Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rathův úřad přidal na plánovaný obchvat Prahy dva pruhy, opozice se zlobí

Návrh středočeského hejtmanství na obchvat Prahy, který by ulehčil tamní dopravě, se místním starostům nelíbí. Plánovanou dvouproudovou silnici chce hejtmanství nově čtyřproudou. Kraj by tak ušetřil, silnice 1. tříd totiž platí stát. Starostové krajské vládě vedené Davidem Rathem vyčítají, že s nimi projekt dřív neprojednala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TigerM

btsrb

4-pruha, pokud jsou to pruhy v jednom smeru, tak se mi zda opravdu hodne, ale dovedu si predstavit v teto podobe Prazsky "dalnicni" okruh, ve 4-6 pruzic (2-3 v kazdem smeru) misto okruhu pres suchdol a Cerny Most.

0/0
21.12.2011 14:18

p555

Re: btsrb

vnejsi okruh by jen doplnoval ten vnitrni prez Suchdol...

0/0
21.12.2011 14:52

ales1979

Re: btsrb

Vnejsi okruh je ten "Suchdolsky". Naprosto nesmysly a zcestny v dnesni dobe, kdy se tranzitni okruhy vedou X kilometru od mestske aglomerace. Vnitrni okruh je ten mestsky, jehoz soucasti je prave stavena Blanka, tak nemichejte hrusky s jablkama.

0/0
3.1.2012 14:46

hopajda

Každopádně

Aspoň se vyhne středočeský kraj korupcím a napakují se vládní úředníci, další výhoda je v tom že se nebude středočeský kraj zadlužovat na dalších 30-50 let. Už tak je tam dost závazků. Takže okruh asi nebude, holt na to nejsou peníze.

0/0
21.12.2011 11:22

Alex Murphy

Čáru do mapy umí namalovat každý.

;-D

0/0
21.12.2011 9:44

rabul

plus body pro ratha

tak ratha jsem taky nikdy nemusel - ale tohle je opravdu konstruktivni napad. c o v dnesni dobe proboha s dvouproudou silnici ? jak mohou byt ti starostove tak kratkozraci ? kompletni prazsky okruh chybi jako sul - a nejlepsi by byl 6 proudovy,R^

+1/0
21.12.2011 6:01

Kwak Kwakovič

Re: plus body pro ratha

Jim hlavně vadí, že s tím přišel Rath - žabomyší války. Dvouproudý okruh by ale byl furt ucpaný.

+1/0
21.12.2011 6:39

Don_Alex

Re: plus body pro ratha

opravdu si myslíš že změna projektu po projednání zásad územního rozvoje do stanu, který není nijak prověřený, tudíž sestřelitelný prvním advokátem, který sotva vyšel školu je dobrý nápad?

0/0
21.12.2011 8:08

Don_Alex

Re: plus body pro ratha

...do stavu...

0/0
21.12.2011 8:08

Volejbalové kladivo

Re: plus body pro ratha

gratuluješ Ráthovi, že dělá vše proto aby okruh nikdy nestál. Protože tato varianta je jednak zcestná a není ani naprojektovaná

0/0
21.12.2011 10:11

ales1979

Re: plus body pro ratha

O zcestnosti one varianty by se dalo polemizovat, tranzitni okruh nema v tesne blizkosti huste zabydlenych casti jakehokoliv mesta co delat, pochopili to vsude, pochopili to i na jihu Prahy, kde se Hitlerovych planu na tranzitni okruh nedrzeli a tak dnes nestoji v tesne blizkosti Lhotky, Modran a Libuse, ale vede o par kilometru jizneji. Proc to na severu nejde udelat stejne, na to si vazeny pane odpovezte sam.

0/0
3.1.2012 15:29

starej_vul

:-) ... jako motorista

Teda Rátha nemusím, ale "kruhový obchvat Prahy" to je mého srdce šampion. A k tomu kdyby byl 4 proudý, tak tomu fandim. Konečně nějakej slušnej nápad, který nám motoristům -a s nima i jejich rodinám- přinese nějaký užitek.

+1/0
21.12.2011 4:44

starej_vul

Re: :-) ... jako motorista

Následně jsem pochopil jak se počítají proudy na silnici .... tedy v mém příspěvku je myšlena 4-proudá  tak, že jsou 4 jízdní prihy v každém směru ... tam i zpět ... silnice o 8 pruzích

0/0
21.12.2011 5:33

svatej

Rathova dálnice... asi není řeč o R1?

R1 znamená Pražský okruh, pokud vím.

O Rathově dálnici jsem v životě neslyšel, pokud jde o další čtyřproudou rychlosní silnici, nějak jí nemůžu na najít mapě dálnic - http://www.ceskedalnice.cz/rychlostni-silnice/

A pokud ji pan doktor Rath skutečně vyčaruje, snad mu ve středočeském kraji pěkně poděkují...

+1/0
21.12.2011 3:31

hopajda

Re: Rathova dálnice... asi není řeč o R1?

Jak je uvedeno, ten název mu dala opozice. Pak je ještě důležité žít v realitě. Když někdo namaluje návrh do mapy, tak druhý den nebude dálnice postavená a i když se bude realizovat, bude to trvat pár let. Proto to nemůžete najít na mapě rychlostních silnic ČR ;-D;-D;-D

0/0
21.12.2011 7:48

Bělovousý děd

Kostelec nad Lesy asi ne, ze?

Co takhle zkusit Kostelec nad Labem, pane Kartografe?

+1/0
21.12.2011 0:09

krajta25

Hitler měl taky svoji dálnici...

0/0
20.12.2011 22:23

znám 008 dívku, nemá dukáty

horká jehla

Rozšířením obchvatu ze dvou pruhů na čtyři by kraj přenesl finanční odpovědnost za investici na vládu."

- Jak souvisí počet pruhů s třídou komunikace? Např. silnice II/491 je čtyřpruhová, směrově rozdělená (se svodidly uprostřed) a přitom je to silnice 2. třídy. Jo a pochopitelně se tam smí jezdit 90, páč víc, no to by bylo moc moc pirátské.

.

Článek mi připadá jako koncept-blábol. Podle mapky se zdá, že zahrnuje např. i úsek R1 511 Běchovice – Modletice, který přece není projektovaný jako dvoupruh! Je to tedy silnice R1, nebo jiná silnice?

0/0
20.12.2011 21:22

Dr. Fe (25)

Re: horká jehla

Článek je blábol a ta kresba je čirá fantazie nějákého rádoby novinářského nedouka.

0/0
20.12.2011 22:27

VMZDB

Re: horká jehla

No, to je nepochopení problému.

Pražský okruh zůstáva v územním plánu Středočeského kraje v nezměněné podobě. Navíc k Pražskému okruhu Rath udělal ze silnice druhé třídy II/101 šmahnutím péra dálnici, která místy vede přímo přes obce. Takže máme na severu Prahy dvě dálnice vedle sebe vzdálené několik kilometrů.

Předložili to zastupitelům a tváří se, že je vše OK. Ale OK to není, protože všichni (jednotlivci, obce, města, ministerstva, životní prostředí) se vyjadřovali k silnici 2. třídy. Asi byste měl jiné připomínky, když se vyjadřujete k tomu, že Vám pět metrů od baráku povede okreska a jinak k tomu, že Vám tam povede dálnice.

Je to normální podvod, záměrná záměna listin před projednáním.

Dal jste sousedovi souhlas se stavbou dvoupatrového baráku a on Váš souhlas přiložil ke stavbě mrakodrapu. To přece není OK.

0/0
20.12.2011 22:50

znám 008 dívku, nemá dukáty

Re: horká jehla

Aha, díky. Zase ale s takovouhle infrastrukturou bych se nebál v Praze uspořádat ani tu olym-pyjádu.

0/0
20.12.2011 23:38

Martin111

Tak honem

Už aby to stálo.

0/0
20.12.2011 21:01

milan963

Vidíte

a já si už takovou dobu myslel, že když obchvat, tak jasně že čtyři pruhy. To, co je zatím z Pražského okruhu postaveno, je přeci čtyřpruhé. To jako stavět další trapnou a přetíženou okresku...8-o

0/0
20.12.2011 20:49

znám 008 dívku, nemá dukáty

Re: Vidíte

No, přesněji mezi D5 a R 7 je šestipruh. Poté se kompletně rekonstruoval úsek od D5 do Slivence, ale zústal jako původní čtyřpruh, a s velkou slávou čerstvý úsek ze Slivence k D1 je také jenom čtyřpruh (v tunelech 3+2). Pokud je to trend, možná budeme na zbytku rádi za ten dvoupruh.

0/0
20.12.2011 21:35

Dr. Fe (25)

Re: Vidíte

510 (po rekonstrukci) a 511 (novostaba) má být šestipruh. Zbytek čtyřpruh.

0/0
20.12.2011 22:29

habr

Formality, která zablokuje dotčené obce

a vlastníky pozemků na desetiletí. Reálnost takové stavby bude v desetiletích, možná, že dřív bude celý vnější pražský okruh.

0/0
20.12.2011 20:35

David___Rockefeller

jeden pruh je nesmysl.

R^

0/0
20.12.2011 19:51

znám 008 dívku, nemá dukáty

Re: jeden pruh je nesmysl.

To je pravda. Chce to nejméně dva - pro každý směr po jednom. :-P

0/0
20.12.2011 21:14

Leinad

Ať si je přidá

Ať už si o nutnosti stavět silnice myslím cokoli, tak když už se staví, ať se staví pořádně :-P

Ale jednat se starosty by měl.

0/0
20.12.2011 19:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.