Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Válka Středočeského kraje s Ropidem může skončit kolapsem dopravy

Středočechy čeká největší revoluce ve veřejné dopravě za posledních šestnáct let. Nejen, že vypovídá smlouvy s dopravci a chce nově nastavit celý dopravní systém, ale zároveň chce ukončit spolupráci s Ropidem, který organizuje pražskou i příměstskou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HrubesaMares

hmm

pokud ROPID nektere informace vubec nedoda, tak to je ta "jina metodika"?

ROPID je akorat predrazeny preposilac penez, stejne jako treba TSK nebo RSD. Nejpresnejsi slovo slovo vystihujici jejich cinnost je "darmozrout". Na tom zadna metodika nic nezmeni. Rv

0/0
7.12.2011 11:16

Asenad

Jednoduché řešení

Kraj nebude platit dotace RIP  a vy  středočeši  nebudete tedy  přestupovat, ale pořádně se prohnete.při placení

0/0
1.12.2011 19:45

Vosta Jindra

Rath je tragedie stejně jako SID

SID nemá dodnes žádný pořádný systém, není napojený na železnici, má nižší standardy a nemá ani internetové stránky s jízdními řády. Cestou není válka s PIDem ale jejich propojení, aby se na jednotnou jízdenku dalo cestovat po Praze i Středních Čechách. Tohle jde přesně opačným směrem, a to hlavně v přímém sousedství Prahy, kde PID funguje fakticky jako městská doprava.

+1/0
1.12.2011 14:22

Králík z klobouku

Re: Rath je tragedie stejně jako SID

Celostátní informační systém o jízdních řádech je lepší řešení než nějaké separátní informační systémy jednotlivých "integrovaných" systémů. Jízdní řády SID jsou plně propojeny s celostátním systémem. Návaznost SID na železnici je zajištěna už tím, že obojí objednává a organizuje kraj. Je hezká myšlenka mít jednu velkou předplatní legitku, za kterou se člověk sveze čímkoliv, koupí s ni a ni rohlík a ještě má v ceně opravu deštníku, ale pak je právě problém, že přestávají fungovat ekonomické mechanismy a vše se stává neefektivním. Nevím, jestli Mráčkovi hráblo nebo ne, ale je fakt, že to byl on, kdo PID víceméně vybudoval. A je fakt, že nepamatuji snad ani jediné transparentní výběrové řízení na dopravce vyhlášené ROPIDem - ani za Mráčka, ani po Mráčkovi.

0/0
7.12.2011 15:04

boubinek3

Co jste zvolili Středočeši

to halt máte:-P

0/0
1.12.2011 12:39

Vážný

Praha a už vůbe nikoli ROPID nemohou zabránit busům SID

vjezd do Prahy a ani využití zastávek. Protože v takovém případě by to ve správním řízení rozhodlo MD a případně soud.

Ale myslím, že jde o dělostřeleckou přípravu před volbami. Buď Rath uspěje a pak přinutí ROPID hlavně snížit jízdné a pásma, nebo ne a pak vše špatné půjde za ROPIDem, a možná dojde k nějakému chvilkovému boji stylu, že ROPID nedostane krajské dotace a na jejich původních linkách kraj schválí linky jiných dopravců. A v Praze jim maximálně mohou neumístit vývěsky. Ale to v pohodě nahradí internet a letáčky ve vozech. S Rathovým ks..čejem.

0/0
1.12.2011 12:34

boubinek3

Re: Praha a už vůbe nikoli ROPID nemohou zabránit busům SID

Ať jim Dráth najde práci doma a NEMUSEJ do Prahy jezdit vůbec. Já bych mimopražskejm natáhnul takový mýtný, že by byl hned na Jižní spojce klídek:-P

0/0
1.12.2011 12:38

eQuido

Re: Praha a už vůbe nikoli ROPID nemohou zabránit busům SID

Ve vjezdu do Prahy jim samozřejmě zabránit nikdo nemůže. Ale na zastávkách smí (zjednodušeně řečeno) zastavit jen ten, kdo má souhlas ROPIDu. A to SID určitě nebude :-)

0/0
5.12.2011 11:44

Králík z klobouku

Re: Praha a už vůbe nikoli ROPID nemohou zabránit busům SID

ROPID se nemá k užívání zastávek dopravci vůbec co vyjadřovat. Vyadřovat se může obec v samostatné působnosti, silniční správní úřad a dopravní úřad (čili magistrát), vlastník komunikace (čili většinou TSK), vlastník označníku zastávky (číli většinou TSK nebo DPP), dopravní policie, každý jen ze svého hlediska. Jakákoliv neoprávněná diskrimnace by měla být postižitelná Úřadem pro hospodářskou soutěž. ROPID může nanejvýš rozhodovat, jakou dopravu u koho objedná nebo neobjedná. Do toho, co neobjednává, mu vůbec nic není.

0/0
7.12.2011 14:40

Dusan321

K te doprave

Ono je jeste otazkou zdali by nebylo jednodussi ty obce, ktere dnes stejne realne slouzi pouze jako nocleharna Prahy proste pripojit k Praze a zavest tam normalne PID. Takove ty Jesenice, Vestce, Zdiby a podobne uz stejne nejsou samostatnymi mestecky, ale povahou spise prazkymi ctvrtemi.

+1/0
1.12.2011 12:26

net.Xtreme se nevzdává

Válku

Myslím, že vzhledem k tomu, že většina Středočechů jezdí stejně do Prahy (nejen) za prací a po Středočeském kraji tolik ne, na tom Ropid neprodělá a bude to ještě zajímavé, jak Rath vysvětlí, že bez Ropidu to není o nic lepší.

0/0
1.12.2011 11:42

black_jack se srazil s cenzorem

Re: Válku

rath zrusi ropid a za usetrene penize bude linka do hostivic zdarma... to je takovej ......, ze ho neni rovno...

0/0
1.12.2011 12:11

black_jack se srazil s cenzorem

.

pred casem rath potichu zdrazil litacky...

btw rath o tomhle uvazoval myslim pred dvema lety, to to chtel dohodit nejake spriznene firme... a uz je to tu zase..

0/0
1.12.2011 11:19

Dusan321

Dve mozne motivace

Napadaji mne jenom dve mozne motivace pro toto rozhodnuti:

a) Stredocesky kraj je po Rathovi do te miry financne na dne, ze uz proste nema na to platit ROPIDu puvodni rozsah dopravy. Tak se s ROPIDem jakoby rozhada a nasmlouvaji se omezene sluzby od jine firmy. Pak bude vsude bohorovne tvrdit, ze dopravni obsluznost se ve skutecnosti zlepsila

b) Rath vi, ze nema sanci na znovuzvoleni, tak zaridi jeste odkloneni financnich zdroji z podpory hromadne dopravy ve Stredoceskem kraji smerem do stranicke kapsy (a samozrejme, ze i do sve). Pokud se ta smlouva sikovne uzavre jako nevypoveditelna na deset let, tak z toho muze byt pekna sumicka a nasledne oci pro plac tech co prijdou po nem.

+1/0
1.12.2011 8:50

zachrance_od_mravence

Re: Dve mozne motivace

d) na oko se s dopravcem rozhada a pohrozi vypovezenim smlouvy aby si pripravil paku pro snizeni cen (inu i to je mozne)

e) vychazi z b) ale spis me napada spalena zeme, behem poslednich par let ve funkci rozjebat stredocesky kraj do chaosu pod zaminkou boje proti korupci/monopolu/rozhazovani a po volbach z opozice halekat jak to jeho nastupci likviduji kdyz on nastavil cestu k prosperite a rustu...

+1/0
1.12.2011 9:28

Leinad

Re: Dve mozne motivace

d) Proč by to dělal tak důrazně a napínal své obyvatele i starosty, když může v klidu pohrozit jiným a levnějším dopravcem, vyhlásit konkurzy a těsně před volbami se pochlubit jejich výsledky?

0/0
1.12.2011 9:45

Thomas0023

Je ale pravda ze je to drahy

Ratha osobne nesnasim, ale je pravdou ze kdyz jedu ze Stary Boleslavi na Cerny most s ROPIDem tak uz kdyz jsme dva tak se vyplati jet autem. To mi pripadne jako trochu ulet. A to jsou jeste dotovany? Navic vetsina ridicu na tehle trase by si zaslouzila dostat pres drzku. Jejich chovani ma ke slusnemu opravdu daleko. I kdyz pocitam ze to by se nezmenilo.

0/0
1.12.2011 4:23

Leinad

Re: Je ale pravda ze je to drahy

ROPID není dopravce, i když se tak tváří. Cena jízdenek v PIDu je kombinací projetých pásem a minut. Bylo by levnější, kdyby veškerou agendu ROPIDu(tvorbu linek, návazností,...) dělal kraj nebo kdyby se vše dalo jednomu dopravci(maximálně dvěma - busy a vlaky)

0/0
1.12.2011 9:11

zachrance_od_mravence

Re: Je ale pravda ze je to drahy

kraj ne, vemte si ceske drahy a jaky je jejich stav po letech monopolu ve statni rezii. taktictejsi by bylo pustit do provozu konkurenci s tim ze se muze podle cen v nasledujicich letech menit pomer pridelenych tras. pak uz jen hlidat kartelovou dohodu a verim ze by se dopravci predhazovali o koruny.

0/0
1.12.2011 9:31

Leinad

Re: Je ale pravda ze je to drahy

Tak nějak podobně to je.

Ale občas se poslouchá někdo, kdo na to nemá mít vliv (odbory DPP zakážou konkurz na určitou oblast), občas je výhodnější konkurz neudělat (vesnice chce bus do metra - zaplatí si svůj nebo jenom sjíždění z obchvatu a zastování cizího? Když vesnice řekne ROPIDu, tak ten pravděpodobně zajistí to druhé...)

0/0
1.12.2011 9:41

Yamdena

fakt super

Pan Rath se zcela zjevně snaží přesvědči Středočechy, že už svou práci dělat nechce - a že pokud zůstane ve své funkci i po dalších volbách, bude fakt lépe zmizet jinam. Pokud by se mi denní dojíždění mělo z celkových dvou a půl hodiny (tamzpět celkem, i takhle už musím přesedat) ještě protáhnout, budu vážně uvažovat o stěhování do Prahy.

0/0
1.12.2011 1:07

habr

Když něco funguje,

tak se to musí zrušit. Obce Prahy východ a Praha západ  si před lety partnerství s ROPIDem vyjednaly, aby lidi mohli do Prahy za prací dojížděk alespoň trochu kulturně, bez přestupování apod. Hodně lidí kteří v Praze pracuje má i různé měsíční až celoroční jízdenky které platí pro všechny pásma, tedy až k nim domu mimo Prahu.

Pokud se tento systém zruší, tak jsem zvědav na tu srandu. Kladeňáci budou vystupovat někde u Ruzyně, Po Strakonické někde na Cukráku, Z Jílového bude zřejmě přestupní stanice u Šeběrova apod.

Jedině kdo na to doplatí, tak lidi co do Prahy dojíždí, protože budou muset několikrát denně přestupovat, ztrácet čas čekáním na další spoj apod.

Doufám, že to Rath svým voličům dobře vysvětlí, proč přijdou o alespoň to základní pohodlí při cesdtě za prací, když ve Středočeském kraji je práce minimum (v řadě regionech - tento kraj je  vlastně jen noclehárnou zaměstnanců firem a úřadů v  Praze)

+1/0
30.11.2011 23:21

danny47

Re: Když něco funguje,

No přece MUDráthovi hoši nenechaj týct penízky někam jinam, když můžou týct jenom jim... né.... Tobude křiku, až Ropid nepustí linky SID na ty nejlepší místa v Praze...

0/0
1.12.2011 0:08

Keni

Re: Když něco funguje,

Jednou stranou se nedivim, ze to chce mit stredocesky kraj pod vlastni spravou. On totiz ROPID asi zadna skutecne prospesna spolecnost nebude (tedy verejne, clenum predstavenstva jiste ano.) To same nechapu, ze muze nekdo blokovat pouzivani verejnych nadrazi a zastavek. Mela by byt uzakoneno, co je verejna hromadna (neexpresni) doprava a ta mit stene podminky a povolit zastaveni jen neexpresni hromadne doprave.

Ale protoze 90% stredocechu potrebuje pouzivat i Prazskou dopravu, tak to asi je financne nejvetsi blbost. Prazaci si stredoceskou legitimaci delat nebudou a na jizdy po Praze by to museli utahnout jen stredocesi s dvema legitkama. Ale tomu, ze si na ty primeske linky sezenou levnejsi dopravce se stejnou kvalitou bych veril. Ale prijit o moznost jezdit na jeden listek z domova az ke znamemu na chatu bych prijit nechtel.

0/0
1.12.2011 0:50

Leinad

Re: Když něco funguje,

Průšvih je, že Praha je vlastní kraj, neboli černá díra do které jezdí hodně středočechů. 

Výsledky ROPIDu nejsou moc valné, faktem je, že se zatím jezdí. Středočeský kraj by však měl přestat dělat ROPIDu a svým obcím(zvlášťě těm blízko Prahy) naschvály, místo škození raději podporovat svůj SID. Pokud bude více spojů SID než PID a jedinné čeho si cestující všimne budou dvě jízdenky místo jedné, nebudu proti. Jenže nezdá se mi, že by za rušené PID spoje přibývaly SID, nezdá se mi, že obce nemohou přijít o přímý spoj na metro, ani že jsou obce respektovány,...

Ohledně té ceny by to bylo zajímavé - ROPID totiž nedělá přesné záznamy. Ačkoliv Rath chtěl aby se lidem s OpenCard tiskla jízdenka s cenou 0, tak dopravci takové věci nedělají. Asi je možné snížit průměrnou cenu, ale ať se tak děje bez naschválů a bez ztrát vlastním obcím.

0/0
1.12.2011 9:35

Leinad

Logický důsledek

PID a SID se už šťouchají dlouho, Mráček je jeden z důvodů. To bude ještě sranda.

0/0
30.11.2011 21:33

zea

Re: Logický důsledek

Nebude, díky evropské legislativě kraj zničí  dopravu na dalších deset let a vše se bude dalších deset let vracet do stávajícho stavu. Rath vsadil na špatného koně a zjevně staví na nesprávných informacích zakomplexovaného člověka bez špetky odborných zanlostí. Nikde se neobjevila informace, že dotace pro PID (300 obcí a cca 412 tis. obyvatel) je v letošním roce 86 mil. Kč a dotace pro ostatní dopravu cca 470 mil. (kraj má 1147 obcí a cca 1,2 mil. obyvatel). Bude-li kraj soutěžit sám, bez spolupráce s obcemi a se sousedními kraji, poruší také zákon o veřejných službách v přepravě cestujících. Podle prenotifikace ve Věstníku EU má v úmyslu vyšachovat obce jako objednatele, nechat je platit a nerozhodovat o ničem.  Dalším příkladem neodbornosti je dopravní plán SčK - (K-report). Nedivím se, že jsou starostové obcí vyděšeni.

0/0
30.11.2011 23:38

danny47

Re: Logický důsledek

Jo, co si Stře.očeši zvolili, to prostě holt maj... !!

0/0
1.12.2011 0:09

Yamdena

Re: Logický důsledek

Máme to, co zvolili důchodci  a nezaměstnaní koupení za 30 Kč. Tedy ti, kteří nikam denně nedojíždí...

0/0
1.12.2011 1:02

al.mucha

Re: Logický důsledek

Těmi důchodci myslíš báby a dědky, co je mladí přemluvili?

0/0
1.12.2011 8:45

Leinad

Re: Logický důsledek

Takových je ve vašek kraji většina?

0/0
1.12.2011 9:13

Yamdena

Re: Logický důsledek

No to se uvidí, až vyjdou výsledky sčítání lidu :-) Já neznám mezi svými známými skoro nikdoho, kdo by toho chlapa volil, kromě důchodců a mých známých bez práce.

Chceš mi říct, že si vysokoškoláci, studenti i pracující, co za prací dojíždí do Prahy zvolili kašpárka, který nám tu situaci zhoršuje dlouhodobě?

0/0
1.12.2011 11:01

carandache

Re: Logický důsledek

Tak tak! Středočeský kraj nejsou jen okresy Praha-západ a Praha-východ (které volily pravici), kterych se ta drátovina dotkne nejvíc. Lidem z Příbrami, Rakovníka nebo Kolína to může být celkem jedno.

0/0
1.12.2011 14:06

danny47

Re: Logický důsledek

To je jich tam tam tolik, nebo managéři a "sejlsreprezentativs" neměli čas jít  k volbám... ? ;-)

0/0
1.12.2011 19:12

Leinad

Re: Logický důsledek

Proč díky EU legislativě? Kraj možná dostane špatné účelové dotace, ale peníze nejsou všechno, zvlášť ne za těchto okolností.

0/0
1.12.2011 9:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.