Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Popraskané podvozky vozů metra si pražský Dopravní podnik svařuje sám

Dopravní podnik začal svařovat popraskané podvozky vozů metra Siemens, které musel loni kvůli závadě stáhnout z trasy C. Nyní čeká na vyjádření Drážního úřadu, který provoz vozů se svařeným podvozkem musí schválit a povolit. Na trase by se mohly znovu objevit zhruba v polovině února.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

milla

no jo, draze se nakoupí

provize převedou a až  se ukáže, že tobyl šunt, zaplatíme to zas my. Ty podvozky měly mít nějakou  záruku, někdo je vyrobil. Jo  kdyby to byli  Rusové, to by byl  cambus, podávaly by se žaloby, vypovídali  velvyslanci. Takhle? Potichu  se to   stáhne a špatné  podvozky   rozřežou  a  odvezou  do  šrotu. Stalo  se.  Dopravní  podnik  vedla banda  gaunerů, jen  se to nikdo  neodváží říct nahlas. Kradli  ovšem  tak, že je to  netrestatelné  a nežalovatelné.  Prostě profíci.

+1/0
2.2.2012 8:58

tajny agent

jinak se Zapadaky se musi jednat razne a sebevedome

ponevadz oni nas berou jako zaostaly buranov a tak i s nami jednaji.

0/0
2.2.2012 8:29

tajny agent

Hm ... navrhl bych prazskemu zastupitestvu

at opravy prenechaji nejake soukrome firme, nejlepe nejakeho kamose at to dela za desetinasobek. Delat si veci sam uz se dnes davno nenosi ... ;-D

+1/0
2.2.2012 8:26

azazzelo

DPP dělá pravidelné kontroly? Já taky.

Sedávám na "C" s oblibou na stejném místě a jezdím do práce v pravidelném čase. Opakovaně jsem sednul do vozu, který za jízdy drncal a při rychlejší jízdě nepříjemně vibroval. Jen jsem si říkal, kdy něco takového DPP objeví a opraví? Hádám, že jsem si toho všímal nejméně půl roku. Ten vůz tam asi jezdí dodnes a patrně budou od něj pěkně ozobané koleje, za tu dobu.

0/0
2.2.2012 0:50

Z-drcený kostkový cukr

To jim zase dělal smlouvu nějaký šikovný právník za

zasloužených 9500 za hodinu!;-D;-D;-D

0/0
1.2.2012 23:50

Martin Šubrt

Bylo by ještě zajímavé doplnit...

...kde se opravy provádějí a kteří pracovníci DP je dělají? Zejména proto, že všechny své původní opraváře metra podnik před časem v rámci outsoucingu převedl na firmy Škoda Transportation (trasy A a B) a Siemens (trasa C). A když se se Siemensem nepohodl, musí si opravu udělat sám... Opravdu efektivní šetření... Nebo je to dokonce tak, že si outsourcnuté opraváře DP najal znovu a platí je znovu, protože v rámci původní smlouvy mu tuhle opravu Siemens udělat nechtěl, protože nechtěl uznat, že za závadu nese on nebo členové konsorcia výrobců vozů vinu? To by mě fakt zajímalo. Tak jen zbývá doufat, že DP pak třeba uspěje u soudu při vymáhání nákladů, pokud prokáže, že šlo o vadu konstrukční, nikoli vadu pozáruční...

+1/0
1.2.2012 22:25

demon3

Re: Bylo by ještě zajímavé doplnit...

No a proč se Martine nezeptáš ? ;-D

0/0
1.2.2012 22:35

Martin Šubrt

Re: Bylo by ještě zajímavé doplnit...

Hi hi, já myslel, aby se poptali novináři ;-) Bylo by to na rozhodně zajímavý článek...

0/0
2.2.2012 8:08

modrobolsev_stale vadi.

Jka sam? Co reklamace, zaruka? Kolik to bude stat a kdo to

zaplati? :-)EUR^

0/0
1.2.2012 22:23

Martin Šubrt

Re: Jka sam? Co reklamace, zaruka? Kolik to bude stat a kdo to

Lze předpokládat, že vozy jsou po záruce. Výrobce chybu odmítá a DP si bohužel k tomuto výrobci záměrně před časem převedl všechny své opraváře. Tj, žádné na metro nemá. Takže buď musí opravovat tramvajoví opraváři, nebo si DP musel najmout ty opraváře, co nechtěli dělat za původní peníze a dát jim peníze další. No a pak se modlit, aby závada byla vyhodnocena jako konstrukční a náklady výhledově, asi soudně, získat zpět.

0/0
1.2.2012 22:29

Eledra

hm

Trochu se o metalurgii zajímám, takže i když jsem amatérka, několik „běžných“ důvodů pro deformace materiálů znám. Nekvalitní materiál, nebo může jít o skryté vady materiálu - špatné suroviny, špatné výrobní postupy, anebo snaha o snížení nákladů. Vibrace a vznik rezonančního chvění na správné vlnové délce mohou také způsobit deformace materiálu. Další důvod může být v samotné konstrukci a to jak tvaru, tak složení podvozku. Tím může vzniknout namáhání v místech, anebo ve směrech které daný materiál dlouhodobě nezvládne. Každopádně nechci být v kůži těch, co to svařují, i když bude mít člověk státnice a hodně „odvařených“ hodin, svár je další zásah do materiálu a to dost značný jak tepelně tak materiálově. Přidaný materiál bude vždy o něco jiný než je originál a nikdo nedokáže říct co to za rok či dva provede. Zvlášť když se stále neví, co to způsobuje.

+1/0
1.2.2012 20:52

Flames Bond

Re: hm

to všechno jde na triko Bombardieru

+1/0
1.2.2012 21:30

demon3

Re: hm

Na triko možná, ale z jeho kapsy bohužel ne... :-/

0/0
1.2.2012 22:36

solimPC

Re: hm

Možná ten svár bude nejpevnější část podvozku. Začne to praskat o kousek dál.

0/0
1.2.2012 22:08

EU je ZLO

Bombardier

Jedna z nejhorších firem v této branži Rv

+1/0
1.2.2012 20:04

solimPC

Re: Bombardier

A zřejmě i nejlevnější a o to nejspíš jde. Že je to nakonec dražší, než ti nejdražší s kvalitními výrobky, už nikdo nevidí, či spíše vidět nechce. :-(

0/0
1.2.2012 22:09

Migva

17 haléřů.

Jo,,šetřt se musí. Mafiání chtějí svých 17 haléřů z každé jízdenky. A to je jen to, co se jim nepodařilo utajit.  Jen pan exředitel (možná generální) ví, kam ještě penězovody vedou. Ví,ale nepoví. Prozatím. A tak se podvozky lepí, jak to jde.

+1/0
1.2.2012 19:18

otmara

Podvozky se svařují,

ale nějak tu chybí info o záruce a o vadách! Že by opět "špatně sepsaná smlouva"? Rv;-ORv

+1/0
1.2.2012 18:40

Tomi2k9

Re: Podvozky se svařují,

Záruka byla jako na Aukru / týden na vyzkošení Rv

+2/0
1.2.2012 19:15

Tomi2k9

Re: Podvozky se svařují,

*vyzkoušení...

0/0
1.2.2012 19:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.