Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prahou jela protestní jízda taxikářů, chtěli by nařídit minimální ceny

Kolona přibližně sedmi desítek vozů taxislužby projela odpoledne Prahou na podporu výzvy, která od magistrátu žádá stanovení minimální ceny za ujetý kilometr. Protestní jízda začala na Strahově a skončila před radnicí. Cestou nezpůsobila žádné komplikace, na hladký průběh dohlíželi policisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

choppergang

TO

je vopruz pánové taxikáři z letiště co?vstávat ráno v pět abych byl první na letišti a domů po půlnoci strhanej zpocenej a smradlavej.za to vše platit dvacet litrů za místo na letišti,dvacet tisíc za leasing litr výpalný boxerům od pana Horáčka aby vyháněli ostatní taxikáře.No hošánci naběhli jste si a ted nestíháte platit a vyhlídky na infarkt ve čtyřicíti ....no teda to je fakt na mašli.Kdo umí počitat už dávno z letiště zdrhnul a zustali jen netáhla co si mysleli že budou mít kilo pade čistýho měsíčně.aLE VONO HO..NO,zbyde sotva na jídlo pro děti.

0/0
8.3.2012 13:57

Leinad

Re: TO

Kdyby se za zvednutí závory na letiště neplatili tak velké úplatky, mohly by být ceny i nižší.

0/0
8.3.2012 14:27

martin355

Re: TO

Vstavat v pet?Proc?To by me zajimalo.A tvoje informace o platbach taky nesedej.Nesmis verit vsemu,co ti kdo nakuka...Takze zbytecne nelituj letistni...Vlastne lituj,vsude kde se objevis a poradne nahlas,at se na to letiste zbytecne nikdo nehrne...

0/0
8.3.2012 17:42

choppergang

Re: TO

tak za prvý letištní vůbec nelituju ,naopak jim tu kvasničkovsko skálovskou kolbenku ze srdce přeju;-Dza druhý vstávaj v pět aby urvali prni rito z prvních ranních letadel která začínají přistávat ráno v pět padesát,někteří řidiči už tam stepují od třech ráno.Za třetí to že platěj za místo kolem dvaceti tisíc každej řidič měsíčně se ví taky,to kolik cálaluje za auto když si ho vezme s minimální akontací dvacet tisíc to si můžeš najít na stánkách každý leasingovky.Jestli chceš vidět horáčkovce stačí se jít podívat na terminál dvě ....jsou tam každej den kromě soboty a hlídaj.Co chceš ještě vědět?Asi nic,protože podle reakce jsi jedním z banánů (řidičů žlutejch taxiků)a hrozně tě sere že z vás maj ostatní drožkaři srandu.

0/0
9.3.2012 11:49

choppergang

Re: TO

mimochodem dříve jsi musel mít hodně velkou protekci aby jsi se na letiště k taxikum vubec dostal a nebo jsi musel mít dost prachů.Dneska tě tam kvasnička vezme okamžitě a ještě ti bude líbat pr..el.Nemá totiž tolik troubů kteří by mu tam šli jezdit a dělat voly.

0/0
9.3.2012 11:52

choppergang

KOUKÁM

teměř všechno jsou taxiky z letiště.

0/0
8.3.2012 13:46

hafusak2

Tak mi to připadá jako:

Chceme svobodně podnikat, ale ziskovost chceme mít socialisticky zaručenou.

0/0
8.3.2012 10:00

Leinad

Re: Tak mi to připadá jako:

Oni svobodně podnikají?

A já myslel, že jezdí za cenu určenou magistrátem (aspoň maximální), magistrátem určenými typy aut(ne příliš starými), kdo si to podplatí tak dostane výhody(fair place, nádraží, letiště)

Dochází i k zajímavým situacím, kdy chci jet od Ruzyně a kromě trojáček vidím i že jakási jiná firma někoho přivezla(na místo kde není zákaz, tedy daleko od letištní budovy), tak se zeptám na cenu. A nabídnutá cena je daleko menší, než cena trojáček. Průběh celé situace si fotil/natáčel a zapisoval kdosi z trojáček, jako bych dělal něco neférového.

0/0
8.3.2012 10:40

hafusak2

Re: Tak mi to připadá jako:

Jako zákazník chci být obsloužen, ale ne okrádán. Diktovat si, jaký chci mít plat - tomu by se u každé firmy vysmáli.  Bereš - nebereš. Komu se to nelíbí, tak ať dělá něco jiného. Dost už mi vadí, jak sponzoruji lékárníky, takže nevidím žádný důvod, proč dotovat ještě jiné profese.

0/0
8.3.2012 10:54

Leinad

Re: Tak mi to připadá jako:

Cena za km je výsledkem dvoustranné dohody taxikář-zákazník. Když se ti nelíbí cena napsaná na autě, tak si zavolej jiného. Když jeden dispečing nemá levnějšího, zkus jiný dispečing nebo třeba MHD.

Udělení licencí je taky dvoustranně výhodné - bylo by pro magistrát bylo výhodné mít pár drahých taxikářů a hromadu nezaměstnaných?

0/0
8.3.2012 12:09

hafusak2

Re: Tak mi to připadá jako:

Argumenty jak noha. Tak předně: Před letištěm jsou jen jedni a nikdo levnější se tam prostě nedostane - to už je první proti hospodářské soutěži. Utahaný po kdovíjak dlouhé cestě nemíním obvolávat, kdo je levnější - takovéhle teorie jsou dobré jen do diskusí zde. U MHD alespoň vím, kolik mám platit a za co. Naštěstí pro mne na letiště vždy někdo přijede, ale proč problémy s taxíky jsou jen v Praze? V kterémkoliv hlavním městě jinde s nimi problémy nejsou. A s těmi nezaměstnanými taxikáři, to jste mě fakt rozesmál.

0/0
8.3.2012 13:55

Leinad

Re: Tak mi to připadá jako:

Že je na letišti jenom jedna firma (a nesmí tam ani ty levnější) se mi taky nelíbí. R^

Ta nezaměstnanost je vedlejší efekt, hlavní je málo taxikářů-> vysoká cena. vs jednoduché podmínky pro licenci -> trolové taxikáři.

0/0
8.3.2012 14:25

Leinad

Magistrát chce konkurenci?

A proto existuje - maximální cena za km(avšak účtování jiné ceny než té na dveřích není vždy trestané), místa pro někoho("fair place"), podmínka na stáří auta,...

0/0
7.3.2012 21:22

Amoniak II

Dvě možnosti

Nerozumím tomu. Jsou jen dvě možnosti:

BUĎ - všichni taxikáři dodržují podmínky provozování služby, především stav použitých vozidel. Pak je v pořádku, že si konkurují cenou. Jestli někdo dokáže jezdit levně, ať to ti drazí klidně zabalí. Není důvod, proč by do toho mělo město zasahovat.

NEBO - někteří taxikáři nedodržují předepsanou kvalitu služby a tak mohou nabídnout nízkou cenu. To je rozhodně důvod k tlaku na město, aby dohlíželo na stáří a technický stav vozidel, nemá to ale nic společného s minimální cenou.

- - -

Proč by proboha zrovna taxikáři měli mít své podnikání zajištěné nějakou minimální cenou? Ať se snaží.

0/0
7.3.2012 20:48

BMBMBM

Re: Dvě možnosti

3. Mnoha lidem to slouzi jen jako privydelek, tudiz si mohou dovolit jezdit za min, neb naklady na paluvo a servis maj nizsi a cisty zisk 5000kc za mesic je prijemne zpestreni rodinneho rozpoctu.

0/0
7.3.2012 21:02

Amoniak II

Re: Dvě možnosti

Pokud by to měl někdo jako přivýdělek, tak je na tom naopak hůř. Fixní náklady má +- stejné jako při "plném úvazku" a palivo se slevou nepochybně nedostane.

A koneckonců, i kdybyste měl s tímhle nesmyslem pravdu - co by bylo špatného na tom, kdyby nás vozili (třeba dokonce jen a pouze) taxikáři, co si tak jenom trochu přivydělávají?

0/0
7.3.2012 21:11

BMBMBM

Re: Dvě možnosti

Boze muj. Pokud najede 2000km mesicne, tak za palivo da min penez, logicky, jezdi vikendy+ spicky ve vsedni dny.

Auto nejaky ma, tudiz by ho platil tak jako tak.

A k vasi otazce co bych mel proti tomu, kdyby vas vozili jen taxikari co to maj na vedlejsak? Me je to sumak, ale pak necekejte, ze vas nekdo odveze ve 4rano na letiste nebo nadrazi ;)

0/0
7.3.2012 22:11

Amoniak II

Re: Dvě možnosti

Fixní náklady jsou stejné - pokud má mít auto mladší pěti let, jsou odpisy na rok stejné, na km ale vyšší. Pokud platí za vysílačku, za místo - platí stejně, bez ohledu na využití v km. Takže na km zase víc.

Za palivo dá stejně, spotřebu má pořád cca stejnou.

* * *

Takže ten, kdo si jen přivydělává, má náklady na km vyšší. Pokud přesto dokáže konkurovat, je problém spíš v těch, co to mají na plný úvazek.

A co se týče té čtvrté ráno - proč by si někdo nemohl přivydělávat ve čtyři. Když bude poptávka, nabídka se objeví. Přinejhorším to bude za cenu blížící se osmadvaceti korunám. :-P

0/0
7.3.2012 22:30

BMBMBM

Re: Dvě možnosti

Vy fakt neumite pocitat co?

Za palivo da min, na vedlejsak jezdi s rodinnym autem, ktery ma tak jako tak.

Najede 30tis/rok. To znamena polivinu co ja, auto neni po 5letech na odpis, ale stejny km bude mit za 10let.

Kdyz da auto po 5letech se 150tisici pryc dostane za nej vic jak ja, lepe receno ja budu rad, ze si to auto vubec nekdo vezme.

Na vedlejsak muze jezdit u dispecinku kde plati od zakazky. Velmi male procento ridicu co jezdi na vedlejsak v tom sedi ve 4rano, kdyz v sedm vstava do prace....Dohadovat se nebudu, ja vim svy, vim jaka je rezie a kazdy kdo o tom pochybuje muzu jen rict, bezte, vyzkousejte si to a pak si o tom promluvme znova, opravdu to dneska neni o zbohatnuti, ale o tom zaplatit to co se musi, a byt stastny, ze je to zaplaceny. A na novy mesic jit s cistym stitem. Nedovedu si predstavit, ze bych mesic marodil....(ono ani tyden). To bych mohl jit rovnou lesingovce dat auto a cekat na exekutora.

0/0
8.3.2012 0:36

Amoniak II

Re: Dvě možnosti

Když je to tak nevýhodné, tak to nedělejte.

Není ale ani nejmenší důvod, proč zrovna vám kšefty dotovat pomocí minimálních cen, když neexistujou minimální ceny za metr podlahy, za rohlík, za ostříhání, za cement...

Prostě si zvykněte, že tohle býval fajn kšeft pro nekvalifikovanou sílu - ale už nebude.

0/0
8.3.2012 1:12

BMBMBM

Re: Dvě možnosti

A existuji maximalni ceny za vami vyjmenovane sluzby a vyrobky???

Pekar taky neprodava vyrobky za cenu nizsi nez ma naklady, ostrihani stoji od 80kc vys. Vy jste dosud nepochopil, ze firmy nuti jezdit ridice za ceny na hranici nebo i pod hranici nakladu. Bohuzel uz i dispecinky kde se jezdilo za ceny ktere byly nastaveny tesne pod hranici 28Kc, se pripojily k boji o co nejnizsi cenu, aniz se ridicu nekdo ptal, zda ozeli 15% zakazek a budou jezdit za 24-26 kc/km, nebo zda chteji o 15-20%vic prace ovsem s tim ze budou jezdit za 15kc/km. Ja se priznam, radeji najedu 70placenych km za 26, nez 150 za 15. Jelikoz na 150km spalim vic paliva, opotrbim vic auto....a ve vysledku jsem na tom stejne, ne-li hur kdyz jezdim za 15kc/km. Ale to je holt pro spoustu lidi nepochopitelny.

0/0
8.3.2012 1:38

55108311

Re: Dvě možnosti

Tak založte vlastní dispečink který bude jezdit za 28.

0/0
8.3.2012 5:04

kulala

POZOR!!

Ještě aby tak dali ;-D výpověd - demokraté ;-O

0/0
7.3.2012 20:23

Leinad

Re: POZOR!!

Mno kdyby dali výpověď, tak budou nezaměstnaní. Ale obávám se, že omezení (již nyní nefungující konkurence) by taky nebylo pěkné. ;-D

0/0
7.3.2012 21:25

letadlo26

Příští týden mobilní opertáři

Příští týden tu pak budou protestovat mobilní operátoři, že chtějí minimální ceny za měsíční tarif 500, protože nižší ceny jsou prodělečné...................:-)

0/0
7.3.2012 19:00

JAR-47

nebylo

by lepší stanovit minimální denní příjem- a kdyby ho nedosáhli doplatil by to třeba magistrát ! to by bylo super

0/0
7.3.2012 18:48

Vyrizena_troska

Muhehehe

Když ta taxikařina nevynáší, tak můžou jít makat třeba do Kolbenky. Jednoduché.

0/0
7.3.2012 18:35

brezinav

Re: Muhehehe

Nemůžou,jelikož jejich mozečky o velikosti hrášku zvládají pouze 2 věci: 1.okrádat 2.zajišťovat chod základních životních funkcí.

0/0
7.3.2012 19:55

kulala

Re: Muhehehe

Brezinav v tom druhém bodě jim křivdíš X náhodou to jsou pokrevní bratři politiků!!

0/0
7.3.2012 20:27

Amoniak II

Re: Muhehehe

Občas mám dojem, že v drzosti pořádají nějaké soutěže.

0/0
7.3.2012 21:17

55108311

to je něco úžasného

Ve všech ostatních oblastech jsou kartelové dohody zakázané.

A tihle taxikáři nejenom že chtějí uzavřít kartelovou dohodu, ale dokonce žádají aby se jí musel každý taxikář povinně zúčastnit.

0/0
7.3.2012 18:23

BMBMBM

Re: to je něco úžasného

Tady nejde o kartel, jen majitele dispecinku to nemaj v hlavve v poradku a zacali cenovou valku bezohledu na realne naklady na provoz auta.

Chceme stanovit minimalni cenu prave kvuli temto nesmyslnym dostihum. Zakaznik z toho uzitek mit nebude, neb auta zestarnou a nikdo novy kupovat nebude. Misto superbu tu budou jezdit Logany....., a lidi budou nadavat, ze Dacii jezdit nechtej.

Prumerna zakazka ma 5 km, tudiz jestli nekoho polozi 50Kc na ceste z knajpy domu, tak at jde pesky, nebo si da o panaka min.

0/0
7.3.2012 21:08

Amoniak II

Re: to je něco úžasného

Tak jezděte bez dispečinku nebo se pusťte do organizace vlastního, rozumněji jednajícího. Proč by vám měl magistrát pomáhat nějakými úředními zásahy do minimální ceny?

(Aneb - co je na taxikářích tak vyjímečného, že by měli být speciálně chráněni? Minimální cena chleba také neexistuje.)

0/0
7.3.2012 22:33

55108311

Re: to je něco úžasného

Těm "nesmyslným dostihům" se říká tržní prostředí. Je to zcela přirozený jev, funguje úplně stejně i u pekařů a výrobců automobilů.

Proč bych proboha chodil pěšky, když můžu jet Loganem za 15 Kč / km? A pokud někdo jiný nebude chtít jet Loganem, může zvolit raději Superb za 30 nebo Bentley za 100 Kč / km.

+2/0
7.3.2012 22:45

BMBMBM

Re: to je něco úžasného

Omyl, zakaznik chce jet novou s-klasse za 15kc.

Novy dispecink dnes muze zaujmout jen nesmyslnou cenou.

0/0
8.3.2012 0:45

BMBMBM

Re: to je něco úžasného

Hm to neni trzni prostredi , nebot pokud by to bylo trzni prostredi, tak nemame ani regulovanou maximalni cenu. Pokud chteji regulovat cenu, musi regulovat i pocet vozu taxi. Nejde na jednu stranu rict jezdete max 28kc/km to vam staci a zaroven rict nic regulovat nebudem , protozenesmime a ani nechceme.

Prirovnam to jinak, kdyz budete vyrabet sroubky a maticky a budete mit vyrobni cenu 1Kc za kus, budete mit odberatele ktery to koupi za 5Kc a ten to proda za 30Kc je to trzni prostredi. Jenze najednou prijde nejdo kdo rekne tytyty nesmis(pod vyraznou pokutou) prodavat vic jak za 1.1Kc taky byste byl proti.

Od 1.12007 je cena max.28Kc/km, za 5let platim v prumeru o 10kc na litru vic za PHM , neresim dalsi veci jako servis, DPH apod. Jediny co se chce je nastavit jasne dane minimum na km, aby nikdo nemohl jezdit pod tu danou cenu. At ji spocita magistrat, ale mam li zakonem dany odpis cca.8kc km, tak pri 15kc jsem na hranici nakladu(uvedomte si, ze na 100placenych km byva 100km prazdnych)

0/0
8.3.2012 1:00

55108311

Re: to je něco úžasného

V tržním prostředí nebude nikdy u šroubků zisk 400%.

Maximální cena je dosti netržní nástroj, ale pořád mnohem lepší než cena minimální. A za situace kdy hodně taxikářů klienty okrádá má docela smysl - postup proti těm nepoctivým taxikářům je potom jednodušší.

+1/0
8.3.2012 4:59

pakostič

magistrát by měl

těmto šejdířům vyhovět, myslím že minimální cena za km by se měla pohybovat kolem jedné Kč. A byli by spokojeni, že prosadili svou...

+4/0
7.3.2012 18:22

JAR-47

Re: magistrát by měl

R^

0/0
7.3.2012 18:48

STOP 09

Re: magistrát by měl

;-DR^

0/0
8.3.2012 3:57

sent_items

Mně

nezbývá než se smát :-))))

+1/0
7.3.2012 18:03

BMBMBM

Tak jeste jednou

Leasing:15tis. Kc, Nafta: 15tis. Kc,Dispecink:6tis Kc,Zdr.+soc. Pojisteni cca.3tis

Jednoduchym vypoctem jsem na 40tis.Kc mesicne, bez platu ridice, bez koruny na udrzbu auta.

Mesicni najezd 5tis km, z toho 50%placenych. V aute clovek ztravi cca.12hodin denne, min6dni v tydnu.

Bydleni dejme tomu 15tis mesicne se vsim vsudy, jidlo 5000mesicne, takze to mame dalsich 20tisic. 2000mesicne davat na udrzbu auta stranou. 2500km*15kc=37500Kc,2500km*24kc=60000kc,2500km*28=70000kc,Z techto jednoduchych poctu vychazi, ze i 28/km v soucasne situaci je jentaktak, a 17kc/km je nesmysl.,Pokud by magistrat hodlal udelat pritrz smluvni preprave a zacal regulovat pocet vozu taxi, tak se da jezdit i za min nez 28kc/km, ale muselo by byt vytizenost 80-90%kilometru.,Magistrat bohuzel s taxisluzbou od revoluce nic nedela a delat nechce.,Me vadi, ze je clovek nucen jezdit novym a relativne drahym autem a na druhou stranu tu jezdi stare favority apodobne vraky a jezdi za stejnych 28kc/km jako nova octavia.

0/0
7.3.2012 17:53

sent_items

Re: Tak jeste jednou

Klidně ještě třikrát. Co naděláte, když to takhle spočítáte. Pokud bude vedle vás stát někdo levnější, pojedu s ním. Jančura tohle co Vy moc neřešil a sebral stejně trh, ne cenou, ale kvalitou. A myslíte, že peníze našel v krabici od bot?

+4/0
7.3.2012 18:05

tomk22

Re: Tak jeste jednou

to se panu Jančurovi podniká když dostává dotace z naších daní, a to samí zemědělcům to se jím taky podniká když dostanou z naších daní dotaci na 1hektar 5000-6000kč a zelenou naftu

0/0
7.3.2012 18:10

bez vysvětlení - smazán

Re: Tak jeste jednou

Co to blábolíš za hlouposti ?? 8-o

Jaké dotace dostává Jančura na autobusové dopravě ??? 8-o

Jaké dotace dostává na prodeji letenek ??? 8-o

Kolik ti je roků -  7, nebo 97 ????

+2/0
7.3.2012 18:12

tomk22

Re: Tak jeste jednou

každá autobusová vlaková doprava dostává dotace od státu nebo si myslíte že pan Jančura mecenáš,  letenky nejsou dotovaný od státu jenže letecká doprava např.Praze je každej rok v mínusu 2 až 5 miliard,ale stát to zaplatí tedy danový poplatníci protože letecká doprava je v Praze státní

0/0
7.3.2012 18:20

bez vysvětlení - smazán

Re: Tak jeste jednou

pan Jančura žádnou dotaci na autobusovou dopravu nedostává. Dotace dostávají provozovatelé regionální autobusové dopravy, většinou z peněz radnic, nebo krajů.;-)

Dálková autobusová doprava nikdy žádné dotace nedostávala a nedostává. Plácáte hlouposti. ;-)

0/0
7.3.2012 18:29

tomk22

Re: Tak jeste jednou

tak nám vysvětlete , z čeho pán Jančura platí svý zaměstnance,kde bere peníze na pohoné hmoty,na udržbu autobusu vlaku,na nákup vlaků atobusů, atd,atd, nedávno se pan Jančura soudil z ČD že pan Jančura nabízel lepší podmínky chtěl o něco menší dotace od státu než ČD

0/0
7.3.2012 18:39

bez vysvětlení - smazán

Re: Tak jeste jednou

To je omyl. Pan Jančura se soudil kvůli tomu, že ČD razantně slevnilo, přestože jsou každý rok ve ztrátě a ještě berou od státu dotace. Pan Jančura chtěl stejné podmínky k podnikání, tudíž za 1 - dotace stejné jako ČD, nebo za 2 - ČD přestat dotovat.

Chápeme ??? ;-)

0/0
7.3.2012 18:47

JAR-47

Re: Tak jeste jednou

nechápe vůbc nic !!!  prostě mimoň

0/0
7.3.2012 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.