Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odhlučnění magistrály je v nedohlednu, Praha 4 s ním chce začít sama

Praha 4 nechce vzdát boj za odhlučnění části magistrály na jejím území. Po středečním verdiktu Ústavního soudu, který určil, že Praha nemusí nijak řešit hluk v okolí hlavní pražské tepny, se chce městská část pokusit řešit palčivý problém sama. Skupina expertů a politiků teď pracuje na návrhu nové podoby magistrály.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pasifae

Praha 4

Tak to jsem zvědavá, jak s tím Praha 4 pohne, každopádně mám radost.

0/0
19.1.2012 10:30

Bubrak

Re: Praha 4

a s cim? ze misto ve 3 pruhach budou stat auta ve 2 2x dele a zasmradi mnohem vic vzduchu?

0/0
5.3.2012 23:04

Komár

Praha 4 na hrad! :-)

Nabízí se otázka, proč Praha 4 povoluje výstavbu na Pankrácké pláni, která mi bude generovat dopravu a zároveň fňuká nad intenzitami IAD na magistrále :-)

0/0
13.1.2012 15:44

mak1_re

Re: Praha 4 na hrad! :-)

ad 1) - kapschovné pro radní

ad 2) - populismus pro voliče

blééééé

0/0
14.1.2012 18:45

Briťák

Nechte všichni auta doma a jeďte MHD!!!!

Už vidím, jak starosta začně prosit, aby se všichni vrátili do těch hnusných, špinavách aut. Vždyť je městská už dost narvaná a kdyby tam jelo jen o půlku víc lidí, tak zkolabuje.

0/0
13.1.2012 8:11

Hroznej_puberťák

Re: Nechte všichni auta doma a jeďte MHD!!!!

Jezdím MHD denně a v naprosté pohodě, nenarvanou. Nevidím problém...

0/0
13.1.2012 9:05

Komár

Re: Nechte všichni auta doma a jeďte MHD!!!!

MHD utáhla dopravu v Praze za povodních a to ještě bez většiny metra. Sice horko těžko, ale dalo se... A pamatujete na ty ulice v centru bez aut? :-)

0/0
13.1.2012 15:53

azazzelo

Alžběta Rejchrtová, dvojka ve čtvrtém obvodu

"Jako občan jsem kvůli hluku zorganizovala žalobu vlastníků nemovitostí na magistrát. Město musí u magistrály a Jižní spojky vybudovat protihlukové stěny, valy, polozavřené tunely nebo musí vyměnit okna. Jako politik budu prosazovat, aby město zavedlo na magistrále co nejdříve mýtné, snížilo a kontrolovalo rychlost a vyhradilo jeden jízdní pruh pro vozidla s více cestujícími." Členka zastupitelstva Prahy 4, členka Výboru pro dopravu v klidu, členka Komise pro bytovou politiku.

Aneb u Ústavního soudu to projela již spíš Praha 4 proti Magistrátu. Hloupá zpráva, paní aktivistka a zastupitelka může prostřednictvím radnice Prahy 4, přispět ke "spravedlivé válce" Prahy 4 proti řidičům a ostatním městským obvodům. Resp. když se omezí Legerova, opravdu to berou řidiči hromadně Michlí? To je celý problém sporu? Protože jinak je Michle zasažena Magistrálou nejméně ze všech. :-/

0/0
13.1.2012 7:16

Kuba999

starosta Horálek

Ááá, další populistické vyjádření zkorumpovaného starosty Horálka, který v minulém volebním období bral milionové úplatky za povolení jakékoli větší stavby na Praze 4...

Jelikož se bojí, že by mu na to přišli, až nebude ve funkci, tak chce být zvolen i potřetí.

0/0
12.1.2012 22:50

ifox

Dokončení městského okruhu

provoz na magistrále téměř neovlivní. Termín 2018 je zde jen kvůli tomu, aby se to mohlo "zatím" odložit a neřešit.

0/0
12.1.2012 20:19

pavlik12

Řidiče to nějak baví

Paní aktivistka asi žije v představě, že řidiče kdovíjak baví trmácet se centrem Prahy od severu k jihu po Magistrále - nejlépe několikrát denně.

Jenomže ona jiná spojnice severu a jihu prostě neexistuje - dokonce ani ty původně (v 60. letech) plánované další 2 magistrály sever-jih .. a hlavně ne vnější okruh.

Ten totiž blokují její další soukmenovci, kterým by měla za současný stav dopravy v centru poděkovat.

0/0
12.1.2012 19:25

jamski

Re: Řidiče to nějak baví

Za stav komunikací je zodpovědný ten, kdo je provozuje, nikoliv aktivisté.

I když je pravdou, že aktivisté jakékoliv řešení většinou komplikují a prodlužují

0/0
12.1.2012 20:03

azazzelo

Re: Sever-jih

Když to proberu: Průmyslová, Bohdalec, Magistrála, nábřeží, Radlická s tunelem. Část je vnitřní městský okruh. Ve špičce je kolona všude a jede se krokem. Na zajíždění do centra asi nejvíc platí parkovné. Tady je spíš snaha Prahy 4 přehodit větší dopravní zátěž kamkoliv jinam.

0/0
13.1.2012 7:01

sorvon

transitní doprava

možná již je načase dostavět kruh kte:-Prý patří k moderní metropoli a vyřešit alespon dílčím způsobem tranzitní dopravu přes Prahu .Neví proč by každý vidlák měl jezdit centrem města ,když by měl okruh.Je ostudou ža ani po 20 letech nebylo veení prahy tento problém vyřešit!

0/0
12.1.2012 18:02

Lokýt

Re: transitní doprava

Potíž je, že ani ten okruh už se tam nevejde...

0/0
12.1.2012 19:07

Keni

Re: transitní doprava

Dokážete si představit, že aby to mělo smysl, bude nutné také postavit pár vysokokapacitních radiál spojující vnější a vnitřní a také z vnitřního pár silnic do centra (Ale ne přímo navazující, jako magistrála, spíše něco jako Plzeňská->Ječná. Východ (Evropská, Patočkova, Plzeńská, Jeremiášova,Strakonická, Vídeńská-Michelská, Bohdalecká) ale pak to začíná váznout a od Proseka na Ruzyń skoro nic není. A aby měl okruh smysl, tak na něj a z něj musí být pohodlná doprava a místní komunikace skoro zneprůjezdnit. Ale toho se to asi nikde nedočkáme.

0/0
12.1.2012 21:47

mak1_re

Re: transitní doprava

Už vidím jak budou lidi z Letňan jezdit na Prahu 4 po okruhu ....

0/0
14.1.2012 18:44

Bubrak

Ekoreroristka Rejchrtova

Je nesmysl aby cokoliv rikala, kdyz se k ty silnici pristehovala a diky ty silnici mel jeji byt NIZKOU CENU!!!!!!!!! At jde do haje a at se na dalnici zrusi omezeni 50km/h. Vsichni co bydli u letiste nebo kdekoliv u tramvaje maji taky smulu!!!!!! Copak to nikdo nevidi jaky je to nesmysl????

0/0
12.1.2012 17:17

Keni

Re: Ekoreroristka Rejchrtova

stačí bydlet u zastávky BUS v kopci. Ale naštěstí většina lidí je narozdíl od některých rozumná. Zákon by měl ty požadavky vychcaných .... nějak řešit. Přistěhoval jste se k letišti, železnici, průmyslové zóně ...., tak nemáte nárok na jakoukoliv stížnost, krom změny stavu. A rekonstrukce či nárust intenzity na nezvětšené velikosti není změna. To samé, proti rozšíření, co již bylo schvalované před dobou přestěhování (rošíření Ruzyně se již zacalo po válce opravdu stavět, dokud to komančové nezastavily).

0/0
12.1.2012 21:52

kešav

Obchvat Prahy

Přestaňte už konečně řešit dopravu uvnitř Prahy.Podívejte se na silniční mapu ČR jak všechny silnice vedou do Prahy.Prioritně dokončete obchvat a spoustu dopravních problémů v Praze se vyřeší již samo.

+2/0
12.1.2012 17:11

Vit I.

Re: Obchvat Prahy

R^

0/0
12.1.2012 17:49

jbubik

Soudružka Rejchrtová, členka to strany zelených

si koupila původně obecní byt na Pankráci poblíž Bauhausu, nikoliv v té sevřené části mezi Pankrácí a Nuselským mostem, ale u Kačerova. Když byt kupovala,  ta magistrála tam stála si 20 let, bylo postaveno skoro celé BB centrum, aut tam už nejméně 5 let jezdilo taky dost. Takže žádné nové překvapení tu nebylo, žádnou novou silnici jí nikdo nepostavil, jen prostě vstoupila do toho, co tam bylo dávno. Jenže když ten byt byl tak levný, že......:-P

No a pak založila občanské sdružení, co se snaží zařídit, aby kolem jejich domu nic nejezdilo. Takový šumavský les v Praze.......

Paní Rejchrtové rozumím, kdo by nechtěl bydlet na Pankráci v lese za zpěvu ptactva a nabízím jí kompromis - já nebudu jezdit autem na Pankrác, a ona a ostatní členové jejího sdružení nebudou jezdit auty nikdy nikudy nikam jinam......

+5/0
12.1.2012 16:16

jbubik

Re: Soudružka Rejchrtová, členka to strany zelených

mimochodem magistrát před pár lety navrhoval v místě, kde soudružka bydlí, postavit 8 metrů vysokou ozeleněnou protihlukovou zeď. Občanské sdružení vstoupilo do územního řízení a proti zdi se odvolalo. Tak nestojí.....!

+3/0
12.1.2012 16:20

Lokýt

Re: Soudružka Rejchrtová, členka to strany zelených

Protože navrhovaná zeď by měla účinek jako obrubník proti stoleté vodě.

0/0
12.1.2012 19:08

jamski

Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

jako řidič bych přivítal spíš zvýšení povolené rychlosti, a přesto jsem z verdiktu ústavního soudu v rozpacích.

Jestliže soud svým rozsudkem v podstatě  říká :  Stát si klidně může porušovat zákoné normy jak je mu libo. A to, že nedodržováním zákonných norem poškozuje zdraví lidí je v pořádku, lidé prostě nemají nárok na ochranu, protože by to stálo moc peněz, - je něco hodně v nepořádku.

Jestli tohle má být právo a spravedlnost, pak je naprosto zbytečné živit soudy.

Na to aby rozhodl, že lidé nemají žádná práva, stačí obyčejný státní úředník s velkým kulatým razítkem.

0/0
12.1.2012 16:04

Volejbalové kladivo

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Je to složité, na některých místech je nemožné splnit normy. Třeba v centur prahy, kde jsou tramvaje, tak to je neskutečný hluk. A co by se mělo udělat? Zrušit veřejnou dopravu?

0/0
12.1.2012 16:06

jamski

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Ne, to určitě ne. To asi ani nikdo nechce.

Ten problém určitě nemá jednoduché, levné ani rychlé řešení.

To ale přece nesmí znamenat, že soud přijme verdikt v němž pošlape základní právo člověka na ochranu zdraví tím, že dovolí porušování zákonných norem. A odůvodní to tím, že ( s trochou nadsázky) stát je jenom majitelem silnice a ten kdo dělá hluk není ona silnice, ale auta, která po ní jezdí, a ty státu nepatří. To mi přijde spíš jako absurdní komedie než jako vážně míněný názor.

Stejně tak jako odůvodnění, že dodržet normy by bylo velice nákladné a technicky složité, takže je stát dodržovat nemusí.

A já se ptám - a kde se to zastaví ? A proč tedy vlastně máme zákonné normy, když se jimi nemusíme řídit všichi, a stát v první řadě ? Kdo ochrání naše zdraví, a kdo donutí stát dodržovat zákon,  když to neudělá ani soud ?

0/0
12.1.2012 16:22

Keni

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Reseni je jednoduche, za stav muze ten, kdo ho vytvari. Ale pokud se tam nekdo dobrovolne nastehuje, nema narok si na tento stav stezovat a bere se, ze s nim souhlasi. Proste na kojenich jezdi vlak, na silnici auta a na letisti pristavaji letadla a v tovarnach se pracuje. NEuveritelna situace.

0/0
12.1.2012 16:29

jamski

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Znovu opakuji . je mi úplně jedno jaký hluk je na magistrále.

To co předvedl soud je ale typická arogance moci, kdy je obrovi dovoleno vše, přestože se jedná o vědomé porušování zákonných norem, a trpaslík nemá nárok na nic, přestože je tím porušováním zákona poškozováno jeho zdraví.

A to je hodně na pováženou, protože zítra soud podle naprosto stejného principu může " odůvodnit "  naprosto cokoliv, co si úředník vymyslí.

0/0
12.1.2012 16:38

Dr. Fe (25)

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Cítím to podobně jako vy. Taky mě tahle právní klička nebo jak to nazvat velice rozčarovala. Předtímhle rozhodnutím bych nevěřil, že je něco takového možné, že může ÚS !!! takhle rozhodnout. Jsem v oboru práva laiuk, ale připadá mi, že je to rozhodnutí v rozporu s těmi nejzákladnějšími principy.

0/0
12.1.2012 16:44

Lokýt

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Tedy... Ano, za stav může ten, kdo ho vytváří. A to s dovolením není obyvatel domu u silnice, ale ten, kdo po ní jede.

0/0
12.1.2012 19:10

pavlik12

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Vám to včera nestačilo? :-D

Máte samozřejmě pravdu, současný svět je hrozný, když je někdo dostatečně velký, silný a pro soud přesvědčivý, tak prostě pravidla dodržovat nemusí. Buďte taky takový a nemusíte je dodržovat ani Vy.

V opačném případě Vám to může být líto, ale to je tak všechno co s tím naděláte.

0/0
12.1.2012 19:29

jamski

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Ale já nic dělat nechci, svět nechť si je takový jaký je.:-)

Jen tvrdím, že soud selhal ve své základní funkci, a dokládám to na zcela srozumitelném příkladu.

0/0
12.1.2012 20:01

pavlik12

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Pak ovšem nechápete jaká je funkce soudu.

0/0
12.1.2012 20:04

jamski

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Ale já nehodnotím funkci soudu.

Ale jestliže soud popře základní právo člověka na ochranu zdraví, tím že posvětí cílené  porušování zákoných norem, je to jeho fatální selhání.

Z tohoto rozsudku čiší politická objednávka na sto honů.

0/0
12.1.2012 20:09

pavlik12

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Tak si ujasněte co vlastně hodnotíte - tady v jednom postu říkáte že soud selhal ve své (podle Vás) základní funkci, pak že funkci soudu nehodnotíte. Jinde že nehodnotíte normy a pak že jsou vlastně závazné pro všechny ... no vyhraněností zrovna netrpíte :-)

0/0
12.1.2012 20:21

jamski

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Ano máte pravdu - jednotlivé funkce soudu opravdu nehodnotím, nicméně v jedné, dokonce té základní (ochrana zdraví občanů před těmi, kdo vědomě a opakovaně porušují zákonné normy) prokazatelně selhal. To je celkem bez diskuse.

A že nehodnotím normy ?

Samozřejmě že je nehodnotím, co do jejich číselných hodnot,  ale jestliže jsou zákonem určeny, tak se jimi musí řídit všichni bez rozdílu. Jinak postrádají základní smysl. A soud může v této situaci konstatovat jediné - byla porušena zákonná norma, nebo nebyla porušena zákonná norma. Dovolit někomu zákon porušovat, přestože je ohrožováno zdraví lidí, to je už trochu ze soudku pohrdání rovným přístupem k právu.

Nejde mi o čísla, ani o funkce, o nich nediskutuji.

Jde o princip.

0/0
12.1.2012 22:33

pavlik12

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

A jsme u toho - jak říkám, nechápete funkci soudu.

Základní a jedinou funkcí soudu je vydávat rozsudky ... nějakou ochranu zdraví a podobně rozhodně mezi úkoly nemá.

ČSN EN je podzákonná norma, takže soud samozřejmě může rozhodnout kdo se jí řídit nemusí... úplně totéž jako když máme (tady dokonce zákonem) určenu maximální rychlost na pozemních komunikacích a přesto ji ledaskdo může legálně překračovat - třeba s požehnáním soudu.

Škoda že už se začínáte točit v kruhu, tohle Vaše trollování mě celkem bavilo :-)

0/0
13.1.2012 6:50

jamski

Re: Hluk u magistrály mne celkem netrápí,

Vydávat rozsudky ... a o tom právě mluvíme. Svým rozsudkem soud povolil porušení normy, které ohrožuje zdraví lidí. Navíc, je dodržení této normy důležitou podmínkou pro to, aby mohla být ta komunikace vůbec provozována.

Takže by bylo na místě vyvolat správí řízení, a stanovit lhůtu v níž je provozovatel povinen zajistit dodržení podmínek, tedy splnění limitů.

 Soud může jistě říct svůj názor, nicméně ani soud nemůže někomu dovolit porušovat zákon. Soud má přece naopak dbát na to, aby zákony byly dodržovány, ale nemá právo jejich znění měnit, to je vyhrazeno jenom parlamentu.

A to přirovnání k limitům rychlosti je zcestné - ti, kdo mohou překračovat povolenou rychlost, jsou v zákoně jmenovitě uvedeni, včetně situací, za kterých tak mohou činit. Tedy soud v tom nehraje roli.

Pokud by ale v zákonu o pozemních komunikacích (například) byl paragraf, že z hygienických norem jsou vyjmuty páteřní komunikace, nemáme se o čem bavit, jenže ono to tam není, a povinnost tedy platí pro všechny.

0/0
13.1.2012 11:39

Keni

Názory vychcaných přistěhovalců

Tak soudružka ekoteroristka Rejchrtová chce výpalné v podobě mýta. Tady je jasně vidět, o co těm náplavám jde(tato rvounka na všech protidopravních akcích se přistěhovala asi před 40let z Mostu ke stavěné nebo již možná i funkční části mezinárodní tranzitní dálnici).Hlavně at nejezdí u mého baráku,jinudy.

Jistě je magistrála v současné podobě velké zlo,ale do postavení kompletního vnějšího a vnitřního okruhu s tím hold nejde nic dělat. A po dostavění (termín 2018 je určitě utopije,spíše možná 2080) by jistě nějaký zásah na Legerově (NE 5.KVETNA) byl adekvátní.Ale i po té pro pár set tísíc obyvatel Michle, Pankráce, centra, Vinohrad bude magistrála jediné řešení. K tomu pár set turistických busů z východu do centra a nejspíše i stále linkových na Florenc. K tomu pár set nákladních vozidle na zásobování uvedených lokalit.

K tomu to zůžení, dnes každý pražák ví, že v případě nehody či ucpání komunikace je průjezd záchranářských vozidel dosti obtížný.Takže to ještě zůžíme aby byl nemožný.

0/0
12.1.2012 15:14

Dark5

Re: Názory vychcaných přistěhovalců

Kdyz se podivame na to, ze v Praze je cirka 50% jizd zbytecnych, tak z toho plyne jedine...jsme skoro na tech 40-50 tisicich aut denne. Takze staci trochu posilit MHD a vyrazne omezit osobni automobilovou dopravu (sebrat ji silnice stredem mesta, zavest mytne) a uplne vpohode se da zklidnovat centrum a treba i trochu zlepsit zelen a ovzdusi.

Ja jsem jednoznacne pro to, aby se sebraly pruhy autum a daly se vyhradne k dizpozici MHD. Jakmile bude MHD 2-3x rychlejsi, tak si to i lenosi rozmysli, aby se cukali v kolone ve svem plechovem mazlikovi. Po Pby stacilo par hlavnich tahu skrz a pak slepe oblasti (bez moznosti prujezdu jinym nez mistnim, ostatni muzou pouze vjet, kdyz tam maji cil cesty, ale vraci se pak stejnou cestou na hlavni tahy)...

0/0
12.1.2012 15:23

vilda570

Re: Názory vychcaných přistěhovalců

To, že tvých 50 % cest autem je zbytečných neznamená, že je tomu ta i u ostatních. A dělt pruh pro MHD tam kde MHD nejezdí mě taky pobavilo.

0/0
12.1.2012 15:30

205

Re: Názory vychcaných přistěhovalců

Pokud mi auto ušetří polovinu času oproti MHD, tak je výběr jasný. MHD 2x nebo 3x rychlejší nebude, metro rychleji jezdit nebude a tramvaje 150 nezvládnou :-)

0/0
12.1.2012 15:34

Petang01

Re: Názory vychcaných přistěhovalců

To co píšete zní hezky, ale vzhledem k  tomu, že DPP nehodlá navýšit počet spojů tak by tím MHD všichni jeli jen jednou. Poté co by se nevešli do busu který jede jednou za 15 minut. by druhý den opět jeli autem.

Dále dělat speciální pruh pro bus, kteý tam pojede jeden za 15 minut a pak nic, je na takovéto frekventované silnici úplně zcestné.

0/0
12.1.2012 15:38

AAA2

Re: Názory vychcaných přistěhovalců

Po Pby stacilo par hlavnich tahu skrz - no, jenze Magistrala je prave jeden z tech mala hlavnich tahu skrz ;-D

+1/0
12.1.2012 15:45

pavlik12

Re: Názory vychcaných přistěhovalců

MHD je super věc, má ale přesto pár chybek, které mi bohužel brání ji používat místo auta:

- jezdí z místa kde nejsem

- jezdí do místa kam nepotřebuji

- jezdí v čase který určil někdo jiný

- nedá se jí rozumě přepravovat objem věcí alespoň vzdáleně podobný tomu co mam v kufru auta

0/0
12.1.2012 20:02

J i ř í

Re: Názory vychcaných přistěhovalců

To jsem nevěděl, že každý, komu vadí nesnesitelný hluk a smrad před domem, je ekoterorista. Asi se ze mě brzy stane pisálkoterorista, když mi vadí lidé urážející každého, kdo má na něco odlišný názor.

0/0
12.1.2012 15:43

Mysel

Re: Názory vychcaných přistěhovalců

Kdo z tech kverulantu tam bydlel PRED vybudovanim magistraly?

+1/0
12.1.2012 16:03

jamski

Re: Názory vychcaných přistěhovalců

To není podstatné.

Hlavní problém je v tom, že soud posvětil jednomu z účastníků sporu, že může beztrestně porušovat normy, přestože to ve svém důsledku znamená poškozování zdraví velké skupiny lidí.

A to je hodně špatná zpráva pro nás obyčejné lidi, protože tohle je učebnicový příklad, jak to dopadne s každým, kdo by chtěl, aby se stát řídil zákony této země.

Soud vlastně stanovil dvě kategorie občanů - ty. kterým je dovoleno vše (včetně porušování zákona) a ty, kteří to jsou povinni trpět.

0/0
12.1.2012 16:11

jbubik

Re: Názory vychcaných přistěhovalců

normy porušujete Vy, když tam jedete. Pokud Vaše auto po desáté večer překračuje hluk 30 dB

+1/0
12.1.2012 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.