Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Senior za volantem srazil v Benešově 81letou chodkyni. Střet nepřežila

Zřejmě nepozornost nese vinu na tragické nehodě v Benešově. Pětasedmdesátiletý řidič se zřejmě nevěnoval řízení a srazil 81letou chodkyni. Ta zraněním na místě podlehla. Policisté začali muže vyšetřovat kvůli podezření z usmrcení z nedbalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antikodex

tak hlavně, že...

....nesrazil a nezmrzačil malé dítě.

0/0
6.1.2012 10:09

FastDriver

Mimo přechod a vina řidiče?

Snad vtip ne? Já taky nejezdím autem po chodníku, i když je volný.

Řidič je jen člověk a kdyby měl neustále počítat s tím, odkud se mu vrhne někdo pod auto, ani by se nerozjel.

+1/0
5.1.2012 15:12

Tajemný muž

Sebevrazi

Občas jsou důchodci dost velcí sebevrazi.Přecházejí,kde a kdy je napadne a ani se neobtěžují rozhlédnout.A to ještě nelépe šikmo přes cestu kousek od přechodu,obzvláště ti nejméně pohybliví.

Před asi třemi lety se mi stalo,že jsem jel městem.Blížil jsem se k přechodu.Vedle cesty chodník, na něm jde důchodkyně cca 80 let o holi souběžně s cestou.Z ničeho nic se otočila do leva a v úhlu asi 45° začala přecházet na druhou stranu,aniž by se rozhlídla.Kdybych jel tenkrát víc než 40km/h,tutově bych ji srazil.Zabrzdil jsem jen tak tak.Babka na to koukla (bylo to asi 15m od přechodu) a začala nadávat do pirátů,parchantů, kapitalistů,vrahů a zde nepublikovatelných výrazů.Když se dostatečně vyřvala (já vydýchával,že jsem jí málem srazil),vydala se přecházet dál,kde ji v druhém pruhu málem srazilo další auto.Zařadil jsem rychlost a ani se nesnažil zjistit,jakým způsobem přelézala zábradlí uprostřed cesty.

A není jediná, kterou jsem takhle viděl "přecházet" nedaleko přechodu. Prostě sebevrazi.

0/0
5.1.2012 14:02

obluda.xxxl

Zřejmě to pán zavinil, ale chtěl bych se dočkat doby,

kdy bude naše pracovitá policie pokutovat chodce za porušení vyhlášky stejně, jako neustále buzeruje řidiče za cokoliv. Podle vyhlášky jsou si všichni účastníci provozu rovni ve svých právech a povinnostech, akorát se to evidentně vůbec nedodržuje...:-/

+2/0
5.1.2012 13:49

Tajemný muž

Re: Zřejmě to pán zavinil, ale chtěl bych se dočkat doby,

Chodec má prostě vždycky pravdu a řidič je vždy viník. Další vyřešený případ, čárka a prémie pro policii, proč by se měli nějak snažit něco vyšetřovat, za to přece nejsou placení...

0/0
5.1.2012 14:03

franta-t

Většina tu nadává na důchodce za volantem,

0/0
5.1.2012 12:14

franta-t

...

ale kdybych já sedl do auta po 11 letech od autoškoly, kdy jsem za tu dobu neujel ani kilometr, tak budu rád, že najdu vůbec volant, autoškolu jsem absolvoval v době, kdy žádný zákon 361 neexistoval. A to mi je 30 let. Takže o věku to rozhodně nebude.

0/0
5.1.2012 12:16

Falewick

Re: ...

Tohle je problém. Řidičák se nemá dělat pro nic za nic, ale až v okamžiku kdy opravdu chcete řídit a máte co. Jízdy v autoškole nejsou pro magistrát, jsou pro Vás. Doporučuji si domluvit kondiční jízdy a projít si pravidla, taky se pár věcí změnilo.

0/0
5.1.2012 12:20

majki77

Re: ...

přesně tak, když jsem si po 6 leté pauze kupoval auto, taky jsem si raději zaplatil kondiční jízdy, jezdím sice aktivně na kole, takže předpisy nebyly problém, ale přecejen, 6 let, je 6 let....a auto není kolo...

0/0
5.1.2012 12:45

franta-t

Re: ...

Řidičák jsem si tehdy dělal výhodně jako středoškolák se studentskou slevou. Sk. B stála 3.200,- Kč (bez slevy 4.700,-) a velké A-čko 1.800,- Kč (bez slevy 2.300,-). Tehdy to ani nebylo tak nesmyslně rozdělené - prostě od 17 let řidičák na všechny motorky. Mám pocit, že cenové nabídky tehdy využil skoro celý náš ročník. Dneska bych to asi neudělal - křižovatky v testech jsou vidět blbě z okna řidiče a navíc se všecko údajně dělá na počítači. Za nás to bylo tak, že nás učili z papírových učebnic a na křižovatky v testu byl pohled z ptačí perspektivy a bylo krásně vidět, jaké autíčko kde jede. Mimoto jsme psali testy s papírem a tužkou v ruce, z 3 odpovědí byla na 99% správná ta nejdelší :-) - mělo to něco do sebe než všecko převádět do počítačů.

0/0
5.1.2012 14:23

Falewick

Re: ...

Tak převádění do počítačů očividně nepomohlo, když tak 17/19 pražských komisařů půjde sedět;-D Nejlepší to mají ti co si dělali řidičáky na vojně, dneska udělat si řidičák na všechno stojí jako nové auto...

0/0
5.1.2012 15:04

B_B_Lobo

Re: ...

ale vy přece máte povinost znát aktuální právní úpravu, a to vždy v tom momentě kdy sedáte do vozidla a je jedno po jaké době... to si myslíte že když jste udělal řidičák před 11 lety, že budete jezdit podle tehdejších přepisů? to by tu ostatně moli někteří ještě jezdit vlevo!

0/0
5.1.2012 14:13

franta-t

Re: ...

Copak o to, to se dá naučit. Ale rozjet se a ovládat to auto je věc druhá a pro mě daleko problematičtější. Mimochodem vyhláška č. 80, z které jsem tehdy testy dělal, neměla za svou existenci tolik novelizací jak včil ten zákon za pár let trvání. A úplně zbytečně.

0/0
5.1.2012 14:24

Falewick

novinařina v době krize

Chodkyně nad hrobem přechází mimo přechod (přitom v jeho blízkosti) u železničního nadjezdu kde ani není chodník. Chudák řidič zřejmě v šoku řekl něco jako "já ji vůbec neviděl" = HA, PŘIZNÁNÍ. Idnes napíše článek jako že to je jeho vina. Diskuse vybuchne naštvanými příspěvky a prachy za zobrazování reklamy se jenom sypou. Kdyby mi někdo skočil pod vůz a hrozilo by mi stíhání tak bych opravdu nechtěl číst tyhle tendnční články přilévající olej do ohně. Nemám iluze o řidičích-seniorech, ale každý jsme jiný, proč dělat ukvapené závěry.

0/0
5.1.2012 12:12

nakej_nick

Na mapě

vidím přechod vedoucí do podchodu pod železnicí, toť otázka: kam se paní vydala (možná pod vlak...).

Kromě toho mi v článku chybí informace, kolik metrů od přechodu k nehodě došlo. Pokud méně než 50, pak by na ní měla být o to větší část viny.

+1/0
5.1.2012 12:03

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Na mapě

Jak pisi nize, tam kde udajne prechazela neni na drue strane chodnik a tak jsem tam jeste nezazil jedineho cloveka, ktery by prechazel mimo prechod. Prijde mi to trochu chaoticke

0/0
5.1.2012 12:24

Luxy

...

klasika, starý člověk, který je rád, že pomalu jde vleze do vozovky kdekoli a pomalu i kdykoli a myslí si, že se všichni omezí či přizpůsobí....bohužel, když za volantem sedí podobně uvažující. Staří lidé nemají za volantem co dělat, nemohou pohotově reagovat, navíc málokterý sleduje změny v dopravě, myslí si, že to všechno znají....Pani je mi líto, tvdá daň za to, že nebyla schopna dojít ten kousek na přechod a kdo ví, zda by jí to u tohoto řidiče pomohlo. Vážně nerozumím lidem, kteří takto dobrovolně riskují.

0/0
5.1.2012 11:51

narwampa

Re: ...

Už jsem to psal níže, ale ten řidič zas tak starý nebyl. Má-li se podle těch inteligentních odborníků nahoře chodit do důchodu v 73 letech, bude to za několik let naprosto běžná situace. Takže ten řidič byl vlastně "mladý" důchodce, jen druhým rokem v postproduktivním věku.

0/0
5.1.2012 11:57

Luxy

Re: ...

to máte pravdu :-/ děsivá představa

0/0
5.1.2012 13:51

narwampa

Dle současné vlády

byl tento senior teprve 2 roky v důchodu. Tedy muž v krátce postproduktivním věku. Zvykejte si, za pár let to bude zcela běžné. 70-ti letí řidiči, 70-ti letí policisté atd atd. Jojo, jen tak spasíme státní dluh :-D

0/0
5.1.2012 11:44

AsistentprofParkinsona

Ňáko jste rychle hotovi novináři

Děda jednak babku porazil mimo přechod, dále ji vzal levou stranou a když přecházela vozovku z pohledu řidič z leva. Tedy byla to spíše vina babky, která přehlédla auto a vlítla mu do něj. Pak taky nevím, proč ji vezly věrtoljotom až do Prahy, když maj v Benešově nemocnici.

0/0
5.1.2012 11:12

Hyjena_ ver 2.0

Re: Ňáko jste rychle hotovi novináři

.. poranění hlavy posílají na Prahu

0/0
5.1.2012 11:21

AsistentprofParkinsona

Re: Ňáko jste rychle hotovi novináři

a proč.    ?  To jako až si poraním řiť, tak mě pošlou do Ostravy, s kolenem do Brna a žlučníkem do KV. Nemocnice v Benešově je dost rozlehlá. Lux si taky myslel, že v USA mu dřeň transplantují lépeRv

0/0
5.1.2012 11:31

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Ňáko jste rychle hotovi novináři

Protoze na to maji lepsi chirurgy, ty si jako myslis, ze u nehody pristal vrtulnik? Ne, oni ji vzali do nemocnice, kde se rozhodly pro letecky prevoz do prahy - heliport je v arealu nemocnice.

0/0
5.1.2012 11:34

AsistentprofParkinsona

Tady si vzpomenu na akci "Děkujeme odcházíme" a TV záběry z

benešovské nemocnice

proto to  raději ponechám bez komentáře

0/0
5.1.2012 11:39

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Tady si vzpomenu na akci

Z Benesovske nemocnice vim, ze odchazel pri teto akci jediny doktor a to bylo navic z duvodu, ze nemel dalsi karierni postup a tak chtel zmenit misto takjakotak. Znam se tam s dost lidmi, takze jsem se s nima o tom dost bavil - takze prosim nesirte nejaky lzi o akci "dekujeme odchazime"

0/0
5.1.2012 11:54

Hyjena_ ver 2.0

Re: Tady si vzpomenu na akci

Jednoznačně potvrzuji!! R^

0/0
5.1.2012 12:01

AsistentprofParkinsona

Re: Tady si vzpomenu na akci

Já si vzpomínám, že v TV bylo tenkrát vystoupení jak se lapiduši z benešovské nemocnice k tomuto připojili. Pamatuji si to jen proto, že v tu dobu jsem měl k této nemocnici určitý vztah, jinak bych to pustil jedním okem sem, druhým tam. Ale neslyšel o ni žádné chvály (ale to je subjktivní dojem)

0/0
5.1.2012 12:57

Hyjena_ ver 2.0

Re: Ňáko jste rychle hotovi novináři

.. v Praze jsou na úrazy hlavy lépe vybaveni mají i specialisty pro takovéto případy, jak píše kralík

0/0
5.1.2012 12:04

Lady.zam

Re: Ňáko jste rychle hotovi novináři

přesně, POUZE ŘIDIČ BYL NEPOZORNÝ, POUZE ŘIDIČ MÁ PŘEDVÍDAT?? Při vší úctě, babča byla účastníkem silničního provozu také a chybu udělala ona.

0/0
5.1.2012 11:28

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Ňáko jste rychle hotovi novináři

To si nejsem jisty, jak pisi nize v tomto miste je naprosto nesmysl jit mimo prechod, protoze na druhe strane neni chodnik a do podchodu se leze z prechodu

+1/0
5.1.2012 11:35

p555

Re: Ňáko jste rychle hotovi novináři

tusite vubec, ze do vzdalenosti 50m od prechodu se silnice nesmi prechazet jinde nez po prechodu? §54 zakona c 361/2000 Sb.

0/0
5.1.2012 12:35

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Ňáko jste rychle hotovi novináři

Co to ma spolecneho s tim co pisu? 8-o

0/0
5.1.2012 13:45

Fiksem

Re: Ňáko jste rychle hotovi novináři

neuctívejte vši, to vám nepomůže.

0/0
5.1.2012 12:06

skokánek

Re: Ňáko jste rychle hotovi novináři

asi máte pravdu,ale představa 81leté dámy,která "vlítla" pod auto mě pobavila;-D

0/0
5.1.2012 11:53

Jeromefe

U nás ve městě

chodí staré bábinky a dědové o hůlce přes čtyřproudovku, ale ani se jim nedivím, sotva chodí a ten nadchod by jen tak nedali :-/

0/0
5.1.2012 10:51

Lady.zam

Re: U nás ve městě

je to sice smutné, stáří čeká všechny..ale není lepší se přes ten nadchod přeplazit a ŽÍT?

0/0
5.1.2012 11:29

zlababa.dvur

Re: U nás ve městě

Tyhle staré babky se sníženou pohyblivostí dostávají od sociálky peníze na to, aby mohli někomu zaplatit, kdo jim obstará nákupy atd., jenže ony to většinou berou jako přilepšení k důchodu, a stejně se belhají po silnicích samy.

0/0
5.1.2012 11:40

Hroznej_puberťák

Re: U nás ve městě

Mě na tom vždycky fascinuje, jak s dvěma holema a čtyřma taškama snadno zdolaj několikero zábradlí, aby mohli přejít.

0/0
5.1.2012 12:13

zabili black_jacka, parchanti

.

pri jizde vlevo vzdycky prekazi sloupek ve vyhledu...

0/0
5.1.2012 10:42

IARK - Králíček Chlupíček

Re: .

To je taky fakt, ze ji proste mohl jen prehlednout ikdyz se venoval rizeni :-/

0/0
5.1.2012 11:02

Mysel

Re: .

A sloupek u S120 ma minimalni sirku a tezko hovorit o tom, ze by prekazel.

0/0
5.1.2012 11:24

v r

Pětasedmdesátiletý řidič se zřejmě nevěnoval řízení ?

řekl bych, že v 75 letech se řízení věnoval na plný pecky a stejně to bylo málo...

0/0
5.1.2012 10:33

zabili black_jacka, parchanti

.

tak tuhle srazku si nejak nedokazu predstavit...

deda se riti do zatacky rychlosti 16kmh, babka skoci do silnice rychlosti 1,5kmh a jeste za prechodem

otazka, jak rychle musi babka bezet, aby trefila tu skodovku...

0/0
5.1.2012 10:25

tuan4

Re: .

..................vtipně napsáno,ale obsah fuj.;-)

0/0
5.1.2012 11:22

vlahos_rosret

Mimo prechod

zenska vleze pod auto, ale chyba je na strane ridice?? Proc nesla pani po prechodu? Proc nezastavila kdyz videla, ze se blizi vozidlo??

+5/0
5.1.2012 10:24

kissarmy

Re: Mimo prechod

Přesně tak. Paní měla jít po přechodu, ale bohužel si to chtěla asi zkrátit. Potom ale nechápu od čeho ty přechody jsou, když po nich chodci chodit nemusí a řidič je vždy viníkem.

0/0
5.1.2012 10:41

alexík

Re: Mimo prechod

Určitě byla slepá, a zrak , nic moc.;-D

0/0
5.1.2012 10:44

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Mimo prechod

Ja osobne to nechapu, ten prechod je primo naproti tratovemu podchodu, kde neni tim smerem co prechazela chodnik, takze mi prijde jako totalni nesmysl jit mimo prechod a taky tam mimo prechod nikdo snad nechodi, rekl bych ze bud jde o chybu a pani sla po prechodu a nebo musela jit tesne vedle neho. Jen by me zajimalo kdo to byl znam tam docela dost lidi, ale moje babicky nastesti obe ziji (bydli obe kousek od prechodu). Jinak to sidliste bylo staveno za komunistu a byly tam bud rodiny vojaku ci rodiny sester a lekaru z blizke nemocnice, takze ted na tom sidlisti zije dost duchodcu, bohuzel to vypada, ze to byl nektery z nich. Nevim zda za to mohl deda ci nikoliv to necham na vysetrovani. BTW jinde psali i se rika, ze pani zemrela jiz pri nakladani do vrtulniku taky tu na zemi cekal asi 20 minut, tak nevim co je na tom pravdy, ze zemrela az v Praze.

0/0
5.1.2012 11:00

Hyjena_ ver 2.0

Re: Mimo prechod

jj zajochu, taky to tam dobře znám, přechod je tam na ideálním místě, nechápu proč by někdo chodil mimo něj, jen by si cestu prodlužoval nebo komplikoval :-/

0/0
5.1.2012 11:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.