Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radnice Prahy 4 chce začít zklidňovat magistrálu již v příštím roce

Radnice Prahy 4 chce začít jednat o magistrále a chce, aby se začala zklidňovat už příští rok. Městské části, přes něž vede, se roky nejsou schopny domluvit, co s ní, a magistrát ji chce předělat až po dokončení okruhu. "Čtyřka" chce nyní společně sepsat konkrétní kroky ke zklidnění magistrály.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny47

Dotaz k "Pařížské" variantě

A podle které Paříže je ta Pařížská varianta pojmenována.... ? ?

0/0
26.11.2011 0:52

TigerM

Odborníci, politici i obyčejní lidé vědí

Odborníci, politici i obyčejní lidé vědí....

muze mi uz nekdo konecne vysvetlit, co jsou to ti obycejni lide a jejich opak, tedy ti neobycejni lide, zacinam byt na to hodne alergicky, nebot to zavani politickym presvedcenim, co jsem vypozoroval, tak takhle mluvi politici KSCM a CSSD o svych volicich, ... pokud tomu tak je, tak at redakce nepise jen o techto lidech, bydli tam i ostatni prazane, ...

0/0
19.11.2011 15:51

Grossak

Pravda, ale...

Praha 4 má pravdu. Magistrála jí škodí. Na druhou stranu, sama si na problémy dlouhodobě zadělávala. Výstavbou nákupního centra a administrativních objektů na Pankráci a Budějovické a bezhlavým rozvojem silniční dopravy v jejich blízkosti, aby nové objekty napojila právě na magistrálu. Od MČ, které tak záleží na útlumu magistrály, bych čekal, že jasně podpoří návrat tramvají na Budějovickou a jejich prodloužení k Podolskému nábřeží Jeremenkovou ulicí. Že podpora MČ nemá zásadní vliv na realizaci tratě? Ano. Jenže Praha 4 naopak vytrvale tlačí, aby v Jeremenkově tramvaj nebyla. Takže absolutně netuším, jak chce Praha 4 obsluhovat své zdroje a cíle dopravy, když na magistrále omezí kapacitu, nebude tramvaj a metro C zůstane přetížené.

+1/0
17.11.2011 16:14

macarát

Re: Pravda, ale...

R^

Protože na Praze 4 sedí .... safra, došla mi slušná slova.

Ale stejně si za to může lid, že si je tam zvolil.

0/0
18.11.2011 12:41

TigerM

Re: Pravda, ale...

...kdysi vedla tramvaj ulici 5.kvetna, tedy v ulici, ze ktere se stala magistrala a konecna byla na Budejovicke spolu s trolejbusy, dalsi usek vedl na Kacerov pobliz dnesni stanice metra v mistech dnesni magistraly, druha vetev vedla od Budejovicke ulici Antala Staska k ulici Na Strzi, kde byl jen trojuhelnikovy prejezd...

Metro sice tramvaj casecne nahradilo, ale dnes povrchova doprava by zde umoznila lepsi obsluhu uzemi a navazovala by na metro, ...

...Predevsime je dulezita vetev  Zlichov-Dvorce- "Jeremenkova ulice" - Budejovicka, ... Budejovickou ulici je vhodne napojeni na vozovnu a stavajici tramvajovou dopravu, castecne odlehci metru, ... jeste by mozna bylo vhodne prodlouzeni pres Brumlovku, Kacerov, Nemocnici Krc... v budoucnu by tak navazala na metro D a vyrazne zlepsila dopravni obsluznost...  oba useky tramvaji by se mohli koordinovat s vystavbou metra D...

Propojeni tramvaji od P. povstani k Pod. vodarne, ale vzhl. k podminkam, ve kterych by trat vedla je nerealne, ....

0/0
19.11.2011 16:10

danny47

Re: Pravda, ale...

Si pleteš trochu pojmy s dojmy, ne... Tramvaj jezdila z Nuslí po Budějovické/Vídeňské (to je ta ulice od soudu, resp. Pankrácké vozovny)...  Na 5. května by jaksi musela přeletět Nuselské údolí... ;-)

0/0
26.11.2011 0:54

Tom Hagen

Re: Pravda, ale...

Tak je to  R^

0/0
19.11.2011 21:57

pooHDA

postavíme novou silnici a staré se uleví

tohle platí jen výjimečně. Stará zůstane zaplněná a nová se zaplní taky. Aut je moc a zaplní každou silnici.

+2/0
16.11.2011 17:12

Keni

Dnes jiz rvou pouze novousedlici

Prectete si nazory lidi, kterych se magsitrala dotyka. Vcetne starousedlika. Ale procte kdyz si nejka naplavenina nekde levne koupi pozemek (letiste, dalnice, tovarna, chemicka) o to vice pote zacne rvat, ze se mu to nelibi.

http://www.sedmicka.cz/praha-a-stredni-cechy/clanek/magistralou-denne-projede-sto-tisic-aut-jak-se-vedle-nich-zije-109058

0/0
16.11.2011 12:55

Hroznej puberťák

Šílený paskvil

... na té vizualizaci. Po tom bych nechtěl jezdit ani autem, ani na kole, na pěšky to taky použitelné není. Svým způsobem geniální řešení - zhoršení pro všechny. Kdyby to někdo dostal jako záměr, líp by se mu to splnit nepovedlo.

0/0
16.11.2011 9:54

roul

Velmi vtipne!

tak tedy ted zas zona uprostred. uz vidim jak v postrannich pasech budou zaparkovana auta, uz vidim ty retardery tam a ty stastne si hrajici deti v parku, kterym ulitne mic, auto okamzite zastavi, ridic vystoupi, detem poda mic, mamince zamava kloboukem a s usmevem pojede dal, pravdepodobne 30tkou, protoze retardery vic nedovoli!

Vidim v tom demagogii spojenou s fabulaci o tom co nikdy nemuze existovat a pokud to vznikne bude to paskvil.

Ja nezavidim tem lidem co tam byli, nechci jim kecat do zivota, ale nebylo by lepsi misto neustalych zmen a oprav celou silnici zvednout do kryteho tubusu a dole udela onen park, nebo dat pod zem? zni to zrejme stejne silene jako zelene pasy uprostred, ale ta doprava nezmizi, kdyz se tam udela park...

O.

0/0
16.11.2011 8:58

macarát

správný postup

Automobilisté budou nadávat, ale jsou v menšině. A proč by měli ostatní na jejich zájmy doplácet?

+1/0
16.11.2011 8:46

CART09

Re: správný postup

a proč by naopak měli všichni ostatní doplácet na to, že holt někteří bydlí u hlavní příjezdové ulice do města? To si vážně někdo představuje, že přehrazením magistrály ta auta zmizí?;-D že to, co není před mým domem, že neexistuje??;-D

Když nebude magistrála (resp. bude z ní takovýhle paskvil), tak co se asi stane? Ta auta pojedou jinudy. A to jinudy bude přes Nusle, po nábřeží, přes Vinohrady... To má být jako řešení? Přesunout zátěž jinam??

0/0
16.11.2011 11:24

Keni

Re: správný postup

Ne ze bydli,ale ze spise levne pristehoval k hlavni prijezdove ulici. Par desitek ci stovek puvodnich majitelu ci najemniku bych navrhl nejak odskodnit.

A verte tomu, ze tramvaj dela vetsi hluk. Tak zacnem protestovat proti nocnim tramvajim, busum .... Ja bydlim 300m od magistraly a nemam problem. Kamoska bydlela 4m od tramvaji a to byl des.

0/0
16.11.2011 14:09

macarát

Re: správný postup

Tramvaj dělá příjemnější hluk a nesmrdí.

0/0
17.11.2011 11:38

TigerM

Re: správný postup

tramvaj dela vetsi hluk? Tramvaj co projede jen kazde 4min., ... uz jste nekdy dve hodiny posluchal hluk z magistraly a hluk z tram trate?  Kolik lidi projede v te tramvaji za 4 min. a kolik projede lidi v aute za 4 min. po magistrale napr. 60km/h rychlosti...

Moc by me zajimalo kde bydlela kamoska, no a srovnavate 300m se 4m... to je dobry srovnani, jeste reknete na IPP a mezi vami a magistralou jsou dva bloky domu

PS: 15T uz nejsou tak hlucne jako 14T (pojizdne zelezarstvi), ...

0/0
19.11.2011 16:18

macarát

Re: správný postup

Já tam nebydlím, já tamtudy jen cestuji do práce a na návštěvy. Přesto mi to vadí a rozhoduji se u voleb podle toho, jak se k tomu staví politici.

A auta by měla zmizet na odstavná parkoviště u nádraží a konečných metra. Velkou část dopravy tvoří obyvatelé sídelních kaší, kteří se přestěhovali do nějaké díry a teď se jim nechce cestou do práce třikrát přestupovat.

0/0
17.11.2011 11:37

Tom Hagen

Re: správný postup

Nejvíc nadávat budou místní, kteří od té doby nebudou moci vyjít bez kyslíkové masky  ;-DRvRv

0/0
19.11.2011 21:56

Briťák

NEJSOU PENÍZE

Nemají peníze ani na hlukové opatření na Spořilovské, stejně tak i nájezdy na 1. května směr z centra. Jsou rádi, že sotva zaplatí Blanku a pak mají stavět tunely pod Jarovem a kdo ví, jestli na ně budo mít prachy. Tuhle studii zaplatí a konec, jen si vzpomeňte na ty slavné tunely pod muzeem za 20 miliard.

V každém případě, jít si sednout na lavičku mezi ty auta bude fakt krásná smogová lahůdka.

0/0
16.11.2011 8:26

Vit I.

Blábol

...Uprostřed by vznikla buď pěší zóna s lavičkami,... ;-D;-D;-D

a také dobře prosperující půjčovna plynových masek a kyslíkové stany ;-DRv

0/0
16.11.2011 8:21

diskuter99

Nesmysl

podle posledního dopravního výzkumu, který si nechalo udělat město, jezdí po magistrále takřka výhradně pražáci, tranzitu je jen minimum - samotné TSK (které průzkum provádělo) z tohoto zjištění bylo dost překvapené ... takže nějaké okruhy magistrále rozhodně neuleví ... zúžení magistrály ve výsledku "rozleje" dopravu do okolních ulic - jak už se ostatně jednou stalo

0/0
16.11.2011 8:20

CART09

Re: Nesmysl

do dokončení obou okruhů je nějaké omezování magistrály kravina... a pokud je opravdu většina provozu místní, pak tam bude vždy, i kdyby se tam měla probíjet jednopruhovými uličkami s retardéry co deset metrů... Pražáci z okrajů do centra autem nejezdí, protože stejně není kde zaparkovat, a ty, co jedou zase jinam na okraj, ty městský okruh z centra odvede spolu s tranzitem...

0/0
16.11.2011 11:27

Keni

Re: Nesmysl

Kolik desitek ci stovek tisic lidi zije v mezi Vltavou, Jizni Spojskou a Sporilovskosu? Pro ty magistrala jedina mozna cesta. Kolik set lidi naopak zije u te magistraly dele, nez pred rokem 1970, kdy byla postavena. I ta ekoteroristka co prosadila tu nesmyslnou 50tku se pristehova nejspise rada az po.

At radeji zklidni okolni ulice a obytne zony. Magistrala je bouzel nutne zlo. Az bude dokoncen cely vnitrni a vnejsi okruh pote se mozna bude moc o nejake nepatrne zklidneni mluvit.

Takto museji Magistralu z duvodu spatne situace vyuzivat o obyvatele Zizkova, Holesovic a centra. Az bude okruh kompletne dokonce a bude magistrala slouzit opravdu jen pro Michli, Pankrac, Vinohrady tak se jeden pruh bude dat krasne ubrat. Ale z duvodu velkeho provozu tam nikdo rozumnej detska piskoviste a cyklostezky vyuzivat nebude.

0/0
16.11.2011 12:49

macarát

Re: Nesmysl

Jaká jediná možná cesta? Možná jediná možná cesta, pokud se chtějí přesunovat včetně soukromé tuny plechů. To ovšem většina obyvatel Prahy nedělá a nevidím důvod, proč by na tu menšinu měla ta většina doplácet.

0/0
17.11.2011 11:40

mak1_re

No - kromě toho, že to je úpný nesmysl

by mě zajímalo, kde na to chtějí vzít. Je přece krize, musí se šetřit a na takovouhle opičárnu by se prachy našly ???

0/0
16.11.2011 8:18

maxxim

Re: No - kromě toho, že to je úpný nesmysl

Čím větší pitomost, tím snáze se na to prostředky najdou.

0/0
16.11.2011 18:29

Fair-Play

V našem městě

se podobná "parková" úprava jediného průtahu městem podepsala na zvýšení nehodovosti o 300%  (hlavně nehody na - před přechody pro chodce, středový pás je osázen zelení a chodci vstupují na přechod přímo zpoza křoví - nejsou vidět ani když jste s autem tři metry před přechodem) a po celém tomto úseku (cca. 3 km) nejde předjíždět takže pokud tudy jede traktor, zoufale opatrný pomalý řidič nebo třeba zametací vůz, je o zábavu postaránoRv Tudy cesta nevede.

0/0
16.11.2011 8:16

Hroznej puberťák

Re: V našem městě

Kde to je?

0/0
16.11.2011 9:55

kenx

Zavádějící obrázek

Neznalý při pohledu na obrázek asi nabyde dojmu, to bude nádhera, zeleň, lidé, cyklopruhy a skoro žádná auta. Realita je samozřejmě odlišná, po ulici bude celý den popojíždět nekonečný had automobilů. Jízdu na kole v tomto prostředí si užije tak možná ropák. Prostě nesmysl, tudy cesta nepovede. Navíc už teď je trasa metra C přetížená, stanice I.P.Pavlova by si včetně tramvajových stanic zasloužila kompletní přestavbu, je to obrovská ostuda pražské MHD, nejvytíženější stanice a zároveň stavebně úplně špatně. Podobné úvahy mají smysl, až bude v provozu stanice metra D, vnitřní silniční okruh ze Štěrbohol do Libně a R1 mezi D1 a Běchovicemi.

0/0
16.11.2011 8:04

Karlvonbaum

Co je to za blábol?

Všude se infrastruktura rozšiřuje aby nedocházelo k zácpám.

Unás se všechno zužuje... Tohle se dá dělat na vedlejších dvouproudých komunikacíh, ale určitě ne na hlavní přivaděčské tepně z dálnice. RvRv

0/0
16.11.2011 8:01

kenx

Re: Co je to za blábol?

Protože stokrát opakovaná lež se stala mediální pravdou. Dopravní odborníci kroutí hlavou, ale dnes je bohužel běžný názor "dostatečně nadimenzovat dopravní infrastrukturu nelze a čím více jí budeme ve městech dimenzovat, tím více aut do nich bude jezdit". To je samozřejmě nesmysl, počet automobilů je omezený a s vyvážeností způsobů, jak jezdit po městě se dá pracovat. Třeba zvýšením kvality MHD, se kterou to jde bohužel od desíti k pěti. Dám příklad - "odborníci" z ROPIDu se už deset let zmohou akorát na informaci o sníženém komfortu dopravy pro cestující z Kačerova na jih Prahy - nejsou schopni posílit spoje, nejsou schopni na linku 150 umístit trvale kloubové busy, Prostě realita je taková, že tu jezdíme jak dobytek busy, kde se na Kačerově do busu nevejdou všichni kdo na něj čekali a kde při jízdě ráno v opačném směru je bus narvaný už někde na zastávce Labe .. Pak se nedivme, že jak lidé mohou, jezdí autem. O neschopnosti vylučovat z dopravy bezdomovce nebo ožraly nemluvě.

0/0
16.11.2011 8:11

macarát

Re: Co je to za blábol?

1) Počet automobilů asi nějak omezený je, ale v Praze je ještě velký prostor k růstu (autem jezdí 1/3 lidí)

2) I kdyby zůstal počet aut stejný, mohou najezdit víc.

S potřebou zlepšit MHD souhlasím.

+1/0
16.11.2011 8:51

rosalia

úžasný výmysl

lituji cyklisty, pěšáky i maminky s dětmi, až budou dýchat výfukové plyny. A když se zmenší počet pruhů, bude doprava váznout, tvořit se fronty a tím ještě horší prostředí, než když teď jdete např. přes Nuselský most.

0/0
16.11.2011 7:53

Tom Hagen

Hmmmmmm

Slušný nesmysl RvRv:-/

0/0
16.11.2011 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.