Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové autobusy nekupujte, nemáte na ně, řekli hlavnímu městu auditoři

Žádné nové autobusy pro pražský Dopravní podnik do hlavního města možná nedorazí. Město zvažuje, že dodávku celkem 720 nových vozů ukončí, na autobusy totiž nemá peníze. Magistrát o tomto kroku uvažuje na základě analýzy hospodaření podniku od firmy Boston Venture Central Europe (BVCE).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mortisqqo

Zajimave,

a proc tohle nereknou DP jejich ucetni, ale externi firma? Kdepak se asi stala chyba...

+1/0
10.1.2012 15:52

Leinad

Re: Zajimave,

Účetní by za použití mozku a kalkulačky nedostali zaplaceno tolik, kolik nabízí auditorská společnost.

0/0
10.1.2012 23:29

TigerM

Re: Zajimave,

Protoze ucetni nemaji moc velke slovo ve firme, kde se o zakazkach mluvi za zavrenymi dvermi... a jeste by to pro ne mohlo znamenat ztratu mista...

0/0
21.1.2012 22:52

pakunc

Proč na to nepřispějí vesnice? Praha je všech Čechů ráj!

0/0
10.1.2012 12:59

schima

DPP

Investice do infrastruktury DPP (nákup tramvají, busů, stavba metra) by mělo platit samo město. DPP by se mělo pouze starat o to, aby bylo provozně v tisku

0/0
10.1.2012 12:27

schima

Re: DPP

* v zisku

0/0
10.1.2012 12:27

StG08

A proč bychom je nekoupily,

když provize jsou tak lákavé a díru v rozpočtu občané zaplatí?

0/0
10.1.2012 12:16

Tomaseq

Zbytečné vyhazování peněz

Nevím proč se kupoje tolik nových autobusů a tramvají, když je zde tolik starších, které by stačilo zgenerákovat za pár drobných a každý autobus by mohl jezdit dalších 10 let a tramvaj třeba dalších 20 let.

0/0
10.1.2012 11:23

Leinad

Re: Zbytečné vyhazování peněz

Kolik dostane magistrátní úředník za nákup nové tram a kolik dostane za opravu?

Kolik dostane za to, že nechá tram dojezdit(km dle očekávané životnosti a až pak generálka/nákup nové)?

0/0
10.1.2012 11:34

danny47

Re: Zbytečné vyhazování peněz

Až na to, že ty staré jaksi nejsou nízkopodlažní.....a to prej dneska prostě MUŠÍ BEJT  ....

0/0
10.1.2012 12:02

schima

Re: Zbytečné vyhazování peněz

No, renovace starých strojů může vyjít až na 2 mil. za kus. Což při ceně nového povozu za 4,5 mil. .....

0/0
10.1.2012 12:23

Gilth

Re: Zbytečné vyhazování peněz

Ocividne kazdy den nepomahate maminam s kocarkama a duchodcum s nakupama do tech fantastickych schodu v tramvaji... Uz aby to bylo na srotisti...

0/0
10.1.2012 12:27

roedor

Re: Zbytečné vyhazování peněz

zas tak hrozný to není.

+1/0
10.1.2012 14:06

a8nn

Re: Zbytečné vyhazování peněz

Od toho tu jsou wany.

0/0
10.1.2012 21:53

Leinad

Re: Zbytečné vyhazování peněz

Jojo, do takové T3R.PLF nebo KT8D5N se musí nosit kočárek ve dvou. A 14T má dveře na místě, kde je nevidomí očekává.

0/0
10.1.2012 23:27

Ehmuhm

Boston Venture Central Europe

Zajimalo by me, kolik stal ten audit. Jinak koukam na web tech auditoru, kde maji "aktualni novinky" z roku 2009.

0/0
10.1.2012 11:19

Leinad

No na autobusy není

Je totiž na kolejoničiče (14T/15T), OpenCard, outsorcing uklízeček, kamerový systém a další priority. R^

Mimochodem je nutné dodržet 100% nízkopodlažnost (i kdyby byl vůz nepřístupný jako 14T, u které nevidomí ocení nástup kdesi vzadu)

0/0
10.1.2012 11:17

a8nn

Re: No na autobusy není

15T není kolejoničič.

14T není 100% NP.

0/0
10.1.2012 21:54

Leinad

Re: No na autobusy není

Ani 15T nemá vyšší hmotnost, než podobné typy?

"100%NP" jsem myslel, "DPP již nekupuje žádná nenízkopodlažní vozidla. "

0/0
10.1.2012 23:24

ráfek

To je novinka

nejsou peníze tak nekupujte, koho by to napadlo ;-D

0/0
10.1.2012 11:03

petkacek

Zrušte Dopravní podnik hl. m. Prahy!!!

Tenhle moloch jenom polyká peníze, za něž odvádí mizernou práci ;-€

0/0
10.1.2012 10:54

Tomaseq

Re: Zrušte Dopravní podnik hl. m. Prahy!!!

A všichni budou jezdit jak do práce? Ty chytroline ...Rv

0/0
10.1.2012 11:25

petkacek

Re: Zrušte Dopravní podnik hl. m. Prahy!!!

Ty chytrolíne, dopravní podnik není městská hromadná doprava, probuď se;-D

0/0
10.1.2012 12:16

Leinad

Re: Zrušte Dopravní podnik hl. m. Prahy!!!

Zrušením DPP se nic nezmění.

Dokud se bude dít to, co se děje - souběh PID+SID včetně vzduchovozičů i busů jedoucích těsně před příjezdem vlaku, Opencard, tunely(stavba metra do polí), velký vliv magistrátu(o výběru vozů nerozhoduje dopravce sám), .... tak nějaké převedení linek od DPP k Hotlinerovi nebo Veolii neznamená vůbec nic.

0/0
10.1.2012 11:28

příspěvek obsahuje vulgarity

ve finále je zažaluje výrobce za zrušenou objednávku

Praha prohraje a prachy zaplatí nejlépe zbytek republiky. Ach ti pražáci Rv

+1/0
10.1.2012 10:47

modern725

klasika ...

Jo, na nový autobusy peníze nejsou, ale na novej buzersystém pro pražský metro se nějaká ta zlatka určitě najde. Extra když jde o tunel za čtyři miliardy. Viz články z toku 2010 a ten nedávný navazující, ve kterém se píše, že lidé se v metru necítí bezpečně. Prostě klasika, jen moc neprudit a prostě to potichu prosadit ...

+2/0
10.1.2012 10:24

Mysel

Re: klasika ...

Coz buzersystem, ale prachy do kapes kamaradu za nesmyslne  turnikety. To bude vejvar! :o)

0/0
10.1.2012 11:02

Keni

bus

Otazka je, zda DPP opravdu potrebuje tolik busu. I v Paris, Roma, London potkate starej autobus. Zrovna na muj vkus ma DPP moc novej park, coz zbytecne stoji miliardy navic. Take je otazka, zda je ekonomicky spravne kupovat jen 100% nizkopodlazni za skoro dvounasobnou cenu. I kdyz zde bych to spise videl na to, ze nove vedeni potrebuje neco priklonit z novych zakazek.

0/0
10.1.2012 10:05

AAA2

Re: bus

to maj teda kupovat ojetiny, aby nemeli moc novej vozovej park?

0/0
10.1.2012 10:44

tx999

Re: bus

Podle VZ za rok 2010 je prumerne stari autobusu zhruba 9,5 roku, coz mi neprijde zrovna malo (tvrdi se tam, ze 50 % provozovanych autobusu prekrocilo technickou zivotnost). Takze poteba obmeny autobusu urcite je.

U tramvaji je to 13,2 roku, coz mi prijde relativne v pohode (20 % provozovanych tramvaji prekrocilo technickou zivotnost).

"Nejmladsi" je metro s prumernym starim 6,1 roku.

0/0
10.1.2012 11:46

danny47

Re: bus

Stačilo by vyhledat v archivu, jak DPP byl neustále kritizována (journalisty i diskutujícími) za zastaralý nemoderní...... vozový park... !! A když chce koupit nové vozy, tak je to zase špatně..

0/0
10.1.2012 12:04

roedor

Re: bus

ale ty nový busy stojej za houby, párkrát to přejede po standardním českém tankodromu a je to rozhrkané jak stoletá karosa. O nových "midibusech", kde jsou všechny sedačky na schodu, standardně vysoký člověk si nemá kam odložit nohy a kde jeden kočárek zablokuje jedny ze dvou dveří (a tím pádem polovinu busu) ani nemá smysl mluvit.

0/0
10.1.2012 14:06

Leinad

Re: bus

Sor 8 byl fakt vtipný nápad - nízkopodlažní, ale všechny sedačky na schodech, obrazovka s příští zastávkou čitelná jenom ze zadní části vozu, neznačené poptávkové otevírání dveří(naštěstí řidiči nepoužívají),....

Ale na druhou stranu "jeden kočárek zablokuje jedny ze dvou dveří" - to se stane 1) když s kočárkem jde někdo neohleduplný 2) Když někdo dělá kočárku naschvály(Sor 8 - stojí ve vyhrazeném prostoru a neposune se ke dveřím místo kočárku; v jiných busech oblíbený sport "sezení zdravého člověka na sklápěcí sedačce v prostoru pro kočárek") 3) Samo, ale to se stává výjimečně (že by se v jednom buse potkal kočárek a zároveň člověk, který ten schod nemůže vyjít).

0/0
10.1.2012 23:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.