Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha odmění nálezce pokladu za šest milionů, každý dostane 200 tisíc

Hlavní město odmění trojici mužů, kteří před čtyřmi roky na Smíchově objevili poklad, který odevzdali městu. Každý z nich dostane dvě stě tisíc korun. Muži našli téměř půltunový poklad při opravě jednoho ze smíchovských domů. Poklad má hodnotu asi 6 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prestomanifesto

Prej se ted ztracej stribrny lzicky na prazskym magistratu.

0/0
14.2.2012 14:03

Karban Hazard

Meli to dat do ztrat a nalezu a rok si pockat...

0/0
8.2.2012 9:24

Pepoš

Ani ho...

Když vidím ty rozkrádačky, lhaní a podvody našich politiků, nikdy bych nic nalezeného tomuto státu nevracel.

+1/0
8.2.2012 7:11

MajklNajt

Re: Ani ho...

To bys ale porusil zakon. Tytyty! ;-D

0/0
9.2.2012 21:55

jan.banos

„Dle závěrů odboru legislativy hlavní město nemá povinnost

vyplatit nálezné"

Já pak nemám povinnost nalezený poklad někomu odevzdat. A pokud mám, tak dokaž úředníku, že jsem něco našel.

Pro město je jistě výhodnější dát 10%, než aby měl poklad zmizet do soukromých sbírek.

0/0
8.2.2012 6:50

ČtenářXYZ

500 kg technickyho stribra ve sklepe Smichovskyho domu...

...komu to asi patrilo? Kdo byl majitel domu behem protektoratu se da lehce zjistit. Nebo zjistit jestli v tom dome nebylo naky zlatnictvi a kdo byl jeho majitel je taky hracka, neni to zas tak davno. Ja bych tipoval ze to tam dali Zidi co se bohuzel nestacili vratit z koncentraku, nebo mozna taky Nemci co byli vodsunuty. Tady se melo vic patrat jestli naky pozustali a tim padem i dedicove a majitele pokladu este nekde ve svete nezijou.

+1/0
8.2.2012 6:31

cassul

Re: 500 kg technickyho stribra ve sklepe Smichovskyho domu...

Taky myslím, nejde o středověk, ale o dobu s pár pamětníky a hlavně existující dokumentací. Kdyby se chtělo, tak se dědicové vlastíka snadno najdou. Ale předpokládám, že se vyvěsil na 30 dní na úřední desku malý lísteček, čímž se přesně dle zákona veřejnost informovala a někdo trnul hrůzou, aby se fakt někdo nepřihlásil...

+1/0
8.2.2012 7:43

CART09

Re: 500 kg technickyho stribra ve sklepe Smichovskyho domu...

já myslím, že úředníkům je to jedno, protože sami z toho stejně nic mít nebudou, ať už by se někdo přihlásil, nebo když to teď připadne městu... skončí to někde v depozitáři muzea, kde se na to bude dalších x set let prášit, a tím to skončí...

+1/0
8.2.2012 9:13

Karban Hazard

Re: 500 kg technickyho stribra ve sklepe Smichovskyho domu...

Na 90% nejaky pribuzny zije. Nicmene jaksi imho nema ze zakona nikdo povinnost hledat hypotetickeho byvaleho vlastnika nalezeneho predmetu, nota bene, pokud o svem hypotetickem vlastnictvi ani nevedel. Ne ze by to v tomhle pripade nestalo za to, investovat hodinu casu, ale takhle proste stat nefunguje.

S finders keepers by se dalo vyvadet veci, nezapomente, ze jsme v CR a ne na dne more (musi se napriklad prijem z nalezu danit? pokud ne, to byste koukal, co by se najednou nalezlo pokladu!). Ja jsem rad, ze jim dali aspon neco, vzdyt to pro ty lidi musi byt plat aspon za pul roku (pro me by byl) a nezapomente, ze tam sli makat a ne hledat poklad, takze i tak je to pro ne plus. Taky jim mohli ukazat dlouhej nos a papir popsanej paragrafama.

+1/0
8.2.2012 9:34

Gilth

Re: 500 kg technickyho stribra ve sklepe Smichovskyho domu...

Prosim pekne, k tdem 90% jste dosel jak?

0/0
8.2.2012 12:46

Karban Hazard

Re: 500 kg technickyho stribra ve sklepe Smichovskyho domu...

Proste v to doufam, pokud to byl nekdo, kdo to tam ulozil kvuli valce.

Nebo kvuli znarodneni.

Sice prisel o tenhle majetek, ale snad ne i o zivot a moznost ho aspon trochu v klidu prozit a dozit..

0/0
8.2.2012 14:09

ddtx

Re: 500 kg technickyho stribra ve sklepe Smichovskyho domu...

a proc by to delali, stejne se to na magistratu "ztrati"

0/0
9.2.2012 11:03

ČtenářXYZ

Kdyby ten poklad smel zustat tem nalezcum...

...s moznosti statu to prednostne od nich odkoupit za odhadni cenu, to by bylo fer. Tech 10% naleznyho vylozene kazdyho svadi a navadi k tomu takovej poklad zamlcet. Stat nemusi hned vsechno vlastnit, stacilo by kdyby si to v tom muzeu jen katalogizovali.

+1/0
8.2.2012 6:23

protos34

Nálezné

Občanský zákoník v par.135 říká: Nálezce má právo na náhradu nákladů nutných výdajů a na nálezné, které tvoří deset procent ceny nálezu. Zvláštní právní předpis může jinak upravit oprávnění toho, kdo je našel nebo ohlásil.

Znamená to, že si pan Svoboda vyrobil onen "zvláštní právní předpis", aby nemusel nic dávat a pak jim to s velkou slávou dal? Nebo to nechápu (nejsem právník)...

0/0
8.2.2012 5:44

tojsouveci

Re: Nálezné

"„Dle závěrů odboru legislativy hlavní město nemá povinnost vyplatit nálezné."

.

No vypadá to tak. Kdoví kde je pravda.:-/

0/0
8.2.2012 6:15

MajklNajt

Re: Nálezné

Tyka se to vsech nalezu? Jde mi o to, zda se to vztahuje i na tuhle situaci, tj. "nalezeni veci skryte", u ktere je automaticky majitelem stat ... nebo tak nejak. Bylo by logicke, ze jo (nalezce je nalezce), ale podle toho vyjadreni pravniku Hl. m. Prahy to tak nevypada ...

0/0
9.2.2012 22:02

slafkins

Vsude na svete

Je zakon jak se o to nikdo neprihlasi tak to zustane tomu kdo to nalezl.

0/0
8.2.2012 1:34

marat12345

Re: Vsude na svete

No vždyť si ho nechali politici ne...!Drobky se dají zedníkům a každý člen magistrátního gangu dostane trochu stříbra za zásluhy.

0/0
8.2.2012 5:23

Znechucený Kuba

Svobodovi palec nahoru

Tento zákon je lehce nedomyšlený, hodně lidí to odrazuje od ohlášení takovýchto nálezů. Měl by se upravit tak, aby povinnost nálezného přecházela i s nalezeným. Jinak pan Svoboda má moji poklonu, že se na nálezce nevykašlal, jak bývá v tomto kraji zvykem.

+1/0
8.2.2012 1:25

František Pohřebný

Re: Svobodovi palec nahoru

To se hned pozná, že Paroubek už není na magistrátu...

+1/0
8.2.2012 2:35

krab

Za 6 mega 600 tisic??

No to je asi klasickej podil. 10% z vereknyho majetku vratime zpatky lidem, 90% nechame na "rezii", rozumej pro rozezrany uredniky.

Poklad v zadnym inteligentnim smyslu nepatri "nam vsem", nakladat s nim smej urednici. Ti ho mozna jednou za cas na par hodin ukazou, ale to by soukromnik udelal taky. Je strasny, ze takovy veci propadaj statu. Stat nejsme my, stat jsou statni urednici, ti nejhorsi z nas.

+3/0
8.2.2012 0:22

cassul

Re: Za 6 mega 600 tisic??

Co by na tomhle ukazovali? Jde z větší části o materiál, stříbrné slitky a polotovary. A i takových příborů je fůra, to má cenu převážně jen jako hmotnost kovu...

0/0
8.2.2012 7:45

really?

Typicky ceska reakce

Jak je videt, tak az na malou cast cestnych lidi je tady banda jakychsik vynalezavych a mazanych lidicek!

Ale s poctivosti nejdal dojdes!V

+1/0
7.2.2012 23:51

opuštěná struna noci za 14.90,-

Re: Typicky ceska reakce

ty seš tak malej, že pomalu ani nedosáhneš na kliku.X

0/0
8.2.2012 0:01

al-adin

Re: Typicky ceska reakce

Pojdeš....tady určitě

0/0
8.2.2012 0:23

krab

Re: Typicky ceska reakce

Odevzdat neco STATNIMU UREDNIKOVI je poctivy?? Podle vas jsou statni urednici ti nejlepsi z nas, neuplatni, reprezentujici kazdeho z nas bez ohledu na svuj zajem, a kdyz to daj jim tak jako by obdarovali kazdeho z nas?

Nebudte .... osel.

O majetek se radne postara vzdy jen soukromej majitel. Meli si to nechat.

+1/0
8.2.2012 0:31

opuštěná struna noci za 14.90,-

"hlavní město nemá povinnost vyplatit nálezné"

8-o:-/Rv

Stříbro bych roztavil, 2-3 miliony by to hodilo. A nikomu by nic nechybělo.

0/0
7.2.2012 23:22

hokejový expert von Kei II.

Státu ani městu to nepatří do rukou...

..o nic víc, než komukoli jinému.

+2/0
7.2.2012 23:02

Tlumecek

to je férový

Našli něco,o čem věděli prd,jakou to má hodnotu. Když to budou chtít někde prodat za reálnou cenu,všude se jich budou ptát,kde k tomu přišli. Museli by najít pouze překupníka nebo sběratele,a to je docela oříšek. Zvláště pro běžného člověka,co ani pořádně neví,co našel. Prodávat na aukru by to mohli akorát tupani,co tady maj plnou hubu řečí,jak je to málo.....takže to férově odevzdali a město jim vyplatí nálezné v podobě 600tisíc kč,děleno 3 je 200tisíc kč na hlavu. Což si myslím,že kluci budou nadšení a ještě je poplácaj po zádech......

+1/0
7.2.2012 22:45

janduben

Re: to je férový

bezne se vykupuje stribro, mince, pribory, za min cenu cca 10kc/gram, to je 10 000 za kg a takze by shrabli 5 milionu

+1/0
7.2.2012 23:03

opuštěná struna noci za 14.90,-

Re: to je férový

8-otupan je tu ale jenom jeden.

0/0
7.2.2012 23:28

cassul

Re: to je férový

To jsou stříbrné cihličky, polotovar. Na ty by se nikdo neptal a nepředpokládám, že by se daly nějak vystopovat...

0/0
8.2.2012 7:49

honza76

takze dekujeme

pokud by ten poklad vratili jeho puvodnimu majiteli pak byla ta odmena jiste na miste. Pokud ovsem poklad shrabnul nikdo jiny v jehoz vlastnictvi nikdy nebyl tak s nima proste vyjexxx..Rv

+1/0
7.2.2012 22:44

janduben

Re: takze dekujeme

pravym majitelem je podle zakona mesto, nikdo se o nej neprihlasil, komu by ho jako meli dat?

+1/0
7.2.2012 23:02

krab

Re: takze dekujeme

A kdo je mesto? Svoboda?? Nebo nakej anonymni urednik? Probudte se ze socialismu, zadny "mesto" jako samostatna jednotka neexistuje, existujou jenom konkretni lidi. A neni zadnej duvod aby to patrilo totalne nahodnymu urednikovi a ne tem, kteri ho nasli, resp. majiteli pozemku, kde ho nasli.

0/0
8.2.2012 0:24

slafkins

Re: takze dekujeme

Zakon je vymluva,kdyby hledali kdo to mohl ukryt urcite by nekoho nasli.Musel to byt zivnostnik zidovskeho puvodu co vse schoval pred nacisty.Urcite vedi kdo ten barak vlastnil a jestli tam nekdo provozoval zivnost.Urcite by bylo na miste najit majitele nebo jejich pribuzni.

0/0
8.2.2012 1:32

cassul

Re: takze dekujeme

Souhlasím s tím, že by se majitel nebo potomci snadno našli, kdyby se chtělo. Ale zase není řečeno, že to musel být nutně židovský obchodník, mohl to být i někdo, kdo stříbro nakoupil jako investici. A klidně i čech, nebo němec, který se chystal na odsun a chtěl si vzít majetek sebou... Ty osudy bývají různé...

0/0
8.2.2012 7:54

mlčanlivý boban

Tuším už Švejk povedal tú pravdu

o poctivom nálezcovi...

A nič pekné to nebolo8-o

+3/0
7.2.2012 22:23

LechTP

Re: Tuším už Švejk povedal tú pravdu

Rozhodně Švejk- "Každej poctivej nálezce by měl dostat přes držku! ";-)

+2/0
8.2.2012 0:05

Mražená spermie

Re: Tuším už Švejk povedal tú pravdu

Švejk říkal, že je nejlepší bejt poctivej, protože není nad si večer lehnout do postele a říci si: Dneska jsem byl zase poctivej !

+1/0
8.2.2012 0:13

touring

Dobra vetes

:-) Jinak naprosty souhlas se Svobodou: "Považuji za spravedlivé a pro budoucí obdobné případy i motivující, aby byli nálezci odměněni alespoň ve formě finančního daru" R^ A nalezcum samozrejme taky R^R^R^ (byli tri ;-)

+2/0
7.2.2012 22:01

nahoda

tomu říkáte ODMĚNA???!!!

Už tenkrát když to kluci našli tak jsem říkal že utřou HUBY!!!! Nedostali ani cenu stříbra !!!!!!

+1/0
7.2.2012 21:58

Tlumecek

Re: tomu říkáte ODMĚNA???!!!

Kdyby s tím šli kamkoliv jinam,nedostanou o moc víc,pokud by nenašli přímo nějakého sběratele nebo černého překupníka. Na který kopáči asi moc kontaktů nemají. A kdekoliv jinde by se jich ptali,kde to našli a jak k tomu přišli. Přemýšlejte než něco pustíte z huby.

+3/0
7.2.2012 22:42

opuštěná struna noci za 14.90,-

Re: tomu říkáte ODMĚNA???!!!

Jediný, kdo tady vypouští z huby nesmysly, jsi ty. Naslouchej raději moudřejším, když ti nebylo shůry dáno, OK?

0/0
7.2.2012 23:30

blekekeke

Re: tomu říkáte ODMĚNA???!!!

Víte o černém trhu hodně málo.

0/0
8.2.2012 6:50

Vass

Re: tomu říkáte ODMĚNA???!!!

Kolik toho bylo 400 KG?

Výkup stříbrného slitku je tak za 9-10Kč/ gram tedy kolem 4 000 000 Kč jen za stříbro ve slitku. Nikde není umělecká a historická hodnota. Takže s nima vy...li a to pořádně ;-)

0/0
8.2.2012 7:46

cassul

Re: tomu říkáte ODMĚNA???!!!

Podle těch fotek tam žádná umělecká hodnota není. Šlo převážně právě o slitky a nějaké polotovary.

0/0
8.2.2012 7:55

SecondWisdom

Re: tomu říkáte ODMĚNA???!!!

Nálezné 10% ;-)

0/0
7.2.2012 22:44

Domitianus

hm

myslím že to našli ukrajinci, klobúk dolu. Asi netušili aku to má hodnotu, ale aj tak .... R^

0/0
7.2.2012 21:56

opportunity

To je divné,

že na nálezné není nárok... to lidi určitě povzbudí nálezy odevzdávat.

0/0
7.2.2012 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.