Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na trati z Benešova do Votic pojedou cestující dvěma novými tunely

Na trati mezi Benešovem a Voticemi roste unikát, vlaky tudy v budoucnu projedou v 18 kilometrů dlouhém úseku hned pěti tunely. Zatím byly otevřeny první dva z nich - Votický a Olbramovický. Ty měří dohromady něco málo přes jeden kilometr. Modernizace má trať podstatně zkrátit a umožnit vyšší rychlost vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

paskundilek

Za hranicí představivosti

"vlaky tu budou moci jezdit rychlostí až 150 kilometrů v hodině, soupravy s naklápěcí technikou dokonce 160 kilometrů za hodinu"

Druhá dekáda jednadvacátého století, tomu se ani nechce věřit. Za dalších dvacet let u nás možná budou jezdit některé vlaky tažené lokomotivou s proudnicovou karoserií až 173 kilometrů v hodině - dokážete si takovej fofr vůbec někdo představit? 8-o

+1/0
30.11.2011 23:20

Atomas

Re: Za hranicí představivosti

To není možné, domnívám se, že v takové rychlosti je to pro lidi nemožné. V takové rychlosti už není možné ani dýchat ;-D

0/0
1.12.2011 8:29

turista-

Re: Za hranicí představivosti

Tyhle rekonstrukce zanedbaných klasických tratí po trasách tranzitních koridorů, měly být podle původních plánů hotové v roce 2000. Jelikož se s tím patláme ještě v roce 2011, tak zjevně nemáme ani na toto.

Ovšem vysokorychlostní trať na 250-300 km/h (po které zřejmě voláte), stojí trochu více - je to zcela nová stavba, cena zhruba jako dálnice. Jenže my raději stavíme ty dálnice.

0/0
2.12.2011 9:47

Dr. Fe (5)

Zase chybí mapka

Jaký smysl mají tyhle články když tam chybí to základní ? !

0/0
30.11.2011 21:38

Ruler

už aby to bylo

z Prahy do Tábora se to neskutečně vleče...

0/0
30.11.2011 21:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.