Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajové zastávky na znamení cestující vesměs chtějí, mají ale otázky

Zastávky na znamení začnou možná fungovat i v tramvajové dopravě. Cestující jsou v zásadě pro, ozývá se ale i kritika. Organizátor pražské veřejné dopravy Ropid vidí v zavedení zastávek na znamení způsob, jak zajistit plynulejší dopravu, navíc se tím prý ušetří peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MFD to hraje s náma

Upřímně si to neumim moc představit kvůli bezpečnosti.

Dnes jsou v tramvajích tlačítka pro otevrání dveří. Pokud je nikdo nezmáčkne a ani na zastávce nikdo nečeká, tramvaj zastaví a okamžitě se zase rozjede.

JENŽE: Pokud jede prázdná tramvaj (autoškola nebo ta, která zatahuje do vozovny), STEJNĚ musí zastavit a pak až se rozjet. Moc nechápu, čemu pomůže, když každá druhá tramvaj zastávkou profrčí. Možná je to proto, aby pak soupravy jezdily vždycky v páru, aby se náhodou řidiči nebáli? :-)

0/0
12.3.2012 21:42

Leinad

Re: Upřímně si to neumim moc představit kvůli bezpečnosti.

Projíždění zastávek tramvajemi je v některých městech běžné.

0/0
12.3.2012 22:16

nezavislypolitologamater

Re: Upřímně si to neumim moc představit kvůli bezpečnosti.

..... ve městech v civilizovaných zemích.

0/0
13.3.2012 10:27

MFD to hraje s náma

Re: Upřímně si to neumim moc představit kvůli bezpečnosti.

A kde? Já to zatím nikde neviděl.

0/0
13.3.2012 17:43

Grossak

Re: Upřímně si to neumim moc představit kvůli bezpečnosti.

Namátkou Berlín, Amsterdam. Zastávky, kde nikdo není, se zde dokonce projíždí traťovou rychlostí. V Česku jsou zastávky na znamení u tramvají také běžné. Dá se říct, že Praha je v tomto ohledu spíše výjimkou. K vlastní škodě. Bude především třeba, aby si lidé zvykli. Jen škoda, že se nezavedly už dříve...

0/0
14.3.2012 19:18

Keni

tupost nekterych cestujicich

Nehcápu, tu stále vychvalovanou přednost tramvajím. Nějakou prioritu by měli mít, ale vše s mírou. Stačí se někdy projet busem 165 Modřanama. Pokud budet mít smůlu, tak na málo frekventované křizovatce zkejsnete i 3-4minuty naprosto zbytečne. Nedávno jsem nechápal ten smysl, kdy se tramvaj blíží ke křizovatce a hned jí naskočí zelená (to je ješte v pořádku). Ale ona se nepřepne, protože se blížila další souprava opačně z kopce a z závěsu zase druhá do kopce.

To samé, jako blokování vjezdu na koleje při odbočování vlevo. To je také pražská specilita, kdy po sobě jedoucí tramvaje blokuji odbočovací automobil a ten blokuje celou křizovatku. Na mostě Legií to bývávalo (už jsem zde dlouho autem nebyl) tak, že se to ucpalo až na Újezd a pak se to začalo hejbat. Jediný rozdíl byl v tom, že na tom Újezdě to už blokovalo i ty tramvaje. Kdyby mohly alepoň 3-4 osobáky při odbočovíní vjet podélně na koleje, toto by se tak často nestávalo a plynulost by se zvýšila jak u tram i aut.

0/0
12.3.2012 12:26

leos.maslo

Re: tupost nekterych diskuteru na idnes

Vážený pane, já jsem tedy laik, ale víte vy jak tramvaj zahybá? Pomocí výhybek. A aby se náhodou nestalo neštěstí, že výhybka nechtěně přeskočí, může krz výhybku projet jen jedna tramvaj, a ta další musí počkat, až se PRO NÍ výhybka zablokuje. Proto nejezdí všechny najednou.

Jinak zbytek příspěvku nějak nechápu.

"Tramvaj se blíží ke křižovatce,... ale ona se nepřepne"?

"po sobě jedoucí tramvaje blokuji odbočovací automobil"?

Tramvaje mají na Újezdě zastávku, proto kolem nich během stání v zastávce nemůže projet auto.

0/0
12.3.2012 18:08

Daniel93

Re: tupost nekterych cestujicich

Pane auto na kolejích nemá co dělat, tedy pokud není spojena tramvajová trať se silnici jak vy říkáte příklad most legií, ale i tak by auta měla stát u krajnice aby tramvaj mohla projet. Tramvaj má totiž všude přednost jen řidiči automobilů to nechápu a chtějí být všude první. Auta do centra nepatří dle mého názoru.

Jinak s těmi zastávkami nechápu proč chtějí dávat nové tlačítko u novějších tramvají je lačítko pro "uvolnění" a to se po zmáčkutí řidiči rozstvítí v kabině takže by veděl, že chce někdo vystupovat a starší tramvaje ? Proboha jaké ? Podle D1/2 (pravidla provozu tramvají) nesmí na Barrandov žádné vozy typu T3,T3SUCS,T3M přesně ty které tlačítko na uvolnění dveří nemají. Takže kde je problém ? Mě přijdou zastávky na znamení jako dobrý nápad, jenže v Praze je to jako vždy problém. Asi každý přemýšlí jak si na tom namastit kapsu tak proto vymýšlí nějaké nesmyslné tlačítko "na znamení"

0/0
12.3.2012 20:26

Leinad

Re: tupost nekterych cestujicich

R^ asi jo.

0/0
13.3.2012 10:00

Grossak

Re: tupost nekterych cestujicich

Většinu vašeho příspěvku nechápu. Co se týče Národního divadla (mostu Legií), bohužel nemáte pravdu. Nejplynulejší provoz je zde v okamžiku, kdy na kolejích nejsou auta, ta se drží mimo profil TRAM, tramvaje rychle přijedou ke křižovatce a plynule jí projedou, aniž by je cokoli blokovalo. Naopak, když se auta na mostě nelegálně zařadí na koleje, v křižovatce tramvaj zablokují, protože nemohou odbočit vlevo kvůli nasycenému protisměru. (Vůbec přitom není jasné, jestli auta na mostě ve svém pruhu projedou, protože v tomto místě skoro polovina vozidel odbočuje vlevo.) Místo jednoho pruhu se tak snadno zablokují oba a kvůli 3-4 osobákům, ve kterých je 4-5 lidí, stojí stovky lidí především v tramvajích. Zamyslete se nad tím. Jediné, co je dle mého názoru ke zvážení, je obnovení zákazu levého odbočení z mostu, což ale vyžaduje důkladné prověření širších dopadů.

0/0
14.3.2012 20:38

Leinad

Nechci "na znamení"

Proč dávat na zastávky cedule s vymýšlenými kombinacemu typu "na znamení nonstop/v noci 20-4/o víkendu"?

Podle mě by bylo lepší při současných jízdních dobách definovat pravidla, kdy se zastavit musí(někdo na nástupišti, dáno znamení, čekání na čas odjezdu/na přestup, jiný bus v zastávce) a v ostatních případech projíždět.

0/0
12.3.2012 11:47

augue viverra

V Praze je roblemem to, co v jinych mestech jiz funguje

Ale abych byl objektivni, nema to s Prahou jako takovou co delat. Spise s tim ze CR, ano. Zde se hleda duvod proc by to neslo, nez aby se hledalo reseni. Stupidni.

0/0
12.3.2012 10:16

J i ř í

Re: V Praze je roblemem to, co v jinych mestech jiz funguje

Přesně tak. V mnoha zemích to funguje, ale u nás budou experti a specialisté dokazovat svoji nepostradatelnost složitými a zbytečnými analýzami, místo aby se podívali za hranice. Jak typicky české!

+3/0
12.3.2012 11:00

Worff

Re: V Praze je roblemem to, co v jinych mestech jiz funguje

Za analýzy se platí. A čím je složitější, tím více...

0/0
12.3.2012 11:04

eQuido

Re: V Praze je roblemem to, co v jinych mestech jiz funguje

Spíš se hledá problém kde není - v Praze to v autobusech funguje odjakživa, proč by to nemohlo fungovat i v tramvajích...

0/0
12.3.2012 11:37

Leinad

Re: V Praze je roblemem to, co v jinych mestech jiz funguje

Protože vnitropodnikový předpis DPP zakazuje hromadu věcí, které nejen že neodporují (drážnímu) zákonu, ale navíc jsou v jiných městech (Brno) běžné.

0/0
12.3.2012 11:53

eQuido

Re: V Praze je roblemem to, co v jinych mestech jiz funguje

Takže se opravdu hledá (resp. uměle vytváří) problém tam kde není Rv

0/0
12.3.2012 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.