Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O parkovací zóny se hlásí další pražské čtvrti, mohly by být na podzim

V Praze na podzim přibudou další placené parkovací zóny. Řidiči je najdou v části Prahy 6 a 5 a také na Jarově v Praze 3. O zavedení modrých zón uvažuje i čtyřka, zejména u stanic metra, a desítka, která o nich chce nechat rozhodovat místní obyvatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

The_Miracle

Facebook

http://www.facebook.com/pages/Stop-parkovac%C3%ADm-z%C3%B3n%C3%A1m-v-okrajov%C3%BDch-%C4%8D%C3%A1stech-Prahy/171123529659563?sk=wall

0/0
20.1.2012 7:22

dropa

Někde stačí trocha kyseliny do automatu.

Tady to chce jinej přístup...R^

+1/0
12.1.2012 0:04

pavlik12

Dejvice

Měl jsem dnes po poledni pár zařizování v Dejvicích, tak jsem si schválně dělal malou statistiku jaká auta parkují v okolí kulaťáku (až na úroveň ambasády SSSR a Podbaby na druhé straně).

Přibližně jen každé 15.-20. nemá pražskou RZ. Takže argumentace že parkovací místa jsou zacpaná přespolními je nesmysl.

0/0
11.1.2012 19:30

bodlis11

Re: Dejvice

Jo. Jenže tu parkuje strašná spousta lidí, bydlící v okrajových částech a satelitech, kteří mají - světe div se - pražskou RZ. Tady to odstaví a jedou metrem do kanclu... Fakt super... a místní přímo lahůdka.

0/0
25.1.2012 18:19

bodlis11

Re: Dejvice

pardon oprava... - pro místní...

0/0
25.1.2012 18:20

houba_

realna situace, jake jsou placene zony sikana

bydlim v Teplicich a nic na tom nehodlam menit, pracovne vyskytuji v Praze, proto jsem si koupil mensi byt na Vinohradech. Jsem tam cca 2-3 dny tydne, za par let tam doufam budou bydlet moje deti, kdyz nedostanou kolej.Za  byt platim normalne dane, davam videlavat dalsim mnoha mistnim (utracim v okoli)  presto nesmim se svym autem pred domem parkovat (magistratu nestaci prokazat vlastnictvi, musi byt trvaly pobyt). Ze nemohu parkovat v noci, budiz, necham ho jinde (v placenych garazich - nelibi se mi to, ale zvykl jsem), problem ale je, ze pred domem nesmim zastavit ani pres den, abych si treba skocil na zachod nebo treba abych vylozil....

+4/0
11.1.2012 12:11

houba_

pokracovani .. realna situace, jake jsou placene zony sikana

normalne by clovek rekl, ze to neni zadny problem a kazdy clovek pochopi, ze to neni parkovani ale kratke stani, ale prislusnik MP neni clovek a vidi rude, kdyz nejake auto nema na znacce A, takze takove stehovani pak muzete mit pekne drahe. dale mam v Praze zname a pribuzne, kteri kdyz prijedou ke mne doTeplic na dlouhou navstevu, tak to neni problem zatimco pro me je problem prijet k nim na kratkou vikendovou navstevu (na kafe) prestoze ulice jsou tou dobou prazdne

a ted me kamenujete (proc jezdi na kafe, proc si tam endam trvaky pobyt, proc tam vubec jezdim a to dokonce autem, proc .....)

+4/0
11.1.2012 12:12

roedor

Re: pokracovani .. realna situace, jake jsou placene zony sikana

zóny jsou nesmysl, za chvíli dopadneme tak, že každý bude moct parkovat akorát v místě trv. bydliště. Takových jako ty jsou mraky, moje kamarádky zažívají stejnou pakárnu v Holešovicích...

+1/0
11.1.2012 12:24

elenloth

Re: pokracovani .. realna situace, jake jsou placene zony sikana

Jestli máte byt na Praze 2, tak stačí doklad o vlastnictví nemovitosti, ale dají Vám kartu za abonentskou cenu.

0/0
11.1.2012 13:39

houba_

Re: pokracovani .. realna situace, jake jsou placene zony sikana

to je pravda, za 30000Kč, za predpokladu, ze jsem vlastnik nemovitosti

a to sorry, to je trochu dost, za to ze jsem tak troufaly a platim tam zaroven dan z nemovitosti

navic u druzstevniho bytu (muj pripad) neni vlastnikem pripadny parkujici, ale druzstvo

0/0
11.1.2012 13:49

seagate

Byl jsem v Sao Paulu, největším městě Jižní Ameriky,

a doporučuji našim pražským radním se tam podívat a prokonzultovat parkování s místními radními. Ovšem nemělo by se to podívání považovat za výlet našich radních a ti by měli jednat podle vzoru Sao Paula.

Tam totiž, ve favelách, v původních barácích, v panelácích, mrakodrapech je to parkování vyřešené, např. jsou zavedeny jednosměrné ulice vyhrazené obzvlášť k parkování,  garáže má každý mrakodrap i ten panelák a všichni obyvatelé těch paneláků a mrakodrapů se s těmi auty do těch garáží vejdou.

A vůbec Brazílie je silně zemědělsko-průmyslový stát, měli bychom se orientovat na ni a ne jen pořád na EU, USA Rusko a ČLR.

0/0
11.1.2012 11:05

roman36d

Re: Byl jsem v Sao Paulu, největším městě Jižní Ameriky,

To snad radši ani ne.

0/0
11.1.2012 11:09

lu2222

Re: Byl jsem v Sao Paulu, největším městě Jižní Ameriky,

jestli to nebude spíš tim, že v takový favele v Sao Paulu nemá každá druhá rodina 2 auta. Ten pláč co tu nekteří předvádí je fakt úsměvný. Aut je jak nasrá..., tak se nedivte, že se blbě parkuje. Tam kde jsou zóny to maj blbý ti, co tam nemaj trvalý bydliště, no a tam kde nejsou to maj blbý zase rezidenti, který den co den musí kroužit a doufat, že někde najdou volný místečko. Jestli si někdo myslí, že existuje řešení, který uspokojí všechny, tak ať si sundá růžový brejle.

0/0
11.1.2012 14:28

roman36d

Re: Byl jsem v Sao Paulu, největším městě Jižní Ameriky,

Jistěže existuje. Rezidenti + firmy z místa (pochopitelně z celé Prahy) by měly parkování zdarma, nebo za rozumný poplatek spojený s administrativou. Služby, jako dodávky zboží, opraváři a pod. zrovnatak. Pro ostatní by na konečných metra aj. byl dostatečný počet parkovacích míst, přirozeně za symbolický poplatek.

0/0
11.1.2012 15:07

NumLock

Dejvice

Bydlím v Dejvicích už léta. Žádný nárůst parkování jsem po zavedení zón jinde nepozoroval. Problém zaparkovat je akorát přes den, ráno a večer si akorát dojíždějící a místní parkovací místa "vymění". Než budovat zóny, jež jsou jen skrytým pokračování tažení proti autům (nejen dojíždějících ale i pražanů. místních i z jiných čtvrtí) , než budovat darhá P+R a dotovat lístek na MHD za 72Kč, možná by nebylo nutné mít všude chodníky šířky 5m, pak pruh pro cyklisty, pak pruh pro MHD, pak tramvajový pás. Chodníky by stačil 2m, můžou se rozšířit místa na parkování v místě (nechci jezdit parkovat 1km někam do podzemních garáží), zrušit pruhy Bus a doprava bude jak plynulá, tak bude kde zaparkovat. Jak prosté milý Watsone.

El Tomíno

www.yachtmeni.cz

+4/0
11.1.2012 10:49

Mac the Devil

Re: Dejvice

Je to tak, na pražské radnice se nějak dostali šílenci, co se snaží obyvatelům a návštěvníkům Prahy, co nejvíce znepříjemnit život. To co se poslední roky děje v dopravě je opravdu hrůzostrašné.

+1/0
11.1.2012 10:54

roman36d

Re: Dejvice

O žádný boj proti autům nejde. Je to pouze další možnost jak z lidí tahat peníze. 700 (+-) od každého kdo tam bydlí a tudíž i parkuje je slušný ryto. Za druhé auto a firmy platí pochopitelně podstatně víc.

0/0
11.1.2012 10:57

Komár

Re: Dejvice

Nárůst parkování v Dejvicích opravdu vidět není, neboť uliční síť je vytížena +-100 %.

S tažením proti autům jste mne pobavil - doufám, že do něj počítáte garáže pro 700 pod Letnou, tunel Blanka, který zvedne intenzitu na kulaťáku (dnes nejvíc nehodové křižovatce v Praze). Skoro se mi chce oponovat tažením proti MHD - podívejte se na to slavné metro A (lépe nekomentovat), tramvaje 14T, zbytečné prodloužení tramvají z Podbaby...

Také se podívejte na kapacity parkovišť P+R (třeba do ročenky dopravy). Z hlavy nevím přesná čísla, ale tech 3000 parkovacích míst za ta léta moc milionů nestálo (ve srovnání s některými stavbami jednoznačně pro auta).

No zajímalo by mne kdo na té Praze 6 volil celé ty roky Béma a Chalupu :-) kteří v mnohém z toho, jak to na Praze 6 po stránce dopravní vypadá, mají prsty.

Souhlasím s uličním uspořádáním, někde jsou ty rekonstrukce nedomyšlené. Projektuju vám aktuálně zóny na Praze 6 a teď mne kamenujte.

0/0
13.1.2012 0:30

bodlis11

Re: Dejvice

Hmm, nevím sice ve které části Dejvic bydlíte, ale já, bydlíc v ulici Kafkova teda pozoruju čím dál větší problém s parkováním... Vzhledem ke svému zaměstnání ( jsem servisní technik) musím denně vyjíždět. Denně vidím při odjíždění div ne rvačky o každé místo, denně se zde parkuje vyloženě proti předpisům (v křižovatce, ve druhé řadě, takže ti od chodníku vyjíždí přes chodník, a v neposlední řadě pak na trávníku v posledním zdejším parku), denně při návratu (ať už v kteroukoliv denní dobu) nemám kde zaparkovat... místní radnice mi při podobné stížnosti napsala, ať jsem tolerantní... vřele děkuji. Za modrou zónu se tu (všichni zdebydlící) modlíme již několik let...

0/0
25.1.2012 18:17

houba_

smysl parkovaci zony pro rezidenty

je jen v noci od pondeli do patku.

zakaz parkovani pres den a o vikendech je sikanozni pro firmy a zovnostniky a o vikendech pro navsteniky. zaroven je nesmyl, ze karta se vydava jen na zaklade trvaleho bydliste a jen pro vlastni auto

+1/0
11.1.2012 10:11

medved_cz

Re: smysl parkovaci zony pro rezidenty

Co je to za kecy? Parkovací kartu dostane člověk jak na auto na leasing, tak i na služebáka. Dokonce ji vydají i na náhradní vozidlo z autoservisu.

0/0
11.1.2012 10:33

houba_

Re: smysl parkovaci zony pro rezidenty

pouze na auto dlouhodobe zapujcene, resp. dlouhodobe uzivane (napr. sluzebni k osobnimu pouziti). pokud ale budes kazdy tyden jezdit jinym autem, tak mas smolika a to nejsou kecy, to jsou magistratni pravidla

0/0
11.1.2012 11:00

skalin2000

Re: smysl parkovaci zony pro rezidenty

Přesně tak pane !

0/0
11.1.2012 11:15

mirek103

Můj názor

na zóny je ten že tam kde je problém sparkováním je to dobrá věc, ale měly by zóny fungovat jinak.

Platnost zóny bych omezil od 18:00 do 6:00 ve všední dny tak na místě pro rezidenty mohou parkovat živnostníci, firmy a zákazníci. Když se člověk podívá třeba na Žižkov a další čtvrti tak ráno tam chybí 1/3 aut a místa nemůže nikdo využít. Taky nechápu proč by nemohlo být ke každému bytu přiřazena 1 parkovací karta a i  pro lidi co si nechtějí měnit trvalé bydliště by tu byla možnost parkovací karty.

+1/0
11.1.2012 9:59

Gróf

Spolehlivá cesta, jak znehybnit dopravu.

Klasika. Nezbývá, než Pražákům pogratulovat.

+1/0
11.1.2012 9:58

AsistentprofParkinsona

Lidi u voleb myslete

No a  když bude chtít navštívit příbuzné nebo známé v jiné rezidenční části, tak budete mít smůlu. Rovněž tak budete mít smůlu, když budete chtít něco někam odvést, třeba na opravu, a nebo řemeslník či opravář k zase  vám. Ti buďto nepřijedou a nebo vám přirazej cenu karty. Zóna má smysl pouze v historické části města. Pokud se rozšíří, tak parkovací problémy se okamžitě šíří lavinovitě dál. Stačí nesmysl omezení rychlosti na "pražské" dálnici, teď se k tomu přidá parkování, pak mýtné, ale hlavně, že budeme letiště Václava Havla, že radní;-D

+7/0
11.1.2012 9:56

pepa_praha

No to budou mít pracující v těchto místech radost...

...doufám, že jim páni radní přispějou z výnosů parkovného na podporu v nezaměstnanosti.;-)

0/0
11.1.2012 9:45

tojsouveci

Za chvíli

Za chvíli už nebudete moct jet do jiného města na návštěvu nebo něco zařídit, protože všude budou jakési zóny pro místní. Vy si budete moct tak akorát spokojeně parkovat u svého domu ve své zóně. :-/

+1/0
11.1.2012 8:50

zabili black_jacka, parchanti

Re: Za chvíli

me stve, ze jako rozeny letenak tam ted ani nemuzu jet za pribuznyma...

+1/0
11.1.2012 9:38

antisystemový

Re: Za chvíli

Kámoš z ustí praktikuje fintu ,za okno dá cedulku "nouzové stání" a pak prý ho nemůžou odtáhnout.;-D.

Používá to na kratší parkování.

V kapse nosí nějaké relátko a když příjde k autu a oni okolo zrovna čmuchají,dokáže že auto nestartuje,jako vymění to relé a nenápadně zapne tajný vypínač.Auto naskočí a odjíždí;-D.

0/0
11.1.2012 9:46

roman36d

Re: Za chvíli

To je ale blábol.

0/0
11.1.2012 10:30

medved_cz

Re: Za chvíli

To se s  těma příbuznýma tak nesnášíte, že vám nekoupí za 120,- kartu pro dení stání v modré zóně? A proč za nimi pak jezdíte?

Normální člověk ji zakoupí i pro instalatéra, když potřebuje něco opravit. A je rád, že pak za ním může živnostník zajet a má kde zaparkovat. Že nemusí hledat místo v ulicích okupovaných vidláky, co potřebují za nákupy zajet plechovkou až na Vinohrady.

0/0
11.1.2012 10:32

medved_cz

Re: Za chvíli

Viz http://www.praha2.cz/zdroj.aspx?typ=5&id=18720&sh=-1654630867 .

0/0
11.1.2012 10:44

roman36d

Re: Za chvíli

Především za 120 Kč je to pro dvouhodinové stání. To už je lichva. Za další pokud se člověk v sobotu rozhodně že v neděli navštíví příbuzné, tak má pochopitelně smůlu, neboť tato karta se vydává pouze ve všední dny, v pátek dokonce jen do 13 hodin. A nepředpokládám že by někdo šel na úřad nafasovat tyto karty do zásoby.

+4/0
11.1.2012 10:52

Grossak

Re: Za chvíli

O víkendu totiž lze zaparkovat zdarma v zelené a oranžové.

0/0
11.1.2012 15:59

tx999

Re: Za chvíli

Ne vsude, nekde je to mozne jen v nedeli, nekde ani to ne a casto jsou tyto plne.

0/0
11.1.2012 18:30

kunta_kinte - sberatel BANu

Zony jsou

obacejna urednicka zlodejina.

+1/0
11.1.2012 7:06

Tom Hagen

Re: Zony jsou

Přesně  R^

0/0
11.1.2012 8:08

patrona

Re: Zony jsou

MAs pravdu - jde jen o to ziskat co nejvice penez, s kterymi muzu dal "hospodarit". To same je planovane myto, atd atd.

Zkouseji, jak moc se nechaji lidi dojit...

0/0
11.1.2012 8:21

pavlik12

"podpora MHD"

Takhle si zjevně páni radní představují podporu MHD. Zejména na P6 - znemožnit dojíždějícím zaparkovat u konečné Metra... a pak se hrozně diví, že přespolní jezdí do centra Prahy autem.

Zvlášť vypečená je rada použít P+R, které je na západním směru jen jedno (Zličín) a beznadějně plné už teď (a to je před 7. hodinou ráno).

0/0
11.1.2012 6:57

Briťák

Re:

Souhlas. Nejsou dostatečné nabídky parkování P+R ! Nejdřív vytvořit parkování a pak teprve zony, pokud parkování nebude fungovat. Tady zkrátka není kde zaparkovat. Už by si také někdo měl uvědomit, že jet za město busem je běžně cesta na 1 -1,5 hodiny ráno a to samé odpoledne. Tedy 2-3 hodiny času na městskou. Mě cesta autem trvá 20 minut za město.

0/0
11.1.2012 8:44

roman36d

Re:

Řešením bylo zaparkovat u obchodních center. Jenže Metropole otevírá poměrně pozdě a parkoviště je uzavřené a Globus zavedl závory a placené parkování tuším po třech hodinách.

0/0
11.1.2012 10:32

FS9520DN

Hlasovat nohama

Jedinou cestu jak korigovat vývoj modrých zón vidím v tom, že ti co pracují/bydlí/mají sídlo v oblastech s modrou zónou, aby se odstěhovali pryč - i administrativně, někam kam to ještě nedorazilo.

Kdyby to tak udělali všichni, tak v Praze zůstanou jen úřady, důchodci a ty socky, co nemají na auto.

+1/0
11.1.2012 2:04

FS9520DN

Zkušenosti od majitele činžáku na P3

Zkusím lehce nastínit co se stalo s ekonomikou jednoho domu s nájemními byty na P3, po zavedení modrých zón.

Dům měl 3 kanceláře v přízemí, které tvořily cca 50% příjmů domu - 10 bytů nad nimi generovalo zbylých 50%. Po zavedení modrých zón do roku všechny 3 firmy odešly, nejen protože by jim parkovací karty zvedly náklady na pobyt na P3 o cca 10-20% ročně, ale protože přišly o klienty, kteří přestali přijíždět. Tudíž ztráta byznysu je 100% a pouze jedna kancelář šla předělat na přízemní byt, další jsou dodnes nepronajaté. Výsledek je:

- P3 přišla o daně od 3 firem, a vlastník domu přišel o desititíce měsíčního zdaněného zisku

- nájmy v bytech začly stagnovat nebo klesat, protože přespolní ztratili částečně zájem, když bez změny trvalého bydliště nemohou u domu parkovat (a změna bydliště má dopad na asi 5 dokladů a výměnu RZ, je to administrativně hodně náročné)

- místní lidé stejně večer nezaparkují, protože karet bylo vydáno víc než je míst

+17/0
11.1.2012 1:34

antisystemový

Re: Zkušenosti od majitele činžáku na P3

V každé ulici najdu min.jednoho bez karty.Najít přestupníka,oznámit na městkou a čekat.do 15min.jsou tam i

se spřateleným odtahovačem.Odjedou,zaparkuji;-D.

0/0
11.1.2012 9:31

Dr. Fe (25)

Re: Zkušenosti od majitele činžáku na P3

To se máš čím chlubit. :-/ Rv

0/0
11.1.2012 9:36

antisystemový

Re: Zkušenosti od majitele činžáku na P3

Přeci nebudu platit kartu a večer jezdit 3h kolem ,jestli se uvolní místo a Véna kterej přijel na navštěvu z horní dolní bude v klidu.

+1/0
11.1.2012 9:39

ddo

Re: Zkušenosti od majitele činžáku na P3

Vy levicově smýšlející si nevidíte na špičku nosu. Dlouhodobé následky této regulace z moci úřední budou pro vaši čtvrť špatné, odejdou firmy, odejdou lidi co potřebují k práci auto, sníží se hodnota i cena toho místa a pomalu ale jistě se tam uvolní prostor pro lůzu. Chceš mít úředně prosazenou výhodu, pak se ovšem nepodivuj nad následky.

+3/0
11.1.2012 10:22

hrabě Artstetten

Re: Zkušenosti od majitele činžáku na P3

Přesně tak to je - a to bude taky smrt Smíchova, který ani mafián Jančík nedovedl zničit.

To ale té levičáckozelené bandě na pražských radnicích (která voliče před volbami oblbuje "pravicovou" rétorikou) vůbec nevadí. Oni jsou rakovina, která zabíjí svého hostitele. Člověk by si přál, aby byli pouze parazity, kteří svého živitele vysávají, ale nechají ho žít...

+1/0
11.1.2012 11:45

Mysel

Blbost kvete

Misto aby to svinstvo vsude tam, kam uz se rozlezlo, co nejrychleji zrusili oni to chteji jeste rozsirovat. Hnus..

+2/0
11.1.2012 1:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.