Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové značení zůstane v jediné stanici metra, na změny nejsou peníze

Stanice metra B Karlovo náměstí má oproti těm ostatním jiný navigační systém. Od jiných se místní infocedule již dva roky liší barvou i systémem informování cestujících. A podle Dopravního podniku se osvědčil. Jenže na výměnu v dalších stanicích nemá dopravce peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zabr-Ali Mubarak

"Podle DP se osvědčil."

Nějak nevím, co si mám pod tím představit. Jako že nikdo rok nehlásil, že zabloudil, či něco podobného?

0/0
1.3.2012 13:49

MFD to hraje s náma

Je sice úžasné, skvělé, avantgadní, dynamické, cool a trendy

že se dá podle jakýchsi cedulí za desítky mega najít výstup podle GPS

ale když se podíváte na fotku 2 (nový systém) a srovnáte jí s fotkou 5 (stávající systém), jsou přestupní stanice značené daleko, daleko hůř. Pro mě jsou v tom schématu téměř neviditelné.

0/0
1.3.2012 13:36

smet

vzhledem k tomu že DPP

neumějí nic udělat přehledně a levně, tak ať nedělají nic. škoda že nejde ty rudooranžový stávkující odbořáře vyházet na chodník ... dneska jsem jel céčkem kde seděl uprostřed pozvracenej bezdomáč ... v celym vagonu dva lidi a smrad jak když se odkope selka .... za tohle platíme ....

0/0
1.3.2012 13:13

dr. Freaksworth

Re: vzhledem k tomu že DPP

Aha, takže za to že jel ve vagonu žumpuch můžou odboráři. Aha...

0/0
1.3.2012 13:24

Zabr-Ali Mubarak

Re: vzhledem k tomu že DPP

A nejen za to.

0/0
1.3.2012 13:50

zostrelenyanjel

...---...

a ještě tedy poslední...já taky rád cestuju a taky rád využívám MHD, ale přijde mi, že pražský metro není zdaleka nejhorší, co do orientace, jednak jak jsou jen dvě koleje, narozdíl od velkejch měst, tak je to přirozený a druhak třeba i transity mi přijdou velmi přehledný...vím, že nemám k pražskýmu metru odstup jako cizinci, co jedou poprvý, ale třeba pochopit systém metra v ny mi dalo hodně zabrat

0/0
1.3.2012 13:10

SUPERpolární liška

Přeznačení metra je nesmysl, ale byl bych pro rozšíření

na několika místech již fungujícího informačního systému, který ukazuje čas do příjezdu té které linky na tramvajových zastávkách.....

0/0
1.3.2012 12:56

zostrelenyanjel

Re: Přeznačení metra je nesmysl, ale byl bych pro rozšíření

Nádraží Vysočany :-)R^ Malostranská...souhlas, totalitní souhlas

0/0
1.3.2012 13:05

zostrelenyanjel

...

tady se asi přidám k většině...karlák mi přijde skoro hůř přehlednej než ostatní stanice metra :)) stávající značení je podle mě naprosto dostatečný, to že občas vylezu jinde se mi samozřejmě taky stává, zejména na stanicích kde běžně nevystupuju, ale to je jak už tu někdo psal vcelku malá komplikace ;-) důležitější je, že tlačítko dveří se mačká jen když svítí a na trojce sedadle se na tý jedný sedačce sedí nohama směrem ke dveřím a ne směrem k tý dvojsedačce, aby si mohl sednout i někdo jinej ;-D to mě trápí víc než cedule...

0/0
1.3.2012 12:49

mmkk

Re: ...

k tomu sezení - mnohem lepší bylo původní uspořádání, tj. podélné lavice. Teď se mezi sedadly špatně prochází, při výstupu/nástupu překáží uprostřed tyč, ...

0/0
1.3.2012 12:58

zostrelenyanjel

Re: ...

ta trojka je strašná, podélný sezení je super :-) ty trojsedadla nechápu...naprosto...ale když už, tak sedět tak jak jsem popsal, prtž jinak zabere jeden člověk prakticky všechny sedačky :-) ale je to offtopic, jen mi to tak napadlo

0/0
1.3.2012 13:06

Flames Bond

Re: ...

tlačítko se pro jistotu mačká několikrát zasebou;-€

0/0
1.3.2012 20:48

ODS čstější než Standův kříšťál

tak podle obrázku č. 3

má trasa B jen 5 stanic, takže takové cedule jsou pro neznalé jen matoucí RvRvRv

0/0
1.3.2012 12:25

Martin Šubrt

Re: tak podle obrázku č. 3

Na tom obrázku je cedule, která má být vstupní orientační cedulí. Tj. vběhnu do stanice a potřebuju vědět, kterým směrem je která konečná, když tam vidím vlak metra. Sice se mi tohle pojetí nelíbí, ale tahle cedule nahradila klasickou textovou kolej jedna, kolej dvě a název konečné. Za touto cedulí smaozřejmě jsou plnohodnotné cedule se všemi stanicemi jako dříve.

0/0
1.3.2012 12:29

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: tak podle obrázku č. 3

to je přeci vidět jasně a na 1. pohled i na té původní ceduli, tam je taky napsáno jasně že na konci čáry je Černý Most

0/0
1.3.2012 12:30

Martin Šubrt

Re: tak podle obrázku č. 3

Jistě, ale ta cedule s celou trasou je poněkud větší a delší, proto není na nástupišti 4x napříč a 2x na boku, ale jen 2x napříč a 2x na boku. A ta vstupní orientační se z textové změnila na malé orientační schéma. Ale jak říkám, pro vstupní orientaci se mi také moc nezamlouvá.

0/0
1.3.2012 12:33

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: tak podle obrázku č. 3

uznávám že to může být dobré pro někoho kdo vletí do stanice, ví že potřebuje jet směrem na Černý Most a musáí spěchat neb dvěře od soupravy se již zavírají. Myslim že to je trochu málo na nové cedule. Ano, ty nové mají použitý modernější font, někomu se mohou líbit víc, někomu méně, ale pořád to je strašně málo

0/0
1.3.2012 12:39

MFD to hraje s náma

Re: tak podle obrázku č. 3

Tak zrovna konečné a i přestupní stanice jsou na stávajících cedulích značeny daleko nápadněji a přehledněji než na nových.

0/0
1.3.2012 13:38

Martin Šubrt

Re: tak podle obrázku č. 3

Původně na tom místě, kde je cedule na obrázku 3, bylo jen kolej 1: Zličín a kolej 2: Černý Most a šipky na stranu. Lidem chybělo info o tom, kterým směrem jsou dvě přestupní stanice. A ve schématu celé trasy se v rychlosti hledalo někomu asi blbě, tady jsou prostě nejzákladnější informace, když se na to máte čas podívat vteřinu. Ovšem myslím, že šipky, které rozlišují ten směr rozhodně nejsou výrazné tak, aby ta vteřina stačila :-).

0/0
1.3.2012 12:37

javky

Re: tak podle obrázku č. 3

Zas na druhou stranu ten starý nápis Zličín-Černý most je neotočenými písmeny jako kráva, zato na tyhle nové titěrnosti aby měl člověk lupu.

0/0
1.3.2012 15:19

Martin Šubrt

Re: tak podle obrázku č. 3

Myslím, že tahle tabule se stala obětí toho, že bylo potřeba v rámci inovace prostě něco změnit :-)

0/0
1.3.2012 19:00

Éter1

Proč inovovat něco, co funguje?

Nové značení mi přijde jen jako zbytečné vyhazování peněz.

Tohle stávající je dostačující, v metru jsou plánky s podrobně popsanými trasami všude.

Měnit stávající a fungující za nové, mi přijde víc než neúsporné.

Není to potřeba a spíš mám pocit, že by se na tom chtěla spíš někdo napakovat.

+2/0
1.3.2012 12:18

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Proč inovovat něco, co funguje?

to je takový národní sport - měnit něco co funguje jen proto že si myslím že to nové bude lepší a hezčí ;-)

0/0
1.3.2012 12:27

Éter1

Re: Proč inovovat něco, co funguje?

Přesně. Přitom peníze jsou potřeba úplně jinde...

0/0
1.3.2012 12:30

mmkk

Re: Proč inovovat něco, co funguje?

Značení v metru je dobré, ale musím uznat, že to nové by bylo výrazně přehlednější pro cestující, kteří to v daném místě neznají. Zejména na stanicích s více východy a většími podchody. Zmíněné značení v Hong Kongu je opravdu přehledné a i když jsou jejich stanice ve srovnání s našimi obr-bludiště, tak jsem tam nikde nebloudil a vždy snadno našel ten správný východ :-)

0/0
1.3.2012 12:55

MFD to hraje s náma

Re: Proč inovovat něco, co funguje?

Nebuďte tak nepřejícný, Šachta a Partners přece také musí z něčeho žít.

0/0
1.3.2012 13:41

themonitors

Pan Rathauský se jistě obrací v hrobě

Děs běs grafika. Evidentní tlačenka pro nějakého známého někoho z DP. Co se divím, žiju v Česku!

0/0
1.3.2012 12:11

Rickr

Zaplať pánbůh

a třeba i z ušetřených peněz, že tato odpornost (třebaže dle článku světováRv) v Praze nevznikne - jedna zničená stanice stačí.

A pro autorku: navigace na linky povrchové dopravy je v metru na každé stanici napsaná, i bez "světového" EXIT

+1/0
1.3.2012 12:03

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Jak nejsou peníze.

Dvořák si "vydělal" 50 míčů za 7 let. ;-D

0/0
1.3.2012 11:38

ODS čstější než Standův kříšťál

naprosto zbytečné

vyhazování peněz. Současné značení je dostatečné. Kdo nechápe, neměl by sám jezdit MHD

+2/0
1.3.2012 11:37

Gilth

Re: naprosto zbytečné

Rozhodne nesouhlas, mockrat uz se mi stalo ze jsem z metra vylezl "na druhe strane" protoze mezi orientacnimi body jsem nenasel nic co by mi pomohlo v tom na kterou stranu se vydat ( obvzlast pro cizince musi byt ty nase mnohdy nesmyslne orientacni body uplna lahudka). Takze oznaceni exitu v metru rozhodne vitam...

0/0
1.3.2012 12:14

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: naprosto zbytečné

tak se podívejte na ty obrázky, není tam nic navíc oproti současným cedulím, naopak tam přibyl jeden nesmysl (obrázek 3). Kdybyste potřeboval na Českomoravskou k Aréně, tak podle týhle cedule jste uplně mimo

0/0
1.3.2012 12:26

roedor

Re: naprosto zbytečné

výlezy z metra jsou značené odjakživa. Taky občas vylezu na opačném konci, ale z toho se snad nestřílí, prostě se vrátím nebo to obejdu po povrchu. Taky se mi kolikrát stane, že ze zvyku jedu metrem opačným směrem a rozhodně kvůli tomu nepotřebuju speciální orientační systém. Prostě na další stanici přejdu (pravda, s pocitem totálního idiota) na druhou stranu perónu.:-)

0/0
1.3.2012 12:27

Ajvn

Re: naprosto zbytečné

A Vy myslite, ze to v cizine maji nejak jinak? Projedte se Evropou a zjistite, ze totez budete absolvovat co by cizinec i jinde a neni na tom nic divneho. Uz proto, ze to neni zadna tragedie. Tak vystoupite misto pred krizovatkou za krizovatkou, na levo, nebo na pravo, nez jste chtel. Pokud zavitate do ciziho prostredi, tak urcite nejste nerad, ze ho muzete poznavat hloubeji a v sirsich obzorech, o tom je cestovani. ;-)

0/0
1.3.2012 12:32

ellav

Na to, že

jezdím metrem pravidelně, jsem teprve po přečtení tohoto článku zjistila, že výlezy z metra mají nějaké číselné exity E1, E2, apod. Asi to bude tím, že mně ty cedule na Karláku přijdou tak hnusné a depresivní, že se na ně ani nedívám. Černé ráno, narvané metro, černé cedule ... Tak tahle zpráva mě docela potěšila, že tyhle cedule zůstanou jenom na Karláku. Ještě, že díky Dvořákovi teď nemá dopravní podnik na nic peníze!

+6/0
1.3.2012 11:07

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Na to, že

ano, na fotkách je jasně vidět že je to dole ve stanici nanic. K čemu mi bude když vím že tímto pěrem vylezu na Palckého náměstí kde budou další tři výlezy X1, X2 a X3 když nevim co ty písmena znamenají? To že je tímhle směrem Palckého náměstí bylo i na předchozích cedulích

0/0
1.3.2012 12:29

ramese

nedavno

se Dvorak chvastal jak jsou v plus a kolik miliard :) a dnes nemaji penize na obycejne znaceni? Prijde mi to znaceni u tras dost neperhledne... oznacit jen posledni stanice a prestupni s nastupni i pro me co do pha jezdi casto dost neprekticke protoze tam nevidim stanici na kterou cestuji... :( tak ze kdyz nejsem prazak nebudu vedet zda moje stanice na kterou se potrebuji dostat je na A, B ci C trase .( budu behat po metru a hledat dalsi panely a zjistovat kolikata a na jake trase to je .. :(

0/0
1.3.2012 11:06

oldboy

Re: nedavno

Vidle promluvily :)

0/0
1.3.2012 11:16

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: nedavno

Hle, skalní pražák. Táta, nomenklaturní kádr, z Horní Suchý. Matka, svazačka nacvičující na spartakiádu, z Dolní Suchý.  Žijete našlapaný jak sardinky v panelákovým pidibytečku. Sídliště plný nepřizpůsobyvých, bezdomovců a smažek. Věčně přetékající, smrdutý kontejnery plný potkanů a pro psí lejna není venku kam šlápnout. Tak to ti fakt závidím.

Být vidlák, křupan nebo buran, to není o místě bydlení, ale o člověku.

0/0
1.3.2012 11:42

barakud

Re: nedavno

uznávám, že příspěvek je to zbytečný, s Vaší poslední větou naprosto souhlasím. Pokud ovšem nepaušalizujete sám, a to pojem "pražák" ;-D zdravím - 36 let narozena u apolináře, jako moje matka -necvičící a bratr a jedno dítě. babička nomenklaturními kádry v r. 50 vyhozena z bytu, otec se proto narodil v Brandýse - hasič, zemřel r.97 souvislostmi s povodněmi(což  nebylo v Praze ). Bydlení je i půvabnější - nejen obří sídliště, bezdomovci často předtím nebyli domovci zde, odpad je problém - za který platíme hory peněz a štve nás to. V paneláku bydlíme neb kdyby měl každý domeček, museli bychom expandovat bůhvíkam, pěkných drahých 100m bez rybího zápachu. A holt když chci užít klid - v létě budíček na 5. a do oparu.  Ale je to moje doma a dokonce rodné ;-)  a je "nás" víc :)

0/0
1.3.2012 12:37

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: nedavno

Nedovolil bych si všechny házet do jednoho pytle. Proto také píši pražák (ne pražáci) - jako reakci na konkrétní duchaplný "příspěvek". Třeba se chytne za nos. Jinak Vás a ty ostatní a normální zdravím. :-)

0/0
1.3.2012 13:00

ramese

Re: nedavno

fakt? no je zarazejici co zladaji mestaci z PHA na silnicich mimo PHA.. dokaze si navleci snehove retezy na kola sve skodovky OCTAVIA a jezdim s nima po asfaltu kde nejsou potreba a rachoti jako traktor :) a ty budes neco zvanit o vidlacich? haha

0/0
1.3.2012 12:03

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: nedavno

Výsosti, nenechte vztek cloumat Vaším majestátem ;-D

+1/0
1.3.2012 12:08

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: nedavno

a víte kolik je na všech trasách dohromady stanic? Kdyby měl videt v každý stanici cedule jak se dostat na každou konkrétní stanici , nic jinýho než cedule by tam nebylo. Proto je v prostřed plánek se všema stanicema aby si cestující cestu našel sám ;-)

0/0
1.3.2012 11:56

ramese

Re: nedavno

no tak se podivejte co tam je za cedule :) uprostred stanice jsou umistene info tabule se smerem trasy 1 kolej a  kolej a jsou tam vsechny trasy na lince :) to jen pro orientaci :) na novych cedulich tak neni :) jjsou tam jen info o cilovych stanicich, prestupni stanici a kde se nachazite. co je mezi neni uvedeno :) drive tomu tak nebo jeste dnes tom tak na vsech stanicich je :)

0/0
1.3.2012 12:01

Martin Šubrt

Re: nedavno

Na Karláku cedule jen s konečnými a přestupními nahrazuje klasickou vstupní textovou ceduli směr jedna a druhá konečná, i na Karláku smaozřejmě dále je umístěna tabule se všemi stanicemi linky. A nejen napříč nástupiště, ale ještě na stranách se zvýrazněnými stanicemi, co v tom směru byly a budou... Tj. je to něco navíc, není pravda, že by tam cedule se všemi stanicemi nebyla.

0/0
1.3.2012 12:27

Martin Šubrt

Re: nedavno

Jinak na obrázku 3 můžete vidět, že za touto cedulí skutečně celá trasa se všemi stanicemi je a že je ještě navíc 2x na boku...

0/0
1.3.2012 12:38

barakud

Re: nedavno

se mrkněte na plán londýnského metra třeba ;-)) to je teprve mazec;-D

0/0
1.3.2012 11:58

ifox

Těch pár samolepek

může stát řádově stokoruny, na to snad město má. Pokud se ovšem nejedná o nějaký unikátní architektonický výtvor za miliony..

0/0
1.3.2012 10:41

AlBundy

Re: Těch pár samolepek

No právě. Autorský práva, cena za design, poplatek za zpracování, poplatek za schválení, poplatek za pohoštění,... Není to finančně žádná sranda :-/

+2/0
1.3.2012 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.