Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aktivisté vyčinili u magistrály řidičům, kteří dusili Prahu i během smogu

Pražská občanská sdružení kritizují chování řidičů i magistrátu během smogu. "Město nedává lidem žádná varování a doporučení, řidiči nejsou ohleduplnější," zlobí se Erik Čipera ze sdružení Asistence. Podle aktivistů by dopravu ve městě zlepšilo mimo jiné omezení rychlosti ve vedlejších ulicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Baarten

Jedna drobnost: retardéry

Způsobují zcela zbytečné brždění a rozjízdění, takže více prachu z destiček a sazí z nafťáků. A osobně když vidím "ležícího policajta", tak brzdím i rozjíždím se prudce, ať si to kolem užijí, když tam ten protivný nesmysl musí mít ...

+2/0
23.11.2011 17:18

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

Re: Jedna drobnost: retardéry

To je to samý jako s omezením rychlosti kvůli hluku - taky se dá jet 50 na 4 a 50 na 2 - v takových místech zařadím tu dvojku.

+2/0
23.11.2011 19:07

dropa

Re: Jedna drobnost: retardéry

Já zas kontroluji houkačku.:-)

0/0
24.11.2011 14:37

petr_12345

tím toho opravdu hodně vyřešíš ...

0/0
26.11.2011 22:02

smolicek123

Provoz auta

Za auto zaplatim na danich rocne  nekolik desitek tisic korun. Z kazdeho litru benzinu cca 20 Kc (DPH + spotrebni dan), znamka, DPH z autodilu, oprav, povinneho ruceni, pojisteni. Pri nakupu auta DPH, dan za registraci/prevod vozidla. A nejaky usoplenec, ktery v Praze studuje gender studies, od rodicu si nechava posilat kapesne, v zivote neprispel do statni kasy ani korunu, me bude omezovat a vymyslet si nesmysly o 30 na vedlejsich ulicich, to snad ne!

+8/0
23.11.2011 16:14

Tlusťáma

Re: Provoz auta

prostě cyklouni, co jsou jinak neužiteční

0/0
23.11.2011 17:19

harius

Mám rád lidi, co jezdí autem

A víte proč ? Protože díky jim se ještě vejdu do tramvaje. Kdyby u nás nechali všichni doma auta, tak se nedostanu do práce, protože tramvaj by byla k prasknutí už na druhé zastávce od obratiště. Jen ať jezdí klidně všichni.

+2/0
23.11.2011 16:06

síma25

Re: Mám rád lidi, co jezdí autem

Já mám zase ráda lidi, kteří používají MHD, protože každý z nich znamená o plechovku míň na silnici. Dá se v podstatě mluvit o symbióze mezi námi dvěm:). Tak proč tady spousta lidí v diskuzi vnucuje ostatním svůj úhel pohledu a bezhlavě prosazuje, aby všichni jezdili MHD, nebo naopak auty? Je dobře, že každému vyhovuje něco jiného, jelikož v obou extrémech bysme se pozabíjeli.

0/0
23.11.2011 16:24

solimPC

Re: Mám rád lidi, co jezdí autem

Konečně rozumný pohled

0/0
23.11.2011 22:02

Briťák

Kolik lidí u nás dělá v automobilovém průmyslu?

Skutečně co vyrábí cokoli pro auta. Statisíce. Takže zavřeme silnice a dálnice a budem jezdit městskou.

Auta se přestanou kupovat , vyrábět a budeme mít nové nezaměstnané. A ti co ještě dělají na ně budou platit. Souhlasíte? Berete?

Čím víc lidí bude jezdit auty, tím lepší pro naší ekonomiku. Smůla je jen jediná, že se nestaví smysluplně a hospodárně. Parkovací zony či různé mítné je děs, ale proč ne, aspoň obchodníci malí zkrachujou a všichni budou jezdit, do teska atd., kde budou moci zaparkovat přímo. A ti co řvou, že jim parkují pod okny lidi mimo Prahu tam budou jezdit městskou, protože jim ty krámy u baráku prostě zkrachujou.

+1/0
23.11.2011 15:58

dropa

Re: Kolik lidí u nás dělá v automobilovém průmyslu?

R^

0/0
24.11.2011 14:42

petr_12345

já rozhodně

lidí je totiž jak sraček, K čemu je dobrá existence lidí kteří než vyráběním nesmyslů jsou nezxaměstnatelní ?  proč by republika nemohla mít například desetkrát míň obyvatel ?

0/0
26.11.2011 22:05

petr_12345

ještě dodatek k tomu "Čím víc lidí bude jezdit auty..."

s takovou ekonomikou běřte tam kam slunce nesvítí, mne zajímá kvalita života

0/0
26.11.2011 22:09

Mattony

Nevím...

A jak pomůže snížení rychlosti ve vedlejších ulicích pražské dopravě a snížení smogu? Já nevím, ale vážně mě to zajímá. Nějak si nedokážu představit, jak to pomůže. Stejně tak pěší zóna na Smetanově nábřeží. Sice by byla pěkná, ale co když akorát vystrčí auta do vedlejších ulic, kde budou smrdět, akorát jiným lidem pod oknem. Je jedoduchá říct "každému je jasné..." nebo "Každý vidí...", ale pokud mi občanská sdružení nedají vlastní studie a simulace, jak se provoz v metropoli změní, těžko s nimi můžu souhlasit nebo nesouhlasit...

0/0
23.11.2011 15:41

Schmouddle

Re: Nevím...

Demagogie je v tomto případě základ - fakty se nikdo nezatěžuje.

Řešení pro Prahu, jak ho vidí motorista: 1) urychleně dokončit R1 a dostat tranzit úplně mimo město.2) dokončit městský okruh a dostat tangenciální IAD dopravu mimo ulice města, vyjma posledních úseků. 3) umezit magistrálu, udlělat z ní městský bulvár. 4) uvolnit vyhrazené pruhy motorkám a plně autům obsazeným 4 osobami..5) zrušit parkovací zóny nebo je upravit tak, aby obsluha města (živnostníci, instalatéři atp. mohli legálně zaparkovat u svých zákazníků. 6) upravit systém MHD - protože MHDčko je věc praktická a šetřící životní prostředí, ale ve velké metropoli pouze v systému sběrné parkoviště mimo metropoli->dráha/metro->tramvaje. Páteřní linky autobusů ze sídlišť s frekvencí 1 bus za dvě minuty nijak prostředí nepomáhají, to je nám asi jasné, že.

0/0
23.11.2011 15:54

medved_cz

Re: Nevím...

Ad 5) - co chceš měnit? Už teď může živnostník získat kartu pro parkování v modré zóně. Pravda, musí za ni zaplatit cca 400, ale ty přeúčtuje občanovi, který v Praze bydlí, a jehož zástupci si modré zóny vymysleli.

Takže co se Ti nelíbí na tom, že musíž živnostníkovi zaplatit parkování, když Ti jede opravit vodovod? To je snad normální, ne?

Anebo jsi jen "živnostník", který si chce na Prahu 1 dovézt zadel v automobili a pak jít nakupovat do Luxoru?

0/0
23.11.2011 16:25

Schmouddle

Re: Nevím...

Tu kartu si sice lze vyřídit, ale pokud vím, je jednorázová, takže kvůli jedné cestě do centra je nutno vykonat ještě jednu cestu do centra. Přijde vám to jako rozumné?

Těch 400Kč které přeúčtuje občanovi znamená, že občan má o 400 vyšší náklady na bydlení v dané zóně než občan mimo ni. Kromě toho, že to není moc spravedlivé (ale co dnes je, že, když se státní správa chová jako sročko) tak to vede k vylidňování centra. Přidejte si fakt, že nerezident (tedy ten, co nemá trvalé bydliště v lokalitě) nemá šanci legálně zaparkovat. A zkuste si vyřídit trvalé bydlilště v nájemním domě, Vás majitel požene krokem inským.

Proto se centrum vylidňuje. Protože se tam nedá normálně žít (a normální žití je i o dopravní situaci)

0/0
24.11.2011 12:39

danny47

Re: Nevím...

Ekoaktývistů se na ligické otázky nesmíš ptát...

0/0
24.11.2011 15:52

Vilda_Cz

...

Když všichni přestou jezdit autem, tak stát se položí. Přeci jen daň z pohoných hmot je poměrně vysoká částka z každého litru. Když kuřáci přestanou kouřit, tak to stát položí podruhé. Opětovně vysoké zdanění pro stát. Tak proč omezovat něco, co státu sype poměrně dost veliké peníze. To že je stát neumí věcně přerozdělit, je věc druhá.

0/0
23.11.2011 15:34

PrezdivkaJizExistuje

Re: ...

Vite kolik stoji jenom Blanka? Kolik stoji opravy a vystavby dalnic?

0/0
23.11.2011 15:40

Schmouddle

Re: ...

Stát na DPH z nafty a benzínu do motorvých vozidel vybere více peněz, než investuje do silniční sítě, to je fakt.

Pokud bychom měli porovnávat náklady vs. využití, tak zdaleka nejhůř na tom jsou cyklostezky.

+1/0
23.11.2011 15:42

Vilda_Cz

Re: ...

Když vemete například: Svoje auto naplníte benzínem třeba za 1500,- tak půlka jde státu. Když si koupíte krabičku cigaret za 80,- tak státu jde do kapsy cca 50,- . Teď kolik je aut a kolik kuřáků. :-/ Stát má z těchto neduhů obrovské finanční zisky.

0/0
23.11.2011 15:49

cassul

Re: ...

Kdepak půlka, skoro 80%

0/0
23.11.2011 15:58

Vilda_Cz

Re: ...

pro jeho představu jsem nechtěl bejt tak drsnej. ;-) Ale máte pravdu 80% tam je

0/0
23.11.2011 16:40

Schmouddle

Hmmm

Nemám radost jezdit po zacpané magistrále, nebo zacpané Průmyslové a nejvíc mě vytáčejí takoví "aktivisté" co za naše peníze (např. magistrátní granty) dělají vše pro to, aby nám ten život ztížili. Boj proti městskému okruhu, černé scénáře jak se přivede do centra víc aut a jak se nic nezmění (btw po spodní části jižní spojky se teď jezdí jedna báseň!). Já to odhaduju tak, že dobře polovina dopravy na magistrále je tranzit nebo tangenční doprava a ti lidi milerádi pojedou dál, ale plynule! Výsledkem bude méně emisí (polétavý prach vzniká z dieselů a optřebením pneu a brzd z neplynulé jízdy!) a lepší život.

Další co mě vytáčejí jsou NIMBY aktivisté, nakonec poslední etapu máme v Běchovicích. Kamiony v severojižním směru decimují Jižní a Spořilovskou spojku a pár lidí z Běchovic blokuje výstavbu východní větve R1, která naprosto extrémně ulehčí dopravě v Praze, protože odvede tranzit nejen z centra (os. vozidla) ale i z periferie (kamiony na průmyslové a jižní spojce).

+2/0
23.11.2011 15:33

solimPC

Re: Hmmm

Oni jednou i ti aktivisté dospějí, zmůžou se na auto a budou v něm jezdit pomalu i na záchod :-D

0/0
23.11.2011 22:18

205

205

Tak tihle zoufalci už byli minulý týden na nadchodu přes magistrálu před Nuselákem. Měli stejný transparent jako u muzea a ještě se u něj fotili s rouškami na ksichtech.. Transparent tam samozřejmě nechali (pochybuju, že na to měli povolení). Kdybych věděl, jaké mají argumenty (včetně té 30ky), asi bych se s nimi pustil do debaty, vždycky mě dost zajímá, jaké odpovědi by z nich vylezou, když nemají rozhovor předem připravený. Dost často se jedná o lidi, kteří ani neví, co a proč se dělá, hlavně když se proti něčemu protestuje.

Když pojedu do centra, auto nechám doma. Do práce chodím skoro pořád pěšky (20 minut). Ale jinak preferuju auto, skoro vždycky je rychlejší než mhd.

+3/0
23.11.2011 15:23

ghurtik

Re: 205

Cele tohle je o tom, ze minuly tyden vsichni v Praze nadavali na smog, ale jen dost malo lidi napadlo jet do prace MHD.

0/0
23.11.2011 15:48

zachrance_od_mravence

no hezke

mozna by prazske matky tedy mohly poskytnout navod jak se dostat do prace jinak. ja mam totiz praci v takove vzdalenosti ze pesky je to daleko ale preci jen ne tak abych kazdy den platil 2x 32kc, mam to 15 minut ale s prestupem na strasnicke (opencard, dekuji, nechci, radeji budu hazet penize do kanalu kde je muze najit nejaky bezdomovec ktery by z toho mohl mit preci jen nejaky uzitek) za precpanou smradlavou tramvaj.

0/0
23.11.2011 15:19

Lanta 2OO4

A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Přecpanou MHD,v zimních měsících plnou "vonících" bezdomovců? Děkuju,nechci. Až bude pražská MHD kvalitou služeb a čistotou na úrovni vyspělých zemí pak se o tom dá uvažovat,ale takhle opravdu ne. Jednou za čas jedu MHD a když vidím ty špinavý sedačky tak se mi chce zvracet.

Jinak představa aktivistů,že ovzduší zlepší zpomalením provozu na vedlejších komunikacích je vážně z hodně vtipnýho soudku. Tím ,že auta budou projíždět úsekem pomaleji a déle totiž naopak procento zplodin z aut ještě vzroste;-D

+2/0
23.11.2011 15:08

ondrej80

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Nohy jste uz zkusil? Ja je k presunu pouzivam leta a fajn.

0/0
23.11.2011 15:11

černej oes

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Chodíte pěšmo z Uhřiněvse na Ruzyň nebo ještě dále?

0/0
23.11.2011 15:17

ondrej80

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Ne, bydleni i praci jsem si zarizoval trak, abych nemusel daleko dochazet. Sveho volneho casu si vazim.

0/0
23.11.2011 15:24

AAA2

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

aha a to planujes 20 let hakovat na jednom miste jak u soustruhu v Kolbence nebo se stehujes pokazdy kdyz zmenis praci?

+1/0
23.11.2011 15:29

ondrej80

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Ne, ale i dalsi zuamestnani budu hledat s ohledem na bydliste. Proste ja se neodstehuju do horni dolni, abych pak brecel, ze v dochazkove vzdalenosti prace neni. Pripadne rozumnou dopravou MHD. Ale rozhodne nevezmu praci, abych travil svuj cas v aute/mhd.

0/0
23.11.2011 16:09

zachrance_od_mravence

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

ne kazdy ma ovsem takove stesti, stane se ze v oboru proste praci nesezenete bliz nez 20km od bydliste... ja jsem taky na vrcholu krize prisel o praci a na trhu to vypadalo tak ze jsem musel pres celou prahu (strasnice/dejvice) a to tak blbe ze jsem v mhd stravil klidne 2x pres hodinu cesty (do prace/domu). jasne, trh se zvednul, ja nelenil a nasel si praci bliz, ale jako ilustrace to myslim staci

+1/0
23.11.2011 15:29

ondrej80

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

no, ale to neni duvod jezdit autem. Ja dojizdel chvily z jizaku na smichov/divokou sarku. A jezdil jsem MHD. Proste jsem v MHD pracoval a o to mene jsem travil casu v kancelari. To bylo samozrejme kdyz jsem bydlel na kolejich. Pak jsem se prestehoval tak, abych to mel do prace pesky par mminut a mel tim i trosku pravidelny pohyb.

0/0
23.11.2011 16:13

síma25

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

A chápete, že to, co vyhovuje Vám, nemusí vyhovovat jinému? A to, co vy vnímáte jako výhodu, může jiný člověk vidět jako negativum?

0/0
23.11.2011 16:27

ondrej80

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Ale splodiny z vyfuku jsou negativum ne subjektivni, ale objektivni. Me prijde, ze kazdy se akurat trapne snazi obhajit, ze zrovna on tim autem jet musi.

+1/0
23.11.2011 16:47

Lanta 2OO4

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Já jsem autem v práci do cca dvaceti minut. Práci si vybírám dle toho jak je placená a dle toho zdali mě práce baví či nikoli. Blízkost k bydlišti je méně podstatná. Stejný je to i s bydlením. To jsem vybíral podle lokality aby bylo blízko do zeleně a současně aby byla dobrá dostupnost do centra města . Blízkost do zaměstnání je opět méně podstatná;-)

0/0
23.11.2011 15:32

ondrej80

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

no vidite, ja to mam 20 minut pesky do prace a na kole jsem na za 10 minut v prokopaku. A jsem znechucen lidmi, co mi jezdi kolem baraku (u Palacaku). Nevim, proc ja mam dychat to, ze se stiti mhd.

0/0
23.11.2011 15:46

Lanta 2OO4

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Od Palačáku za deset minut v Prokopáku pěšky fakt asi těžko. Bydlím na Barrandově v kaskádách a do Prokopskýho údolí koupám z okna;-)

0/0
23.11.2011 16:15

Lanta 2OO4

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

koukám - oprava;-)

0/0
23.11.2011 16:16

ondrej80

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

20 min pesky do prace. 10 minut na kole z prace do prokopaku

0/0
23.11.2011 16:26

černej oes

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Jste šťastný člověk. Škoda, že se podle vás nemůže zařídit celá republika.

0/0
23.11.2011 16:49

ondrej80

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Ja nechci po nikom, aby se ridil podle nekoho. Jen nechci, aby svym jednanim omezovali druhe. Prirozeny presun cloveka z mista na misto je chuze. Proto ma mit chodec absolutni prednost mimo MHD. A i dopravu organizovat smerem k chodcum. Nevidim zadny argument, proc lide chodici po meste, musi dychat splodiny z aut.

0/0
23.11.2011 16:57

černej oes

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Jules Werne měl doscela slušnou fantazii. Před vámi by zbledl závistí.

Zavedeme v  Praze koňská spřežení, ale to vám zase bude vadit, že kůň vyměšuje, Mrkněte se ve kterém století žijeme, jsou věci, které se prostě  zrušit nedají. Jiná doprava než pěší je mezi nimi. Lidé chodící mimo města také nemusí dýchat splodiny z aut. a tak  bychom patrně měli auta zakázat plošně.:-/

0/0
23.11.2011 17:09

ondrej80

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Ja nemam problem s koni. To vy fantazirujete a podsouvate sve myslenky za me. Nevidim duvod, proc by se nedala omezit doprava ve mestech. Praha ma slusne fungujici MHD. Auta ve meste klidne ozelim v jakemkoliv stoleti. Ale jak jsem psdal, kazdy se trapne snazi obhajit neobhajitelne.

0/0
23.11.2011 17:20

černej oes

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

Nemáte, měl byste. Doprava se ve městech ani jinde omezit částečně pochopitelně dá, ale z vašich slov plyne, že byste  ji zrušil. Jako vše, co vás obtěžuje nebo dokonce omezuje. Již vidím ty krásné chvíle, až se bude zboží do obchodů rozvážet tramvají.

Mně v Praze také dost věcí vadilo, ale bylo mi jasné, že je neovlivním.  Odstěhoval jsem se s rodinou na polosamotu u lesa a když musím do Prahy, jedu pochopitelně autem. A schválně svým bývalým spoluobčanům dýmám pod okny.

Skutečně se trapně snažíte obhájit neobhajitelné.;-D;-D;-D

Howgh.

0/0
23.11.2011 17:34

ondrej80

Re: A čím se má člověk po Praze asi pohybovat?

To uz prekrucujete. Ja nekomentoval profesionalni ridice (zasobovani, taxi, ....). Pouze gaucaky, kteri maji volbu. Nepodsouvejte mi sve extremy.

Vas pristup k byvalym spoluobcanum jevi znakmy primitivismu.

0/0
23.11.2011 17:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.