Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Expres ze Smíchova na Háje by mohl zajíždět na Skalku. Lidé protestují

Autobus pražské MHD s číslem 125 spojuje Smíchov a Háje. Cestující přepraví rychleji než metro a bez přestupů. V rámci úspor se ale zvažuje, že by mohl nahradit linku 271 a jezdit až na Skalku. Obyvatelům Jižního Města se to nelíbí. Linka by projížděla po Průmyslové ulici, kterou často trápí kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Robbik

totální nesmysl

Tyhle plány jsou totální nesmysl.

Linka 125 funguje skvěle - i když by se cesta na Háje dala v závěru ještě zkrátit - jízdou přes Brněnskou a pak Opatovskou.

Úsek Háje - Skalka by měla řešit nová vlastní linka - právě proto, aby se zpoždění z jednoho úseku nepřenášelo na jiný.

Naopak protažení na letiště je taky dost zvrácené... Evropská by to neustála...

0/0
13.3.2012 13:48

Leinad

Re: totální nesmysl

Proč nová linka Háje-Skalka v trase současné 271? 8-o Když už, nebylo by lepší ponechat současný stav?

0/0
13.3.2012 14:47

Aprilka1

125

linka 125 je super. jestli ji prodlouží, dopadne jako linka č. 165, která má také dlouhou trasu, jezdí po 10ti minutách (ve špiččce), ale že by přijela na čas jsem ještě nezažila. opožduje se pravidelně o 20-30 minut.

podle vyjádření starosty P-11 je vidno, že za zachování současné linky 125 bojovat nebude.

bohužel zruší i linku č. 293, kterou před lety částečně dotovala radnice P-11. poté už v ulici Brandlova zbude opět jen spoj č. 165 a prodloužená linka 125, která taky nebude jezdit na čas. škoda.

+1/0
13.3.2012 13:38

Chytrakz hospody

125 funguje dobře

a co funguje dobře, je potřeba zrušit. Původně jsem lince moc nedůvěřoval, dnes mi však vadí její přeplněnost a to, že  po JM jezdí severní cestou a vynechává Opatov. No pokud pokud zajížděla až k Andělu a jezdila v 5 min intervalech, tak by to bylo OK. Zajímavé by bylo, kdyby byla prodloužena až na letiště. Ale to by chtělo asi upravit průjezd Plzeňskou.  Aby zajížděla na Skalku, tak to je nesmysl. Ze Skalky by měla výzmnam nová samostatná linkaR^

+1/0
13.3.2012 13:03

Worff

Může mi někdo vysvětlit k jaké dojde úspoře?

125 a 271 mají společnou trasu asi 600 m. Podle mého se spotřebuje stejně autobusů i řidičů, ať jezdí linky dvě nebo jedna..A úspora na tom kraťoučkém úseku je minimální, nebýt 2 semaforů a jedné zastávky, tak to ujedou setrvačností. Úspory by měl DP hledat spíše ve svých vypečených výběrových řízeních.8-o

+2/0
13.3.2012 12:44

lu2222

Re: Může mi někdo vysvětlit k jaké dojde úspoře?

takhle narychlo mi vyšlo, že ve všední den by se tim ušetřilo cca 265km, který se dneska jezdí zbytečně navíc. ale za výsledek neručím.

0/0
13.3.2012 13:01

Leinad

Re: Může mi někdo vysvětlit k jaké dojde úspoře?

+parkovací místa na Hájích(a občasné vození vzduchu když nějaký bus končící na Hájích parkuje jinde, aby mohl za pár minut jet zpátky)

0/0
13.3.2012 13:50

Bairich

Když už u nás náhodou něco funguje,

tak je to potřeba bezpodmínečně  reorganizovat, a nebo lépe zcela zrušit!!!!!!

+1/0
13.3.2012 12:17

lu2222

Re: Když už u nás náhodou něco funguje,

A stejně tak by se dalo říct, že ať se dělá co se dělá, tak je potřeba u nás na všechno bez přemýšlení nadávat. Zrovna to spojení 125 s 271 svůj smysl má. Spíš se ptejte proč si idnes vybere do článku zrovna tu změnu, která nikomu nemusí vadit a ty které dopravní obslužnost skutečně zhorší(bylo tu zmiňováno např. rušení 154), ignorují.

+1/0
13.3.2012 12:33

GEORGE MICHAEL

Je to prosté...

...všechno je o pravděpodobnosti... Tím, že nyní bus č. 125 překonává vzdálenost cca 10 až 15 kilometrů, tak na konci může mít zpoždění max. 2 minuty... Když se ta vzdálenost prodlouží, tak opět díky semaforům či případné koloně na Průmyslové se toto zpoždění může prodloužit na 5 až 10 minut... Jistě, není to nic dramatického, ale jde o to, že doprava je v Praze drahá (když porovnáme kolik se platí u nás či v Paříži, respektive kolik vydělávají obyčejní lidé u nás nebo ve francouzské metropoli) !!!!!

+2/0
13.3.2012 12:16

Rickr

Re: Je to prosté...

V podstatě zcela přesný názor-je to o pravděpodobnosti. Takže jakmile přijede dvakrát autobus pozdě, volím jinou variantu, bez ohledu na stav třetího dne. A to je přesně případ možného prodloužení 125 - zpoždění se nevyhne a je malér...

0/0
13.3.2012 13:23

Rudý přízrak fights for freedom

Haje - Smichovske nadrazi, nesmysl

Ta linka si zaslouzi nejen prodlouzit z jedne strany na Skalku, ale absolutne nevidim duvod, proc musi vsechny autobusy koncit na Smichovskem nadrazi, kde nic neni. Hezky tu linku prodlouzit na Andel, odtud k Motolu, na Vypich a pripadne hezky po Evropsky az k letisti. To by byla poradna linka a pane jo, to by se usetrilo. R^;-D;-D;-D

+2/0
13.3.2012 12:15

kyk

Průmyslová a kolony

Potom, co se tranzit ND přesunul z Kbelské/Průmyslové na Vysočanskou radiálu/Jižní spojku,

už zas takové kolony na průmyslové nejsou... Před půl rokem, to byla jiná...

+1/0
13.3.2012 12:06

vandor

Re: Průmyslová a kolony

...   souhlas, a mimo to tam 271 jede cca 800m   ...

+1/0
13.3.2012 12:30

karelvesely-nemá-rád-tlusté-lvy

-

nevim, odborník z Ropidu nejsem, ale když se kouknu do mapy, najdu Smíchovské nádraží a projdu si trasu linky až na Háje, pak se kouknu kde je Skalka a Průmyslová ulice.......naprosto mi uniká jakýkoli smysl takové změny. Jediné vysvětlení vidím v tom, že vše, co funguje dobře a cestujícím vyhovuje, je třeba zkomplikovat, aby při následném řešení nastálých problémů pasažéři viděli, jak moc je Ropid důležitý a jak se snaží jim vyhovět. Rv

+4/0
13.3.2012 12:02

lu2222

Re: -

smysl je v tom, že pro dopravce je levnější provozovat jednu dlouhou linku než dvě poloviční se společnou konečnou. 125 ani 271 nepatří mezi linky, které pravidelně nabírají zpoždění. když nejsou nějaká dopravní omezení nebo nehoda, tak 125 nejede prakticky nikdy nějakou kolonou. 271 se občas ráno trochu zdrží u podjezdu pod železniční tratí a trochu u kruháče na Jižňáku. odpoledne pak někdy na odbočení z Průmyslové k Nádraží Hostivař. a zase, pokud není nějaká nehoda, tak je to v řádu maximálně několika minut. dost lidí navíc přebíhá z 271 do 125 a naopak, těm by to spojení ulehčilo život.

+1/0
13.3.2012 12:11

karelvesely-nemá-rád-tlusté-lvy

Re: -

To chápu, ale pro cestující z Jižňáku na Smíchov taková objížďka ztrácí jakýkoli smysl. Oni se potřebují rychle přesunout, o vyhlídkovou jízdu po Praze stát nebudou a nakonec i tím metrem s přestupem tam budou dřív.

0/0
13.3.2012 12:18

lu2222

Re: -

já to pochopil tak, že z Jižňáku na Smíchov by to jelo furt stejně. akorát by to teda nezajelo na tu konečnou Jižní Město, ze které ale stejně skoro nikdo nejezdí(a ani tam). prostě by ta 271, co teď končí na Hájích, pokračovala dál, tak jak dneska jezdí 125. tak jestli jsem to špatně pochopil, tak mě opravte.

0/0
13.3.2012 12:22

Leinad

Re: -

Je to pochopeno správně. Někdo potřebuje spoj přímo k benzince, fotbalovému stadionu a nad přehradu.

0/0
13.3.2012 12:25

karelvesely-nemá-rád-tlusté-lvy

Re: -

Aha...takže 125 pojede ze Skalky po 271 na Háje a pak jako ted na Smíchov. ;-D;-D Tak já to pochopil jinak, to sem ale hlava....no ale když napíšou že bude zajíždět na Skalku, tak to vypadá jako že uhne z trasy, zajede na Skalku a pak se vrátí....tak to jo, to je jiná, pokud je to takhle. :-)

0/0
13.3.2012 12:33

tx999

Re: -

Podivejte se na trasu linek 271 a 125. 271 Jezdi v useku Skalka - Haje, 125 v useku (Jizni mesto -) Haje - Smichovske nadr.

Spojenim vznikne co? Spojenim vznikne linka jedouci v trase Skalka - Haje - Smichov. Cili pro cestujici z Jizaku se nezmeni nic krome moznych vetsich zpozdeni.

+1/0
13.3.2012 17:38

Leinad

Re: -

Vyhovění požadavku Prahy 15 (prodloužení 125 aspoň na Sídliště Petrovice)

Ušetření parkovacích míst na přeplněné konečné (Háje). Uspora manipulaček a vzduchovozičů(Háje-Jižní Město).

0/0
13.3.2012 12:12

Bach

"Odborníci" z Ropidu?

Takový nesmysl mohl vymyslet někdo, kdo nepoužívá  MHD jako takovou , natož aby se někdy svezl linkou 125. Rv

0/0
13.3.2012 11:39

rob_kteryten

Proc v clanku

neni ani slovo o zvazovani zruseni linky 154 ktera je jedinou linkou jedouci do Petrovic a k dolni casti Hostivarske Prehrady??

0/0
13.3.2012 11:37

HrubesaMares

je at to prodlouzi

bezdomovci si zaslouzi delsi spanek ;-)

0/0
13.3.2012 10:38

lu2222

Re: je at to prodlouzi

pro bezdomovce jsou v Praze daleko lukrativnější linky než 45ti minutová 125 ze Skalky na Smícháč.

0/0
13.3.2012 11:51

Crozz

Re: je at to prodlouzi

jo, třeba taková 177, nedávno sem zní radši v neděli ráno s nechucením vystoupil jak byla plná smrdlavejch bezdáků ;-O

0/0
13.3.2012 15:31

nezavislypolitologamater

Nevíte někdo, je možné se k protestům připojit

už existuje občanské sdružení, nebo je někde možno podepsat petici proti expresu?

0/0
13.3.2012 10:32

v.sp

Re: Nevíte někdo, je možné se k protestům připojit

Napište podmět na ROPID a na svoji městskou část. Celkem to čtou a řeší.

0/0
13.3.2012 10:59

Leinad

Proč ne?

Pokud by to ušetřilo bez omezení intervalů a počtu osobokm za hodinu, tak by to bylo dobré. Nejsem si jistý, jak je to s proklady s jinými linkami.

Argument "na Průmyslové jsou kolony" neberu - to není problém plánování linek. Existuje seřízení semaforů a zvýšení průjezdnosti Průmyslové, případně buspruh. Mimochodem nevím, na co semafor třeba u nádraží hostivař blokuje točení doprava, když tam nejsou chodci.

0/0
13.3.2012 10:19

sekal

Existuje seřízení semaforů a zvýšení průjezdnosti Průmyslové

pán je odborník, výborně, nechte se zaměstnat na Magistrátu....

0/0
13.3.2012 10:30

Leinad

Re: Existuje seřízení semaforů a zvýšení průjezdnosti Průmyslové

Ani se mi nezdá.

Jenom taková otázka: má linkové vedení vycházet z přepravní poptávky a ceny, nebo průjezdnosti ulic a spolehlivosti? Ve vedlejších ulicích přes sídliště(nebo třeba U Trati,..) většinou kolony nejsou - není výhodné zavést tam minibusovou linku?

0/0
13.3.2012 10:40

rob_kteryten

Re: Existuje seřízení semaforů a zvýšení průjezdnosti Průmyslové

Nevim proc, ale na minibusy lidi neustale nadavaji.

0/0
13.3.2012 11:39

Toranoko

Re: Existuje seřízení semaforů a zvýšení průjezdnosti Průmyslové

ja vam reknu proc - parkrat jsem s tim jela, a je to dost horor, obzvlaste s necitlivym ridicem. Pro starsi ci invalidni lidi to musi byt horor, i se mnou to hodne neprijemne mavalo tam, kde je bus uplne v pohode...

0/0
13.3.2012 11:56

Leinad

Re: Existuje seřízení semaforů a zvýšení průjezdnosti Průmyslové

Zatímco neřidič řídící standard nebo kloubák je v pohodě, tam žádné nebezpečné či nepříjemné situace nehrozí.

0/0
13.3.2012 12:04

Leinad

Re: Existuje seřízení semaforů a zvýšení průjezdnosti Průmyslové

Protože to je nezvyk.

Na linkách, které dříve byly vzuchovozivé, nyní není možné sedět na jednom sedadle a na druhé si položit tašku. :-P

0/0
13.3.2012 12:02

Rickr

Re: Proč ne?

Seřízení semaforů??? V Praze??? A proč tedy na stejné 125, v místech podjezdu pod Spořilovskou spojkou, kde jsou dva semafory krátce za sebou, najednou po projetí prvního padá na druhém červená? Ještě před týdnem se to nedělo, teď je to pravidlem...;-(

0/0
13.3.2012 13:32

Leinad

Re: Proč ne?

Nojo. :-/ A kvůli kolonám by se 125 měla rozdělit na úseky mezi křižovatkami(Smíchov-Lihovar, Lihovar-Chodovec, Chodovec-Litochlebské Náměstí,.. to by byla panečku spolehlivost. )

0/0
13.3.2012 13:46

taktaktak

Jinak

Jinak jsou i místa vtéto zemi kde se musí chodit i po svých i několik kilometrů.Proč by se to nemohlo aplikovat i v nedotknutelné Praze když navíc chůze je zdraví prospěšné.

0/0
13.3.2012 10:08

Qlk_4

Re: Jinak

Blahoslavení chudí duchem... :-/

0/0
13.3.2012 10:13

taktaktak

Re: Jinak

Posílám upřimnou lítost.;-D

0/0
13.3.2012 10:19

javky

Re: Jinak

Tak několik kilometrů se po Praze chodí pěšky běžně. Kvůli tomu nikdo do metra nepoleze. Problém nastává ve chvíli, kdy těch kilometrů začne být víc než 40. To se už spoustě lidí pěšky nechce.

Máte alespoň rámcovou představu, jak je Praha velká?

+3/0
13.3.2012 11:40

taktaktak

Re: Jinak

Nejen představu,ale i zkušeností.

0/0
13.3.2012 11:43

Doktor.Masaker

Toto řešení vidím jako nedotažené do konce.....

Ještě by měl ze Skalky jet na Černý Most a končit v Letňanech. Pokud se toto řešení osvědčí (Jako že určitě jo),

tak se postaví okružní linka metra spojující všechny konečné metra.

0/0
13.3.2012 10:08

sekal

super nápad :-)

Letňany - Motol - Zličín - Háje

toho se Ropid chytne R^

0/0
13.3.2012 10:58

Alechin

hehe to je mi napad

az bus 271 dojede na Skalku nekdy vcas, muzem se o tom bavit. Uz v Petrovicich ma vetsinou sekeru. A z druhe strany - pravda, tam je to trosku lepsi. Ale slouceni techto dvou linek, ktere jezdi soubezne jen jednu zastavku, to nekdo fakt vymyslel... Navic jestli se nepletu, 271 je kloubovy.

Jo a uz jste se nekdy zajimali o to, kdy jezdi male deti do Petrovic na plavani? Ne, fakt nema smysl se nad tim vztekat.

+1/0
13.3.2012 9:43

Leinad

Re: hehe to je mi napad

Právě že kdyby jezdili společně více, než jednu zastávku, tak by bylo sloučení nesmysl - ve daném úseku by došlo ke snížení počtu spojů za hodinu.

Mimochodem vzduchovoziče Háje-Jižní Město jezdí jenom protože je parkoviště na Hájích věčně přeplněné. Občas se najde "odvážný" řidič, který to vynechá(vyhazuje spáče už na Hájích, projede Horčičkovu,...) a nepřijde na něj stížnost.

0/0
13.3.2012 10:07

tx999

Re: hehe to je mi napad

125 je ve vsednich dnech take kloubova, o vikendech myslim kratka.

0/0
13.3.2012 17:47

sekal

když zrovna něco náhodou funguje...

... tak je potřeba to rozesrat ...

strašná země, to Česko, příšerné město Praha 8-o

+4/0
13.3.2012 9:42

Fikos

Re: když zrovna něco náhodou funguje...

Bohužel tak je to u nás pořád. Mě dostávají neustálé experimenty s linkami 133 a 207 ,to už prostě potřebuje někdo dostat na hubu:-/

0/0
13.3.2012 10:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.