Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Parkovací karta na všechny modré zóny v Praze? Starostové jsou proti

Pražané se stále častěji obracejí na magistrát, aby začal vydávat jednotné parkovací karty pro všechny části Prahy, kde platí modré zóny. Nápad ale odmítají jednotlivé radnice. Těm vadí, že by to do ulic přivedlo další auta a systém regulace dopravy by ztratil smysl. Magistrát jejich rozhodnutí respektoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pilinazlenina

modré výpalné

je výsledkem toho, že zastupitelé raději kradou než by řešili problémy

0/0
16.1.2012 22:28

lokutus

Nechápu smysl

Modré zóny jsou rezidenční parkování. Nechápu, proč mají mít rezidenti nějaké výhody oproti ostatním lidem. Každý člověk najde spoustu důvodů, proč by měl mít právo parkovat tam a tam - buď tam pracuje, nebo tam bydlí v podnájmu, nebo tam jezdí na návštěvu, nebo tam ošetřuje příbuzného, nebo tam prostě jezdí na nákupy...

Já navrhuji rezidenční zóny zrušit a všude umístit hodiny. Na exponovaných místech za 50 korun na hodinu na těch méně exponovaných třeba za 30. A to včetně noci. Kdo by měl zájem, mohl by si kdekoliv koupit parkovací kartu na konkrétní období - rok, půlrok, kvartál, měsíc, týden, nebo od-do. Karty by se lišily cenou. Nejlevnější by platily na danou městskou část, dražší by už platily na koknkrétní ulici, či blok a ty nejdražší by byly na konkrétní místo, kam by si ten člověk mohl dát značku se svou SPZ. A máte po problému. Kdo potřebuje parkovat krátkodobě, zaplatí na hodinách. Kdo dlouhodobě, koupí si kartu.

+2/0
16.1.2012 13:58

Komár

Re: Nechápu smysl

Chtěl bych vidět, jak v tomto systému vypadalo dopravní značení. A kdo by ho zaplatil. A jak by byl tento systém kontrolovatelný z pohledu respektovanosti (zda auto stojí ve své městské části/bloku/ulici). A třeba by to nakonec skončilo tak, že každé auto v Praze by mělo právě jedno vyhrazené místo a jinde by zaparkovat nesmělo :-) A nedejbože, aby se někde dělala rekonstrukce vozovky! To by lidi prskali, když jejich draze zaplacené místo zmizí a oni musí parkovat někde totálně v háji, když už zaplatili a nějak není místo, kam ta auta přesunout, jelikož všude je to rezervováno pro jiné bloky/ulice. Z pohledu hledání volného místa by smysl pro řidiče mělo mít buď svoje vyhrazené stání, kde bych měl jistotu a nebo co největší území, abych měl z čeho vybírat. Ale představa, že si zakoupím kartu na kus ulice, kde budu mít poměrně malou možnost a nikoliv jistotu by se mi jako uživateli takového systému nevyplatila.

0/0
16.1.2012 15:44

kremace tilapie

Jak

odousdit město k pomalé a bolestvé smrti. Omezení dopravy pod vlivem vřeštění zelelných bezmozků. Modré zóny, parkovací karty, po kterých skočili jak slepice po flusu ovčani v domnění, že to bude super, až jim na jejich místa nikdo nepoleze. Za pár let, ovšem zmizí obchody, město se vylidní, firmy se přestěhují jinam, kde ještě paka nestihla zkriplit dopravu. A i ty ovčany to přestane bavit, až se od každé potenciální návštěvy dozví "víš, já bych k vám přijel rád, ale radši ne, tam u vás neni kde zaparkovat."

+4/0
16.1.2012 12:26

Komár

Re: Jak

Mám rád, komentáře, kde jakékoliv omezení automobilové dopravy je dílem zelených (v tomto případě dokonce bezmozků :-) Dovedete si třeba připustit, že regulace a zklidňování dopravy (ať už omezení vjezdu, jeho zpoplatnění, zpoplatnění parkování...) nemusí vycházet jen z nějakých ekologických pohnutek. Zkuste popřemýšlet nad takovými pojmy, jako jsou intenzita dopravy, kapacita komunikace, stupeň automobilizace (a především jeho trend v Praze v posledních letech).

Váš příspěvek je další z té naprosté většiny tady, který nenavrhuje řešení a jen kritizuje stávající stav a hodnotí věc jednostranně. Ano, v jednoduchosti je krása, ale pozor, ať se z té jednoduchosti nestane primitivismus :-)

A ještě povzdech na závěr: když ta paka tak kriplí dopravu a vyrábí umírající město, proč se do Prahy stěhuje víc a víc lidí, proč si Pražáci kupují víc a víc aut? Proč jezdí míň a míň MHD? Asi je to "zkriplené" málo. No budeme se snažit, ať dosáhneme vašich očekávání.

0/0
16.1.2012 15:55

tx999

Paradox je

ze spousta tech pomalovanych ulic (ne-li vetsina) patri hlavnimu mestu, nikoliv mestske casti. Proc na ni tedy nemuzou za stejnych podminek parkovat obyvatele cele Prahy? Mestske casti at si zavadeji zony pro mistni v ulicich, ktere patri jim.

Ale nejlepsi by bylo tento system s vyjimkou nejuzsiho centra kompletne zrusit.

0/0
16.1.2012 11:33

Komár

Re: Paradox je

Pod správu krajů patří silnice I. a II. třídy. Těch rozhodně není většina. Nápad vyjmout je (tedy jednalo se o ojedinělý případ) ze ZPS tady už byl v souvilosti se zúžením magistrály. Nápad vzešel od pana Béma a zdůvodnění zde radši nerozepisovat :-( Každopádně proč komunikace rozdělovat podle toho, kdo je vlastní a spravuje? To už zavání politikou... jako by nestačilo, že některé městské části ohledně dopravy ani mezi sebou nekomunikují :-(

Odpověď na otázku o rovnoprávnosti při parkování hledejte na Praze 10, kde se právě toto soudně řešilo.

0/0
16.1.2012 15:30

tx999

Re: Paradox je

V zasade jde o to, ze kdyz to patri pod kraj (Prahu), tak na opravu/udrzbu teoreticky prispivaji vsichni obyvatele Prahy (kraje). Ergo by mel kazdy z nich mit stejne pravo tu komunikaci uzivat. Pokud to patri pod obec a obec plati udrzbu/opravy ze sveho, pak se da s urcitym sebezaprenim souhlasit s tim, ze si tam MC muze malovat co chce. Jde mi o to, ze bud zrusit zony uplne, nebo vyjmout ulice patrici Praze ze ZPS. Ale soucasne rozrustani na P5 nebo P6, kde pro lidi od Kladenska ani neni rozumna alternativa je desive. Jak muze MC vubec uvazovat o tom, ze by zavedla modre zony, kdyz zaroven usilovne blokuje zlepseni hromadne dopravy (modernizace zeleznice) a nenabizi zadnou moznost odstaveni auta a rychle dopravy do centra, to mi hlava opravdu nebere.

Za sebe muzu rict, ze radsi budu parkovat nekolik minut od baraku, nez nemit moznost se autem po meste nejak rozumne pohybovat (a to vetsinou vyuzivam MHD, takze me zony v zasade neomezuji).

Hledat se mi nechce, kdyztak dejte odkaz.

0/0
16.1.2012 19:54

Olds

Protesty

Nevíte někdo, jestli někde existuje nějaká skupina lidí, kteří aktivně bojují proti zónám, protestují proti nim, nebo pracují na peticích proti současné podobě parkovacích zón a jejich rakovinném bujení po Praze?

Rád bych se přidal a aktivně pomohl.

Nejsem na tom, bohužel, časově a organizačními schopnostmi tak, že bych něco podobného založil a organizoval sám, ale rád se přidám a pomůžu. Jsem ochotný udělat maximum pro to, aby se současná podoba zón - rozparcelování města na uzavřené obvody ZMĚNILA!!

0/0
13.1.2012 17:12

Komár

Re: Protesty

Nemám čas a udělám maximum - hezké :-) Jinak pozor, aby to nedopadlo jako v Lybii, kde bojovali proti Kadáffímu a měli jasno proti čemu bojují, ale nemají jasno, co chtějí místo něj :-) Přeju hodně štěstí.

0/0
13.1.2012 17:16

Olds

Re: Protesty

Nemám čas a organizační talent na ZALOŽENÍ občanské iniciativy,ale jsem ochotný ve svém volném čase maximálně pomoci. Společenství vlastníků jsem u nás v domě také nezaložil, ale snažím se mu v rámci možností pomáhat.

Ten rozdíl mezi POMÁHAT občanské iniciativě a ZALOŽIT občanskou iniciativu je snad jasný, ne?

Mám naprosto jasno, co chci.

Nerozšiřovat již dále zóny, a pokud se zóny i přesto rozšíří, pak zavést možnost parkovací karty pro více obvodů.

Parkovací kartu, kde si bude kdokoliv s bydlištěm v Praze moci (s výjimkou centra Prahy 1 a 2) zvolit (a zaplatit) dva, tři, nebo čtyři libovolné obvody, kam často jezdí a v nich pak normálně parkovat.

0/0
13.1.2012 17:54

InstinkTT

Nesmysl

Toto je na žalobu o znemožnění volného pohybu občanů po komunikacích. Rv

+1/0
13.1.2012 15:55

Petang01

pro všechny zastánce využívání MHD mám radu.

Vezměte si v neděli kočárek a jeďte do centra na Staré město ( já tam jezdím za babičkou). Metro, narvané, takže Vás tam lidi i s kočárkem nepustí. U Muzea máte na přestupu 2 možnosti Eskalátory - tam byste ovšem z důvodu bezpečnosti jít neměli a nebo výtahy - smrdí močí a musíte vyjet ven s tím dítětem přejít voňavou křižovatku u muzea a počůraným výtahem dolů. fakt paráda.  Při takovémto cestování se nedivme, že všichni chtějí jet někam raději autem.

+1/0
13.1.2012 15:40

Komár

Re: pro všechny zastánce využívání MHD mám radu.

Čím to bude, že křižovatka u Muzea je tak voňavá? Možná proto, že "VŠICHNI CHTĚJÍ JET RADĚJI NĚKAM AUTEM". A ti ostatní, co nepatří do kategorie "všichni" vás nepustí do metra. Asi se jedou vymočit do výtahů ve stanicích s bezbariérovým přístupem :-) Aneb každá mince má dvě strany a většina zde diskutujících obvykle vidí jen tu jednu :-)

0/0
13.1.2012 15:50

Petang01

Re: pro všechny zastánce využívání MHD mám radu.

Jestli ono to nebude tím, že  slovo úspora se v poslední době stalo modlou. Pokud Magistrát nechce aby lidi jezdili do centra, tak by v něděli nemělo jezdit metro jednou za 10 monut. Stějnět tak pokud nechce aby lidi parkovali na ulicích, tak má udělat několik parkovacích domů, kde stání nebude za 60 na hodinu ale za 20,- na den.

0/0
13.1.2012 16:12

Komár

Re: pro všechny zastánce využívání MHD mám radu.

Já nejsem z magistrátu (pro přesnost). Myslím, že nejde o to, aby lidi nejezdili do centra. Ale o to, aby se vyloučila zbytná doprava (to jest transit a doprava, která je vykonávána nevhodným prostředkem). A volání z okna "lidi nejezděte těmi auty, když nemusíte" moc nefunguje. Čili přichází regulace dopravy. A trochu do větru bych se zeptal, proč má KDOKOLIV řešit, aby VY jste mohla parkovat někde zdarma. Nebudou pak lidi bez aut nadávat, že z jejich daní se platí čísi parkování? Přece jen návratnost investice do parkovacího domu, kde budete vybírat 20,- na den je beh na hodně dlouho trať. Tím neříkám, že magistrát necpe nehorázné prachy do různých blbin... zkrátka zase chci poukázat na to, že je potřeba hledat nějaký kompromis.

0/0
13.1.2012 16:20

Petang01

Re: pro všechny zastánce využívání MHD mám radu.

A to je právě o tom, že MHD, parkovací domy apod. by neměly být o zisku, ale měly by být brány jako služba pro veřejnost.   A náklady na výstavbu by meli jít t těch parkovacích karet. nebo kam jdou ty peníze?  Jinak vaše argumentace o zbytečných jízdách je mimo mísu. lidi neštve velikost provozu,  Že mají problém zavolat řemeslníky, protože ty nesmí stát před barákem. To že i když v bytě bydlíte 20 let tak nezaprkujete, protože máte trvalé bydliště jinde. To že pokud jedou příbuzného odvést k lékaři tak se bojí aby za tu chvíli nezkásnul policajt. To je hlavní problém.

+1/0
13.1.2012 16:34

Komár

Re: pro všechny zastánce využívání MHD mám radu.

Peníze z parkovacích karet jdou do černé díry rozpočtu městských částí. Jestli lidi neštve velikost provozu, tak se podívejte na diskuse o magistrále na Praze 4 a poznáte, že je to taky štve (lidi jsou naštvaný v jednom kuse na všechno :-) Lidi jsou naštvaný na mimopražský, co dojíždějí auty a nejraději by to postavili mimo zákon a nahnali je do VHD, na magistrát, který pražanům brání jezdit auty a parkovat všude zdarma a nutí je jezdit MHD.

Mimochodem, jakou byste stanovil hranici v době bydlení na to, abyste mohl zdarma parkovat? :-)

0/0
13.1.2012 16:52

Komár

Re: pro všechny zastánce využívání MHD mám radu.

A o zisku jsem nemluvil... Mluvil jsem o návratu vložených peněz do vybudování a návratu nákladů na provoz.

0/0
13.1.2012 17:17

Chytrakz hospody

Parkovací zón zrušit okamžitě

Parkovací zóna má smysl pouze při omezení vjezdu, tedy smí být jen v historické části města. V ostaních lokalitách jsou parkovací zóny pouze výsledkem neschopnosti úřadů zajistit dostatečné parkovací kapacity nebo složí jako zajištění neoprávněného příspěvku( za prodej lístku nebo pokut) do kasičky, aby bylo na prebendy poslanců a vybraných úředníků.

+3/0
13.1.2012 12:38

Komár

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

Co to znamená "při omezení vjezdu"? Že by se jednalo o komunikace se zákazem vjezdu motorových vozidel mimo dopravní obsluhy a ještě tam dát parkovací automaty nebo něco ve stylu parkovacích karet? Není to trochu duplicitní řešení?

Naprostý souhlas! Vytrhat koleje, zrušit tramvaje, zrušit cyklostezky, chodníky na minimální šířku 1,5 m (a to ještě po jedné straně komunikace, na druhé být nemusí), vykácet stromy. Asi polovinu ulic zjednosměrnit, ať se zvýší parkovací kapacita... Zbývá jenom otázka, jestli se vám a ostatním bude takové město líbit a také kdo něco takového zaplatí.

Zrovna projektuju zóny na Praze 6 a jsem otevřen připomínkám a námětům :-)

0/0
13.1.2012 13:05

jbubik

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

maně přemýšlím, jak je možné, že v Německu a to i ve městech, která neprošla bombardováním, mají pro návštěvníky dost parkhausů a pro residenty podzemních parkovišť. Jestli to nebude tím, že tam organizaci a realizaci dopravy v klidu neprovádějí lidé vašeho typu......;-€

+1/0
13.1.2012 13:35

Komár

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

Předem říkám, že dělám na projekt ZPS a ne parkovacích domů. Když se ale podíváte např. na Prahu 1, tak tu máme Kotvu, Bílou Labuť, Palladium, Rudolfinum, Interkontinental, Národní Divadlo, Slovan, Hlavní hádarží, Millenium plaza a další, z hlavy si je všechny nepamatuju ani se mi nechce hledat celkové kapacity, ale tohle jsou všechno veřejně přístupné parkovací kapacity. A věřte nebo ne, ale vytížené na 100 % rozhodně nejsou. Zajděte si někdy do Palladia a spočítejte si, kolik z těch cca 700 míst je obsazených.

0/0
13.1.2012 13:58

Olds

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

Pokud projektujete zóny:

Bydlel jsem na Žižkově před zamořením i po jeho zamoření parkovací zónou.

1) Parkování se trochu zlepšilo. Jen trochu. Přes den a o víkendu hromada volných míst, ale večer je to skoro stejné, jako před zavedením zón. Když jsme v neděli v podvečer přijeli z chalupy, zlepšení proti době před zónou téměř nulové.

2) Přestaly k nám jezdit až na výjimky veškeré návštěvy, z našeho bytu se stalo ghetto. Když mi švagr něco vezl z chalupy, říkal jsem mu "pojď chvíli na kafe" a on na to "já tady nemůžu stát, když tu máte ty "píp" zóny". Dřív bylo běžné, že se u nás cestou z chalupy stavili na hodinku na kafe a na kus řeči. Po zavedení zón - konec.

3) Když jsem si já něco přivezl domů jakýmkoliv jiným autem, než tím jedním co má parkovací kartu (třeba služebním z práce, nebo půjčenou dodávkou), nemohl jsem stát před domem, v němž byl můj vlastní byt. Neustále jsem běhal k oknu, jestli nejdou četníci a pak jsem musel rychle odjet. Fakt super život v ghettu.   -pokračování-

+1/0
13.1.2012 15:49

Komár

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

I na modré čáře máte denně 2 hodiny, kdy si můžete domů přivézt cokoliv jakýmkoliv autem bez strachu z četníků. Pokud se u vás chce někdo stavit na kafe a musí jet mermomocí autem, může zastavit na parkovacím automatu. Pokud jede z chalupy o víkendu, může zastavit u automatů bezplatně.

Jinak Prahu 3 jsem nedělal...

0/0
13.1.2012 16:09

Petang01

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

Ano, někde jsem o tom četl. myslímže to bylo od 6 to 8 ráno. To je opravdu paráda.  To se mi fakt hodí, když potřebuji vyložit sedačku z Ikea, kde nají otevříno až v 10.

+1/0
13.1.2012 16:36

Komár

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

Ano, je to 6-8 ráno. Je větší obrat aut a jezdí zásobování. Máte-li návrh na nějaký vhodnější čas, sem s ním. Pokud máte problém se sedačkou, nechte si ji v autě a dovezte si ji druhý den. Třeba vám ji z auta neukradnou, i když znáte lidi. Zkrátka všem nevyhovíte.

0/0
13.1.2012 16:55

Olds

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

Ty automaty návštěvu zatraceně prodraží. Do hodiny se těžko vejde a každý si pak zatraceně rozmyslí, navštívit vás příště, když jen jede kolem.

0/0
13.1.2012 16:38

Petang01

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

Naprostou souhlasim. Něco jiného je,  když přijede nějaká rodinka na čumendu na památky a něco jiného když si pozvete hosty. Ti první ať si klidně paltí  drahé parkování, ale u pozvané návštěvy lidí s trvalým bydlištěm v oblasti je to nehoráznost. V Hradci to řeší tak, že trvalý obyvatel koupí za 20/den kartičku návtěva a tu pak těm svím známím dá za sklo. Proč to v Praze nejde?

+1/0
13.1.2012 16:44

Olds

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

R^

0/0
13.1.2012 16:47

Olds

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

- pokračování-  Současný model lokálních parkovacích zón pro jeden jediný obvod je tragédie!

Kdo má kartu Prahy 3, nemůže nic dovézt příbuzným na Prahu 1, 2, ani Prahu 7, za chvíli už ani na Prahu 4, 5, 6 a hrozí zavedení zón už i na Praze 8 a 10. Až se takto rozparceluje celá Praha, nebude už moci dovézt nikdo nikomu nikdy nic, aniž by musel hned odjet. Nebude moci ani zůstat chvíli na kus řeči, pokud za to draze nezaplatí parkovacím výpalným.

Chápu, že nejde udělat jednotnou zónu pro celou Prahu, to by byl malér v úzkém centru (Praha 1 a 2), ALE!

PROČ nejde udělat jednotná zóna města Prahy s VÝJIMKOU centra - Prahy 1 a 2. 

Nebo PROČ nejde udělat společná parkovací karta pro 2,3 nebo 4 různé obvody. Tak by měl třeba obyvatel Prahy 3 možnost zvolit ještě další 2-3 konkrétní obvody, kde má své příbuzné, nebo kam potřebuje často jezdit autem. Všechno přece nejde vozit MHD a o návštěvách, když to zrovna někdo má při cestě a chce se jen chvíli zastavit jsem už psal výše. - pokračování -

0/0
13.1.2012 16:06

Komár

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

V tomhle s vámi naprosto souhlasím. Dělat zóny dle hranic městských částí je z dopravního hlediska blbost (stačí se podívat na ten kousek Prahy 10, která přiléhá Praze 2 a 3. Proč to nikdo nekoordinuje se zeptejte pana Béma, který zrušil Ústav dopravního inženýrství po jeho 40ti letém fungování :-(

0/0
13.1.2012 16:12

Olds

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

- pokračování-

Ze Žižkova jsem se odstěhoval. Bíky bohu za to. Po zavedení zón to tam nebylo k životu.

Teď bydlím na Praze 8, návštěvy už k nám zase jezdí. Švagr, který musí denně dojíždět mimo Prahu autem do práce se už nemusí bát zastavit se cestou domů u nás na kafe.

KVALITA ŽIVOTA na naší nové adrese se zlepšila o 1000%. A teď s hrůzou čtu, že Praha 8 uvažuje o zřízení parkovacích zón také. PROSÍM, radní Prahy 8, nezamořujte naši čtvrť zónami, neničte život v ní. Zóny se rozlézají Prahou jako rakovina.

Vím, že se třeba v okolí Ládví špatně parkuje, bydlí tam máma mojí ženy. Ale i přes obtíže s hledáním místa vždycky nakonec místo najdeme. Nedělejte kvůli malému zlepšení parkování rezidentů z naší krásné Prahy 8 druhý Žižkov, nebo Letnou. Další GHETTO!

0/0
13.1.2012 16:22

Olds

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

A ještě poznámka na závěr. Když dáte auto do servisu, nebo časově delší opravy po nehodě, je dnes běžné, že si po dobu opravy můžete půjčit náhradní auto. S takovým autem ale opět nesmíte parkovat před domem s vaším vlastním bytem.

Zóny parcelující Prahu na uzavřené obvody jsou tragédie pro zónami postižené obyvatele.

Když projektujete ty zóny, uvažujte, prosím, i o těchto aspektech reálného života v místech zónami postiženými, o kterých jsem Vám napsal.

A prosím, zvažujte zavedení parkovací karty s možností volby více obvodů, než je jen ten jeden, ale ne s omezením, že ten další obvod musí být místo zaměstnání. Ať je ten druhý nebo třetí volitelný obvod možno zvolit libovolně tak, jak kdo potřebuje (s výjimkou centra - Prahy 1 a 2, samozřejmě).

Děkuji, že si tohle aspoň přečtete a budete nad tím přemýšlet. Doufám ...

0/0
13.1.2012 16:32

Komár

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

Trochu pláčete na špatném hrobě. Já Prahu neparceluju ani nerozhoduju o tom, kde zóna bude nebo nebude, jaký bude poměr modrá/zelená/oranžová. To se děje jinde. To si vždy vzpomenu na Voskovce a Wericha, jak zpívají v Těžké Barboře: Zvolili jsme je, abychom je měli...

Pokud ale chcete aby někdo řešil Prahu jako dopravní celek, tak (jak už jsem psal) ani nemáte kde brečet. Zajděte si na roh Bolzanovy a Opletalky a zavzpomínejte na Ústav dopravního inženýrství. Nějak nechápu, kdo toho Béma (kdysi nejoblíbenějšího politika) volil :-)

S tím, že členit to podle městských částí nesouhlasím, ale asi jako vy s tím nic neudělám :-(

0/0
13.1.2012 16:45

Olds

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

To je mi jasné,

jen jsem doufal, že když na těch zónách pracujete, máte třeba možnost někdy někomu kompetentnímu tlumočit konkrétní problémy, které trápí lidi postižené těmito zónami.

Hezký zbytek dne.

0/0
13.1.2012 16:55

Komár

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

Praha namá až tak málo parkhausů v centru. Takže srovnání s Německem v tomto ohledu moc neberu. Dalo by se na to pohlížet i jinak, když už chcete srovnávat se sousedy: v Rakousku je nejnižší stupeň automobilizace (počet aut/počet obyvatel) ve Vídni. Nejvyšší je naopak v Tyrolsku, kde je auto opravdu nezbytností. U nás je nejvíc aut/potu obyvatel v Praze, ačkoliv tu mám poměrně kvalitní MHD. Proč? V centru Vídně se každoročně plánovaně snižuje počet parkovacích stání o 1-2%. V Praze naopak městské části tlačí na to, aby se tato čísla zvyšovala, jak to jen jde (např se dotahují stání až k přechodům pro chodce, kde omezují rozhled).

Jak je možné, že jinde to jde... Ptáme se na stejnou otázku a vidíme v tom každý něco jiného :-)

0/0
13.1.2012 14:01

Chytrakz hospody

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

Že takhle se může omezit vjezd jen třeba pro náklaďáky a autobusy, protože ulice jsou úzké, ti projektante nedošlo. Tvůj široký rozhled  ohledně parkování se asi snažila realizovat Praha 2, že bys tam projektoval taky? Akorát tvé myšlenky mi připomínají výroky ortodoxních komunistických plánovačů, kteří chtěli  nové a lepší komunistické ženy v 50 letech  osvobodit od domácích pracích levnými hospodami a osvobozenou domácností.  Naprojektoval si už taky dětské dopravní hřiště?;-D

0/0
13.1.2012 14:53

Komár

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

A i to mi došlo. Koneckonců na P6 se počítá se zónovými značkami v obytných částech s omezením max povolené rychlosti na 30 km/h a s omezením vjezdu nákladních automobilů. (to jsem si nevymyslel, ale chci říct, že toto si uvědomuji). Ale i tam musí projet vozidla IZS (především hasiči) nebo vozidla na svoz TKO. Ale možná že odvoz odpadků nebo hašení požárů je něco, co patří do 50. let :-)

A pokud jsou "výroky komunistických plánovačů" reakcí na zrušení tramvají, tak to jsem myslel pochopitelně ironicky. Pokud to má být reakce na stav parkování, pak v tomhle ohledu žijeme rozhodně v kapitalismu, kdy se praha zbavuje (prodejem či pronájmem parkovacích ploch) a výše parkovného se řídí tržně.

Pokud máš nějaké KONKRÉTNÍ připomínky k Praze 2, tak povídej. Pokud máš nějaké všeobecné řeči, tak si je nech do hospody.

A s dětským hřištěm jsi mě pobavil a já musím přiznat, že... ano :D

0/0
13.1.2012 15:12

FS9520DN

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

Proč je třeba modrá zóna ve Španělské ulici podél Hlaváku, když je tam furt prázdno?

0/0
13.1.2012 16:55

Komár

Re: Parkovací zón zrušit okamžitě

Od stolu vám to na 100% neřeknu, ale podle webu Prahy 2 je tam smíšená zóna (mohou zastavit rezidenti i ti, co kartu nemají). Modrá tam byla původně v úseku Helénská - Kunětická než se schválilo zavádění smíšených zón.

0/0
13.1.2012 17:14

mirek103

Zóny ano, ale jiný čas

Modrá zóna by měla mít jen platnost od 18:00 - 6:00 Stejně je to v týhle době jen škatulata hejbejte se. Lidi si můžou ve všední zaparkovat ve dne kde chtějí a večer mají místo před domem. Na Žižkově je ve dne dostatek parkovacích míst a nikdo tam nemůže zaparkovat ačkoliv by tam nikoho neomezoval.

0/0
13.1.2012 9:25

Sucubus

Re: Zóny ano, ale jiný čas

bez zón mi bylo lépe (na praze 5) vždy jsem zastavil kde jsem potřeboval a kdy jsem potřeboval... teď nezastavím nikde mimo svou zonu, dejvice narvane protoze se tam ze zon vsichni presunuli, jine casti jsou mi zakazane, mam opravneni jen na petku... proste HNUS fuj smejdi na radnici

+1/0
13.1.2012 10:24

Komár

Re: Zóny ano, ale jiný čas

Oprávnění na pětku nemáš, protože na pětce zóny spuštěny ještě nebyly :-) A máš pravdu, do Dejvice se přesunuli všichni, zejména lidé z Vinohrad a Nuslí.

Někdy mne blbost diskutujících opravdu fascinuje - hlavně, když si zanadávají.

0/0
13.1.2012 12:57

Komár

Re: Zóny ano, ale jiný čas

...a další části nemáš zakázané. Míst, kde můžeš zaparkovat po zaplacení je dost a dost.

0/0
13.1.2012 13:19

Olds

Re: Zóny ano, ale jiný čas

Ty "veřejné komunikace" jsou veřejné, nebo jsou teď už jenom pro bohaté, kteří můžou utrácet tisíce za předražené parkování?

Předražené! Kdyby to parkování během návštěvy, nebo když někdo něco někomu veze a chvíli se u něj zastaví stálo dvacku, asi by to nikdo neřešil.

0/0
13.1.2012 16:47

Komár

Re: Zóny ano, ale jiný čas

A víte, kolik to stojí? Tak to neřešte. Na chvíli se dá za tu dvacku zaparkovat, pokud najdete místo : )

Praha 1 Cena stání v oranžové zóně (krátkodobé stání do 2 hod.)

tarif I. …………………10 Kč/hod. nebo 0,40 EUR/hod. tarif II. ……………….. 20 Kč/hod. nebo 0,80 EUR/hod. tarif III. ………………. 40 Kč/hod. nebo 1650 EUR/hod.

Cena stání v zelené zóně (střednědobé stání do 6 hod.) tarif I. ……………….. 15 Kč/hod. nebo 0,60 EUR/hod. tarif II. .………………. 30 Kč/hod. nebo 1,20 EUR/hod.

0/0
13.1.2012 16:58

Olds

Re: Zóny ano, ale jiný čas

Bydlel jsem na Žižkově, Jeseniova ulice, takže zatraceně dobře vím, kolik to stálo.

A nejbližší placená zóna byla nahoře minimálně 300 metrů daleko od našeho baráku, nebo jiná až dole na Koněvce.

Kolikrát byste někoho navštívil, když byste za to pokaždé vysolil 80 Kč za víc než hodinové stání (tarif III). Hodina je na návštěvu málo. To je jenom tak na "ahoj", uvařit a vypít kafe a pak hned vypadnout.

0/0
13.1.2012 17:28

Komár

Re: Zóny ano, ale jiný čas

Psal jste, "kdyby zastavit se na chvili stalo dvacku tak to nikdo neresi". Tak jsem na to reagoval tím, že i v centru Prahy se dá za tu dvacku zaparkovat. Pokud se budem byvit o Praze 3, tak tam je to nejlevněji za 30,-/hodinu. Pokud mají být zóny nástrojem regulace a organizace dopravy, tak nemá smysl dávat ceny, které opravdu nikdo nebude resit. Ale nemyslím si, že zaplatit za hodinu stání méně než za litr benzínu je až tak moc (je to můj názor, cenu koneckonců neurčuju já, ale ti, které jste si zvolil :-)

Jeseniova ulice (byť v tomhle prsty nemáme) je vyhrazená rezidentům (modré čáry), protže je převážně obytná a bez obchodů... Nesmyslnější je třeba na Praze 3 modré stání u VŠE a DOS.

0/0
15.1.2012 19:38

S.P.Q.R.

parkovací zóny

Já jsem pro parkovací zóna na Barrandově. Když večer přijedu, tak nemohu najít volné místo, protože je zde mnoho mimopražských vozidel. Ale udělal bych to následovně - zákaz parkování mimopražských vozidel od 16:00 do 8:00. Pak alespoň budov volná místa pro nás místní.:-)

+1/0
13.1.2012 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.