl v Kladenské Záři otištěn článek o rychlodráze do Kladna, která se brzy začne budovat a bude dokončena v červnu 1991! Před 20 lety jsem si na ten článek vzpomněla, doma jsme se tomu pak náramně zasmáli.;-D Doprava Kladno-Praha byla kdysi horor, dneska je to o mnoho lepší. Protože zdražili autobusy, jezdím teď vlakem a jsem spokojená. S rychlodráhou už problém nemám, protože se jí stejně nedožiju, :-P

0/0
11.11.2011 22:46

lorax

Uvidíme co cena

Pro lidi z letiště o tolik nejde, ale  z Kladna do Prahy jezdí denně cca 35-40tis lidí. Část autobusem, část auty, něco málo i vlakem motorákem (trať tu není ani elektrifikovaná!). Tzn. ta dráha je tu dlouhodbě potřeba. Otázka je za kolik, momentálně je vlak celkem o dost dražší než autobus, navíc přecejen se líp jede dál po Praze od metra z Dejvic (nebo Zličína) než z nádraží Dejvice, to je na metro min. 10 minut svižné chůze.

0/0
11.11.2011 22:38

qwertza

Re: Uvidíme co cena

Teď je to z dejvického nádraží na metro Hradčanská daleko, je uzavřen přechod Bubenečská-M. Horákové na Špejchaře a musí se to obcházet Muchovou a Pelléovou. Dá se ale jít na Dejvickou, já ovšem na metro nechodím, jezdím busem 180 z Kafkovy ul. do Břevnova, tak to mám z nádraží kousek. Až bude dokončena celá stavba tunelu Blanka, bude mezi kolejištěm a ul. M. Horákové park, třeba bude tamtudy možno chodit na metro.;-)

0/0
11.11.2011 22:58

Aqua

Re: Uvidíme co cena

Přesně tohle několik dní zpátky už otevřeli, takže se zas chodí přes trať normálně a chystá podchod.

0/0
12.11.2011 10:18

qwertza

Re: Uvidíme co cena

Super, myslela jsem, že to budou otevírat až 18. 11. ;-)

0/0
12.11.2011 20:56

Hynek Vilém Jarmila reloaded

proč nestačí prodloužit Béčko ze Zličína?

Fakt si myslíte, že někdo, kdo stráví několik hodin na letištích, už nevydrží jet půlhodinu metrem? Jasně, rychlodráha nebo trasa A z Ruzyně pojede asi rychleji, ale stojí to za ty miliardy navíc?  Pokud někdo fakt spěchá, stejně si vezme taxi.

                                                                                                                                                                                                           

http://vorisek.blog.idnes.cz/c/187365/Prilis-drahe-metro-na-Ruzyn-aneb-pustme-mestske-kase-zilou.html

0/0
11.11.2011 22:25

CART09

Re: proč nestačí prodloužit Béčko ze Zličína?

a prodlužovat metro namísto rekonstrukce stávající trati je podle Vás levnější??;-D

0/0
14.11.2011 10:25

mlada_fronta

Vždyť to vede přes Hostivice a ne přes letiště !!!

Tak Rát snad ještě protlačí, aby ta dráha jezdila místo na letiště do těch jeho Hostivic, nebo co to vidím na tý mapě v článku !!! To se mi snad jenom zdá, co ten šupák drzej ještě všechno bude zkoušet ?!?!?!

0/0
11.11.2011 22:20

jgeo

Re: Vždyť to vede přes Hostivice a ne přes letiště !!!

Tak na to taky koukam, jak to asi chteji udelat., kdyz dosavadni terminaly jsou uplne na druhe strane. Mozna to nekdo chce vest naschval pres "svoje" Hostivice a mysli si, ze si toho nikdo nevsimne :-) ?

0/0
12.11.2011 1:36

texík

Lež

Je mi líto, ale redakce má lež hned ve druhé větě. " Dohodli se na tom ministr dopravy Pavel Dobeš a středočeský hejtman David Rath. " Páni redaktoři, p. Rath se nikdy s nikým nedohodl ... To je člověk, který jen diktuje nikoli "se dohaduje"

+1/0
11.11.2011 20:06

kladivar2

Peníze na výstavbu chce ministerstvo sehnat z evropských fon

Peníze na výstavbu chce ministerstvo sehnat z evropských fondů.

Hlavne ze na jinejch forech drtiva vetsina rve rychle z toho cirkusu/chliva EU vypadnout.

Jo ja zapomel, "Penize nesmrdej" :-P

0/0
11.11.2011 18:15

turista-

Re: Peníze na výstavbu chce ministerstvo sehnat z evropských fon

Do těch fondů jsme si na to ale sami přispěli ...

Vzhledem k tomu, že se blíží doba, kdy stejně budem do fondů víc dávat než brát, tak je lepší z EU vystoupit a financovat si to sami.

+2/0
11.11.2011 18:41

Mc_Bain

Stejne se to ...

... nedělá pro lidí, ale kamarády na kšeft ...najdete si lidi, kteří se kolem toho motaj.

0/0
11.11.2011 18:09

Aqua

Začínám litovat Veleslavíňany

a taková klidná městská vesnička to kdysi byla. Za pár let se tam přesune polovina autobusů z Dejvic, většina aut se značkou S... ale co nadělat, určitě to bude lidštější než to, co se děje denně ve špičkách na Kulaťáku.

0/0
11.11.2011 17:22

bru7us

Letiste?

Tak jak je nakreslena mapka je draha z hlediska letiste k nicemu - pokud teda lidi nebudou od terminalu behat prez cely letiste (vcetne pristavaci drahy) na stanici v Hostivicich :)

0/0
11.11.2011 17:02

turista-

Re: Letiste?

Tento článek je vůbec velmi vágní. Poslední seriózní informace (tedy nikoliv v iDnes), kterou jsem četl před necelým rokem, počítala v první fázi s přestavbou Veleslavín-Hostivice-Kladno, tedy mimo letiště. 

Důvody: nízká cena (je to stavba po poli, zatímco zakončení v terminálu na letišti je drahé), vysoký přínos (Kladno generuje více cestujících než letiště).

0/0
11.11.2011 17:06

a8nn

Re: Letiste?

Zkuste to na Lidovkách, tam ji mají mnohem lepší.

0/0
11.11.2011 17:15

Keni

A proc ne jinak

Praze extremne schazi nejaka okruzni linka. Nez se hadat s Dejvickejma, nebylo by opradvdu lepsi pouzit jiz stavajici trate a vesti ti spise pres Zlicin - Smichov - Radotin - Krc - Vrsovice - Hlavak s nejakou odbockou do Rican? Predpoklada, ze tak 70% toho jiz davno stoji. Kdyz to nebude savet vsude, ale en v uzlech na metro\vlak, tak to bude jiste pouzitelne i pro cestujci z letiste. Do centra rychle sice oklikou, ale bez prestupu.

0/0
11.11.2011 16:33

turista-

Re: A proc ne jinak

Po okružních resp. tangecniální  linkách je malá poptávka, to je tak na autobusy tupu 125.

Železnice má jakožto kapacitní prostředem jen z jednoho konce města na druhý, přes centrum. V těchto radiání směrech je totiž poptávka největší. na západě staví pod centrem tunely (Stuttgart, Mnichov, Viděň, Brusel, atd.), aby to takto vyšlo ...

+2/0
11.11.2011 17:02

Keni

Re: A proc ne jinak

Ja mam jiny nazor, ale uznavam ze bydlim u Kacerova a casto potrebuji Smichov, Ricany, Strasnice atd a nejrozumnejsi je to stale zbytecne pres centrum. Vim, ze nejsem sam, ale netusim zda to opravdu neni jen nepatrna mensina. Ale dekuji za vysvetleni.

Ale je otazka, zda to ty prestupy v centru vse poberou.

0/0
11.11.2011 18:23

turista-

Re: A proc ne jinak

Pokud jdem so Smíchov, Pro tebe je tu linka 125, stačí aby jí v oblasti Kačerova vybudovali vhodnou zastávku.

Pokud jde o Říčany, podobnou práci jako tangenciální linka udělá zastávka linky S8 a přestup na S9. Při (cílovém) intervalu eska 15 minut to může klidně ve Vršovicích navazovat u jednoho perónu.

0/0
11.11.2011 18:40

trox22

Jedna věc mi není jasná

Pokud by se elektrifikovala jenom část Kladno - Veleslavín, znamenalo by to že vlaky od Kladna by musely přepřahat lokomotivy, protože úsek dále od Veleslavína dále na Masaryčku pod dráty není. Takže tento úsek by se stejně musel nějak alespoň provizorně zaelektrifikovat aby ten zbytek měl smysl.

0/0
11.11.2011 16:11

turista-

Re: Jedna věc mi není jasná

Elektrifikace sama o sobě není tak drahá. U nás je drahá (Šumperk, Milovice) jen proto, že se současně ještě trať opravuje.

0/0
11.11.2011 16:15

trox22

Re: Jedna věc mi není jasná

Otázka je, jestli se s tím už počítá. Nikde o tom není zmínka, a takhle mi to připadá nedořešené.

0/0
11.11.2011 16:16

turista-

Re: Jedna věc mi není jasná

Hlavní přínos toho, o čem je článek, je rekonsktrukce trati Veleslavín-Kladno. Je to v podstatě rovina a pole. Mohla by tam být levně už návno vyšší traťová rychlost, i kdyby tam jezdily jen motorové jednotky.

A hlavně - neříkal bych tomu "rychlodráha". Řiká snad někdo tak trati 011 do Českého Brodu?

0/0
11.11.2011 16:19

trox22

Re: Jedna věc mi není jasná

A jaký by mělo smysl posílat motorové jednotky na čerstvě elektrifikovanou trať? Anebo kdyby se mělo přepřahovat na Veleslavíně, tak by to znamenalo velká časová zpoždění, která by tu vyšší traťovou rychlost umázla. Takže podle mě by nějaká elektrifikace toho zbývajícího úseku stejně musela proběhnout.

0/0
11.11.2011 16:34

turista-

Re: Jedna věc mi není jasná

Vy znáte podorbnosti projektu? Eletrifikace se kldině nemusí udělat celá, jen příprava na ni (paty sloupů, přívody elektřiny). "Dodělat" se může pak poměrně rychle za minimální čas, až bude třeba.

0/0
11.11.2011 16:38

drevak_patlak

Re: Jedna věc mi není jasná

Třeba jako salámová metoda - nátlak na to dokončit modernizaci celé tratě. Dělá se to tak běžně.

0/0
13.11.2011 8:28

Mr_Hypra

Re: Jedna věc mi není jasná

To je dobrá salámová metoda. Praha 6 si prosadí tunel proti hluku a oni než by ho postavili, tak budou jezdit po stromovce dieselovejma lokomotivama tunel netunel. Takže to bude rychlodráha nerychlodráha....

0/0
11.11.2011 16:23

turista-

Re: Jedna věc mi není jasná

Nezapomeňte, že z Hostivice lze jet do Prahy i po Semmeringu. V některých ohledech (obsluha jihu, napojení na hlavák) je tato trasa lepší a trať přes Dejvice dobře doplňuje.

0/0
11.11.2011 16:26

AAA2

Re: Jedna věc mi není jasná

napojeni na hlavak je asi tak jedina vyhoda...

jinak jizdni doba, kapacita trati, to uz bohuzel ne...

0/0
11.11.2011 16:29

turista-

Re: Jedna věc mi není jasná

Jízdní doba může být po úpravách trati prakticky shodná. A po cestě je velmi snadno možné zkulturnit přestup na trasu B (Jinonice, Smíchov) a na Výtoni na pravobřežní tramvaj (přestup směr Braník, Modřany)

Klidně by se to mohlo střídat - jeden vlak od Kladna na Dejvice+Vltavskou+Masaryčku, druhá na Smíchov+Výtoň+Hlavák. A máte problém s jednokolejkou vyřešen.

0/0
11.11.2011 16:36

AAA2

Re: Jedna věc mi není jasná

otazka je na kolik by takova uprava vysla. zatim je to spis vyhlidkova jizda ;-D

0/0
11.11.2011 16:47

turista-

Re: Jedna věc mi není jasná

Hostivice-Hlavák: 33 minut - již dnes po trati bez úprav a se zastaralým zab. zařízením. Šukafonem. Se zastávkami  na každé mezia kapacitně nevyhovujícím úsekem Smíchov-Hlavák, který je v plánu ztrojkolejnit.

Pro srovnání osobák Hostivice-Masaryčka: 28 minut.

Já velký rozdíl nevidím.

0/0
11.11.2011 16:55

Astaroth

Re: Jedna věc mi není jasná

Vlaky pres Stromovku budou plne letu a kladna chtivych cestujicich, tezke a do Velsu je to kopec. Chtelo by to z muzea vytahnout priserne sovetske sestivalcove obludy, zvane "buben tajgy". Kdyz to zabere, je hrmeni slyset kilometry od trate a spalin jde z toho jako z parni lokomotivy ;-D

0/0
11.11.2011 16:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.