Diskuze

Tramvajové zastávky na znamení cestující vesměs chtějí, mají ale otázky

Zastávky na znamení začnou možná fungovat i v tramvajové dopravě. Cestující jsou v zásadě pro, ozývá se ale i kritika. Organizátor pražské veřejné dopravy Ropid vidí v zavedení zastávek na znamení způsob, jak zajistit plynulejší dopravu, navíc se tím prý ušetří peníze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

MFD to hraje s náma

12. 3. 2012 21:42
Upřímně si to neumim moc představit kvůli bezpečnosti.

Dnes jsou v tramvajích tlačítka pro otevrání dveří. Pokud je nikdo nezmáčkne a ani na zastávce nikdo nečeká, tramvaj zastaví a okamžitě se zase rozjede.

JENŽE: Pokud jede prázdná tramvaj (autoškola nebo ta, která zatahuje do vozovny), STEJNĚ musí zastavit a pak až se rozjet. Moc nechápu, čemu pomůže, když každá druhá tramvaj zastávkou profrčí. Možná je to proto, aby pak soupravy jezdily vždycky v páru, aby se náhodou řidiči nebáli? :-)

0 0
možnosti
L

Leinad

12. 3. 2012 22:16
Re: Upřímně si to neumim moc představit kvůli bezpečnosti.

Projíždění zastávek tramvajemi je v některých městech běžné.

0 0
možnosti
K

Keni

12. 3. 2012 12:26
tupost nekterych cestujicich

Nehcápu, tu stále vychvalovanou přednost tramvajím. Nějakou prioritu by měli mít, ale vše s mírou. Stačí se někdy projet busem 165 Modřanama. Pokud budet mít smůlu, tak na málo frekventované křizovatce zkejsnete i 3-4minuty naprosto zbytečne. Nedávno jsem nechápal ten smysl, kdy se tramvaj blíží ke křizovatce a hned jí naskočí zelená (to je ješte v pořádku). Ale ona se nepřepne, protože se blížila další souprava opačně z kopce a z závěsu zase druhá do kopce.

To samé, jako blokování vjezdu na koleje při odbočování vlevo. To je také pražská specilita, kdy po sobě jedoucí tramvaje blokuji odbočovací automobil a ten blokuje celou křizovatku. Na mostě Legií to bývávalo (už jsem zde dlouho autem nebyl) tak, že se to ucpalo až na Újezd a pak se to začalo hejbat. Jediný rozdíl byl v tom, že na tom Újezdě to už blokovalo i ty tramvaje. Kdyby mohly alepoň 3-4 osobáky při odbočovíní vjet podélně na koleje, toto by se tak často nestávalo a plynulost by se zvýšila jak u tram i aut.

0 0
možnosti
LM

leos.maslo

12. 3. 2012 18:08
Re: tupost nekterych diskuteru na idnes

Vážený pane, já jsem tedy laik, ale víte vy jak tramvaj zahybá? Pomocí výhybek. A aby se náhodou nestalo neštěstí, že výhybka nechtěně přeskočí, může krz výhybku projet jen jedna tramvaj, a ta další musí počkat, až se PRO NÍ výhybka zablokuje. Proto nejezdí všechny najednou.

Jinak zbytek příspěvku nějak nechápu.

"Tramvaj se blíží ke křižovatce,... ale ona se nepřepne"?

"po sobě jedoucí tramvaje blokuji odbočovací automobil"?

Tramvaje mají na Újezdě zastávku, proto kolem nich během stání v zastávce nemůže projet auto.

0 0
možnosti
L

Leinad

12. 3. 2012 11:47
Nechci "na znamení"

Proč dávat na zastávky cedule s vymýšlenými kombinacemu typu "na znamení nonstop/v noci 20-4/o víkendu"?

Podle mě by bylo lepší při současných jízdních dobách definovat pravidla, kdy se zastavit musí(někdo na nástupišti, dáno znamení, čekání na čas odjezdu/na přestup, jiný bus v zastávce) a v ostatních případech projíždět.

0 0
možnosti
AV

augue viverra

12. 3. 2012 10:16
V Praze je roblemem to, co v jinych mestech jiz funguje

Ale abych byl objektivni, nema to s Prahou jako takovou co delat. Spise s tim ze CR, ano. Zde se hleda duvod proc by to neslo, nez aby se hledalo reseni. Stupidni.

0 0
možnosti
JM

J i ř í

12. 3. 2012 11:00
Re: V Praze je roblemem to, co v jinych mestech jiz funguje

Přesně tak. V mnoha zemích to funguje, ale u nás budou experti a specialisté dokazovat svoji nepostradatelnost složitými a zbytečnými analýzami, místo aby se podívali za hranice. Jak typicky české!

3 0
možnosti