- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Není se čemu divit, když u nás rozhodují experti. Kamiony na Spořilově je blbost ,ale jaké je jiné řešení? Díky blokacím okruhu od ekoteroristů. Kamiony by to chtelo asi rozdelit a zakazat odboceni z J.Spojky ze směru Barrandov. Aby kamion jedoucí z Ruzyně do Holešovic musel přes Říčany a Spořilov je pěknej nesmysl.
A hlavně, že každý kecá a podpoře cyklistů. Cyklisté do města patří a mají mít podporu, ale naprosto opačnou než hlásá AutoMAT a podobné nesmyslné organizace. Teď se u nás předělává Michelská a bude dělat i nový most přes Botič na cyklotrase A23 a A223. Ale ani nový most nestojí za to, udělat zde pro cyklisty mimoúrovňový podjezd. On se časem udělá nesmyslný a možná i dražší cyklopřejezd se semafory. Protože cyklisté v podání magistrátu a AutoMATu jsou jen k tomu, aby se pletli s auty na jejich páteřních komunikací a zbytečně je blokovali.
Je to zase jen další PR článek, jež má pomoci propagaci nějakého drahého tunelu, postaveného na utopistické vizi. Doprava houstne, protože lidé chtějí jezdit autem a Magistrát dělá vše proto, aby jim to ztížil - zavádí nesmyslné autobusové pruhy, kde projede jeden autobus za půl hodiny, zatímco vedle stojí kolona aut, zužuje silnice ze čtyřpruhu na dvoupruh kvůli přechodům, kde by stačil přitom semafor, rozděluje město na nesmyslné parkovací zóny, atd.
Třeba parkování v Praze i díky stupidním modrým zónám už zkolabovalo, takže doprava to může zvládnout podstatně rychleji než za 40 let
Podívejme se na Prahu před čyřiceti lety. Nebyl okruh, metro jen zčásti, magistrály malej kousek, jižní spojka neexistovala, tunel max. na Letný.
Jak asi bude vypadat město za dalších 40 let? Určitě ne jako dnes! Tuhle poradenskou firmu bych vypráskal.
-
A ano, půjčovny kol určitě město zachrání od armagedonu.
odhlédneme-li od nekoncepčních dopravních staveb ("tunelů a magistrál"), které mají nikoli dopravní, ale především tunelářský význam pro zadavatele a na ně napojené přísavky. Řešením individuální automobilové dopravy ve městech není, nebylo a nikdy nebude stavba nových silnic pro automobily. Jde o věc komplexní, rozbor se nevejde do takto krátkého příspěvku. I v případě, že produkcí spalovacích motorů bude pouze vodní pára a odpadne znečištěn ovzduší, stále zůstává problém velikosti a zatížení městského prostoru. Praha není nafukovací a vozidla se do širšího centra nevejdou už nyní. Jde o klasické politické zadání, zda chceme Prahu pro lidi nebo pro auta, jistě se shodneme, že potřeba je obojího. Zatím se koná vše pro to, aby se intenzita a potřeba automobilové dopravy nesnižovala, ale naopak přijatá pseudořešení problém zatížení města automobilovou dopravou zesilují, dokonce nové problémy generují.
To je ale blbost. Pochopitelně že stavba nových silnic je řešením. Je potřeba odvést tranzitní dopravu z města (R1) a místní dopravu rozdrobit. Tj. dokončením vnitřního okruhu a dalších staveb. Ono těch aut už moc nepřibude a pokud dojde ke stavbě několika parkovacích domů pro rezidenty, pak je vyhráno.
Ja bych veskere tyhle napady otestoval nejdriv v mensich mestech. Dejme tomu v Brne. Zavest tam vsude parkovaci zony, zakazat vjezd aut do centra, udelat pujcovny kol. Kdyz to bude mit pozitivni vysledky, tak se to muze aplikovat na vetsi mesta.
teda ne ze bych mel Brno nejak v lasce, ale takovou katastrofu bych jim nepral.
Z půčovny kol a nedejbože automobilů by Praha udělala několikamiliardový tendr, kde by se zase utopilo peněz a výsledek by byl na nic. Infrastruktura by byla dostatečná, ale to by nesmělo bejt co auto to jeden člověk...
a jak chces udelat aby jezdilo vic lidi v aute, kdyz v drtivy vetsine jezdi kazdy jinam a v jinou dobu? nebo snad budou automobilovy zastavky, kde kazdy bude drzet ceduli kam jede a ridici si budou vybirat a rovnou je pak kasirovat? A kazdy auto bude mit povinny taxametr? muzes laskave trosku rozvest tvoji dosti zjednodusenou myslenku?
a nebo nějakým mezkem.
Z venkova budou lidi dojíždět jako před desetiletími - ráno dojdou na nějaký spoj, po cestě uvážo někde kozu na louce u kolíku (bude ustájena v garáži místo merecedesa) a večer po práci si dovedeme domu, podojíme, pokud by ji někdo jiný přes den o kolíku neodvedl.
Idea, že za 40 let budeme mít dostetek energie na individuální doprava je téměr zcestná. Ropa končí, dnes už prosakují informace jak jsou nová ložiska ropy nákladná, a že nová nalezená ložiska pokrývají 1/4 spotřeby ropy - takže vize moc optimistická není.
Idey o motorech na vodu, vodík apod jsou krásné, ale jsou to jen prototypy a často jejich rozšíření bude přímo závislé na některých již dnes velmi zvácných surovin na naší planetě.
Jdu si založit chov mezků - a tažnej volů. Jen aby mi EU dala limit na počet chovaných biodopravním prostředků.
Pokud by všechny prachy co se vyberou na spotřební dani z benzínu šly na stavbu silnic tak by to zas takovej problém nebyl.
80 mld byl vyber na spotrebni dani z mineralnich oleju (nejen palivo do automobilu). 60 mld byl rozpocet RSD. RSD spravuje 10 % delky silnicni site v CR (samozrejme ty nejdulezitejsi a nejvetsi silnice). Udaje z roku 2010.
No to je napad hodny genia.