Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské jízdenky má chránit kód. Zbytečná investice, tvrdí odborníci

Poté, co se v Praze do oběhu dostaly falešné a recyklované jízdenky na MHD, začal Dopravní podnik přemýšlet, jak jízdní doklad lépe zabezpečit. Teď přišel s nápadem umístit na jízdenky speciální QR kódy. Odborníci mají ale o smyslu opatření za miliony korun pochybnosti. I kódy se dají padělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MFD to hraje s náma

Vynikající článek

A tři mega v luftě.

(tedy vlastně na Bémově kontě)

0/0
29.2.2012 22:02

Králík z klobouku

Další Šachta a Tunel?

0/0
29.2.2012 20:00

Filuta12

Dvořák kecal a kecá pořád

Keldon.. tak tahle společnost patří Šachtovcům..... ;-D;-D a Erika má část znich v představenstvu... DPP je prostě jeden velkej tunel.... a teď vymejšlí novej....hahahahahahahahaha

0/0
29.2.2012 15:17

vozova.hradba

WTF?

Jízdenky mají kód (dva znaky a číslo) ve své horní části. QR kód je prostě jen jiný kód. Mám silný pocit, že více škody než dodavatelé falešných jízdenek způsobuje management DPP tím, že vyhazuje milióny za naprosto absurdní studie a analýzy.

+4/0
29.2.2012 13:05

vozova.hradba

Re: WTF?

Jsem si to dohledal, těch odhalených padělků je za 7176 Kč. Studie za necelé tři mega dává smysl...

+1/0
29.2.2012 13:17

turista-

Re: WTF?

Samozřejmě že má smysl :-)

Jen looseři kradou tak, že falšujou jízdenky.

Velcí kluci kradou tak, že uzavřou smlouvu rovnou s DP :-)

+3/0
29.2.2012 13:33

plegiosaurus

Kravina...

..je to jen další kravina, jak dát vydělat nějakoé zpřízněné firmě s neznámými vlastníky další milióny...

Přitom by stačila jednoduchá věc, která bez problému funguje v jiných zemích - aby strojek kromě označení jízdenky razítkem ji zároveň proděravěl. Může tam třeba vyseknout hvězdičku, to je jedno, ale zabrání se tím opětovnému použití jízdenky. Jasně, že i tahle úprava strojků by něco stála, ale aspoň by bylo na první pohled vidět, zda je jízdenka falešná nebo ne...

0/0
29.2.2012 12:59

J i ř í

Průvodčí

Nebylo by levnější a efektivnější zavést zpátky průvodčí, jejichž funkce byla zrušena v době umělé přezaměstnanosti v 70. letech?

+1/0
29.2.2012 12:25

Stratos

Blbost

Spíš jde zase o přelejvání peněz. Ve finále bude papírový lístek obsahovat tuny ochranných mechanismů a výroba jednoho paírku pak vyjde zase o něco dráž, tím pádem i cena jízdenek bude růst čím dál tím rychleji. Analýza takové pitomosti za 2,9 mega? Kurňa, to bych to zvládl i já s nulovým nákladem samozřejmě.

Ovšem QR kód nepomůže proti padělání, revizor možná pozná, že QR kód obsahuje něco jiného, třeba větu "padělaná jízdenka revizáku". No nic, teď ještě stačí vybrat firmu a podepsat s ní smlouvu nevypověditelnou na "rentu" do konce života. Klasika...

+3/0
29.2.2012 12:14

čombák

ta poslední věta vše vysvětluje,

kruh se uzavírá ...;-D !                              Rv

+1/0
29.2.2012 11:44

Rosomak

papírové lístky jsou nesmysl

protože čím dál větší ceny zabere vytváření ochranných prvků, což u lístků na jedno použití dělá velkou část ceny.

V globále by to pomalu už vyšlo levněji, kdyby zase byli průvodčí jako v minulosti.

0/0
29.2.2012 11:40

terminal

Re: papírové lístky jsou nesmysl

Jo, to by šlo... Sice v metru by se to muselo řešit jinak, ale v autobusech by se mohly používat úplně obyčejné jízdenky, které by prodával šofér.

0/0
29.2.2012 11:52

Toranoko

No jo, musi se zajistit

patricny prostor pro tunely....

+1/0
29.2.2012 11:19

aprilia

no to je zase konina

myslím, že by bylo levnější některým lidem platit za to, aby raději nic nevymýšleli ....

+4/0
29.2.2012 11:09

Henry_Kissinger

kvůli pár jízdenkám, opatření za milióny

ale proč ne tam se nechá spousty peněz odklonit

+3/0
29.2.2012 11:08

Gyoja

QR kód by se dal v MHD využít i jinak

Vždycky, když kupuju jízdenku přes SMS, tak mě napadne, jak pohodlné by bylo její odesílání s využítím právě QR kódu. Stačilo by mít na zastávkách MHD a před vstupem do metra u informací o QR kódech, které tam stejně jsou i QR kód. Případně by mohl být vyveden i ve větší variantě k zaměření z větší dálky.

0/0
29.2.2012 11:03

swampy1977

nechapu

proc se nemuzou kupovat jizdenky na open card v automatu jako v londyne napriklad

btw cena projektu open card v pomeru v cene k projektu oyster card je skoro stejna, kdo byl v londyne pochopi

0/0
29.2.2012 11:03

kristusek21

Vsadím boty,

že vyhraje společnost zastupovaná firmou Šachta a spol.;-D;-D;-D

Mimochodem - boty jsou kožené, šité na míru (to ať si nemyslíte, že nabízím tenisky od Vietnamců:-))

+1/0
29.2.2012 10:58

Martin Soušek

a zase ty licence!

Koukám že odkláněči našli ideální instrument - peníze za licence!

.

Firma neprodává hotový produkt, ale jen licence. A někdo má do konce života postaráno a pasivní příjem. Protože řešení bez každý rok zakoupených licencí je samo o sobě nefunkční.

+1/0
29.2.2012 10:39

Kikina Perokradná

Re: a zase ty licence!

Pan Rittig přece také musí z něčeho žít, ne?

+1/0
29.2.2012 10:45

turista-

QR kód je k ničemu

Pokud jsem schopen vyrobit falešnou jízdenku, tak si na ni můžu natisknotu QR kód jaký chci.

Revizor při kontrole možná zjistí, že kód neopovídá, žádné vydané sérii, mně jako padělateli už je to ale jedno, protože už jsem jízdenku dávno prodal. Ochranný prvek musí být takového druhu, aby ho rozeznal CESTUJÍCÍ. Jako u bankovek.

+6/0
29.2.2012 10:33

Lord Helma

Je neuvěřitelné

kde všude se dají najít rezervy. Na tunelování a odklánění.

+2/0
29.2.2012 9:55

JoeMax

Re: Je neuvěřitelné

Absolutně nesmyslné "zabezpečení" u lístku, jehož padělek se dá po označení odhalit hned pouhým okem :-/

+1/0
29.2.2012 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.