Diskuze
Parkovací karta na všechny modré zóny v Praze? Starostové jsou proti
Děkujeme za pochopení.
pilinazlenina
modré výpalné
je výsledkem toho, že zastupitelé raději kradou než by řešili problémy
lokutus
Nechápu smysl
Modré zóny jsou rezidenční parkování. Nechápu, proč mají mít rezidenti nějaké výhody oproti ostatním lidem. Každý člověk najde spoustu důvodů, proč by měl mít právo parkovat tam a tam - buď tam pracuje, nebo tam bydlí v podnájmu, nebo tam jezdí na návštěvu, nebo tam ošetřuje příbuzného, nebo tam prostě jezdí na nákupy...
Já navrhuji rezidenční zóny zrušit a všude umístit hodiny. Na exponovaných místech za 50 korun na hodinu na těch méně exponovaných třeba za 30. A to včetně noci. Kdo by měl zájem, mohl by si kdekoliv koupit parkovací kartu na konkrétní období - rok, půlrok, kvartál, měsíc, týden, nebo od-do. Karty by se lišily cenou. Nejlevnější by platily na danou městskou část, dražší by už platily na koknkrétní ulici, či blok a ty nejdražší by byly na konkrétní místo, kam by si ten člověk mohl dát značku se svou SPZ. A máte po problému. Kdo potřebuje parkovat krátkodobě, zaplatí na hodinách. Kdo dlouhodobě, koupí si kartu.
Komár
Re: Nechápu smysl
Chtěl bych vidět, jak v tomto systému vypadalo dopravní značení. A kdo by ho zaplatil. A jak by byl tento systém kontrolovatelný z pohledu respektovanosti (zda auto stojí ve své městské části/bloku/ulici). A třeba by to nakonec skončilo tak, že každé auto v Praze by mělo právě jedno vyhrazené místo a jinde by zaparkovat nesmělo :-) A nedejbože, aby se někde dělala rekonstrukce vozovky! To by lidi prskali, když jejich draze zaplacené místo zmizí a oni musí parkovat někde totálně v háji, když už zaplatili a nějak není místo, kam ta auta přesunout, jelikož všude je to rezervováno pro jiné bloky/ulice. Z pohledu hledání volného místa by smysl pro řidiče mělo mít buď svoje vyhrazené stání, kde bych měl jistotu a nebo co největší území, abych měl z čeho vybírat. Ale představa, že si zakoupím kartu na kus ulice, kde budu mít poměrně malou možnost a nikoliv jistotu by se mi jako uživateli takového systému nevyplatila.
kremace tilapie
Jak
odousdit město k pomalé a bolestvé smrti. Omezení dopravy pod vlivem vřeštění zelelných bezmozků. Modré zóny, parkovací karty, po kterých skočili jak slepice po flusu ovčani v domnění, že to bude super, až jim na jejich místa nikdo nepoleze. Za pár let, ovšem zmizí obchody, město se vylidní, firmy se přestěhují jinam, kde ještě paka nestihla zkriplit dopravu. A i ty ovčany to přestane bavit, až se od každé potenciální návštěvy dozví "víš, já bych k vám přijel rád, ale radši ne, tam u vás neni kde zaparkovat."
Komár
Re: Jak
Mám rád, komentáře, kde jakékoliv omezení automobilové dopravy je dílem zelených (v tomto případě dokonce bezmozků :-) Dovedete si třeba připustit, že regulace a zklidňování dopravy (ať už omezení vjezdu, jeho zpoplatnění, zpoplatnění parkování...) nemusí vycházet jen z nějakých ekologických pohnutek. Zkuste popřemýšlet nad takovými pojmy, jako jsou intenzita dopravy, kapacita komunikace, stupeň automobilizace (a především jeho trend v Praze v posledních letech).
Váš příspěvek je další z té naprosté většiny tady, který nenavrhuje řešení a jen kritizuje stávající stav a hodnotí věc jednostranně. Ano, v jednoduchosti je krása, ale pozor, ať se z té jednoduchosti nestane primitivismus :-)
A ještě povzdech na závěr: když ta paka tak kriplí dopravu a vyrábí umírající město, proč se do Prahy stěhuje víc a víc lidí, proč si Pražáci kupují víc a víc aut? Proč jezdí míň a míň MHD? Asi je to "zkriplené" málo. No budeme se snažit, ať dosáhneme vašich očekávání.
tx999
Paradox je
ze spousta tech pomalovanych ulic (ne-li vetsina) patri hlavnimu mestu, nikoliv mestske casti. Proc na ni tedy nemuzou za stejnych podminek parkovat obyvatele cele Prahy? Mestske casti at si zavadeji zony pro mistni v ulicich, ktere patri jim.
Ale nejlepsi by bylo tento system s vyjimkou nejuzsiho centra kompletne zrusit.
Komár
Re: Paradox je
Pod správu krajů patří silnice I. a II. třídy. Těch rozhodně není většina. Nápad vyjmout je (tedy jednalo se o ojedinělý případ) ze ZPS tady už byl v souvilosti se zúžením magistrály. Nápad vzešel od pana Béma a zdůvodnění zde radši nerozepisovat :-( Každopádně proč komunikace rozdělovat podle toho, kdo je vlastní a spravuje? To už zavání politikou... jako by nestačilo, že některé městské části ohledně dopravy ani mezi sebou nekomunikují :-(
Odpověď na otázku o rovnoprávnosti při parkování hledejte na Praze 10, kde se právě toto soudně řešilo.
Olds
Protesty
Nevíte někdo, jestli někde existuje nějaká skupina lidí, kteří aktivně bojují proti zónám, protestují proti nim, nebo pracují na peticích proti současné podobě parkovacích zón a jejich rakovinném bujení po Praze?
Rád bych se přidal a aktivně pomohl.
Nejsem na tom, bohužel, časově a organizačními schopnostmi tak, že bych něco podobného založil a organizoval sám, ale rád se přidám a pomůžu. Jsem ochotný udělat maximum pro to, aby se současná podoba zón - rozparcelování města na uzavřené obvody ZMĚNILA
Komár
Re: Protesty
Nemám čas a udělám maximum - hezké :-) Jinak pozor, aby to nedopadlo jako v Lybii, kde bojovali proti Kadáffímu a měli jasno proti čemu bojují, ale nemají jasno, co chtějí místo něj :-) Přeju hodně štěstí.
InstinkTT
Nesmysl
Toto je na žalobu o znemožnění volného pohybu občanů po komunikacích.
Petang01
pro všechny zastánce využívání MHD mám radu.
Vezměte si v neděli kočárek a jeďte do centra na Staré město ( já tam jezdím za babičkou). Metro, narvané, takže Vás tam lidi i s kočárkem nepustí. U Muzea máte na přestupu 2 možnosti Eskalátory - tam byste ovšem z důvodu bezpečnosti jít neměli a nebo výtahy - smrdí močí a musíte vyjet ven s tím dítětem přejít voňavou křižovatku u muzea a počůraným výtahem dolů. fakt paráda. Při takovémto cestování se nedivme, že všichni chtějí jet někam raději autem.
Komár
Re: pro všechny zastánce využívání MHD mám radu.
Čím to bude, že křižovatka u Muzea je tak voňavá? Možná proto, že "VŠICHNI CHTĚJÍ JET RADĚJI NĚKAM AUTEM". A ti ostatní, co nepatří do kategorie "všichni" vás nepustí do metra. Asi se jedou vymočit do výtahů ve stanicích s bezbariérovým přístupem :-) Aneb každá mince má dvě strany a většina zde diskutujících obvykle vidí jen tu jednu :-)
Chytrakz hospody
Parkovací zón zrušit okamžitě
Parkovací zóna má smysl pouze při omezení vjezdu, tedy smí být jen v historické části města. V ostaních lokalitách jsou parkovací zóny pouze výsledkem neschopnosti úřadů zajistit dostatečné parkovací kapacity nebo složí jako zajištění neoprávněného příspěvku( za prodej lístku nebo pokut) do kasičky, aby bylo na prebendy poslanců a vybraných úředníků.
Komár
Re: Parkovací zón zrušit okamžitě
Co to znamená "při omezení vjezdu"? Že by se jednalo o komunikace se zákazem vjezdu motorových vozidel mimo dopravní obsluhy a ještě tam dát parkovací automaty nebo něco ve stylu parkovacích karet? Není to trochu duplicitní řešení?
Naprostý souhlas! Vytrhat koleje, zrušit tramvaje, zrušit cyklostezky, chodníky na minimální šířku 1,5 m (a to ještě po jedné straně komunikace, na druhé být nemusí), vykácet stromy. Asi polovinu ulic zjednosměrnit, ať se zvýší parkovací kapacita... Zbývá jenom otázka, jestli se vám a ostatním bude takové město líbit a také kdo něco takového zaplatí.
Zrovna projektuju zóny na Praze 6 a jsem otevřen připomínkám a námětům :-)
mirek103
Zóny ano, ale jiný čas
Modrá zóna by měla mít jen platnost od 18:00 - 6:00 Stejně je to v týhle době jen škatulata hejbejte se. Lidi si můžou ve všední zaparkovat ve dne kde chtějí a večer mají místo před domem. Na Žižkově je ve dne dostatek parkovacích míst a nikdo tam nemůže zaparkovat ačkoliv by tam nikoho neomezoval.
Sucubus
Re: Zóny ano, ale jiný čas
bez zón mi bylo lépe (na praze 5) vždy jsem zastavil kde jsem potřeboval a kdy jsem potřeboval... teď nezastavím nikde mimo svou zonu, dejvice narvane protoze se tam ze zon vsichni presunuli, jine casti jsou mi zakazane, mam opravneni jen na petku... proste HNUS fuj smejdi na radnici
S.P.Q.R.
parkovací zóny
Já jsem pro parkovací zóna na Barrandově. Když večer přijedu, tak nemohu najít volné místo, protože je zde mnoho mimopražských vozidel. Ale udělal bych to následovně - zákaz parkování mimopražských vozidel od 16:00 do 8:00. Pak alespoň budov volná místa pro nás místní.
honza2007
Re: parkovací zóny
Není to spíš tím, že tam radnice není schopna zajistit dostatek parkování. Stačilo by postavit pár parkovacích domů.
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr
Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...
V době páry i pod vodou. Půlstoletí metra připomene výstava i řada akcí
Návrhy podzemní dráhy v době páry, metro naplánované první republikou, to současné, ale i podzemka...
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
V Černošicích spadlo do bazénku batole, skončilo podchlazené v nemocnici
V Černošicích spadlo do zahradního bazénku 2,5leté dítě. Na místě zasahovali záchranáři, kteří jej...
V létě papírování, na konci roku může začít stavba. Nádraží Vyšehrad nahradí byty
Desítky let chátrání končí. Nový majitel aktuálně představil „jízdní řád“ revitalizace pražského...