Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Doprava v Praze může do 40 let zcela zkolabovat, varuje poradenská firma

Chybějící vize, přibývající počet aut a chybějící koncepce alternativní dopravy, například půjčovny kol. To jsou hlavní důvody, proč se podle expertů může Praha brzy dočkat totálního dopravního kolapsu. Počet aut totiž neustále roste, lidé začali častěji dojíždět do práce, avšak infrastruktura se tomu dostatečně nepřizpůsobuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Keni

Praze vadi hlavne dopravni experti

Není se čemu divit, když u nás rozhodují experti. Kamiony na Spořilově je blbost ,ale jaké je jiné řešení? Díky blokacím okruhu od ekoteroristů. Kamiony by to chtelo asi rozdelit a zakazat odboceni z J.Spojky ze směru Barrandov. Aby kamion jedoucí z Ruzyně do Holešovic musel přes Říčany a Spořilov je pěknej nesmysl.

A hlavně, že každý kecá a podpoře cyklistů. Cyklisté do města patří a mají mít podporu, ale naprosto opačnou než hlásá AutoMAT a podobné nesmyslné organizace. Teď se u nás předělává Michelská a bude dělat i nový most přes Botič na cyklotrase A23 a A223. Ale ani nový most nestojí za to, udělat zde pro cyklisty mimoúrovňový podjezd. On se časem udělá nesmyslný a možná i dražší cyklopřejezd se semafory. Protože cyklisté v podání magistrátu a AutoMATu jsou jen k tomu, aby se pletli s auty na jejich páteřních komunikací a zbytečně je blokovali.

0/0
20.3.2012 17:59

NumLock

Zase jen PR

Je to zase jen další PR článek, jež má pomoci propagaci nějakého drahého tunelu, postaveného na utopistické vizi. Doprava houstne, protože lidé chtějí jezdit autem a Magistrát dělá vše proto, aby jim to ztížil - zavádí nesmyslné autobusové pruhy, kde projede jeden autobus za půl hodiny, zatímco vedle stojí kolona aut, zužuje silnice ze čtyřpruhu na dvoupruh kvůli přechodům, kde by stačil přitom semafor, rozděluje město na nesmyslné parkovací zóny, atd.

0/0
20.3.2012 8:45

CarlitosCZE

.

Třeba parkování v Praze i díky stupidním modrým zónám už zkolabovalo, takže doprava to může zvládnout podstatně rychleji než za 40 let:-)

+1/0
19.3.2012 21:36

MFD to hraje s náma

Ježiš to je zas článek!!

Podívejme se na Prahu před čyřiceti lety. Nebyl okruh, metro jen zčásti, magistrály malej kousek, jižní spojka neexistovala, tunel max. na Letný.

Jak asi bude vypadat město za dalších 40 let? Určitě ne jako dnes! Tuhle poradenskou firmu bych vypráskal.

-

A ano, půjčovny kol určitě město zachrání od armagedonu. ;-D Rv

+1/0
19.3.2012 14:10

Leinad

Re: Ježiš to je zas článek!!

A co ti ta firma udělala?

0/0
19.3.2012 18:59

MFD to hraje s náma

Re: Ježiš to je zas článek!!

Mluví bludy, jen aby měli pisálci o čem krafat.

To je jako kdybych věštil, kde bude za padesát let medicína nebo politika. Je jasný, že to nikdo neví.

0/0
19.3.2012 21:08

Pravá Míra

Praha nemá žádnou dopravní koncepci

odhlédneme-li od nekoncepčních dopravních staveb ("tunelů a magistrál"), které mají nikoli dopravní, ale především tunelářský význam pro zadavatele a na ně napojené přísavky. Řešením individuální automobilové dopravy ve městech není, nebylo a nikdy nebude stavba nových silnic pro automobily. Jde o věc komplexní, rozbor se nevejde do takto krátkého příspěvku. I v případě, že produkcí spalovacích motorů bude pouze vodní pára a odpadne znečištěn ovzduší, stále zůstává problém velikosti a zatížení městského prostoru. Praha není nafukovací a vozidla se do širšího centra nevejdou už nyní. Jde o klasické politické zadání, zda chceme Prahu pro lidi nebo pro auta, jistě se shodneme, že potřeba je obojího. Zatím se koná vše pro to, aby se intenzita a potřeba automobilové dopravy nesnižovala, ale naopak přijatá pseudořešení problém zatížení města automobilovou dopravou zesilují, dokonce nové problémy generují.

0/0
19.3.2012 9:58

Roman37b

Re: Praha nemá žádnou dopravní koncepci

To je ale blbost. Pochopitelně že stavba nových silnic je řešením. Je potřeba odvést tranzitní dopravu z města (R1) a místní dopravu rozdrobit. Tj. dokončením vnitřního okruhu a dalších staveb. Ono těch aut už moc nepřibude a pokud dojde ke stavbě několika parkovacích domů pro rezidenty, pak je vyhráno.

+2/0
19.3.2012 10:10

bartik09

Re: Praha nemá žádnou dopravní koncepci

A kdo to zaplati?

0/0
19.3.2012 10:26

Gamer

Re: Praha nemá žádnou dopravní koncepci

To se ....zaplatí;-D

0/0
19.3.2012 10:44

Roman37b

Re: Praha nemá žádnou dopravní koncepci

No daňovej poplatník přirozeně. Tak jako všude.

0/0
19.3.2012 11:27

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Praha nemá žádnou dopravní koncepci

Ridici ze spotrebni dane.

0/0
19.3.2012 12:30

Leinad

Re: Praha nemá žádnou dopravní koncepci

Čím lepší auto (menší spotřeba při větší hmotnosti/velikosti oproti 20 let starým autům) tím míň zaplatím. Tak to má být - mám těžké SUV, ale zaplatím za silnice míň, než favorit. :-P

0/0
19.3.2012 14:23

bartik09

Re: Praha nemá žádnou dopravní koncepci

Tak tohle de teoreticky obhajit, jako vyssi zatez zivotniho prostredi u toho favorita...

0/0
19.3.2012 17:05

bartik09

Re: Praha nemá žádnou dopravní koncepci

Spotrebni dan z pohonnych hmot na to nestaci.

0/0
19.3.2012 17:03

NumLock

Re: Praha nemá žádnou dopravní koncepci

Na rozdíl od uživatelů MHD lidé v autech paltí více než plnou cenu! Jezdil bys s MHD, kdybys platil 72Kč za lístek, kolik stojí doopravdy?

0/0
20.3.2012 8:48

Leinad

Re: Praha nemá žádnou dopravní koncepci

Pojedu teď autem nebo sockou?

Když postavíš další tunel či šachtu (R1, vnitřní okruh, Blanku,..), přiláká mě to do metra, nebo spíše k nákupu auta?

0/0
19.3.2012 14:20

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Praha nemá žádnou dopravní koncepci

Dostavba vnitniho a vnejsiho okruhu, posileni MHD v centru a sirsim centru ( zhusteni tramvaji, vystavba metra D. Nasledne omezovani osobni dopravy v centru, tudy by vedla cesta. Nemuzeme ridicum rici - "vypadnete z aut a nasednete na kola, nebo se zkuste narvat do uz tak nacpane socky".

0/0
19.3.2012 12:33

misticjoe

ja bych to nejdriv otestoval

Ja bych veskere tyhle napady otestoval nejdriv v mensich mestech. Dejme tomu v Brne. Zavest tam vsude parkovaci zony, zakazat vjezd aut do centra, udelat pujcovny kol. Kdyz to bude mit pozitivni vysledky, tak se to muze aplikovat na vetsi mesta.

+1/0
19.3.2012 9:35

kunta_kinte - padly u Krupky

Re: ja bych to nejdriv otestoval

teda ne ze bych mel Brno nejak v lasce, ale takovou katastrofu bych jim nepral. :-)

+1/0
19.3.2012 9:40

Hroznej.puberťák

Re: ja bych to nejdriv otestoval

Praha je menší město, klidně bych začal u ní :-P

0/0
19.3.2012 9:47

martin2580

Re: ja bych to nejdriv otestoval

Na cesky pomery jedno z nejmensich....

0/0
19.3.2012 9:52

Roman37b

Re: ja bych to nejdriv otestoval

To by neprošlo. Především kvůli náplavě která tvoří velmi silnou skupinu obyvatel Prahy. Každej Pražák co mohl tak už dávno utekl a jeho místo nahradili Slováci, Moraváci aj. Je docela sranda číst blogy kde si autorka stěžuje že nemůže ve Vršovicích zaparkovat. Pochází z Brna. Jiná zase že je na porodnici v Praze pořadník. Je rovněž z jihu Moravy kde chválí tamní porodnice, neboť tam berou kdykoliv ihned.

0/0
19.3.2012 9:57

Hroznej.puberťák

Re: ja bych to nejdriv otestoval

No jo, no, co jim na to říct. Já v praze bydlím tam, kde parkování není sebemenší problém, a když už potřebuju jet do Vršovic, nemusím si stěžovat na parkování, neb tam v naprostém klidu dojedu metrem.

0/0
19.3.2012 10:10

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: ja bych to nejdriv otestoval

Do Vrsovic metrem ? Kterym, ze jsem tak smely. :-) Ja se tam vcelku casto vyskytuju ( eden a okoli ) a metro jsem prehledl.

0/0
19.3.2012 12:34

Hroznej.puberťák

Re: ja bych to nejdriv otestoval

Chudáčku malý, sejít ten kousíček z Želivského do Edenu je pro tebe až tak neuskutečnitelný výkon? Aha, ono to nestaví 50 metrů od Edenu, tak tam "nejezdí" :-/

0/0
19.3.2012 17:34

Gamer

Ještě to tak

Z půčovny kol a nedejbože automobilů by Praha udělala několikamiliardový tendr, kde by se zase utopilo peněz a výsledek by byl na nic. Infrastruktura by byla dostatečná, ale to by nesmělo bejt co auto to jeden člověk...

+2/0
19.3.2012 8:56

Don_Alex

Re: Ještě to tak

a jak chces udelat aby jezdilo vic lidi v aute, kdyz v drtivy vetsine jezdi kazdy jinam a v jinou dobu? nebo snad budou automobilovy zastavky, kde kazdy bude drzet ceduli kam jede a ridici si budou vybirat a rovnou je pak kasirovat? A kazdy auto bude mit povinny taxametr? muzes laskave trosku rozvest tvoji dosti zjednodusenou myslenku?

0/0
19.3.2012 9:05

daadyy

Re: Ještě to tak

jak to udělat zavést mýtné..a to si pak každý rozmyslí, jestli na těch pár km musí tahat auto a zasmradit celé město:-)

0/0
19.3.2012 9:12

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Ještě to tak

A ti lide pojedou jak ? :-)

0/0
19.3.2012 9:17

daadyy

Re: Ještě to tak

když na to budou mít tak sami v autě. když ne tak ve víc lidech a když nikoho neseženou tak mhd nebo kolo.

0/0
19.3.2012 9:18

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Ještě to tak

1. kolo neni plnohodnotny prostredek.

2. MHD ? kdyby tam presedlo 20% tech, co jezdi v autech, tak do metra se ve spicce nevejdou.

 

Ja bych klidne souhlasil s mytem v centru, ale po dostaveni minimalne vnitniho silnicniho okruhu a adekvatnim posileni MHD.

+1/0
19.3.2012 9:21

Gamer

Re: Ještě to tak

Skůtry jako v Bankoku:-)

0/0
19.3.2012 9:23

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Ještě to tak

Stale prilis zavisle na pocasi. :-) Ale rozhodne lepsi reni nez kolo.

0/0
19.3.2012 9:24

daadyy

Re: Ještě to tak

kolo pro spoustu z těch 20% je plnohodnotný prostředek..všichni z těch 20% by se samozřejmě nervali do metra. mhd jezdí dost často a rozhodně ne úplně narvaná, jak se lidi snaží podsouvat.

0/0
19.3.2012 9:25

kunta_kinte - padly u Krupky

Re: Ještě to tak

Ne, pro tech 20% za automobilistu rozhodne neni plnohodnotny, protoze jinak by ho pouzivali. Navic kolo je zavisle na pocasi. Kolo je neco jako solarni panely. Musis stale drzet nejakou zalohu v pripade jeho nepouzitelnosti.

 

Ze neni narvana ? Tak zkus metro ve spicce treba z kacerova na florenc. Interval uz tam nezahustis a nacpana je az dost. Popripade rano z cernaku, tam je metro natlacene taky slusne. Ja s tim totiz denne jezdim, tak vidim.

+1/0
19.3.2012 9:29

daadyy

Re: Ještě to tak

tak na uzlech je narváno určitě, ale né všichni z těch co jezdí autem by jezdili právě přes ty nejvíc narvané úseky.

0/0
19.3.2012 9:43

Roman37b

Re: Ještě to tak

Jenže jedině tam to má smysl. Mě je jedno jestli někdo jede z Klánovic do Petrovic, nebo ze Zličína do Ruzyně. Problém je v centru.

0/0
19.3.2012 9:45

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Ještě to tak

Vsichni urcite ne, ale cast ano. A i ta cast je problem. Konkretne usek pres nuselak je na hranici kapacity.

 

Musite nabidnout lidem nejakou alternativu, kdyz uz je chete vykopat z aut. Represema to nepujde.

0/0
19.3.2012 12:29

Leff

Re: Ještě to tak

Držet za kolo zálohu? Proč? Na kole se dá jet když se dá chodit pěšky. V tom není rozdíl.

0/0
19.3.2012 14:29

Mysel

Re: Ještě to tak

Kolo je sportovni nacini, ne dopravni prostredek.

+2/0
19.3.2012 10:08

Leff

Re: Ještě to tak

a auto je potom v Praze co? Kancelář? Na kole se po praze dostanu rychle a zaparkuju. V autě jsem poslední dobou čím dál víc ja votrok! Na povel stuj, na povel jeď! Zaplať. A rychle musíš zpátky k autu..!!

Ovšem magory, co na tom po Praze na kole sportujou taky nemusím. Hlavně po chodníkách a mezi dětma..!! ;-O

0/0
19.3.2012 14:24

Leinad

Re: Ještě to tak

1. Ale je, když se člověk umí oblíct.

2. Aha. Magistrála je prázdná, neucpává se.

3. Stále zůstává možnost platit mýto.

0/0
19.3.2012 14:26

Gamer

Re: Ještě to tak

Já nechci aby jezdilo víc lidí v 1 autě. Říkám že má dneska auto zbytečně moc lidí a že se na tu silnici zachvíli nevejdou. A drtivá většina? Tak když jezdí každej jinam v jinou dobu tak proč jsou zácpy na jednom místě?;-D (sranda pro néchápavce) Ale chápu vaši potřebu poučovat i když jste se stím moc netrefil:-P

0/0
19.3.2012 9:17

Roman37b

Re: Ještě to tak

Protože je jen jenen průjezd městem. Ať jede člověk z Letňan na Chodov, z Černého Mostu na Smíchov, jsou místa kde se zkrátka musí potkat. A přitom jedou každý odjinud a jinam. Když to přeženu, tak je to jako tvrdit že můžou společně jet Liberečák do Budějic s Plzeňákem do Brna. Zácpu oba vytvoří na jednom místě.

0/0
19.3.2012 9:49

Gamer

Re: Ještě to tak

Dyť jasný. Ale z Čerňáku se dostat na Smíchov je kolikrát o nerv;-D

0/0
19.3.2012 10:48

habr

Za 40 let budeme řešit otázku zda kárku potáhneme sami

a nebo nějakým mezkem.

Z venkova budou lidi dojíždět jako před desetiletími - ráno dojdou na nějaký spoj, po cestě uvážo někde kozu na louce u kolíku (bude ustájena v garáži místo merecedesa) a večer po práci si dovedeme domu, podojíme, pokud by ji někdo jiný přes den o kolíku neodvedl.

Idea, že za 40 let budeme mít dostetek energie na individuální doprava je téměr zcestná. Ropa končí, dnes už prosakují informace jak jsou nová ložiska ropy nákladná, a že nová nalezená ložiska pokrývají 1/4 spotřeby ropy - takže vize moc optimistická není.

Idey o motorech na vodu, vodík apod jsou krásné, ale jsou to jen prototypy a často jejich rozšíření bude přímo závislé na některých již dnes velmi zvácných surovin na naší planetě.

Jdu si založit chov mezků - a tažnej volů. Jen aby mi EU dala limit na počet chovaných biodopravním prostředků.

+1/0
19.3.2012 8:54

rob5

Spotřební daň z benzínu

Pokud by všechny prachy co se vyberou na spotřební dani z benzínu šly na stavbu silnic tak by to zas takovej problém nebyl.

+1/0
19.3.2012 8:38

bartik09

Re: Spotřební daň z benzínu

80 mld byl vyber na spotrebni dani z mineralnich oleju (nejen palivo do automobilu). 60 mld byl rozpocet RSD. RSD spravuje 10 % delky silnicni site v CR (samozrejme ty nejdulezitejsi a nejvetsi silnice). Udaje z roku 2010.

0/0
19.3.2012 9:47

rob5

Re: Spotřební daň z benzínu

No to ty čísla máš hodně pomotaný ...

ŘSD bylo to 36mld.

22.5 mld byla železnice a zbytek do 60 mld byla vodní cesta.

Přitom podíl neelektrifikovanejch tratí je naproto minimální a takže příspěvěk železnice absolutně neodpovídá velikosti čerpání.

80mld. je spotřební daň ... ok - ale ještě se z ní pak vybere DPH

0/0
19.3.2012 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.