- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Způsobují zcela zbytečné brždění a rozjízdění, takže více prachu z destiček a sazí z nafťáků. A osobně když vidím "ležícího policajta", tak brzdím i rozjíždím se prudce, ať si to kolem užijí, když tam ten protivný nesmysl musí mít ...
To je to samý jako s omezením rychlosti kvůli hluku - taky se dá jet 50 na 4 a 50 na 2 - v takových místech zařadím tu dvojku.
Za auto zaplatim na danich rocne nekolik desitek tisic korun. Z kazdeho litru benzinu cca 20 Kc (DPH + spotrebni dan), znamka, DPH z autodilu, oprav, povinneho ruceni, pojisteni. Pri nakupu auta DPH, dan za registraci/prevod vozidla. A nejaky usoplenec, ktery v Praze studuje gender studies, od rodicu si nechava posilat kapesne, v zivote neprispel do statni kasy ani korunu, me bude omezovat a vymyslet si nesmysly o 30 na vedlejsich ulicich, to snad ne!
A víte proč ? Protože díky jim se ještě vejdu do tramvaje. Kdyby u nás nechali všichni doma auta, tak se nedostanu do práce, protože tramvaj by byla k prasknutí už na druhé zastávce od obratiště. Jen ať jezdí klidně všichni.
Já mám zase ráda lidi, kteří používají MHD, protože každý z nich znamená o plechovku míň na silnici. Dá se v podstatě mluvit o symbióze mezi námi dvěm:). Tak proč tady spousta lidí v diskuzi vnucuje ostatním svůj úhel pohledu a bezhlavě prosazuje, aby všichni jezdili MHD, nebo naopak auty? Je dobře, že každému vyhovuje něco jiného, jelikož v obou extrémech bysme se pozabíjeli.
Skutečně co vyrábí cokoli pro auta. Statisíce. Takže zavřeme silnice a dálnice a budem jezdit městskou.
Auta se přestanou kupovat , vyrábět a budeme mít nové nezaměstnané. A ti co ještě dělají na ně budou platit. Souhlasíte? Berete?
Čím víc lidí bude jezdit auty, tím lepší pro naší ekonomiku. Smůla je jen jediná, že se nestaví smysluplně a hospodárně. Parkovací zony či různé mítné je děs, ale proč ne, aspoň obchodníci malí zkrachujou a všichni budou jezdit, do teska atd., kde budou moci zaparkovat přímo. A ti co řvou, že jim parkují pod okny lidi mimo Prahu tam budou jezdit městskou, protože jim ty krámy u baráku prostě zkrachujou.
A jak pomůže snížení rychlosti ve vedlejších ulicích pražské dopravě a snížení smogu? Já nevím, ale vážně mě to zajímá. Nějak si nedokážu představit, jak to pomůže. Stejně tak pěší zóna na Smetanově nábřeží. Sice by byla pěkná, ale co když akorát vystrčí auta do vedlejších ulic, kde budou smrdět, akorát jiným lidem pod oknem. Je jedoduchá říct "každému je jasné..." nebo "Každý vidí...", ale pokud mi občanská sdružení nedají vlastní studie a simulace, jak se provoz v metropoli změní, těžko s nimi můžu souhlasit nebo nesouhlasit...
Demagogie je v tomto případě základ - fakty se nikdo nezatěžuje.
Řešení pro Prahu, jak ho vidí motorista: 1) urychleně dokončit R1 a dostat tranzit úplně mimo město.2) dokončit městský okruh a dostat tangenciální IAD dopravu mimo ulice města, vyjma posledních úseků. 3) umezit magistrálu, udlělat z ní městský bulvár. 4) uvolnit vyhrazené pruhy motorkám a plně autům obsazeným 4 osobami..5) zrušit parkovací zóny nebo je upravit tak, aby obsluha města (živnostníci, instalatéři atp. mohli legálně zaparkovat u svých zákazníků. 6) upravit systém MHD - protože MHDčko je věc praktická a šetřící životní prostředí, ale ve velké metropoli pouze v systému sběrné parkoviště mimo metropoli->dráha/metro->tramvaje. Páteřní linky autobusů ze sídlišť s frekvencí 1 bus za dvě minuty nijak prostředí nepomáhají, to je nám asi jasné, že.
Když všichni přestou jezdit autem, tak stát se položí. Přeci jen daň z pohoných hmot je poměrně vysoká částka z každého litru. Když kuřáci přestanou kouřit, tak to stát položí podruhé. Opětovně vysoké zdanění pro stát. Tak proč omezovat něco, co státu sype poměrně dost veliké peníze. To že je stát neumí věcně přerozdělit, je věc druhá.
Vite kolik stoji jenom Blanka? Kolik stoji opravy a vystavby dalnic?
Nemám radost jezdit po zacpané magistrále, nebo zacpané Průmyslové a nejvíc mě vytáčejí takoví "aktivisté" co za naše peníze (např. magistrátní granty) dělají vše pro to, aby nám ten život ztížili. Boj proti městskému okruhu, černé scénáře jak se přivede do centra víc aut a jak se nic nezmění (btw po spodní části jižní spojky se teď jezdí jedna báseň!). Já to odhaduju tak, že dobře polovina dopravy na magistrále je tranzit nebo tangenční doprava a ti lidi milerádi pojedou dál, ale plynule! Výsledkem bude méně emisí (polétavý prach vzniká z dieselů a optřebením pneu a brzd z neplynulé jízdy!) a lepší život.
Další co mě vytáčejí jsou NIMBY aktivisté, nakonec poslední etapu máme v Běchovicích. Kamiony v severojižním směru decimují Jižní a Spořilovskou spojku a pár lidí z Běchovic blokuje výstavbu východní větve R1, která naprosto extrémně ulehčí dopravě v Praze, protože odvede tranzit nejen z centra (os. vozidla) ale i z periferie (kamiony na průmyslové a jižní spojce).
Oni jednou i ti aktivisté dospějí, zmůžou se na auto a budou v něm jezdit pomalu i na záchod :-D
Tak tihle zoufalci už byli minulý týden na nadchodu přes magistrálu před Nuselákem. Měli stejný transparent jako u muzea a ještě se u něj fotili s rouškami na ksichtech.. Transparent tam samozřejmě nechali (pochybuju, že na to měli povolení). Kdybych věděl, jaké mají argumenty (včetně té 30ky), asi bych se s nimi pustil do debaty, vždycky mě dost zajímá, jaké odpovědi by z nich vylezou, když nemají rozhovor předem připravený. Dost často se jedná o lidi, kteří ani neví, co a proč se dělá, hlavně když se proti něčemu protestuje.
Když pojedu do centra, auto nechám doma. Do práce chodím skoro pořád pěšky (20 minut). Ale jinak preferuju auto, skoro vždycky je rychlejší než mhd.
Cele tohle je o tom, ze minuly tyden vsichni v Praze nadavali na smog, ale jen dost malo lidi napadlo jet do prace MHD.
mozna by prazske matky tedy mohly poskytnout navod jak se dostat do prace jinak. ja mam totiz praci v takove vzdalenosti ze pesky je to daleko ale preci jen ne tak abych kazdy den platil 2x 32kc, mam to 15 minut ale s prestupem na strasnicke (opencard, dekuji, nechci, radeji budu hazet penize do kanalu kde je muze najit nejaky bezdomovec ktery by z toho mohl mit preci jen nejaky uzitek) za precpanou smradlavou tramvaj.
Přecpanou MHD,v zimních měsících plnou "vonících" bezdomovců? Děkuju,nechci. Až bude pražská MHD kvalitou služeb a čistotou na úrovni vyspělých zemí pak se o tom dá uvažovat,ale takhle opravdu ne. Jednou za čas jedu MHD a když vidím ty špinavý sedačky tak se mi chce zvracet.
Jinak představa aktivistů,že ovzduší zlepší zpomalením provozu na vedlejších komunikacích je vážně z hodně vtipnýho soudku. Tím ,že auta budou projíždět úsekem pomaleji a déle totiž naopak procento zplodin z aut ještě vzroste
Nohy jste uz zkusil? Ja je k presunu pouzivam leta a fajn.