Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Magistrát chce na Václavák vrátit tramvaje, Praha 1 je rozhodně proti

Hlavní město by rádo vrátilo tramvaje na Václavské náměstí. Nechalo si zpracovat změnu územního plánu, která by návrat kolejí na náměstí umožnila. Proti návratu tramvají se ale již dříve postavila radnice Prahy 1, podle starosty nechce náměstí "zadrátovat".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tramvaje CZ

Tramvaje bez drátů, proč ne?

Když o něčem člověk rozhoduje, mám za to, že by o tom měl něco vědět. Že to neví přímo on by mi nevadilo, měl by na to mít v takovém případě lidi, kteří mu s tím poradí. Poradců mají naši politici řadu, ale asi jim radí ne v těch směrech, ve kterých by to bylo rozumné.

Když dám do Googlu stupidní dotaz "tramvaje bez drátů", vyskočí na mě na prvním místě český článek z Technik.iHNed.cz: http://technik.ihned.cz/c1-48480970, kde se tímhle fenoménem zabývají. Nemusím asi říkat, že i na jiných webech se můžeme dočíst, že tramvaje bez pantografů jezdí v historických centrech některých měst, jako např. v Reims ve Francii (http://en.wikipedia.org/wiki/Reims_tramway) atd. Ano, řešení je to samozřejmě dražší, ale ne nereálné.

Uvítal bych tedy, kdyby pan starosta sdělil pravé důvody, komu, čím a proč by nevyhovoval návrat tramvají na Václavské náměstí místo "mlžení pro masy", ne-li lhaní.

+1/0
5.4.2012 11:25

TYGR.NET

No podle mne je to blbost.

Bude to stát velké prachy a k čemu to bude? Nahoře je metro, v půlce je metro a tramvaje a kupodivu dole je metro. Tramvaje tam měli smysl, když nebylo metro. Teď v tom žádné plus nevidím. I když tuto snahu plně chápu, na Václaváku přeci nemají co dělat stáckující lidé, tak tam dáme tramvaje ... ;-D

0/0
2.4.2012 10:49

TigerM

Re: No podle mne je to blbost.

no, pro prijezd na VN a odjezd z VN mi je taky jedno jestli tam je nebo neni tramvaj, ale jako pohybovat se v centru napr. od Staromaku do Vinohradske, nebo ze senovaznyho do mezibransky, ... a to jsou jen useky, ktery se celkem daji ujit pesky mezi sebou, ale dostat se tam od mist, kde ta konkretni linka metra nejede, to je zazitek...

0/0
10.4.2012 17:53

arné knobloch

Jestli má město potřebu

utopit v něčem pár miliard, může je dát do dostavění metra na letiště, výstavbu trasy D, nebo dostavby obchvatu přes Suchdol.

0/0
31.3.2012 10:44

TYGR.NET

Re: Jestli má město potřebu

To si je raději odkloní, s tím mají nejlepší zkušenosti. V ostatních případech by se museli učit co a jak. ;-D

0/0
2.4.2012 10:51

pepanescu

...

Město nemá peníze ani na důležitější věci. Dopravní podnik by rád vycouval z nákupu tramvají 15T ale podepsal tak úžasnou smlouvu že těch zbylých cca 170 tramvají v hodnotě 75 miliónů za kus bude muset odebrat a peníze na to dostane od města které je většinovým akcionářem dopravního podniku. Takže na nějaké zavádění tramvají na Wenzel si nechte zdát.

0/0
31.3.2012 3:04

MFD to hraje s náma

Osobne bych vratil tramvaje

i Na Prikopy a do 28. rijna. Podobne jako je to v Brne na Masarykove tride. Kolejiste by mohlo byt ohraniceno lehkymi vystupky z cesty, aby tam nelezly davy turistu. Jinak cele jako pesi zona. I kdyby v tomto useku tramvaje jezdily jen krokem, tak doprave v Praze by to pomohlo neuveritelne.

+3/0
30.3.2012 21:08

Valloun

Re: Osobne bych vratil tramvaje

Naprostý souhlas, na Zlatém kříži tramvaje citelně chybí. I kdyby to v běžném provozu byla jediná linka! R^

Pamatuju dobu, kdy tam jezdily - vzpomínám a lituju.

Pan Lomecký není můj starosta Rv, přestože jsem letitý obyvatel Prahy 1

+2/0
30.3.2012 23:02

leos.maslo

Re: Osobne bych vratil tramvaje

Přesně tak! Náměstí Republiky je taky pěší zóna s tramvají a nikomu to nevadí. A nikomu tam nevadí ani "ošklivé trolejové vedení".!!!!!!

Kdyby chtěli, tak sloupy trolejového vedení udělají s nějakou uměleckou výzdobou nebo květináčem převislých květin, které sloup zakryjí a ještě udělají parádu, ale ono je potřeba se na cokoliv chytrého či blblého vymluvit, aby se vašim podnikatelským voličům nezrušila parkovací místa, že pane starosto?

0/0
15.4.2012 15:27

TigerM

???

Neexistuje totiž jiné řešení, než že by byla polovina náměstí zadrátována. Tramvaje potřebují troleje a ty musí držet další lana Zdroj: http://praha.idnes.cz/magistrat-chce-na-vaclavak-vratit-tramvaje-praha-1-je-rozhodne-proti-1ps-/praha-zpravy.aspx?c=A120330_154827_praha-zpravy_ab

Neexistuje totiž jiné rešení, než že by byla polovina námestí zadrátována. Tramvaje potrebují troleje a ty musí držet další lana...

Co je to za blbost... dnes uz lze i bez troleji, viz treba http://www.youtube.com/watch?v=1JVtvQe30wk

0/0
30.3.2012 20:33

tokumara

Re: ???

Škodovka to neumí = neexistuje. :)))

0/0
31.3.2012 0:51

petr4770

Re: ???

Hm...asi znalec...prostě tramvaj jede úsek na baterie,nevím,proč by to Škoda nedokázala:-P

0/0
3.4.2012 16:05

JiHik

Sloupy

Proč zadrátování? Mně se líbí na fotce z roku 1901 ta verze, kdy jsou sloupy, které trolej drží bez lan. A mohou být i nějak zkrášleny.

+5/0
30.3.2012 18:26

TigerM

Re: Sloupy

asi tak

0/0
30.3.2012 20:30

Martin Šubrt

...

Aby člověk mohl s úctou respektovat přání Prahy 1, bylo by fér z její strany, aby uváděla skutečný důvod a nikoli důvod, který byl v několika dokumentech již dávno vyvrácen. Při integraci závěsů trolejového vedení na sloupy osvětlení nových pěších a odpočinkových pásů nemusí být na náměstí téměř žádný drátový převěs. Stejně tak je možné navrhnout (viz Francie) v centrální části města tramvajovou trať zcela bez drátů a tomu přizpůsobit výhled na objednávání, či technické doplnění, tramvajových vozidel.

+6/0
30.3.2012 18:26

Huckleberry

To z r. 19012

byly hezký sloupy. A mohly by být zas!

Nebo můžeme udělat nějaké nové tramwaye, které pojedou kousek na baterky!

+3/0
30.3.2012 18:25

Honza13

Re: To z r. 19012

Nebo na seno. Koňka by byla stylová.

+2/0
30.3.2012 19:52

gotzur

Trubte na poplach, zrušte poplach, trubte na poplach...

+1/0
30.3.2012 18:10

ataknevim

Praha 1 je rozhodně proti

Já taky!!!

+3/0
30.3.2012 18:07

lukim

Re: Praha 1 je rozhodně proti

Ja také a považuji studie Magistrtu za vyhozené peníze z našich daníRvRv!!

0/0
30.3.2012 18:50

Martin Soušek

proč dráty?

Stačí se podívat na historické fotky a co vidíme? Nějaké dráty?

.

Kdepak. Trolej je na sloupech ;-D

.

Triviální řešení. Pár hezkých sloupů a je to.

+5/0
30.3.2012 17:51

_L23_

estetika vs. prakticnost

staeosta lomecky ma pravdu v tom, ze kazdej drat navic ve vzduchu je hnusnej, ale jinak se mu od hub... pokrytecky prasi. az se mu podari vycistit vaclavak od zlodejskejch gangu, prodavacu fetu a cernochu, ktery dnem i noci nahanej kolemjdouci do stripbaru, tak muze mit pripominky na draty tramvaji. jinak je ten navrh OK, pavlak je opravdu pretizenej a staci jedna mala bouracka na magistrale a tisice lidi maji problem...

+2/0
30.3.2012 17:48

LooL

Re: estetika vs. prakticnost

Jako kdyby se ta bouracka nemohla stat kdekoliv jinde, nevidim rozdil...

+1/0
30.3.2012 18:08

_L23_

Re: estetika vs. prakticnost

usek mezi pavlakem a karlakem je tramvajove nejvytizenejsi v cele praze, a predevsim nelze jinudy objet. v tom je ten zasadni rozdil...

+1/0
30.3.2012 18:44

Huckleberry

Re: estetika vs. prakticnost

ale ale, jde tramvají objet přes Nusle (Otakarova) a na druhou stranu jde objet přes Seifertovu. Není to tedy úplný ostrov, kam by se jinak tramvaj nedostala.

0/0
30.3.2012 19:05

Martin Šubrt

Re: estetika vs. prakticnost

Jistě, ale protože na Otakarově a na Floře nejsou koleje zpět na Vinohrady, tento objezd vede až přes Koh-i-noor a Želivského, tj. místo 3 minut, nejméně 25 minut, případně s vynecháním skoro celých Vinohrad a Žižkova, kam ale jaksi většina lidí tramvajemi jede.

+2/0
30.3.2012 19:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.