Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvěř na Křivoklátsku by mohli střílet i zemědělci, řekl ministr Bendl

Křivoklátské lesy devastuje přemnožená zvěř, konkrétně jeleni, daňci a divočáci. Alespoň to tvrdí ministerstvo zemědělství, které vede šéf středočeských občanských demokratů Petr Bendl. Ministr chce proto povolit zemědělcům, aby svá pole a lesy mohli chránit se "zbraní v ruce".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomf1

Naprosto mimo

Zemědělská produkce je v tomto státě úplně v kýblu, lány řepky a kukuřice na biopaliva. Naprosté vysávání půdy. 100ha lány, kde lovit nejde žádná zvěř. Zemědělec střílející po poli kulovou zbraní, to je absurdum.

navíc by to znamenalo nutnost loveckého lístku, vybavení, zbrojního průkazu.

Ničené porosty zvěří, ano jistě jsou, ale to už chce mít všude zahrádku s dřevovými plantážemi. že se nedaří buku a jedly, no ještě,aby jo, kdy dvě století se vysazuje všude smrková monokultura.

Bendl je úplně mimo, absolutně nevím v jaký rezortu se pohybuje. A jaké je vůbec problematika zvěře a to, že okecává názory Bláhy, který byl tak bídný, že si musel založit své sdružení, protože ho nikde nechtěli a to divadlo na Šumavě to bylo něco.

0/0
23.2.2012 9:34

al.mucha

A hladoví nezaměstnaní mohou líčit oka a jiné pasti.

0/0
23.2.2012 9:18

akzzko

No, lepší "volební kampaň" si pan Bendl

snad ani nemusí přát. Cca 90tis. mužů a žen v zeleném mu po těchto výrocích určitě odevzdají ODS hlas. Je ten člověk vůbec svéprávný? To, že je nekompetentní vést cokoliv už víme, ale jeho duševní rozpoložení naznačuje, jak  moc ODS stojí o volební úspěch.....;-DRv

0/0
23.2.2012 8:57

babacek

... zemědělci

Snad jenou černou zvěř. Jinak je to postavené na hlavu.

0/0
23.2.2012 8:53

svatáDala

Bendl je

nekompetentní člověk na ministerstvu zemědělství a je vidět, že o tom nemá ani páru. Hlavně jej zajímá prodej Budvaru, teď i střelbu zvěře zemědělci a co ještě vymyslí za hovadiny????? Místo toho by měl povznést zemědělství a chov dobytka, jelikož upadá již mnoho let a za dalších let už budeme jen dovážet drahé maso z EU;-€

Socani nám vyjednali špatné podmínky při vstupu do EU a takoví ministři, co tam doposud byli a bohužel i jsou či budou, to ještě více pohřbí. Hlavně, že máme řepku na každém kroku, která jako biopalivo stojí za h.......!!!!!!!! To zas politici vymysleli job známým.

No, takto to s námi půjde od 5 k 0;-(

0/0
23.2.2012 7:53

svatáDala

Re: Bendl je

Jo, a politici se budou smět kdy střílet????????;-);-);-);-);-);-);-);-)

0/0
23.2.2012 7:54

Franci44

Re: Bendl je

Díky , právě jsem to chtěla napsat.Škody způsobené zvěří jsou zcela zanedbatelné proti škodám, které způsobili politici, ještě by mne zajímalo, které zemědělce měl pan BENDL na mysli, když vládní garnitura již dvacet let pohřbívá české zemědělce.Českého tu již skoro není vůbec nic.Na orné půdě vyrostly supermarkety a továrny, které produkují vše pro automobilový průmysl.Je mi z toho opravdu na nic.Nebo si snad pan Bendl a jemu podobní myslí, že zvěř se bude pastvit někde v Albertu či jiném marketu na prošlých potravinách?

0/0
23.2.2012 12:45

Hip

jakoby nestačilo

že se člověk musí bát jít do lesa, aby ho tam nestřelil nalitej myslivec, tak teď už mají střílet i kdejací vidláci. Ten Bendl musí být úplně mimo.

0/0
23.2.2012 6:39

macrakantorhynchus hyrudynaceus

Nemám rád myslivce, ale

BENDLE, TY JSI PAKO !!

0/0
23.2.2012 6:21

Rafaelou

střílející zemědělci....

Odstřel zvěře a práva k tomu určená řeší zákon o myslivosti.Ne každý kdo vlastní zbraň může střílet.Krom zkoušek s myslivosti je také třeba loveckého lístku.Změnou zákona by nastal zmatek a chaos.Myslím,že pan ministr je tak trošku mimo mísu.Tak,že doufejme,že ho některý s kolegů myslivců ve sněmovně upozorní a on v tichosti tento ne zrovna chytrý záměr stáhne a život půjde v klidu dál.

+1/0
23.2.2012 6:10

Věrný sluha pana Hraběte

zemědělci a také ústavní činitelé

R^

0/0
23.2.2012 3:02

KOMON

Kecy o původním výskytu...

nechtěj vrátit mamuty?nebo rovnou dinosaury?

jasně ,že se jelen vyskytoval všude,ale počet byl neustále drasticky omezován predátory,kteří drželi zvěř v přirozené rovnováze,takže nepáchala škody na lese(né že by to tenkrát někomu vadilo :-) )

takže vrátit do přírody vlky,medvědy,rysa atp. nebo holt nahradit je střílením.....

+2/0
23.2.2012 0:05

Vilda_Cz

Teď trošku mimo

, ale kde v Praze se dá zajít na dobrou a kvalitní zvěřinu??? ( srnčí a kančí) Díky za info

0/0
22.2.2012 23:12

Dr. Fe (4)

Re: Teď trošku mimo

Bendl´s pub - U hasičů, Sněmovní 1, Praha 1

0/0
22.2.2012 23:19

proost

Myslivost

Teda nic proti tomu, že zvěř je přemnožená a to hodně. Prasata devastují vše, co jim přijde pod rypák - jejich stavy už se úplně vymkly kontrole. Jeleni okusují stromy a způsobují jejich poranění (sedřená kůra) masívním způsobem - obzvláště v některých oblastech jsou škody na porostech opravdu masívní. To je fakt. Ale umožnit střílení všem vlastníkům polí a lesů - to tu budeme mít za chvíli druhý extrém. Stačí pár kanonýrů a vybijou všechno, co se jim v rajónu hne. Navíc by to byla výborná příležitost pro gangy, které dnes loví tak, že pytlačí - ti by měli legalizovanou činnost.

+3/0
22.2.2012 21:55

řezbář

Pozor

To se do diskuze ještě nezapojili ochránci všeho, kteří by na zimu nasazovali jelenům čepičky a liškám psí oblečky. Daniela, níže, se svou gramatikou už tady je. Tedy, to je bomba. Jinak, ty myšlenky, bez znalostí mě připomín ají Rusko, kde ten, co neumí číst, ani psát je primitiv, co umí oboje, je inteligent a ten co umí jen jedno, je specialist.

+1/0
22.2.2012 21:46

Januschau

A sakra, Bendl se zase zamyslel...

Jen aby nechtěl ty lesy vykácet, aby se zbavil tý otravný zvěře...

0/0
22.2.2012 21:37

hnusil VI. - věčný bojovník

Pane ministre Bendle

Pane ministre Bendle, nic nedelejte, nic nevymyslejte a v klidu si to odsedte do konce volebniho obdobi. Bude to tak pro vsechny nejlepsi. Pak nekam zmizte a uz se na politicke scene vubec neobjevujte.

+5/0
22.2.2012 21:30

nextnick

Bendl je sama škodná.

Ať nechá jak to je. Zvěř nás také neloví. Na polích jsou stejně jen "dukáty". Nic pro nás, je pro kšeft směr západ. Nebyl by lepší hon na Bendla.?R^R^R^

+1/0
22.2.2012 21:15

Psychorův klon

Dobrý Bendl

Takhle jsem se dlouho nenasmál;-D;-D;-D

0/0
22.2.2012 21:10

obambiodřekykunene4

Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

sestudoval zákony, které se tohoto týkají. Ale on plácne od pasu úplný nesmysly. Už vidím, jak jsou z toho policajti nadšený. Další kvéry mezi lidem. Ono, udělat si zbrojní pas je základ, no a na to navazuje složení mysliveckých zkoušek(lovecký lístek), jednoroční lhůta(není povinná) pro vstup do MS, HS. Vydání povolenky pro lov atd.....vše už existuje, ale tenhle arcikmotr to chce zrušit. No, jsem docela zvědavý.

+1/0
22.2.2012 20:48

Jedinecny

uRe: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

To je tak když se kdejaký podplacený blb, který nemá ani základní znalosti o myslivosti, snaží prosadit co mu někdo podsunul při podpácení.

0/0
22.2.2012 20:50

rob_kteryten

Re: uRe: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

Myslivecke sdruzeni si uz davno mezi sebe nepusti kazdeho magora. Zijete nekolik desitek let v minulosti. Dneska je pozice ve sdruzeni uz skoro dedicny titul :)

0/0
22.2.2012 21:09

slapr

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

já myslím, že o prd jde

Bendl jen něco plácnul - a my se o tom pohádáme v diskuzi ;-)

0/0
22.2.2012 20:50

obambiodřekykunene4

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

to doufám, protože mne to nadzvedlo, to přiznávám...a místní trolové mne nechávají klidným, klasický antimyslivecký folklór plný pocitů, bez reálných znalostí problému či tématu;-)

0/0
22.2.2012 20:53

stroup

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

bohužel u mě je to reálný každodenní styk smysliveckou "kulturou".. takže.. rád bych poznal slušného myslivce...

0/0
22.2.2012 20:55

slapr

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

a copak vám činí za příkoří?

0/0
22.2.2012 20:57

stroup

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

mě osobně žádné, mezi myslivci mám spoustu známých.. já tu mluvím o jejich "kultuře", vztahu k lesu a hlavně k tomu co v lese žije.. o dodržování zákonů a předpisů...

0/0
22.2.2012 21:00

slapr

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

to jsou hen také povšechné řeči

ale to tu asi nevyřešíme :-)

0/0
22.2.2012 21:01

obambiodřekykunene4

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

znám jich většinu dobrých a normálních lidí(každý má své povolání či práci)...netvrdím, že mezi námi nejsou "výlupci", ale většinou jsou to borci, co jim ještě "neoschnula" razítka ve zbrojáku, jsou za vodou a myslí si, že prachama si to vykompenzují...hlavně negeneralizovat...ono, to špatné je vidět, o tom se hned mluví, to dobré není zpráva na 1. stránku novin;-)

0/0
22.2.2012 20:59

stroup

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

nevím, právěže z okolí znám ty obyčejné myslivce, na zbohatlíky nenarazím.. ale asi to bude tím že mají jiný hodnotový žebříček než já.. :)

0/0
22.2.2012 21:01

rob_kteryten

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

Dokud budou lidi kryt udajne myslivce, kteri strili chranene druhy tak se nikam nedostaneme. Bud daneho "myslivce" udej nebo si prestan stezovat.

0/0
22.2.2012 21:17

stroup

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

takže ještě jednou.. myslivec který vystřelí po chráněném druhu u nás není vyjímkou, je rozdíl o tom vědět a dokázat to, je rozdíl udat někoho koho neznám a nikdy víc s ním nepřijdu do styku nebo někoho s kým bydlíš v jedné vesnici a máte spolu pořád co do činění... sťežovat si můžu.. mimochodem můžeš čestně přísahat žes nikdy neslyšel o případu kdy myslivec zastřelil něco chráněného,něco hájeného, nebo třeba psa?

0/0
22.2.2012 21:20

rob_kteryten

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

Jak rikam, bud ho udej nebo si nestezuj. Jina moznost neni. Rikat, jak je ten a ten zlej, protoze strili chranena zvirata a sam nic neudelat, abych mu v tom zabranil je pokrytecke.

0/0
22.2.2012 21:23

stroup

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

proč bych si nemohl stěžovat.. a že nic nedělám? jak se to vezme, dělám to co můžu abych měl svoje svědomí čisté a nemusel mít strach vylézt do lesa (což by byl vcelku problém bo v lese bydlím) ?

co odpověď na moji otázku..

0/0
22.2.2012 21:27

mirek73

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

Pokud tu dikskutuješ častěji, mohl jsi si všimnout že se tu vyjdřují lidé bez znalostí problému, případně se znalostí z Blesku, TV Nova a agentury JPP. Třeba prasata. Ty problém jsou. Ale jen v místech výskytu velkých monokultur řepky a kukuřice a to vše do nadmořské výšky 600 mnm. Velké odlovy prasat svedčící o přemnožení (lokálním) jsou ani ne na 10 procentech honebních pozemků. Ale Bendl a jemu podobní vykřikují a přemnožení prasat na celém území ČR.

0/0
22.2.2012 21:02

obambiodřekykunene4

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

já vím, ale lidská blbost mne vždy dostane na lopatky....

0/0
22.2.2012 21:05

nextnick

Re: Kdyby si ten myslitel Bendlů nejdřív

Dařili se mu rušit špitály, tak tady to půjde také. Kam šlápne, tam....Prostě, takhle můžou rozhdovat je tykve rychle.

0/0
22.2.2012 21:18

krkavec běžné velikosti

...

likvidovat posedy a používat je jako palivové dříví,je můj koníček

0/0
22.2.2012 20:33

ro.pro

Re: ...

Kvalitní dřevo na ně používaj co? Vytahej hřeby a uvidíš jaký prkýnka na pile z nich získáš.

0/0
22.2.2012 20:38

krkavec běžné velikosti

Re: ...

dřevo nic moc a hřebíky tahám z popelníku

0/0
22.2.2012 20:39

ro.pro

Re: ...

Tak to jsou u tebe líný myslivci, u nás si na posedy vybíraj pěkný silný a krásně rovný kmeny.

0/0
22.2.2012 20:43

krkavec běžné velikosti

Re: ...

no, z 20cm smrku moc prkýnek nenadělám,ale jedním posedem na chalupě topím týden

0/0
22.2.2012 20:47

modrý pták

Re: ...

Bacha na to hoši!

Myslivost byla zapsána na seznam nehmotného kulturního dědictví.Pácháte svatokrádež!!;-D

0/0
22.2.2012 20:44

obambiodřekykunene4

Re: ...

ne, páchá škodu na cizím majetku....a to je trestné...už to vidím, jak by řval, kdyby mu na jeho chalupě někdo kradl plaňky z plotu a topil si s nima....inu, taková je doba v ČR, hlavně by to chtělo zamést si před vlastním prahem a pak tepre kritizovat druhé....vítejte v Banánistánu ČR[>-]

0/0
22.2.2012 20:50

krkavec běžné velikosti

Re: ...

já nesedím na svém plotě a nezabíjím zvěř,kterou jsem tam v zimě nalákal pod pláštíkem přikrmování

0/0
22.2.2012 20:56

obambiodřekykunene4

Re: ...

tak nenič cizí majetek, nechlub se tím, pak tvé moralizování jaksi zapáchá

0/0
22.2.2012 21:01

modrý pták

Re: ...

Problém je trochu jinde. Po roce 1948 bylo potřeba zpřístupnit myslivost lidovým masám, neboť do té doby to byla výsada pouze těch, co na to měli. Ti co na to neměli, pytlačili. Tak souzi udělali kozla zahradníkem a  z pytláků udělali lidové myslivce. A ty původní vyvlastnili a v podstatě zzlikvidovali jako třídu. Bohužel to pytláctví má lůza geneticky zakódované. Proto současná myslivost vypadá, jak vypadá. Držet loveckou zbraň za totáče až na víjimky mohli skutečně prověření a režimu oddaní. Pro soudruhy to byla po milicích druhá zelená armáda. Asi by se našlo velice málo lidových myslivců, kteří neměli rudou knížku. Kdo chtěl kulovnici tak ji musel mít. Myslivecká loby drží při sobě jako bratrstvo kočičí pracky. Zákon o myslivosti si prosadili k obrazu svému. Vlastníka honebních pozemků ODSTAVILI NA PÁTOU KOLEJ.

0/0
22.2.2012 21:36

modrý pták

Re: ...

Větší skanzen reálného socializmu u nás není. Korunu tomu nasadili  prohlášením

myslivosti za  nehmotného kulturního dědictví.

Lovecké rituly jsou okopírované od našich feudálů, poúnorová lidová

myslivost nepřinesla nic nového! spoluvlastnictví honebních pozemků pověření zástupce

spoluvlastníků k zastupování v honebním společenstvů.

0/0
22.2.2012 21:37

modrý pták

Re: ...

No ale má ochranou známku!? To už jsou

jen právní drobnosti: podle stavebního zákona musí být vyjádřený souhlas

všech spoluvlastníků dotčených pozemků, zákon o myslivosti nařizuje

(!!!) v případě

0/0
22.2.2012 21:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.