- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když o něčem člověk rozhoduje, mám za to, že by o tom měl něco vědět. Že to neví přímo on by mi nevadilo, měl by na to mít v takovém případě lidi, kteří mu s tím poradí. Poradců mají naši politici řadu, ale asi jim radí ne v těch směrech, ve kterých by to bylo rozumné.
Když dám do Googlu stupidní dotaz "tramvaje bez drátů", vyskočí na mě na prvním místě český článek z Technik.iHNed.cz: http://technik.ihned.cz/c1-48480970, kde se tímhle fenoménem zabývají. Nemusím asi říkat, že i na jiných webech se můžeme dočíst, že tramvaje bez pantografů jezdí v historických centrech některých měst, jako např. v Reims ve Francii (http://en.wikipedia.org/wiki/Reims_tramway) atd. Ano, řešení je to samozřejmě dražší, ale ne nereálné.
Uvítal bych tedy, kdyby pan starosta sdělil pravé důvody, komu, čím a proč by nevyhovoval návrat tramvají na Václavské náměstí místo "mlžení pro masy", ne-li lhaní.
Bude to stát velké prachy a k čemu to bude? Nahoře je metro, v půlce je metro a tramvaje a kupodivu dole je metro. Tramvaje tam měli smysl, když nebylo metro. Teď v tom žádné plus nevidím. I když tuto snahu plně chápu, na Václaváku přeci nemají co dělat stáckující lidé, tak tam dáme tramvaje ...
no, pro prijezd na VN a odjezd z VN mi je taky jedno jestli tam je nebo neni tramvaj, ale jako pohybovat se v centru napr. od Staromaku do Vinohradske, nebo ze senovaznyho do mezibransky, ... a to jsou jen useky, ktery se celkem daji ujit pesky mezi sebou, ale dostat se tam od mist, kde ta konkretni linka metra nejede, to je zazitek...
utopit v něčem pár miliard, může je dát do dostavění metra na letiště, výstavbu trasy D, nebo dostavby obchvatu přes Suchdol.
To si je raději odkloní, s tím mají nejlepší zkušenosti. V ostatních případech by se museli učit co a jak.
Město nemá peníze ani na důležitější věci. Dopravní podnik by rád vycouval z nákupu tramvají 15T ale podepsal tak úžasnou smlouvu že těch zbylých cca 170 tramvají v hodnotě 75 miliónů za kus bude muset odebrat a peníze na to dostane od města které je většinovým akcionářem dopravního podniku. Takže na nějaké zavádění tramvají na Wenzel si nechte zdát.
i Na Prikopy a do 28. rijna. Podobne jako je to v Brne na Masarykove tride. Kolejiste by mohlo byt ohraniceno lehkymi vystupky z cesty, aby tam nelezly davy turistu. Jinak cele jako pesi zona. I kdyby v tomto useku tramvaje jezdily jen krokem, tak doprave v Praze by to pomohlo neuveritelne.
Naprostý souhlas, na Zlatém kříži tramvaje citelně chybí. I kdyby to v běžném provozu byla jediná linka!
Pamatuju dobu, kdy tam jezdily - vzpomínám a lituju.
Pan Lomecký není můj starosta , přestože jsem letitý obyvatel Prahy 1
Neexistuje totiž jiné řešení, než že by byla polovina náměstí zadrátována. Tramvaje potřebují troleje a ty musí držet další lana Zdroj: http://praha.idnes.cz/magistrat-chce-na-vaclavak-vratit-tramvaje-praha-1-je-rozhodne-proti-1ps-/praha-zpravy.aspx?c=A120330_154827_praha-zpravy_ab
Neexistuje totiž jiné rešení, než že by byla polovina námestí zadrátována. Tramvaje potrebují troleje a ty musí držet další lana...
Co je to za blbost... dnes uz lze i bez troleji, viz treba http://www.youtube.com/watch?v=1JVtvQe30wk
Proč zadrátování? Mně se líbí na fotce z roku 1901 ta verze, kdy jsou sloupy, které trolej drží bez lan. A mohou být i nějak zkrášleny.
Aby člověk mohl s úctou respektovat přání Prahy 1, bylo by fér z její strany, aby uváděla skutečný důvod a nikoli důvod, který byl v několika dokumentech již dávno vyvrácen. Při integraci závěsů trolejového vedení na sloupy osvětlení nových pěších a odpočinkových pásů nemusí být na náměstí téměř žádný drátový převěs. Stejně tak je možné navrhnout (viz Francie) v centrální části města tramvajovou trať zcela bez drátů a tomu přizpůsobit výhled na objednávání, či technické doplnění, tramvajových vozidel.
byly hezký sloupy. A mohly by být zas!
Nebo můžeme udělat nějaké nové tramwaye, které pojedou kousek na baterky!