Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obyvatelé Prahy 10 lidé rozhodnou v referendu, zda chtějí modré zóny

Obyvatele Prahy 10 čeká referendum, ve kterém rozhodnou o budoucnosti parkovacích zón ve své městské části. Bude-li většina pro, zavede je radnice bez výjimky všude. Přidala by se tím k Praze 1, 2, 3 a 7, kde už modré zóny jsou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

termin

nekoncepční zhovadilost

Dokud nebude zóny a parkovaní koncepčně rešit magistrát za celou Prahu, bude to takováhle šaškárna. Dříve než zóny je potřeba mít dostatek záchytných parkovišť. Jenže to v ČR prostě nejde.... Rv

0/0
6.2.2012 11:30

azazzelo

Na Praze 11 je zvykem, že si prodejny postaví parkoviště

Samozřejmě na bývalém pozemku obce a pak tam dají výstražné značky, že jde o soukromý pozemek, parkování jen pro zákazníky, zdarma 1-3 hodiny, pak tvrdě platit. Svého času jsem měl rád Anděl, kde se dalo zaparkovat bez omezení obejít obchody i mimo nákupní centrum, dojít si v klidu do kina na oběd. Prý to ale zneužívali zaměstnanci z okolí, co zde parkovali celý týden a zákazníci měli smůlu. No nevím. Ale 3 hodiny jsou o ničem.

Nedostatek volných parkovacích míst zavládne kolem 19 hodiny, kdy jedou lidi z práce a za zábavou a obchody stejně zavírají. Na jedné straně jsou v tuto dobu volná soukromá uzavřená parkoviště, a na druhé straně měšťáci rozdávají botičky za chybné parkování na přeplněných ulicích.

Já bych tlačil na firmy, co disponují parkovišti, že mají poskytovat službu městu. Něco jako Po-Pá od 18-8, So, Ne, veřejné parkování zdarma nebo za 20 Kč za noc. My měli takto zařízené parkoviště na Praze 3 a vcelku to fungovalo. Dnes ho má majitel na závoru a v noci je prázdné.

0/0
5.2.2012 14:37

azazzelo

Re: Na Praze 11 je zvykem, že si prodejny postaví parkoviště

Podle mě by každý Pražan měl investovat do svého parkování v místě bydliště. Nějaké ty podzemní garáže apod. Ulice by měly zůstat volné především pro chodce, podnikání a služby. Centrum Prahy by mělo disponovat dostatečnými parkovacími kapacitami pro dojíždějící v podobě P+R v ceně za 20-40 Kč za den. Otázkou je, kolik vůbec aut chce a může Praha pouštět do centra.

A pak, u nás chystá ODS garáže s měsíčním parkovacím poplatkem kolem 1.500 Kč. Proti tomu všude v centru modré pruhy. Vyjet do centra z okraje Prahy se pořádně nedá. Celé to směřuje k tomu, že auto bude pro Pražana neužitečný luxus. K tomu odpůrci garáží tvrdí, že Pražan je tlačen do drahého parkování, aby bylo dost levného parkování nebo parkování zdarma pro dojíždějící za prací, Středočechy a podnikatele.

0/0
5.2.2012 15:00

Dark5

Re: Na Praze 11 je zvykem, že si prodejny postaví parkoviště

A kde to parkovani chcete jako v centru vykouzlit? To jako ukazete na nejaky dum, ten nechate zborit a ve jmenu vyssiho dobra tam postavit parkoviste? Nebo bychom mohli zbyle parky zalit betonem a nechat tam stat auta. Novostavby se uz musi delat s parkovacima stanima, ale jinak je to casto neresitelne, cinzaky z 19. stoleti proste s auty nepocitaly a delat v nich parkoviste je prilis drahe. Dalsi variantou by bylo predelat magistralu na parkoviste, ale to by zase rvali lenosi, co si musi vozit zadek, ze jsou zase vsude kolony. Zadne perfektni reseni neexistuje, jen kompromisy.

Urcite je primarni zajistit parkovani rezidentum a mistnim podnikatelum nez dojizdejicim do centra a navstevam. Navic nevim, proc by dojizdejici nebo navsteva nemohli prijet MHD. Proste jsou lide jen prilis pohodlni. Pred 30ti lety jeli autobusem a jeste byli radi, ze muzou stat v ulicce.

0/0
6.2.2012 10:23

azazzelo

Re: Na Praze 11 je zvykem, že si prodejny postaví parkoviště

Aha, takže nás posíláte ve vývoji životní úrovně o 30 let zpět, a co o 300 let? Nebylo by to více hodno Fidela, ekoteroristy? ;-D

V centru Prahy je plno volných ploch. Uvádím komerční parkoviště, která dnes zejí prázdnotou. Např. i ta Magistrála má svá parkoviště. Ale cena se běžně pohybuje od 500 Kč za den výše, tj, cca 10.000 Kč měsíčně. Na placeném stání na ulici se platí 200-350 Kč za den. Tj. cca 4.500 Kč měsíčně. Kdo si to může s průměrným platem dovolit?

Parkoviště P+R nabízí parkování za měsíc za 400 Kč. To je přijatelné. Ale jsou jen na okraji Prahy. Je to tedy služba pro Středočechy, ne pro Pražany. Ti jsou odkázaní na hledání míst, kde lze parkovat zdarma - např. firemní parkování. A jde mj. o byznys obchodů. Pokud nemohu zajet do centra a neplatit "pokutu", tak tam nejezdím a neutrácím.

0/0
7.2.2012 6:31

azazzelo

Re: Na Praze 11 je zvykem, že si prodejny postaví parkoviště

Kompromis je dnes hlavně v tom, co si mohou řidiči dovolit za parkování platit a za co se vyplatí provozovat komerční parkoviště. Ceny 5-10.000 Kč měsíčně vyhovují provozovatelům parkovišť. Pro řidiče Pražany to ale není. Já se potřebuji po Praze pohybovat autem volně a mít možnost zaparkovat i mimo nákupní centra. A ne řešit, kde mě modré pruhy zakazují zastavit. Už jen pro ten smog a zbytečně projetý benzín.

Pokusy přimět třeba právě komerční objekty v centru, aby umožnily veřejné parkování jako službu městu selhávají, právě na nastavených cenách za placené parkování. Pokud se v okolí parkuje za 500 Kč/den, nelze otevřít levnější parkoviště, aby z toho nebyl bordel. Neumíme se domluvit na systémovém řešení, a z toho vychází bezohlednost všech.

Nové objekty sice musí poskytnout parkování alespoň sami sobě, ale budování parkovacích stání je prodražuje, takže je soustavný tlak stavět raději levněji a využít stávající parkování v okolí. Opět podraz na Pražanech, i když řešení se nabízí.

0/0
7.2.2012 6:54

Fuse

když má blbec moc

....spustí referendum s předem známým výsledkem. Nebo že by to bylo "krytí"? Jak to asi dopadne, až tak velký pražský obvod zavede modrý zóny. Do roka je v modrý zóně celá praha + 10km pásmo kolem. Veškerá vnitřní automobilová doprava bude paralyzována. To, že kamarádka z Dejvic, nebude moci přivézt kamarádce z Vršovic olejovej radiátor, je minimum.Rv

0/0
5.2.2012 11:57

nahoda

kdo??

Provozovat je budou modří ptáci??????

0/0
5.2.2012 9:35

Radka.seznam

Zrušit modré zóny, nebo udělat v Praze jednu pro všechny

;-O Pražany.. Toto je na hlavu postavené.... ;-€;-O Když Vám přijede návštěva nebo řemeslník, máte problém.... RvRvRv

0/0
4.2.2012 23:45

arné knobloch

Re: Zrušit modré zóny, nebo udělat v Praze jednu pro všechny

přesně tak. Současný stav je šílenost.;-€

0/0
5.2.2012 14:20

Dark5

Re: Zrušit modré zóny, nebo udělat v Praze jednu pro všechny

Daji se koupit parkovaci listky...holt se to trochu prodrazi, ale rozhodne lepsi, nez kdyz tam ten remeslnik ani nezaparkuje, protoze tam vsude budou stat auta lidi, kteri klidne mohli jet MHD.Rv

V centru Prahy jsou celkem rozumne oranzove zony pro kratke opravy.

0/0
6.2.2012 10:27

azazzelo

Středočeši & Pražané

Šikovnější, progresivnější a relativně více úspěšná část Pražanů prchá posledních 20 let za Prahu, ale logicky si udržuje prestižní zaměstnání v centru Prahy. Je to fenomén a známka "českého" úspěchu. Dennodenní nájezd aut na centrum Prahy tak pořádají v zásadě Pražané či bývalí Pražané a dnešní Středočeši, kteří jsou dnes na autě závislí. Na to se nabalují starousedlí Středočeši a pražská smetánka s domy kolem Prahy.

Obyvatelé pražského sídliště zvládnou dopravu MHD do centra snáze. Pokud se ale potřebujete přemísťovat mimo okraj Prahy v přijatelném čase, nezávislém na řídké hromadné dopravě, musíte řešit parkování v dostupnosti MHD. Parkoviště P+R mají kapacitu cca 3000 aut a poplatek stojí 20 Kč/den, resp. 400 Kč/měsíc. Zkušenosti nemám, ale kapacita mi přijde nízká. Jako řidič jsem vždy nadával, že nemám nárok na zvýhodněné jízdné, které platí Praha z mých daní. V Praze prostě nelze kombinovat provoz auta a MHD za rozumnou cenu.

0/0
4.2.2012 16:21

azazzelo

Re: Středočeši & Pražané

Na dotaci MHD máte nárok jen při dlouhodobém předplatném a dennodenním využívání MHD. Kombinace 10x v měsíci autem a 10x dotovanou MHD je nerealizovatelná. Hradíte provoz auta, a dotovaná MHD se vám s 50% využitím již nevyplatí. Tak jezdíte za plné turistické jízdné. Ve výsledku platíte dvojnásobek toho, co Pražan užívající MHD za 5-6 tis. ročně a využívající v dotaci vaše peníze. To samé znají Středočeši v 5 pásmech. Předplatné pro centrum je vyjde na 6-15 tis. ročně. Při vícečlenné rodině je to garda. Kombinace s autem není možná. Ve výsledku je lepší se vázat jen na jeden druh dopravy. Vyjde to levněji. Pokud už provozuji auto a musím ho provozovat, je volba jasná. A nějaká P+R a přestup na MHD jen zvyšují náklady. Nejefektivnější je prostě dojet s autem až na místo určení a zůstat mobilní třeba z důvodu pracovních úkolů.

Přijde mi, že Pražané jsou dost v pasti. Chtělo by to změnu systému. Ale je zde tolik zájmů, že řešení je nedostupné. Ale modré zóny a placení za vše je podraz.

0/0
4.2.2012 16:55

Dark5

Re: Středočeši & Pražané

Zadny podraz, jen nejak ti Prazaci zleniveli. Kdo si nevozi zadek, jako by nezil...pritom jen v Praze se odhaduje na 50% cest autem za zcela zbytecne a MHD by je snadno prevzala. Navic vic lidi v MHD by prineslo vic penez pro MHD a mohly by se posilit a pridat spoje. Vse je jen o lenosti a jakesi naivni predstave, ze kdyz si koupim auto, tak mi ma jit vsechno z cesty, protoze ted jsem kralem sve plechovky.:-P

0/0
6.2.2012 10:39

azazzelo

Re: Středočeši & Pražané

? Musel byste mít náturu Fidela, abyste dokázal řešit lenost. :-P

A chtěl bych vás vidět vléct třeba dvě tašky na víkend, věci na trénink, vybavení do práce atd. MHD. Možnost jet autem považuji za zvýšení soběstačnosti a kvality života. Bez něj bych se třeba na trénink v daném čase nedostal.

Kritizuji, že když přejdu na MHD, tak musím na 100%. To dotuje Magistrát z mé kapsy. Není možné částečné využívání auta a MHD a neplatit za to dvojnásobek toho, co ostatní. Je tak jednodušší se vykašlat na MHD a jezdit jen autem. Náklady jsou nižší, což je celé špatně. ;-)

Navíc, vyjet autem jednou do měsíce, je v současném provozu dost nebezpečné (viz čepičkáři). Auto je třeba udržovat v provozu.

0/0
7.2.2012 6:11

arborman

jděte s tím někam

Dokud to bude nesmyslně vázáno na trvalé bydliště, strčte si to někam

+1/0
4.2.2012 13:16

Radka.seznam

Re: jděte s tím někam

Přesně... Co mají dělat lidi, kteří tu mají pronajatý byt a majitel jim neumožní trvalé bydliště??? Rv;-ORv

0/0
4.2.2012 23:38

misslonely

Re: jděte s tím někam

majitel do toho nemůže mluvit, máte platnou smlouvu? úřad musí k bydlišti přihlásit

0/0
5.2.2012 18:02

termin

Re: jděte s tím někam

Pokud s tím ovšem majitel nesouhlasí, není nic jednoduššího než vám ihned po příhlášení bydliště dát výpověď. A jste tam, kde jste byli :-)

0/0
6.2.2012 11:21

tx999

Jojo, zavedem to u metra

Tomu se rika podpora MHD v praxiRv

+1/0
4.2.2012 11:48

vandor

Nezůstaneme pozadu ...

...   městská část Praha 15 uvažuje o zavedení modrých zón v Dubči   ...:-)...

+1/0
4.2.2012 11:09

misslonely

Re: Nezůstaneme pozadu ...

Praha 15 těžko, když Dubeč je samostatná městská část

0/0
5.2.2012 18:18

lukim

Zase tu

někdo přemýšlí, jak z lidí vymámit další peníze a je tu bohužel hodně slabomyslných voličů - ovcí, kteří jim to žerou;-€;-ORv!!

+1/0
4.2.2012 11:02

řehoř z řep

Re: Zase tu

Spíš voličů, kteří zkrátka mají jiné priority než ty.:-)

0/0
4.2.2012 12:21

topcars

SKUTECNY VYZNAM MODRE ZONY

Modre zony a jejich vyznam:

1. prijem penez do magistratni pokladny, 2.Prijem penez pro odtahove sluzby, 3. Donuceni lidi pouzivat predrazenou a nekvalitni MHD, 4. prijem penez firmam malujicim modre pruhy, 5. Prijem firmam zajistujici parkovaci automaty a az nekde na 20. miste je teprve dobro obyvatel Prahy

700 korun min cena pro obyvatele x nevim kolik lidi, 12000 -35000 pro podnikatele x nevim kolik - velice slusny prijem magistratu a co za to pro sve obyvatele udelaji, zrejme firma na modre pruhy ma drahou barvu, kterou musi minimalne jednou do roka premalovat (bezne bile vodorovne znaceni vydrzi i desitky let)

Dalsi kseft magistratu - odtahovani vozidel ale ne ve chvili kdy je ve meste provoz a obcane by to ocenili ale o vikendukde jsou poloprazdne ulice a obyvatele jsou na vikendech mimo prahu - je fakt ze se lepe s odtahovkou jezdi a otoci se vicekrat za hodinu nez za deniho provozu.

Cele je to jen perzekuce a absurdistan

+1/0
4.2.2012 11:02

zVysociny

Re: SKUTECNY VYZNAM MODRE ZONY

je to tak spravne... nepotrebujeme mit na Vinohradech zacpany ulice autama nejakejch vesnicanu.

+1/0
4.2.2012 11:16

řehoř z řep

Re: SKUTECNY VYZNAM MODRE ZONY

R^

0/0
4.2.2012 12:20

tx999

Re: SKUTECNY VYZNAM MODRE ZONY

Az na tu 2 souhlas. MHD v Praze funguje IMHO dobre.

S tim, ze modre zony v soucasne podobe jsou nesmysl, naprosto souhlasim.

+1/0
4.2.2012 11:53

arné knobloch

Re: SKUTECNY VYZNAM MODRE ZONY

bydlím na Praze 10, pracuji na Praze 2. Zóny v současné podobě také považuji za zhovadilost. V případném referendu však nevím, jak hlasovat. Normálně bych byl jednoznačně proti i za současné situace, kdy se hledá dost těžko místo, jelikož se do Prahy 10 stáhla auta, které vyhnaly zóny z Prahy 2. Ale když si modré zóny odhlasují všechny okolní městské části a jen Praha 10 jí mít nebude...

Proč se neudělá zóna pro všechny pražany společná, když už něco takového musí být?

A samozřejmě odpovídající parkoviště P+R na okrajích města u metra a vlakových zastávek.

+1/0
4.2.2012 15:35

Radka.seznam

Re: SKUTECNY VYZNAM MODRE ZONY

Souhlasím, udělejte zóny pro všechny Pražany současně!!!R^R^R^ A vybudujte parkoviště pro mimopražské u výpadovek z Prahy.

0/0
4.2.2012 23:41

topcars

PAHA nejvetsi parkoviste na svete

Az tato modrozonova absurdita dosahne sveho vrcholu a budou modre zony ve vsech castech Prahy tak jsem zvedavej co budou delat prazaci kdyz nekam budou chtit vyrazit, na nakup na navstevu, do prace - vsichni jsme obcani CR, potazmo prazaci Prahy - proto by meli mit vsichni stejna prava ja bydlim na dvojce sice zony mame ale nesouhlasim s nimi kdyz mi moje mama ma vyzvednout dceru ze skoly a pockat s ni u me doma tak ma s autem smulu protoze bohuzel bydli na Praze 10,kdyz jedu nakupovat na Prahu 3 Vinohrady v okoli Jiriho z Podebrad jsem taky v pr... protoze ani parkovani za penize nenajdu a to je to od meho domu cca 500 m a1 km bydlim totiz na vinohradske v oblasti Rieger sadu celkove je to totalni omezovani svobody pohybu v praze. A kazdej nremeslnik kterej mi prijede neco delat tak mi treba za den nauctuje i 500 -1000 navic za den za parkovani a bohuzel mistnich stavebnich firem zde moc neexistuje a kdyz vam treba cely mesic rekonstruuji treba byt zaplatite cca 30 000 Kc navic.

+2/0
4.2.2012 10:47

řehoř z řep

Re: PAHA nejvetsi parkoviste na svete

Ty jezdíš nakupovat půl kilometru od domu? Napadlo Tě taky někdy použít nohy?

0/0
4.2.2012 12:22

Dark5

Re: PAHA nejvetsi parkoviste na svete

Presne, vzit tasku na koleckach a jede se. Z Prahy 10 na Prahu 2 je spojeni super, takze se holt pojede babicka s vnuckou tramvaji. Za komancu takhle jezdilo 60% lidi a vsem to prislo uplne normalni (a to MHD melo tak 2x takovy intervaly). Dneska kdyz nekdo nejede autem dva bloky, tak je celej nabubrelej, ze ho nekdo omezuje...fakt se ta civilizace zahubi uplne sama a pojde na vlastni lenost a hloupost.Rv

0/0
6.2.2012 10:36

Jawař

Re: PAHA nejvetsi parkoviste na svete

Místní spíš shání zakázky a práce provádí řemeslníci z různých míst Čech. Samozřejmě ne za 300kč na hodinu ale většinou za polovinu. A na parkování mě dávali za ty roky jenom jednou. A byla to Teplická firma na stavbě Roayal Palace hotelu  v Letenské. Já dojíždím 100 km s nářadím a často s materiálem. Cesta s průjezdem Prahou na místo klidně 2h. A jako třešnička na dortu různá modrá pásma! To si mám platit třeba i v pěti pásmech 30-35.000kč za povolení? Kde na to mám vzít? Znám i pražské řemeslníky.

0/0
5.2.2012 0:25

Jawař

Re: PAHA nejvetsi parkoviste na svete

Pořád to samé. Každý jsme rád za práci a tyhle náklady jdou jedině z našeho do mínusu ze zakázky. Tak si děláme sbírky růžových lístků. Ti otrlejší si ho při parkování půjčí z auta co ho má za stěračem. Letos jsem dostal jednu botu. Jinak to nejde provést. Jak chceš někam ještě odjíždět? Musíš i dělat. Necháš své vybavení na někde v rohu na stavbě a odjedeš na hodinku si zaparkovat? Co tak štafle do výtahu. Ještě lépe sádrokarton metrem? Byla by nějaká rada?:-)

0/0
5.2.2012 0:25

kurako

Máme taky modré zóny

a když k nám někdo přijede, nemá, kde by zaparkoval. Když

jsme dělali doma rekonstrukci, tak řemeslníci vyházeli vše potřebné na chodník,

aby mohl řidič odjet, než se ukáže policajt, pak si to, už v klidu, odnosili

nahoru a pustili se do práce.

+2/0
4.2.2012 10:41

zVysociny

jsem pro

... lidem v Praze se ulevi a satelisti si budo moci uzit svych uzasnych satelitu.

+1/0
4.2.2012 10:26

999666999

Re: jsem pro

Jak se uleví?8-o Akorát když jedeš z jedné Prahy na druhou tak nemůžeš zaparkovat je to pěkná ptákovina vhodná pro lemply, kteří jedou jednou týdně ba chalupu. RvRvRv

+1/0
4.2.2012 10:35

zVysociny

Re: jsem pro

Ulevi se mi, protoze tu nebudou zaparkovany satelity. Treba na Vinohradech se ted da chodit po chodnicich a daji prejit ulice bez toho, ze by byly na chodnicich a prechodech zaparkovany auta.

Muzes jet MHD, ci si koupit parkovani.

+1/0
4.2.2012 11:08

topcars

Re: jsem pro

jsem zvedavej jak se nekomu z prahy ulevi kdyz bude ve finale modrozonove absurdity stat pouze pred svym domem na to auto nepotrebuju to ho nemusim mit vubec navic je to jen lobismus aby vsichni jezdili tou nekvalitni a predrazenou MHD. A co kdyz potrbiju vozit vrtsi veci ty ani do mhd nenarvu

+1/0
4.2.2012 10:50

zVysociny

Re: jsem pro

autem ti nikdo jezdit nezakazuje. Akorat si musis priplatit, coz spravne omezuje provoz v residencnich oblastech. Tam tim svym autem akorat otravujes.

+1/0
4.2.2012 11:13

řehoř z řep

Re: jsem pro

topcarsi, docela dost lidí má auto na ježdění meziměsto, na chalupu a podobně. Ty to nijak neomezí.

0/0
4.2.2012 12:25

coachk

omg...

Jen informace pro autora, který by si to asi měl zjistit než začne něco psát, nicméně na idnesu může psát články i instalatér a vrátný, takže mě to nepřekvapuje, nicméně termín "Nuselská radnice" jak chtěl na nás autor udělat dojem už bohužel nemůže znamenat synonymum pro Prahu 4, neb jsou všichni přestěhovaní do úřadu na Budějovické.

0/0
4.2.2012 9:17

quagaar

celoplošné

zavedení vede pouze k tomu, že spousta zón zeje přes den prázdnotou a parkovat není kde. Udělat časovou platnost zóny v takové oblasti až od večerních hodin, jako ochranu vracejících se rezidentů, ale není pro městské části kšeft.

0/0
4.2.2012 9:12

danny47

Re: celoplošné

Přesně tak, dtto by mohlo platit i o víkendu  (od pátku večera do nedělního (třeba) odpoledne).. ale to by bylo příliš vstřícné vůči obyvatelům/občanům, takže to určitě nepůjde.

0/0
4.2.2012 9:40

ifox

Re: celoplošné

Pak by modré zóny neměly prakticky smysl. Ne každý rezident je do večerních hodin v práci (důchodci, invalidé aj.), navíc většina pracujících lidí nechává auta doma a jezdí MHD, takže těch přechodně volných míst je jen několik.

+1/0
4.2.2012 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.