Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poděbradskou ulicí v Praze 9 pojedou od příštího roku tramvaje tišeji

Tramvajovou trať v Poděbradské ulici v Praze 9 čeká příští rok rekonstrukce. Mezi křižovatkou s Průmyslovou ulicí a Harfou budou položeny nové, tišší kolejnice. Místní obyvatelé se dočkají také jedné nové zastávky, tři stávající pak dělníci opraví. Nástupní ostrůvky budou širší a bezpečnější, opatřené zábradlím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TigerM

ach jo

...prestante uz redakce psat jako o nejakem vynalezu, 1. nejsou to nove modernejsi kolejnice, ale klasicke S49, bezne pouzivane na regionalnich tratich uz nekdo od roku 1920... 2. hlucnost na trati ovlivnuji predevsim panely, kde neni tak uplne jednoducha udrzba trati, predevsim udrzeni geometrie, (proste panely tak snadno nesrovnate jako koleje na prazcich ve sterku) ...

Jsou i useky se zlabkovou kolejnici NT1 a zadny rozdil v hlucnosti oproti S49 tam neni... je to skoda, ale clanek je pak o nicem, nebo je silne tendencni...

+1/0
30.12.2011 23:28

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

tak mezi kolejema vysadte alespon tu travu. Vzdyt

to vypada strasne

0/0
30.12.2011 21:26

Martin Šubrt

Re: tak mezi kolejema vysadte alespon tu travu. Vzdyt

Vypadá, ale udržujte to pak... Ono sekat a zalévat ve velkém není dneska už nic levného a DP na tom tratí spoustu peněz, které by se daly vynaložit lépe. Navíc pak trať trošku ztrácí své vlastnosti a podloží promísené se zeminou odejde dříve a oprava je pak nutná dříve a rostou náklady. Kromě toho se hůře průběžně upravuje poloha kolejnic, což je právě naproti tomu výhoda běžného "železničního" svršku. Takže tráva je vhodná spíše do krátkých míst se zástavbou, kde si údržbu třeba zajistí městské části apod. Není to jen o té nesporné kráse, ale musí se vzít do úvahy víc souvislostí. Zvláště, když DP má poměrně akutně řešit řekněme 50 km tratí, které zrovna v dobré kondici nejsou...

+1/0
30.12.2011 21:54

Tom Hagen

Re: tak mezi kolejema vysadte alespon tu travu. Vzdyt

Především by měl být radikálně a pořádně vyřešen Libeňský most,

nejlépe snad i stržen a postaven znovu - pořádně.

0/0
30.12.2011 22:17

Martin Šubrt

Re: tak mezi kolejema vysadte alespon tu travu. Vzdyt

No jo, to by ovšem na tento most, jehož oprava v režimu zbourat  a postavit znovu je plánována nejméně 5 let...muselo mít město peníze. Tuším, že potřeba je nejméně miliarda. A dokud město most neopraví, je ze strany DP nesmysl opravovat tu trať. Je pravda, že tam je velká rezerva v rychlosti tramvají a oprava by velmi zvýšila kvalitu přepravy. Jenže v tragickém stavu jest i most Hlávkův, kam pravděpodobně půjdou peníze dříve...a další peníze půjdou postupně do roku 2015 na sanaci mostu Nuselského... Inu, Bémova doba investovala špatně, ovšem vydatně, takže nic nezbylo na věci potřebné.

0/0
30.12.2011 22:25

Leinad

Re: tak mezi kolejema vysadte alespon tu travu. Vzdyt

Po shlédnutí http://www.ospea.cz/soubory/pdf/srovnani_tramvaji.pdf , informací okolo Open Card, stavbě pomalého metra do polí (Letňany s krásnou vlasností - podle idosu je na Nový Prosek-Florenc často výhodné jet busem přes "Prosek přestup na metro C" na Českomoravskou a pak béčkem)

+1/0
31.12.2011 0:12

InstinkTT

Re: tak mezi kolejema vysadte alespon tu travu. Vzdyt

Miliardu minimálně. Bohužel je reálná cena cca 600 M. 400 M jde víte kam... RvRvRv

0/0
2.1.2012 21:07

lukim

Je to výborný

nápad, jak znemožnit v případě jakéhokoli problému na vozovce se vyhnout po kolejích. Nejvíc to asi budou chválit záchranáři a policajti!!Rv

0/0
30.12.2011 20:50

MF DNES to jediná hraje s náma

Re: Je to výborný

Vzhledem k tomu, že ta silnice tam je 4proudá, tak neni problém, aby auta udělaly místo

0/0
30.12.2011 21:06

Tom Hagen

Re: Je to výborný

Hlavně aby nám tam ty čtyři pruhy vydržely.

Jak jsem začal číst o těch širších a bezpečnějších ostrůvcích, vybavila se mi "modernizovaná" trať mezi Kotlářkou a Sídlištěm Řepy  RvRv;-€

(také tam kdysi byly dva pruhy tam a dva zpátky)  :-/:-/

0/0
30.12.2011 21:38

Martin Šubrt

Re: Je to výborný

To ovšem není problém tramvají. V cizině je naprosto běžné, že je vedle tramvajové trati s otevřeným svrškem jen jeden pruh. Víc tam dbají na to, aby vedle nebyly kolony, nebo aby ten jeden pruh byl široký tak, aby se vyhnout bez problémů dalo. V cizině totiž takové tratě dělají desetiletí a z hlediska záchranářů je berou asi tak, že to je stejně, jako by tam jel parník. Po vodě taky sanitka neprojede. Mimochodem od Kotlářky do Řep jsou stále všude 2 pruhy na obou  stranách. Pokud tam je zúžení na jeden, tak jen u přechodů pro chodce...a záchranáři kolonu vozidel i tam mohou v pohodě předjet. Pokud jsou náklady na zakrytou trať někdy až 4x větší (včetně následné frekvence údržby) než "železničního" svršku, není v naší realitě aktuálně jiné volby...Vytáhněte každý rok pro DP třeba místo 500 miliónů na opravu tratí 2 miliardy a dostanete zakrytou trať. Pak si někde šetřete peníze na její opravu určitě do 10 let, zatímco ta odkrytá vydrží i 30 let...jen po ní občas projede podbíječka..

+1/0
30.12.2011 21:49

Tom Hagen

Re: Je to výborný

To jsem měl právě na mysli, ta zúžení na jeden pruh u přechodů pro chodce  Rv:-/

0/0
30.12.2011 22:13

Amoniak II

Re: Je to výborný

Tak ta tam určitě budou. Tuhle blbost si určitě "dopravní experti" neodpustí - ani kdyby měla mít za následek libovolné dopravní problémy. Podívejte se třeba na Jugoslávských partyzánů.

+1/0
30.12.2011 22:20

Martin Šubrt

Re: Je to výborný

No jo, jako "experti" to prostě máme napsáno v normě. Když se postaví novej přechod, nebo opraví starej s posunem obrub, nebo s novou zastávkou a jsou tam dva pruhy, prostě tam MUSÍ být buď semafor nebo zúžení na jeden pruh. Do norem se to dostalo jako reakce na přejeté chodce druhým autem vedle zastavivšího. A výběr projektanta je fakt tristní. Když tam dám semafor, lidi budou běhat na zastávku na červenou a auta brzy jezdit na červenou taky, bo tam světla nejsou potřebná. Tak zbývá zúžení na jeden pruh...osobně si myslím, že by bylo vhodnější ponechat někdy ty pruhy dva, ale např. zvýšit vozovku do úrovně chodníku, aby se sice proud vozidel zpomalil, ale jel dál plynule. Dál třeba před přechodem zamezit mezi pruhy předjíždět nějakou stavební úpravou apod. Bohužel norma je striktní, takže aby někde mohly dva pruhy zůstat, radši se ani přechody neopravují... Máme pitomé normy. V rámci snahy o bezpečnost vedou k absurditám.

0/0
30.12.2011 22:30

Amoniak II

Re: Je to výborný

Řešení jsou asi jen dvě. Buď pouze opravovat stávající stav nebo vymyslet metodu, jak normu obejít. 

"Zklidňování" a jiné překážky jsou jen móda, brzy nás situace donutí dopravovat se především levně a efektivně.

0/0
30.12.2011 22:53

TigerM

Re: Je to výborný

jenze to v tom pripade bude MHD, nebot zabere mene mista a prepravi vice osob, ...

0/0
30.12.2011 23:34

Martin Šubrt

Re: Je to výborný

Nebo pracovat na změně normy na základě zdokumentovaných nevhodných situací ;-)

0/0
31.12.2011 10:47

Leinad

Re: Je to výborný

Přechod přes dva pruhy (jeden tam a jeden zpátky) je taky nebezpeečný? Prosím o odkaz na normu.

0/0
31.12.2011 0:05

Martin Šubrt

Re: Je to výborný

Ne, přechod přes dva pruhy v jednom směru je podle normy "nebezpečný"...přechod přes dva pruhy vedoucí opačným směrem nikoliv, ten být může, ovšem tam zas platí maximální délka takového přechodu, někde okolo 7,5 metru.

0/0
31.12.2011 10:46

Tom Hagen

Re: Je to výborný

A o zakryté trati jsem nic nepsal, naopak jsem fanoušek otevřeného kolejového svršku, líbí se mi to  :-P

0/0
30.12.2011 22:15

Martin Šubrt

Re: Je to výborný

Sorry, byla to souhrnná reakce na hlavní příspěvek vlákna a vaši poznámku ;-)

0/0
30.12.2011 22:31

MF DNES to jediná hraje s náma

no hlavně ty bezžlábkový tratě jsou podstatně levnější

a ten menší hluk je jen nepodstatnej vedlejší produkt.

+1/0
30.12.2011 18:00

Leinad

Re: no hlavně ty bezžlábkový tratě jsou podstatně levnější

Ale musely se předpisovat předpisy, jelikož před pár lety byla rychlodrážní jenom kt8. Snad nebude moc průšvihů.

0/0
30.12.2011 20:15

MF DNES to jediná hraje s náma

Re: no hlavně ty bezžlábkový tratě jsou podstatně levnější

Tak snad ne. Už to tak jezdí na trase Řepy-Anděl a zrovna tady byly ještě dřív, tak snad nic. A hlavně si myslim, že bude i levnější a rychlejší ty tratě opravovat. Já když si vzpomenu, jak u Krematoria Motol skladovali ty velký betonový kvádry právě z opravy tramvajový trati, tak si řikam, že odhrnout kamení je proti tomu hračka.

0/0
30.12.2011 20:27

TigerM

Re: no hlavně ty bezžlábkový tratě jsou podstatně levnější

S49 je samozrejme vyrazne levnejsi, hluk neovlivnuje kolejnice, lae konstrukce trati, jinak se bezne pouzivala i v jinych mestech CR, ... mj. zadna z tramvaji nema problem jezdit po techto kolejnicich...

0/0
30.12.2011 23:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.