Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodloužení trasy metra A se prodraží. Ražbu komplikuje tvrdý povrch

Prodloužení trasy metra A do Motola bude patrně dražší než se původně předpokládalo. Dělníci, kteří na výstavbě pracují, narazili totiž na výrazně horší geologické podmínky, než s jakými se počítalo. Původní odhadovaná cena za nový úsek trasy, zhruba 21 miliard korun, tak pravděpodobně ještě poroste.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fuse

Nejzbytečnější nástavec metra všech dob

Jsem upřímně zvědav, jestli po zahájení pravidelného provozu bude jezdit z Dejvický dál každá druhá soouprava, nebo jen každá třetí, případně systém kina - když se vás sejde aspoň 20....Rv

0/0
4.1.2012 11:44

-Komedie-

Re: Nejzbytečnější nástavec metra všech dob

Proč?

někdy si fakt říkám, jestli se v diskusích idnesu sešel výkvět inteligence, když tu všichni všemu rozumí, nebo jenom banda lemplů, co do všeho krafe z dlouhé chvíle.

0/0
6.1.2012 15:48

MIR80

A je zvlastni

ze se vzdycky narazi jen na horsi podminky a tudiz je to drazsi, ze se nikdy nenarazi na lepsi podminky a tudiz by to bylo levnejsi

0/0
4.1.2012 9:05

-Komedie-

Re: A je zvlastni

Narazí. jen se o tom nepíše - není to titž tolik mediálně zajímavé.

0/0
6.1.2012 15:49

Pravdu lze smazat, ne umlčet II

Tvrdý povrch ?

Patrně už narazili na ložiska diamantů někde ve 12km hloubky ...

0/0
2.1.2012 21:09

vikýř

napříště

zadat dílo i jiným firmám, např. z EU. Uvidíme, jak si kdo s horninou poradí a za kolik? Metra se staví všude v Evropě, nelze se vymlouvat na nedostatek vhodné technologie a kapacit v době krize. Dtto pro dálnice.

0/0
2.1.2012 15:56

szalas

škoda

z hlediska pravděpodobnosti již by to někdy mohlo vyjít i levnější, ale matematika selhává:)

0/0
2.1.2012 15:35

arborman

Tunel?

Ano a né jenom ten co se razí..., k čemu jsou všechny ty studie za milióny, když pak stavební firma narazí na problém a chce další prachy? Nic bych jim nedal.., předložili nabídku, ta se podepsala a teď ať se snaží..

+1/0
1.1.2012 12:34

larkin

Re: Tunel?

Máte pravdu, skutečně byly "studie za milióny". Kupodviu studie nestačily a musel se dělat projekt pro územní rozhodnutí, také za milióny, projekt na stavební povolení za milióny, dokumentace pro výběr zhotovitele a realizační dokumentace ... za kolik? Za milióny ! ! ! V případě stavby takového rozsahu jsou ale zcela opodstatněné ;-)

Otázka zní, zda těch miliónů byl dostatek, zvláště pak na inženýrsko-geologický průzkum o kterém celá takováto stavba je. Nutno si uvědomit, že se stavba odehrává v podzemí, kam kupodivu nikdo nevidí a ani sebelepší I-G průzkum 100% nezaručí správnost informací, když jde o trasu dl. 6 km a odehrávají se v hloubce průměrně 30 m.

Mimochodem, nabídku podepisuje pouze soutěžící a pokud vyhraje, podepíše s ním investor Smlouvu o díle :-)

0/0
1.1.2012 12:54

Leinad

Re: Tunel?

R^

0/0
1.1.2012 13:35

trasa G brněnského metra

A co trasa G?

8-o

0/0
1.1.2012 11:09

Pšenda

Re: A co trasa G?

Zacne v G-bode

0/0
1.1.2012 15:48

InstinkTT

Re: A co trasa G?

A skončí v bodě A (v pr***).

0/0
2.1.2012 10:58

you.can

mimochodem

mám pocit, co jsem nedávno četl, že tunel pod Alpama, kterej byl dvakrát delší, tesanej do ultimátní skály byl levnější

+1/0
1.1.2012 2:41

larkin

Re: mimochodem

tento druh staveb nelze vzajemne porovnavat - velikost profilu, pouzite stroje, druh horniny,  způsob provedení provizorního ostění, realizace definitivního ostění, náklady na zamestnance,.... Cena jiného podobného díla může posloužit jako orientační pouze v případě, že máte o referenční i posuzované stavbě stavbě dostatek (alespoň těch uvedených) informací.

0/0
1.1.2012 12:05

you.can

ten pískovec

kterej je všude pod petřinama a bílou horou, to je pěkně tvrdá potvora:-DDDD to je po diamantu nejtvrdší hornina:-D

+1/0
1.1.2012 2:22

larkin

Re: ten pískovec

Srandičky srandičky, ale ani nevíte, že máte pravdu. Pískovec má obvykle pevnost 20 - 80 MPa (horniny dosti tvrdé a středně tvrdé), ale může dosahovat pevnosti až 150 MPa, tj. kategorie velmi tvrdých hornin. No a nad touto kategorií už je pouze jedna jediná - nejtvrdší horniny. Takže máte pravdu, pískovec je nejtvrdší hornina hned po diamanatu :)

Svojí vtipností jste jen ukázal svoji neznalost. Jako většina ostatních v této diskuzi. Mohl byste jít do politiky, tam se také většina vyjadřuje k oborům o nichž nemá potuchy.

0/0
1.1.2012 12:34

Pšenda

Re: ten pískovec

no a pritom tam staci pustit hejno deti z MS aby si brousili pisecek....

0/0
1.1.2012 15:49

papullus

Já myslel

že se razí v hlubině, ne napovrchu. Pisálku, to je zase titulek jako noha.

0/0
1.1.2012 0:17

thorough2

Re: Já myslel

17 minut po Silvestrovské půlnoci někomu píšeš že je pisálek a řešíš titulek? Ty musíš být asi docela zoufalý člověk, co? :))

0/0
1.1.2012 2:41

Pšenda

Re: Já myslel

17 nebo 161 minut, to v tomhle pripade vyjde nastejno

0/0
1.1.2012 15:50

Dr. Fe 19

Re: Já myslel

Není to nastejno. Ten první pisatel je v tom nevinně (nevím proč by měl každý nezoufalec povinně někde juchat), ten druhý si dal vlastní gól svou vlastní tupostí a nechutným osobním útokem.

+1/0
1.1.2012 21:21

tequiladrinker

Nepřekvapilo

A kdyby tam byly naopak lepší geologické podmínky tak určitě budou peníze vracet, že?? Je na čase vést metro pouze nad zemí, protože těch TUNELŮ už si myslím bylo dost...:-/

+1/0
31.12.2011 20:03

Dr. Fe 19

Re: Nepřekvapilo

Přesně tak, pokud by byly geologické podmínky lepší než v zadávací dokumentaci, tak by měla stavba příslušně zlevnit. Níže v diskuzi někdo uvádí příklad s tunelem Vítkov, kde se tak stalo.

0/0
31.12.2011 20:32

zabili black_jacka, parchanti

.

mne uz se v tyhle zemi ani nechce bejt....

+1/0
31.12.2011 19:53

bla23bla

Proč mne to nepřekvapilo???

Jiná firma tu neexistuje?

+1/0
31.12.2011 19:30

Hi203

Re: Proč mne to nepřekvapilo???

bohužel jiná firma v ČR tohle neumí a ani nemá na to technologie a nástroje. Spíš max. nějaká ze zahraničí, ono takovýchto staveb se moc nedělá na to, aby se jimi uživilo více firem v ČR

0/0
31.12.2011 19:42

bla23bla

Re: Proč mne to nepřekvapilo???

Pak nemáme řešení! :-( Leda, že by to kopali Číňani, ne?

0/0
31.12.2011 21:01

Leinad

Re: Proč mne to nepřekvapilo???

Konkurz těch pár evropských firem by mohl být zajímavý. A kdyby bych byl moc velký snílek, dovedu si místo konkurzu představit prokazování nákladů odborníkovi na straně zadavatele a zadavatel zaplatí pouze prokázanou čásku(+smluvený zisk).

0/0
1.1.2012 13:46

dr.Dvojka

Metrostav normálně vydírá

abychom nazývali věci pravým jménem..

+1/0
31.12.2011 19:29

rodd

Tak to je ryzí dilentantizmus.

Každý ví že nedaleko Červeného vrchu a v Šárce jsou výchozy velmi tvrdé horniny buližníku, Metrostav s tím již pracoval a to při výstavbě prodloužení trasy C, z Holešovic do Letňan, kde díky kvalitě horniny zde buližníku vznikla jednolodní stanice Kobylisy. Navíc si zde toho byl vědom, neboť navrhoval i zde jednolodní stanici. Navíc je zde oblast Červeného vrchu kde se dříve těžily rudy, to že Petřiny jsou z pískovce a opuky. Další fenomén tkví v tom že je zde od tuším roku 1967 postupná znalost podloží Prahy, díky ražbě Metra a technických šachet. Naposled taktéž něco mohl říci tunely  Strahov a dnes tunely Blanka. Další moment je, že mají velmi kvalitní rakouské razící štíty. Celé je to spíše o klasice "odklonu" peněz s kterým se počítalo již na počátku, tím že se to takto svede.. U nás prospěšné akce vznikají pouze pro potřeby politiků udělat z nich své pěnězovody.

+9/0
31.12.2011 19:23

centaur gama

Re: Tak to je ryzí dilentantizmus.

Vy víte, o jaké konkrétní geotechnické problémy se jedná?

0/0
31.12.2011 19:28

rodd

Re: Tak to je ryzí dilentantizmus.

to by mě taky zajímalo :-). Možná že narazili na skrytý zlom ?

0/0
31.12.2011 19:35

hlava.dvacetdva

Re: Tak to je ryzí dilentantizmus.

Jestli spíš netouží narazit na zlatou žílu

+3/0
31.12.2011 19:37

rodd

Re: Tak to je ryzí dilentantizmus.

To asi jo :-).  Jinak na portálu magistrátu Prahy v oddělení map byla též přístupná mapa geologické stavby podloží Prahy, teď jsme to tam hledal, místo toho je tam georeport ... . Jinak je zde též i geologická služba.

http://www.geology.cz/app/ciselniky/lokalizace/show_map.php?mapa=g50zj&y=747500&x=1041700&s=1

geo mapa Veleslavín

http://www.geology.cz/app/ciselniky/lokalizace/show_map.php?mapa=g50&y=745800&x=1042100&s=1

geo mapa Střešovic.

0/0
31.12.2011 19:53

navico

Re: Tak to je ryzí dilentantizmus.

to bude nejméně 100 m tlustá feritová deska :-P

0/0
31.12.2011 19:52

mr_bodo

Re: Tak to je ryzí dilentantizmus.

mně bohatě stačila veřejná diskuze někdy před rokem, konaná v Gymnaziu Arabská, svolaná MČ P6, kde se obyvatelé zejména sídliště Červ. vrch mohli dotazovat soudruhů z Metrostavu, Metroprojektu, Metrojánevímčeho na detaily proč byla trasa okloněna pod těch 5 věžáků na Evropské atd. Kravaťáci lidem valili doslova klíny do hlav, jak je všechno prozkoumáno, leckde i vícekrát, že se lidi nemusí bát žádných komplikací, neboť ty průzkumy jsou a na nic špatného se nepřišlo...

Úřad MČ P6 toto všechno dokumentoval a dokonce i nahrával. Možná by stálo za to tyto nahrávky oprášit a ty kravaťáky z těch Metro... národních podniků trošičku vykoupat ve Vltavě. Jmenovitě. Jednoho po druhém.

0/0
1.1.2012 1:19

larkin

Re: Tak to je ryzí dilentantizmus.

Jo jo, o tom se vedly vášnivé debaty. Ale zde logicky každý hájil svoje zájmy. Dle hesla "koho chleba jíš, toho píseň zpávej". A Praha tuto stavbu chce a potřebuje. Zastavení projektu v této fázi by byly ztracené roky a vyhozené stamiliony. Nikdo na onom jednání nemuvil 100 % pravdu, ale ani 100 % lež. Paneláčkům u Evropské se nic nestane i když I-G průzkum nebyl optimální pro stavbu takového rozsahu. Vlastní realizace stavby funguje, objekty se sledují v rámci geotechnického monitoringu a kdyby nastáva nějaký prblém, učiní se odpovídající opatření...

0/0
1.1.2012 13:04

Hi203

No co...

... když prošlo navýšení za Blanku, tak proč to neudělat i zde...

0/0
31.12.2011 19:19

podhurka

Existuje v Čechách vůbej nějaká stavba, kdy náklady jsou

menší než se očekávalo?:-P

+1/0
31.12.2011 19:05

hlava.dvacetdva

Re: Existuje v Čechách vůbej nějaká stavba, kdy náklady jsou

Když si to uděláš sám;-D

+1/0
31.12.2011 19:07

larkin

Re: Existuje v Čechách vůbej nějaká stavba, kdy náklady jsou

ale musíš tomu rozumnět, jinak se ti to taky prodraží :)

0/0
1.1.2012 13:06

islandan

Re: Existuje v Čechách vůbej nějaká stavba, kdy náklady jsou

spíše snad "rozumět" ne?

0/0
6.1.2012 18:44

citizen of Czech Banana republic

tak jedu jedu

nestát, nekoukat, dělat - doporočuji klidně navýšit náklady na požadovanou částku a to rychle dokud peníze nemají ještě žádnou hodnotu a státy jedou na dluh emitováním bezcenných papírů všeho druhu - až to všechno padne na hubu, pak už to stavět nepůjde, protože nebude za co

0/0
31.12.2011 19:01

Pravda bolí

Další způsob

jak ukrást pár stovek milionů navíc (minimálně)...

+3/0
31.12.2011 18:57

hlava.dvacetdva

Je to z zasmání

Firma se jmenuje Metrostav. Metro vede tunelem. Čili firma Metrostav dělá profesionálně tunely. Za celou dobu co dělají tunely, je tohle první problém. Já nevím, kdy z nás přestanete dělat kretény?

+2/0
31.12.2011 18:42

Voda se šťávou

Re: Je to z zasmání

není tunel jako tunel...:-)

0/0
31.12.2011 18:52

vaclavj1

Re: Je to z zasmání

... a kdyby to vedeli, tak co? proste by to mestu vyuctovali rovnou a to by jim to stejne zaplatilo.

Jsem si celkem jisty, ze to neni ani zdalka prvni podobny problem, mozna prvni, o kterem ctete.

0/0
31.12.2011 18:57

hlava.dvacetdva

Re: Je to z zasmání

Tak jo. Pořád do něčeho šťourají, nic nedošťourají. Dělají to naschvál?

0/0
31.12.2011 19:09

-Komedie-

Re: Je to z zasmání

jen ho ze sebe delas sam.

0/0
6.1.2012 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.