Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po nejdražší cyklostezce v Praze nelze projet, přetnulo ji staveniště

Na kritizované cyklostezce v pražských Vysočanech, která přišla na více než sto milionů, vystřídali cyklisty stavbaři. Stezka totiž vede přes soukromý pozemek a jeho majitel tu začal stavět bytový dům. Cyklisté tak musí nosit kola na ramenou po schodech. Provizorium potrvá dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pali.č

Cyklista

další druh nepřizpůdobivé chrtáněné menšiny, na jehož koníček se vynakládají zbytečné miliardy ze státního rozpočtu. Cyklisti nemaj na světe co dělat.

+1/0
12.3.2012 9:35

Leinad

Re: Cyklista

A proto je správné naprosto neúčelně stavět cyklostezky po kterých nikdo nejezdí nebo rovnou se po nich jezdit nesmí. :-P

0/0
12.3.2012 13:34

komin

Re: Cyklista

neobvinuj cyklisty. normalnimu cloveku staci udusana hlina s trochou sterku. Tydle dalnice je vyvadeni penez z verejnejch prostredku a vyuzivaj je hlavne bruslari ktery se absolutne neumej chovat

0/0
14.3.2012 9:19

holes5

dům

to tu stezku pak vytočí toboganem nahoru přes ten dům? takže dalších 100 mega? Rv[>-]Rv

0/0
9.3.2012 15:52

Rada.K

Re: dům

Stezka povede po náspu kolem domu. Z těchto fotek http://www.rezidenceeliska.cz/drawings je to patrné.

0/0
11.3.2012 20:01

Rudý přízrak fights for freedom

v pohode jsme zvykly

podobne dopadla tzv. cyklolavka pres Vltavu mezi Modranama a Zbraslavi, cyklolavka je sice vybudovana, ale udajne nezbyly penize na udelani vyjezdu a sjezdu, takze se na ni nikdo nedostane. Bordel - prazska ODS - klasika. RvRvRv

+2/0
9.3.2012 15:46

Pavel170339558

Re: v pohode jsme zvykly

nevíte někdo, kdy ta lávka bude dokončena? Ať mi nikdo netvrdí, že ty nájezdy jsou tak drahý. Stavební firmy nemaj práci, tak by se to snad nechalo dokončit za rozumnou cenu a poměrně rychle.

Jinak už by měl někdo sedět za znehodnocení erárních peněz, které investoval do něčeho, co nikomu neslouží a leží ladem!

+1/0
10.3.2012 8:23

semperparatus

Co dělá

stavební úřad Praha 9?

0/0
9.3.2012 13:03

Serf

Re: Co dělá

Co by, sedi potichu, aby nahodou neslapnul nejakymu developerovi na kuri oko.

Pripadne se snazi lavirovat mezi developerem a obcanskou iniciativou.

+1/0
9.3.2012 13:08

roedor

Re: Co dělá

pozoruje zběsilou výstavbu megalomanských projektů ve stávající, už tak dost husté zástavbě. Asi nějaký sociologický experiment.

+2/0
9.3.2012 13:44

aljavX

Re: Co dělá

tam tu oblast asi neznáš, co ? Jinak by jsi věděl, že tam ten barák ničemu moc vadit nebude ! A to jestli bude využit, to už je problém investora.

0/0
10.3.2012 8:58

generál Failure

Re: Co dělá

Jestli ti ten dům vadí, tak sis měl ten pozemek koupit a udělat tam park.

0/0
10.3.2012 11:35

Leinad

Re: Co dělá

A co třeba nestavět tam cyklostezku, po které se nesmí jezdit? :-P

Byla někdy v historii Č(S)R vybudovaná dálnice za státní(obecní, EU/RVHP) peníze, na kterou se nesmělo vjet, jelikož byla stavěná přes posemek (v době výstavby) patřící soukromému majiteli?

0/0
12.3.2012 13:38

aljavX

Re: Co dělá

přečti si pořádně ten článek, ano ?

0/0
10.3.2012 8:55

neandrtálec

Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

a hlučném ďolíku bydlet, nebo dokonce sportovat.

:-)

+1/0
9.3.2012 12:20

Fuse

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Souhlas, je to hnusný místo. Naproti sběrně šrotu (má se rušit) a daleko od všech zastávek mhd.

+1/0
9.3.2012 12:35

neandrtálec

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Amerika, náš vzor, si pečuje o Central park a o řadu národních rezervací.

:-)

Naši "developeři" všude něco betonují, kácejí v Národních parcích, a když je nejhůř, tak za státní prachy alespoň postavějí silnici napříč prostředkem posledního zbytku zeleně.

:-)

Ale na Janském vršku říkali, že Modrá, nikoliv zelená. ;-D:-)

+1/0
9.3.2012 12:39

památkář

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Asi nevíš, co píšeš. Právě v New Yorku je pouze ten Central Park a jinak se celý zastavěn. Praha je však středověkým městam, nebyla stavěna na zelené louce, proto má mnohem více malých parků než New York, ale nemá v centru tak velké zelené místo. Proto musí chránit mnoho malý zelených plácků. A sláva developerům, kteří na nových budovách staví zelené střechy a vtahují tak přírodu do šedě a prachu města.

0/0
11.3.2012 10:04

denek

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Jo, na střeše se dobře běhá...:-)

0/0
13.3.2012 20:33

Rada.K

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Z daného místa dojdete během několika minut na metro Vysočanská, metro Českomoravská, na tramvaje, na autobusy i na vlaky (Vysočanské nádraží, Nádraží Libeň). Do centra jede metro nějakých 10 minut. Většina bytů v Praze je v mnohem hůře dostupných lokalitách.

0/0
11.3.2012 20:12

Fuse

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Ano, ale chodit 2x denně bych tam opravdu nechtěl. Je tam provoz jak na magistrále.

0/0
12.3.2012 10:03

Rada.K

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Třeba na Českomoravskou se jde ulicí Ocelářskou a tam jezdí velmi málo aut.

Ta křižovatka na které ten věžák bude mi připomíná křižovatku Antala Staška a Na strži. Provoz je tam podobný. U zmíněné křižovatky stojí bytový dům Antal a prodávali ho asi tak dvojnásobně dráž než teď nabízí Rezidenci Eliška. Ta si ostatně nehraje na "luxusní" projekt, takže lokalita odpovídá ceně. Antal byl podle mě úlet. Drahé byty na rušné křižovatceRv

Kdyby měli v Elišce 3+kk ještě tak o půl mega levnější, vážně bych o koupi bytu uvažoval.

0/0
12.3.2012 17:00

Fuse

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Nooo, na Českomoravskou je to tamtudy čtvrthodinka. Územím bezdomovců a vykradačů aut. Je pravda, že když budou byty za dobrý ceny - prodají se. Ovšem to SVJ o 350ti jednotkách, nebo kolika, to bude maso....:-)

0/0
13.3.2012 18:40

Rada.K

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Trochu svižnější chůzí by to bylo 10 minut. 15 minut, to byste se musel hodně courat. Auta se podle mě vykrádají stále hlavně na sídlištích. SVJ o 350 jednotkách je podle mě lepší než SVJ o čtyřech nebo třeba šesti jednotkách. Nefunkční ale samozřejmě může být jakékoliv SVJ.

Větší riziko bych viděl v obrovském množství levných malometrážních bytů. Jsem si celkem jistý, že mnoho lidí si tam koupí byt (byty), který budou pronajímat. A nájemníci jsou různí a v průměru rozhodně horší než majitelé. Naštěstí mnoho bytů je tak malých, že se tam nedá pořádat ani malá party. Na hodinový hotel by ale rozměry možná postačovaly a na privátek pro jednu pracovnici také. Hluku a nevhodných zvuků od sousedů bych se rozhodně hodně bál kdybych si tam koupil byt.

0/0
13.3.2012 19:08

los.petros

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Dyť je to pár minut na metro?

0/0
16.3.2012 10:21

Rada.K

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Asi dost. Kousek odtamtud jsem se zajímal o již používaný byt 3+kk o rozloze 82 m2. Někdo mě předběhl a koupil ho za 4,7 milionu. Vzhledem k tomu, že se nejednalo o luxusní projekt, nemohl jsem tomu věřit. Vysočany asi budou za chvíli VIP adresou:-/

0/0
11.3.2012 20:08

Fuse

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Obratné PR. Možná někdy v budoucnosti budou lepší adresou - mezi činžáky samozřejmě, ale bude to proces na dlouhá léta;-D

0/0
12.3.2012 10:06

Rada.K

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Tak ta cena odpovídá spíše VIP lokalitě a tudíž byla podle mě značně přehnaná. Ale když to lidi daj... Mluvil jsem s majitelkou, která byt prodávala a ta podle mě neměla důvod lhát. Kdyby řekla, že jí někdo nabídl tolik a tolik a že bych ho musel přeplatit, nevěřil bych jí. Říkala ale, že byt je již prodaný a cenu mi sdělila až když jsem se ptal. Jestli nevěříte, zavolejte si do nějaké realitky a zeptejte se za kolik se prodávají byty třeba v Harfa Parku. Případně se můžete podívat na stránky Finepu. 3+kk od 3,37 milionu (68 m2) do 4,68 milionu (84,6 m2). A to jsou v akci, předtím byly dražší.

Teď prodávají 4+kk v ulici Podvinný mlýn (ten je podle mě ještě součástí Vysočan), rozloha 103 m3 a chtějí za něj 7,99 milionu;-D http://reality.cpdc.cz/?p=9

Jde o nabídkovou cenu, i tak jsem ale byl opět v šoku.

0/0
12.3.2012 17:14

Fuse

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

No, jestli je Harfa Park tzv.Nová Harfa, na místě bývalý spalovny, tak to opravdu nechápu. Tak stísněná zástavba se nedělala ani v 50ejch letech. To radši panelák, než tohle. A to místo... aspoň že tam jezděj už 2 linky tramvaje. Podvinnej mlejn je ovšem luxusní zóna, tak trochu šárecký údolí. Tam bych si bydlet rozmyslel, takový gheto snobů.

0/0
13.3.2012 18:57

Rada.K

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Harfa Park je mezi ulicí Levobřežní a Poděbradskou. Jestli tam byla dřív spalovna nebo ne nevím. Pozitivní na dané lokalitě je to, že okolí jde postupně nahoru a pokud nepřijde opravdová krize, půjde to tam dál správným směrem. I tak je ale samozřejmě 4,7 milionu za průměrně velké 3+kk naprosto přemrštěná cena.

Co se týče paneláku, hodně záleží na lokalitě. Nedávno jsme se byli podívat na byt na Černém mostu (Vašátkova ulice). V každém druhém vchodu večerka a podivné hloučky lidí. A to mrzlo až praštělo. Nechtěl bych to tam začít v létě po setmění. Tam bych si 3+kk nekoupil ani za 1,5 milionu.

Bydlení za 7,99 milionu bych si určitě hodně rozmýšlel i kdyby tam nebydleli snobi:-)

0/0
13.3.2012 21:55

Fuse

Re: Hlavně je otázka, kdo bude chtít v tak zakouřeném

Černej Most je opravdu nejhorší sídliště v Praze, co se týká polohy. Vede tam sice metro, ale většina lidí to má na něj daleko. Jsou tam obchodní centra přidálničních rozměrů, prach a žádné hezké okolí. Tím je daná i skladba obyvatel.

0/0
15.3.2012 10:13

neandrtálec

ODS nás vede neomylnou cestou.

Naštěstí zabránili přijetí Eura.

:-)

To bychom z ostudy nevyšli.

:-)

I když by alespoň byli Eurokomisaři včas připravení na to nejhorší. Mohli bychom je posílat na školení do jednoho pražského Institutu. :-P;-DR^Rv;-)

0/0
9.3.2012 12:16

Lemit

stejne

si myslim, že se ten barák postaví přímo do cesty té cyklostezky a ta se následně bude muset přestavět.

0/0
9.3.2012 12:06

Lord Havelock Vetinari

Já stejně nechápu

proč se ty cyklostezky musejí asfaltovat. Mně to jízdu nijak nevylepší, a naopak se tam jeden musí neustále vyhýbat bruslařům. Lepší je normální tvrdá hlinito-písčitá cesta, která se moc nerozbahní, když trochu naprší.

+5/0
9.3.2012 11:58

Allexx

Re: Já stejně nechápu

ono jde hodně o to, kdo to spravuje a na co má techniku - TSK preferuje právě asfalt ... jinak s vámi souhlasím, že mnohde by stačila nějaká dobře provedená mlatovka apod., ale pokud se udělá blbě je to neprůjezdný a takové příklady se bohužel najdou např. Dolní Počernice - Xaverovský háj :(

0/0
9.3.2012 12:07

DD Fifty

Re: Já stejně nechápu

Jezdím na kole i inline bruslích, takže jednoznačně volím asfalt, tedy rozhodně v takové městské zástavbě. Zrovna na této stezce je v sezoně 100x víc inlinistu než cyklistu, ti si mohou užít lehce zpevněné cesty dál směrem ke kyjskemu rybníku s prvky lehčího cyklokrosu při překonávání městského okruhu :-) .

+1/0
9.3.2012 14:06

Kladýnko1

Re: Já stejně nechápu

Bohužel díky bruslařům jsou cyklostezky pro cyklisty zcela nepoužitelné, zářný příklad je stezka Výtoň-Zbraslav s tisíci nevypočitatelnými a na nic neberoucími ohledy (např jízda 3 vedle sebe přes celou šíři, na uších sluchátka, všichni cool a in, většinou neuhnou ani když jedou proti vám), raději jedu po té dvouproudovce mezi náklaďákama...Rv

+4/0
9.3.2012 14:54

generál Failure

Re: Já stejně nechápu

Tak to holt znamená, že o jízdu na inlinech je větší zájem než o jízdu na kole - nic jiného :-)

0/0
10.3.2012 11:36

tx999

Re: Já stejně nechápu

For je v tom, ze bruslari jsou z hlediska zakona chodci a podle toho by se na cyklostezce meli chovat (pokud je spolecna se stezkou pro pesi), pripadne na ni vubec nebyt (pokud je to ciste cyklostezka).

viz: http://www.online-autoskola.cz/attachments/200_vyhlaska30-2001.pdf     (§10 odst.(1) pism.(k))

+2/0
10.3.2012 12:18

Homer _9

A o co jde?

Účel ta "cyklostezka" dávno splnila - viz. cena.

Nějaké ježdění na kole je podružná věc.

Mimochodem - ohrozit veřejnou investici tím, že ji provedu na pozemku který mi nepatří a tím dobrovolně vystavím erární peníze možnosti znehodnocení - za to by ve slušné zemi byl kriminál. Ale snad jen u nás je možnost utrácet a krást a nenést nikdy za nic žádnou zodpovědnost.

+11/0
9.3.2012 11:48

Allexx

Re: A o co jde?

jenže jak to chcete řešit, to by nebylo možné cyklosztezky v Praze realizovat vůbec ... tím vůbec neříkám, že pro rozvoj cyklistické dopravy opravdu jako dopravy jsou cyklostezky jediné správné řešení

0/0
9.3.2012 12:09

Leinad

Re: A o co jde?

Cyklostezka není jediné možné řešení podpory využití jízdního kola jako dopravního prostředku. R^

A jinak v nutných případech vyvlastnit a v ostatních vést cestu jinudy.

0/0
9.3.2012 12:51

Allexx

Re: A o co jde?

vždyť to píšu - já cyklosztezku vnímám spíš jako řešení pro rodiny s dětmi tj. spíš pro rekreaci než pro dopravu, i když kvůli neexistenci jiné vhodné infrastruktury v některých místech plní i tu funkci dopravní .... vyvlastnění považuji za nereálné, když je to problém i u dálnic a vést jinudy to taky nejde tak jednoduše, pokud to mám mít tu dopravní funkci (nehledě na to, že na nějaký soukromý pozemek u liniových staveb narazíte prakticky vždy)

0/0
9.3.2012 13:19

Fuse

Re: A o co jde?

Když máte správné "krytí".

0/0
9.3.2012 12:33

Rada.K

Re: A o co jde?

Kdyby ta cyklostezka nevedla přes ten soukromý pozemek tak by nemělo smysl stavět ten známý most za šedesát mega;-€

0/0
11.3.2012 20:16

superkutil

Problém je v tom, že za tunel nikoho nezavřeli.

Nechápu, že tyto rozkrádačky projdou a nikdo není potrestaný. Sám řeším tunel provedený pozemkovým fondem a je zajímavé, že to nikoho nezajímá, nikdo to nechce řešit. Všichni od toho dávají ruce pryč.

+4/0
9.3.2012 11:37

Vifon

Cyklostezky

Vůbec nejradši mám, když jedu z Děčína do Ústí nad Labem po pravobřežní silnici, kde je souběžná cyklostezka, a ti cyklističtí trotlové se stejně motají po silnici, kam mají vjezd zakázán! Myslím si, že cyklista v silničním provozu je sama o sobě psychiatrická diagnóza. Rv

+6/0
9.3.2012 11:10

aljavX

Re: Cyklostezky

jsem cyklista a i řidič. A je fakt, že když vidím cyklistu co jede po silnici a přitom má vedle cyklotrasu, tak bych ho přetáhl pumpičkou po hřbetě. Ale jistě uznáš, že často to jinak než po silnici prostě nejde.

+3/0
9.3.2012 11:11

leather-man

Milá lupo,

cyklista musí z cyklostezky po schodech dolů (nebo nahoru), když dojede nakonec mostu, co přetíná Freyovu ulici.  Na ten drahý most přes Ocelářskou pak kolo nemusí vynášet a sjet dolů (nebo nahoru), ale může jet po chodníku, který je vyznačen jako cyklostezka, a dolů na přechod přes Ocelářskou a dále podle Rokytky, kolem napojení na most. Možná by krkolomné vynášení kola na most přes Ocelářskou zvolili pouze redaktoři iDnesu. :-/

A ještě jedna věc:

Kdyby ses, milá lupo, podívala do projektu, co tam bude stát, tak by tě jistě praštilo do očí, jak asi bude ta cyklostezka po vybudování Rezidence Eliška fungovat, když roh 25podlažní budovy zasahuje do cyklostezky a budou tam vchody do objektu. Takže přinejmenším bude muset cyklista z kola sesednout.

0/0
9.3.2012 10:54

Si0 po 4. zákazu

Re: Milá lupo,

No co, tak z toho má cyklista pro zpestření cyklokros.

+2/0
9.3.2012 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.