Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha letos postaví jen pár kilometrů cyklostezek, na víc nemá peníze

Praha letos postaví jen 2,5 kilometru cyklostezek. Podle některých odborníků tak selhává v moderním pohledu na řešení městské dopravy. Na cyklistickou dopravu pražský magistrát vyčlenil pouze osm milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LadislavH

Investice

8 mil. cyklostezky, 3,43 mld. Blanka. Jak "hezké". Rv

0/0
21.2.2012 19:50

Rickr

Počty??

Na začátku článku zmiňují 2,5 km, ve sloupku uprostřed článku jsou údaje v součtu 3,45 km + neupřesněná délka v křižovatce... Takže snaha vyvolávat emoce, nebo neschopnost autora napočítat do 4??? I když u zastánce Filera bych se tomu nedivil...

0/0
21.2.2012 13:41

Leinad

Kilometry

Za pár milionů až miliard se namaluje pár čar na pár chodníků nebo silnic. Pak se udělá skvělá kampaň o cyklostezkách, kterými se nedá jezdit(v lepším případě slalom mezi lampami na zastávce busu - ale třeba neřešitelné točení doleva přes víceproudovku nebo konec cyklopruhu uprostřed křižovatky je standard).

Útraty však v žádném případě nesmí být smysluplné - za několik miliard se v celém lese načmárají bíle čáry doprostřed cest, ale na objížďku(serpentinu) vedle schodů nezbyde. Mimoúrovňové křížení silnice-cyklostezka je zakázáno stavět, používat značku cyklopřejezd také. Když chci jet na kole do školy, tak nemám bike and ride ani sprchu.

Asi bych měl mít radost z toho, že nepřibude tolik kilometrů nesmyslů - ale pochybuji o tom, že by útraty byly smysluplnější.

0/0
21.2.2012 0:19

wrah

Re: Kilometry

Přesně tak. Tvůrce "cyklostezky" od křižovatky Otakarova směr nádraží vršovice by chtělo zavřít. Nebo ho tam nechat za trest jezdit. Úzký proužek vyhrazený pro kola podél dvouproudé silnice, kde se jezdí plnou rychlostí, zatímco chodník má snad tři metry. Čekám, kdy se tam stane první smrťák.

+1/0
21.2.2012 5:06

LadislavH

Re: Kilometry

Tak třeba já jezdím mnohdy vedle pruhu po silnici. Motat se tam ve střepech a té špíně fakt nechci...

0/0
21.2.2012 19:49

danny47

Další odborník....

Jaká je vlastně kvalifikace na funkci "odborníka na cyklodopravu" ? :-) A jestlipak také musí složit nějaké "odborné zkoušky" ?

0/0
20.2.2012 23:36

Amoniak II

Re: Další odborník....

Stačí, když se třikrát denně, obrácen čelem k nábřeží kapitána Jaroše, pomodlí k blahoslavenému Bouchalovi.

+1/0
21.2.2012 0:10

Vesuvit

Cyklostezky

Konecne konec vyhazovani za pikacovinu.

0/0
20.2.2012 22:55

Keni

Neschopnost uredniku

Ted se bude delat novej most pres Botic na Michelske. Docela OK lokalita na kolo (casto tudy jezdim). Ale napadnou v novem moste udelat pesinu a podjezd pro cyklisty nikoho nenapadlo. Pritom by to jiste bylo levnejsi, nez novy naprosto zbytecny svetelny prechod s Ohradni, ktery je asi 70m od stavajiciho svetelneho prechodu.

+1/0
20.2.2012 22:49

LadislavH

Re: Neschopnost uredniku

Dle odboru dopravy SSZ zvyšují už z podstaty bezpečnost... Že tomu mnohdy tak není, je věc jiná.

0/0
21.2.2012 19:47

akzar

Konečně,

už bylo na čase, že došly peníze. Budování stezek v takovém rozsahu a mnohdy na místech naprosto nevhodných a nebezpečných je zcela jednozné mrhání. R^

+1/0
20.2.2012 20:30

Honza13

Re: Konečně,

Dálnice se taky buduje na místech naprosto nevhodných a nebezpečných, například přes Vysočinu. Proč se automobilisti nemůžou jet projet někam jinam, když je to tak baví?

0/0
20.2.2012 21:37

Honza13

Cyklostezka usnadňuje jízdu autem,

odvádí totiž cyklisty ze silnice, takže je vlastně kvůli autům, i když má v názvu "cyklo". Kdyby nebyla auta, tak by cyklisti žádnou stezku nepotřebovali.

Asi tak jako železniční nadjezd usnadňuje jízdu autům, i když je "železniční".

Ale pan Nosek si bohužel nevidí ani na špičku nosu. Až se cyklisti rozlezou všude, bude pozdě bycha honiti. Letošní zimu si už spousta lidí vyzkoušela, že v mrazu je lepší se cestou do práce zahřát jízdou na kole, než podupávat na zastávce, nebo škrábat sklo auta od ledu.

0/0
20.2.2012 20:11

danny47

Re: Cyklostezka usnadňuje jízdu autem,

Odvádí je ze silnice ? 8-o ? Tak proto se asi cyklopruhy vyznačují na hlavních ulicích, když souběžně vede "vedlejší" ulice.... ?

0/0
20.2.2012 23:37

lakozrout

Re: Cyklostezka usnadňuje jízdu autem,

Chce to rozlišovat pojmy cyklostezky a cyklopruhy. Bohužel tento rozdíl asi dosud neznají ani na magistrátu.

0/0
21.2.2012 23:27

mak1_re

Rozvoj cyklodopravy ???

Tím myslí ty bílé znaky např. na Koněvově, které jsou úplně na nic ? Nebo namalovanou cyklostezku na Vinohradské, která končí před Želivského a dál nic ???

0/0
20.2.2012 19:14

Honza13

Re: Rozvoj cyklodopravy ???

Dálnice Praha Brno taky spoustu let končila u Mirošovic, a dál nic.

0/0
20.2.2012 20:12

budulinek4

TOP09

Pražané jsou rádi, že zvolili TOP09. Čeká je omezení MHD, omezení výstavby cyklostezek, veškeré peníze na infrastruktutu odčerpá Blanka. Vracíme se do 90.let, kdy se v Praze nestavělo téměř nic.

Taxikáři, mafiáni a veksláci se radují.

Ale Pražané jsou jistě rádi, že se zaplatí církevní restituce ;-D

0/0
20.2.2012 19:04

twoflower

Je mi líto melounů z Auto*matu a podobných zbytečností...

...ti budou zase kvičet :-)

0/0
20.2.2012 18:36

marzena

a jéje

tady je zas nazvraceno - přes řidítka i z okénka :-P

0/0
20.2.2012 18:25

bartik09

Co to zas je?

"Praha letos postaví jen pár kilometrů cyklostezek, na víc nemá peníze." Pri stavu statnich a prazsskych financi mam dojem, ze i tech par kilometru je mnohem vic, nez na kolik ma praha penize...

0/0
20.2.2012 18:14

Amoniak II

Mno

Vzhledem k tomu, že Praha je samá silnice - a na (takřka) všechny cyklisté můžou, je stavba nějakých cyklostezek výrazem rozmařilosti. Ale Filler potřebuje proti něčemu bojovat, aby to vypadalo, že je užitečný.

+1/0
20.2.2012 18:12

bartik09

Re: Mno

Ano, Praha je skutecne sama silnice. Jen nechapu, na co se pak stavi tunel Blanka.

0/0
20.2.2012 18:15

bohoušek

Do Chuchle neeeeee!!!!

Jezismarja, ten kousek podel vody od Barrandovskeho mostu k Male Chuchli neasfaltovat, krasnej kousek s hlinenym povrchem rovnym jak mlat, notabene soubezne vede cyklostezka o 50m za Strakonickou a zaleznici podel skal. Proboha proc zrovna tak krasnej usek nicit!!

+2/0
20.2.2012 18:04

marzena

Re: Do Chuchle neeeeee!!!!

to je pravda, zrovna tam jsou to vyhozené peníze..

0/0
20.2.2012 18:23

budulinek4

Re: Do Chuchle neeeeee!!!!

Protože tam padá skála a Zbraslavská ulice bude uzavřena

0/0
20.2.2012 19:00

danny47

Re: Do Chuchle neeeeee!!!!

R^ !!

0/0
20.2.2012 23:38

Fair-Play

Co si myslí

- "selhává v moderním pohledu na řešení městské dopravy"  a to si jako militantní a uřvaní kolohnáti myslí, že budou všichni radostně jezdit na kole za každého počasí a po celý rok a že se do jejich titěrné menšiny budou nestále vrážet milióny ;-D

0/0
20.2.2012 17:56

on8.

Re: Co si myslí

jakozto kolohnat rikam, ze miliony na stezky nechci, staci upravit par drobnosti.

Ty miliony pozaduje nekdo jiny.

+3/0
20.2.2012 17:59

Mysel

Re: Co si myslí

No jasne. Ten nekdo jiny, kdo na to, aby je hlasite chtel, dostava kazdy rok od magistratu statisicove dotace. ;o)

0/0
20.2.2012 18:03

CYnikCYnik

Re: Co si myslí

Jako cyklistovi by mi úplně stačilo upravit polní cesty, aby na nich nezůstávaly louže a bahno měsíc po dešti. I když mám staré kolo bez odpružené vidlice, tak fakt nepotřebuju vyžehlený asfalt nebo zámkovku. Klasické polní nebo lesní cesty mají své kouzlo.

Tohle se dělá, aby byly zakázky pro spřátelené firmy.

+3/0
20.2.2012 18:09

bartik09

Re: Co si myslí

Ne ze bys nemel uplne pravdu, ale vis co se stane, kdyz po ty opraveny polni ceste prejede parkrat za deste traktor?

0/0
20.2.2012 18:17

CYnikCYnik

Re: Co si myslí

Traktory zakázat, polní cesty jsou pro cyklisty.:-)

Jasně, že na venkově jsou pro zemědělskou techniku, ale okolo Vltavy se toho moc neobdělává. Prostě mi přijde zbytečně drahé žehlit asfalt.

0/0
20.2.2012 18:25

Fair-Play

Re: Co si myslí

Tak jasně, asi nejsi militantní kolohnát ;-D Je jasné, že se na tom také někdo dobře napakuje :-P

0/0
20.2.2012 18:04

on8.

Re: Co si myslí

naopak jsem dosti militantni, napr jezdim na cyklojizdy. Ale penize na cyklostezky imho cyklistum neslouzi.

0/0
20.2.2012 18:11

CYnikCYnik

Zlatá lávka

Mluví se tu o té 230m lávce pod pražským okruhem , která má i s rampami vyjít na 120mio? ;-€

0/0
20.2.2012 17:52

PiPiiiiiK

Re: Zlatá lávka

jako vážně? Tak to svolám pár kamarádů, přizvu stavaře a spíchneme to tak za 100 višní. Hnedle bych do toho šel :-P

0/0
20.2.2012 17:58

CYnikCYnik

Re: Zlatá lávka

fakt nekecám :-)

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-51853580-kilometr-i-za-90-milionu-podivejte-se-na-nejdrazsi-ceske-cyklostezky

0/0
20.2.2012 18:21

Honza13

Re: Zlatá lávka

Tušíš, kolik stovek milionů stojí dokončovaná mimoúrovňová křižovatka v Letňanech?

0/0
20.2.2012 20:19

Amoniak II

Re: Zlatá lávka

Ta ovšem řeší skutečný dopravní problém.

Cyklostezky řeší převážně virtuální problémy cykloaktivistů a s reálnou podporou dopravního výkonu nemají zhola nic společného.

0/0
21.2.2012 0:09

InstinkTT

Auto*Mat

Tak Vráťa Filler se zase rozčiluje. :-) Ale jinak v klidu...peníze na cyklostezky by byly, ale jelikož je cena za 1 km obdobná ceně dálnice, tak na to holt už není. Respektive je ... na 2,5 km. Rv[>-]

0/0
20.2.2012 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.