Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kaplického blob ožívá, developer ho chce přesunout z Letné do Karlína

Developer Luděk Sekyra chce Kaplického blob na pražském Rohanském nábřeží. Zatím je to jen nápad. Rád by tímto futuristickým dílem obohatil zamýšlenou čtvrť v Karlíně. On i jakýkoliv jiný potencionální investor však musí vyřešit zásadní věc, najít pro tuto stavbu novou náplň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aqua

Položme si otázku

kdy a proč se vývoj architektury zvrhl od snahy o účelnost a určitou malebnost ke snaze maximálně šokovat a veškeré odpůrce označovat za zpátečníky a zda se tento trend někdy vrátí zpět do lidských kolejí...

0/0
24.2.2012 15:23

Perun14

Blob

Rozhodně se mi ten blob, co připomíná zednářský symbol, nelíbí. Takže vyhlásit sbírku a komu se to líbí ať si na to přispěje.

0/0
24.2.2012 13:19

Sub7

...

To je jako s novým kabátem, co si zesnulý strýc pořídil krátce před smrtí. Můžete ho třeba i nechat přešít, ale pokud nemáte stejnou konfekční postavu jako on (tj.pokud navrženou budovu nepoužijete k podobnému účelu, pro jaký byla projektovaná), už to s největší pravděpodobností nebude ono. Nicméně pokud se pro ten blob najde vhodné místo a vhodný investor, proč ne. Přesvědčení, že Letná tím pravým místem nebyla, si ponechám. V Karlíně to panorama historické Prahy zřejmě tak nenaruší, tudíž ani UNESCO by s tím nemuselo mít ohledně památkového statutu Prahy žádný zásadní problém.

0/0
24.2.2012 13:01

luki

"Potencionální nvestor"?

Alou zpátky do školy... 8-o

0/0
24.2.2012 12:41

wrangler

Jak je vidno,

někdo se chce opět napakovat.RvRvRv

0/0
24.2.2012 12:39

Andee in Red Book

Hm...

Pokud si to postaví za svoje a založí si v tom svojí soukromou knihovnu, nemám námitek :-P

+1/0
24.2.2012 11:03

Reinkarnace Obraceče Kalendáře_

..........

Oslovíme město Prahu i stát ....................;-D

0/0
24.2.2012 10:58

SUPERpolární liška

Od začátku říkám, že si ten stan pro bezdomovce zaslouží

důstojnou formu a né nějakej plastovej montovanej domek...R^

0/0
24.2.2012 10:56

Urb - Uničtoženie vraga

Pokusů o pouštění pražské pokladně žilou, bylo hodně

Nakonec podle názoru na toto zvrhlé dílo by se dal selektovat i kandidát na prezidenta.

0/0
24.2.2012 10:53

Stát je největší zločinec !!!

Miliardy z eráru

jsou pro různé stavební mafie stále lákavé .... RvRvRv

0/0
24.2.2012 10:43

zero_0

Diskuze

Diskuze vsevedoucich laiku, malomestaku, buranu, diskuze o malosti a provincnosti Cechu.

0/0
24.2.2012 10:36

buxus

Re: Diskuze

Ano, s tím naším národem je to hrozné. Chtělo by to začít s převýchovou. Nejlépe, kdybyste začal sám u sebe.

+2/0
24.2.2012 10:39

zero_0

Re: Diskuze

Nevim, dle ceho usuzujete. Pripada mi, ze vetsina diskutujicich jsou architekti a urbaniste s nadhledem. Jeste ze se kazdy nesnazi byt doktorem - laikem...

0/0
24.2.2012 11:29

buxus

Re: Diskuze

Podívejte se - jestliže někdo má (třeba laický) názor, uvede k němu argumenty a mluví k věci, tak máte možnost mu ty argumenty vyvracet, zpochybnit jeho závěry, či způsob, jak k nim dospěl. Ke konkrétním názorům prostě uvedete konkrétní námitky. To mi připadá fér. Co mi ale připadá nefér, je prohlásit. "Diskuze vsevedoucich laiku, malomestaku, buranu, diskuze o malosti a provincnosti Cechu". Jinými slovy, vytýkat ostatním "vševědoucnost", ale sám se přitom stavět do role nadřazeného hodnotitele. Vytýkat někomu buranství a sám se dopouštět téhož. A to vše jen tak obecně, bez jediného konkrétního argumentu, jediného konkrétníhpo názoru k danému projektu. Promiňte, ale takhle se slušný člověk nechová.

+1/0
24.2.2012 11:38

prettywillow

Re: Diskuze

Hmmm, nejsem ani jedno a stejně se mi ta budova nelíbí a ani za jedno z toho se nestydím...:-)

0/0
24.2.2012 14:15

monty darty

Re: Diskuze

nemusím být režisér nebo spisovatel, abych mohl říci, že se mi film nebo kniha nelíbí

0/0
24.2.2012 19:38

Tezeas

Co je to "potencionální"?

To už dneska novináři nemusí mít ani maturitu? Možná by se pan autor uplatnil v jiném oboru, co takhle "diferencionální" rovnice?

0/0
24.2.2012 10:33

Dark5

Vsechno zastavet...

...nebo zalit betonem...jen at si ta zelen v Praze nevyskakuje!

Sice jsou v Praze desetitisice volnych bytu a vsude nabidky volnych kancelari, ale my radsi postavime dalsi a udusime se ve smogu. Pujdem se projit na magistralu a budem spokojene relaxovat u Barandovskeho mostu.

Tak se bohuzel zmenila spolecnost, kde na prvnim miste jsou penize a clovek je jen kus, jak dobytek na jatkach.Rv

+1/0
24.2.2012 10:07

buxus

Re: Vsechno zastavet...

Zásadní problém je a hlavně byl na pražském magistrátu. Ústupky developerům způsobily, že se do centra nacpaly budovy s vysokými nároky na dopravní obslužnost. Ty pak přitahují automobilovou dopravu. A i když jejich projekt řeší problém parkování (většinou stejně nedostatečně), to co vyřešit nemůže jsou příjezdové komunikace. Nápor každodenní dopravy současné komunikace v Praze už nezvládají, sebemenší opravy, havárie, atd. vyvolávají nekonečné kolony stojících vozidel a situaci nemohou řešit ani předražené projekty typu tunel Blanka.

0/0
24.2.2012 10:14

Dark5

Re: Vsechno zastavet...

Protoze to bylo a je uplaceny...jako temer vse v tyhle bananovy republice. Ale on je problem i v lidech, protoze se naprosta vetsina naroda zene jen za penezi, ale uz si neuvedomuje, ze penize jim nenahradi zdravi. A honba za penezi nici vse, co jeste zbylo z prirody, ktera vzdy poskytovala urcite uklidneni a jinou hodnotu nez jen $$$.

0/0
24.2.2012 10:19

Rickr

Developer?

Nadpis vypadá, jako že bohatý Developer se chudinky blobu ujal a zacvaká to. Až v článku pak padají věci jako: požádáme Prahu, požádáme stát - a nakonec z toho jen tak mimochodem vypadne, že to má vlastně Praha zacvakat a ještě se postarat o náplňRv

+2/0
24.2.2012 10:02

RumBum

Re: Developer?

Presne tak. Soukromy developer chce postavit budovu (kterou nikdo nepotrebuje a nevi k cemu by byla) za statni penize. Proste dalsi penezovod. No proc ne? Zdroje jsou.

0/0
24.2.2012 10:19

stroup

Re: Developer?

pokud budova bude sloužit veřejnosti, a budou v ní služby které stát podporuje i jinde není od věci při stavbě požádat stát o spoloúčast... něco jiného by bylo kdyby z BLOBU udělali kanceláře...

0/0
24.2.2012 10:23

buxus

Re: Developer?

Pokud je taková potřeba a má při dnešních rozpočtových problémech prioritu, tak proč ne. Jenže panu Sekyrovi moc nevěřím, jemu nejde o pokrytí nějaké naléhavé potřeby, ale o finanční participaci stánu na projektu, na kterém by on zcela určitě neprodělal.

0/0
24.2.2012 10:33

pecena_kacena

....Ludek Sekyra

neni to ten hodny developer, ktery nechal vyhoret pivovary na Vinohradech..?8-o8-o

+2/0
24.2.2012 9:58

pecena_kacena

Re: ....Ludek Sekyra

pardon - kteremu vyhorely...[>-][>-]

0/0
24.2.2012 9:58

helfi

Re: ....Ludek Sekyra

...a co zřejmě uplatil majitele některých poničených leč stabilních karlinských domů, aby po povodni nechaly domy zdevastoavt a spadnout aby vznikly proluky, které bude nutno zastavět...

+1/0
24.2.2012 10:01

buxus

Diskuse k estetické stránce projektu

... lze vést do nekonečna, co člověk to jiný názor. Ale neměly by kvůli tomu zapadnout praktické otázky. Národní knihovna žádnou repre budovu nepotřebovala. Tu má na nejlepší možné adrese v Klementinu - po odstěhování STK a renovaci tam má prostoru dost. To, co Národní knihovna potřebuje je budova s úložištěm fondů a zejména vzácných tisků, se zázemím pro jejich digitalizaci a zpřístupnění přes internet. K tomu postačí dobře technologicky vybavená budova, někde na předměstí. Národní knihovna není půjčovna beletrie pro důchodce. Slouží k ke studijním a badatelským účelům, pro které je a bude on-line přístup zásadní - knihovnu stavíme hlavně pro budoucí účely. Fyzické výpůjčky vzácných tisků jsou silně omezené (aby to vůbec vydržely) a jen málokdo je skutečně potřebuje studovat v originále. Takže ta akce s repre budovou byl výmysl pana Ježka. Jestli si chce nyní pan Sekyra něco podobného postavit, nechť tak učiní, ale za své. K natahování ruky ke státní kase není důvod.

+3/0
24.2.2012 9:57

Yarda.

Ať si ten blob přesune třeba do...

Karlína, tam aspoň nebude tak vidět.

+1/0
24.2.2012 9:47

Berti19

Re: Ať si ten blob přesune třeba do...

Nebo někam do lesa. Když už hejkalové vyhynuli, může tam strašit blebanec.

+1/0
24.2.2012 9:49

AlBundy

Re: Ať si ten blob přesune třeba do...

A co na to Zelení?

0/0
24.2.2012 9:50

Berti19

Re: Ať si ten blob přesune třeba do...

Tak ho natřeme na zeleno. No.

0/0
24.2.2012 9:53

username

nesmysl

Kaplického knihovna se mi líbí a na Letné bych ji uvítal. Ale umístění jinam a jiné určení jsou nesmysl. Ta budova byla navržena pro dané konkrétní místo a respektuje prostor, pro který byla navržena a byla navržena pro konkrétní určení, konkrétní cíl a podle konkrétního zadání.

Když už, tak zadejte stejnému studiu (stále existuje, byť Kaplický sám je mrtev) opět vytvoření podobného organického díla v nějaké vaší jiné lokalitě s nějakým jiným určením. Jinak je to prostě nonsense

0/0
24.2.2012 9:45

Berti19

Re: nesmysl

Respektuje prostor pro který byla navržena...Fakt hustý...

0/0
24.2.2012 9:48

username

Re: nesmysl

to že se vám nelíbí neznamená, že to není pravda - ta budova byla navržena s vchody umístěnými tak, aby byly k cestě, s barevností, tvarem a povrchem, aby se tam odráželo okolí (bohužel to pak v designovém návrhu vypadalo, jako kdyby ta budova byla zelená, i když ve skutečnosti je to nazlátlá leskle zrcadlová plocha) atd.

Prostě když bych Pražský hrad postavil mezi paneláky na Jižní město, tak by taky "nefungoval" a podobně by to bylo tady. Tohle fakt může chtít jen developer (člověk s penězi bez architektonického citu)

+2/0
24.2.2012 9:56

Berti19

Re: nesmysl

Nemohu si pomoci. Nevidím respekt k okolí, ale arogantní vymezení se k prostoru a panoramatu historické části města. Na barvě mi až tak nezáleží, tvar je oč tu běží.

+1/0
24.2.2012 10:00

username

Re: nesmysl

No to je právě to, že tomu nerozumíte ani za mák. Představte si, že by chtěl někdo u lesa postavit hotel jako skleněnou zrcadlovou kostku. Řeknete si šmarja pano, to vůbec nerespektuje okolní prostor a panorama, no a pak uvidíte skutečnost http://www.hotelchatter.com/files/30451/Treehotel_MirrorCube.jpg

Ta knihovna by tam ve skutečnosti zapadlo mnohem více, než libovolná hranatá pixla a panoramatu by to neublížilo ani za mák

0/0
24.2.2012 10:07

Berti19

Re: nesmysl

A kdo říká, že tam chci nějakou pixlu? Nechme tam prostě park.

0/0
24.2.2012 10:10

Roman37a

Re: nesmysl

Proč má někdo potřebu neustále vyřvávat do světa kraviny a ještě se tvářit strašně důležitě. Co se stane, když na tu zrcadlovou kostku zasvítí slunce?

0/0
24.2.2012 10:10

Berti19

Re: nesmysl

A vám se ta krychle ve větvoví líbí? Já bych do takového hotelu nevlez'.

0/0
24.2.2012 10:14

Roman37a

Re: nesmysl

K jaké cestě? ;-D

0/0
24.2.2012 10:03

computer

Re: nesmysl

A kde berete jistotu, že budova byla určena pro Prahu? Dle mého názoru se jedná o neúspěšný projekt odněkud z přímořského státu možná karibik, emiráty. Tvar chobotnice tomu napovídá My suchozemská země bychom měli zachovat i trochu zdravého rozumu. Postavit možná, ale ne do centra středověké gotické Prahy jako pouťovou atrakci.

+1/0
24.2.2012 9:52

SecondWisdom

Re: nesmysl

;-DR^

0/0
24.2.2012 9:58

jeen001

Re: nesmysl

Správně! A když do Prahy, tak něco, co evokuje českou krajinu, mléko a strdí... Co třeba olbřímí KRÁVU?  

;-D[>-];-DEU;-D

0/0
24.2.2012 10:15

Roman37a

Re: nesmysl

Ta budova měla stát sama samotinká v parku. Nerespektuje absolutně nic. Postavit se může naprosto všude, kde bude mít okolo sebe trávník a pár stromů. Většina starších budov které v Praze jsou (a nejen tam) byla postavena za úplně jiným účelem než ke kterému je nyní využívána. Valdštejn by se asi hodně divil kdyby věděl co vznikne z jeho koníren.

+2/0
24.2.2012 9:52

username

Re: nesmysl

Ta budova byla jednoznačně navržena pro konkrétní místo, jeden příklad z mnoha který snad pochopí i největší hlupák - měla jasně situované vchody k cestě a počítala s konkrétním světlem z konkrétní světové strany.

Zadruhé - ta budova byla vytvořena jako knihovna, 80 % její masy tvořil archív, navržena byla tak, aby tam bylo světlo pro čtení atd. Něco jiného je vzít starou budovu a (za pár miliard) ji přestavět k jinému účelu a něco jiného je postavit novou budovu od začátku nevhodnou ke svému budoucímu účelu. Existují jen dva účely, pro které by nějaký soukromý developer stavěl barák - kanceláře a byty, a ani jedno prostě v této knihovně nemůže fungovat. Proboha myslete trochu

0/0
24.2.2012 10:02

Roman37a

Re: nesmysl

To je ale blábol. Vžďyť je to v parku a všechny cesty jsou uměle vytvořené. Nerespektují absolutně nic. A světové strany? Je logické že to Oko musí být umístěné na jih. Což lze provést absolutně všude na severní polokouli. Na jižní by mělo být na sever.

0/0
24.2.2012 10:05

Dark5

Re: nesmysl

Ta budova presne NErespektuje prostor Letne a jejiho okoli. Navic jeji vizualizace je zamerne upravena tak, aby vypadala tak o 1/3 nizsi nez ma byt a zasadni pohledy z Petrina radeji uplne chybi. Nejedna se o nic jineho nez malou domu a klasicky tunel. Nastesti v pripade Letne mela ODS pripraveny jiny tunel, takze tenhle zatrhli. jen doufam, ze jim nekdo zatrhne ten jejich.

0/0
24.2.2012 10:22

filipt

Proboha, co to "potencionální" v perexu?!

0/0
24.2.2012 9:40

misticjoe

to je opravdu nutne?

To je opravdu nutne za kazdou cenu stavet tuhle prisernost v Praze? Nejde to dat nekam, ja nevim, na sever Cech do vytezeneho dolu, ktery jeste nezasypali??

+1/0
24.2.2012 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.