- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dokud nebude zóny a parkovaní koncepčně rešit magistrát za celou Prahu, bude to takováhle šaškárna. Dříve než zóny je potřeba mít dostatek záchytných parkovišť. Jenže to v ČR prostě nejde....
Samozřejmě na bývalém pozemku obce a pak tam dají výstražné značky, že jde o soukromý pozemek, parkování jen pro zákazníky, zdarma 1-3 hodiny, pak tvrdě platit. Svého času jsem měl rád Anděl, kde se dalo zaparkovat bez omezení obejít obchody i mimo nákupní centrum, dojít si v klidu do kina na oběd. Prý to ale zneužívali zaměstnanci z okolí, co zde parkovali celý týden a zákazníci měli smůlu. No nevím. Ale 3 hodiny jsou o ničem.
Nedostatek volných parkovacích míst zavládne kolem 19 hodiny, kdy jedou lidi z práce a za zábavou a obchody stejně zavírají. Na jedné straně jsou v tuto dobu volná soukromá uzavřená parkoviště, a na druhé straně měšťáci rozdávají botičky za chybné parkování na přeplněných ulicích.
Já bych tlačil na firmy, co disponují parkovišti, že mají poskytovat službu městu. Něco jako Po-Pá od 18-8, So, Ne, veřejné parkování zdarma nebo za 20 Kč za noc. My měli takto zařízené parkoviště na Praze 3 a vcelku to fungovalo. Dnes ho má majitel na závoru a v noci je prázdné.
Podle mě by každý Pražan měl investovat do svého parkování v místě bydliště. Nějaké ty podzemní garáže apod. Ulice by měly zůstat volné především pro chodce, podnikání a služby. Centrum Prahy by mělo disponovat dostatečnými parkovacími kapacitami pro dojíždějící v podobě P+R v ceně za 20-40 Kč za den. Otázkou je, kolik vůbec aut chce a může Praha pouštět do centra.
A pak, u nás chystá ODS garáže s měsíčním parkovacím poplatkem kolem 1.500 Kč. Proti tomu všude v centru modré pruhy. Vyjet do centra z okraje Prahy se pořádně nedá. Celé to směřuje k tomu, že auto bude pro Pražana neužitečný luxus. K tomu odpůrci garáží tvrdí, že Pražan je tlačen do drahého parkování, aby bylo dost levného parkování nebo parkování zdarma pro dojíždějící za prací, Středočechy a podnikatele.
....spustí referendum s předem známým výsledkem. Nebo že by to bylo "krytí"? Jak to asi dopadne, až tak velký pražský obvod zavede modrý zóny. Do roka je v modrý zóně celá praha + 10km pásmo kolem. Veškerá vnitřní automobilová doprava bude paralyzována. To, že kamarádka z Dejvic, nebude moci přivézt kamarádce z Vršovic olejovej radiátor, je minimum.
Pražany.. Toto je na hlavu postavené.... Když Vám přijede návštěva nebo řemeslník, máte problém....
přesně tak. Současný stav je šílenost.
Šikovnější, progresivnější a relativně více úspěšná část Pražanů prchá posledních 20 let za Prahu, ale logicky si udržuje prestižní zaměstnání v centru Prahy. Je to fenomén a známka "českého" úspěchu. Dennodenní nájezd aut na centrum Prahy tak pořádají v zásadě Pražané či bývalí Pražané a dnešní Středočeši, kteří jsou dnes na autě závislí. Na to se nabalují starousedlí Středočeši a pražská smetánka s domy kolem Prahy.
Obyvatelé pražského sídliště zvládnou dopravu MHD do centra snáze. Pokud se ale potřebujete přemísťovat mimo okraj Prahy v přijatelném čase, nezávislém na řídké hromadné dopravě, musíte řešit parkování v dostupnosti MHD. Parkoviště P+R mají kapacitu cca 3000 aut a poplatek stojí 20 Kč/den, resp. 400 Kč/měsíc. Zkušenosti nemám, ale kapacita mi přijde nízká. Jako řidič jsem vždy nadával, že nemám nárok na zvýhodněné jízdné, které platí Praha z mých daní. V Praze prostě nelze kombinovat provoz auta a MHD za rozumnou cenu.
Na dotaci MHD máte nárok jen při dlouhodobém předplatném a dennodenním využívání MHD. Kombinace 10x v měsíci autem a 10x dotovanou MHD je nerealizovatelná. Hradíte provoz auta, a dotovaná MHD se vám s 50% využitím již nevyplatí. Tak jezdíte za plné turistické jízdné. Ve výsledku platíte dvojnásobek toho, co Pražan užívající MHD za 5-6 tis. ročně a využívající v dotaci vaše peníze. To samé znají Středočeši v 5 pásmech. Předplatné pro centrum je vyjde na 6-15 tis. ročně. Při vícečlenné rodině je to garda. Kombinace s autem není možná. Ve výsledku je lepší se vázat jen na jeden druh dopravy. Vyjde to levněji. Pokud už provozuji auto a musím ho provozovat, je volba jasná. A nějaká P+R a přestup na MHD jen zvyšují náklady. Nejefektivnější je prostě dojet s autem až na místo určení a zůstat mobilní třeba z důvodu pracovních úkolů.
Přijde mi, že Pražané jsou dost v pasti. Chtělo by to změnu systému. Ale je zde tolik zájmů, že řešení je nedostupné. Ale modré zóny a placení za vše je podraz.
Dokud to bude nesmyslně vázáno na trvalé bydliště, strčte si to někam
Přesně... Co mají dělat lidi, kteří tu mají pronajatý byt a majitel jim neumožní trvalé bydliště???
... městská část Praha 15 uvažuje o zavedení modrých zón v Dubči ......
Praha 15 těžko, když Dubeč je samostatná městská část
někdo přemýšlí, jak z lidí vymámit další peníze a je tu bohužel hodně slabomyslných voličů - ovcí, kteří jim to žerou
Spíš voličů, kteří zkrátka mají jiné priority než ty.